Ухвала
від 22.04.2021 по справі 420/7848/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7848/19

УХВАЛА

22 квітня 2021 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження питання щодо необхідності, та наявності законодавчо передбачених підстав для зупинення провадження по справі №420/7848/19,-

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунай Плюс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 31.01.2020 р., прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі №420/7848/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунай Плюс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Призначено підготовче судове засідання на 24 лютого 2020 року на 11 год.45хв.

Ухвалою суду від 02.04.2020р. зупинено провадження у справі №420/7848/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунай Плюс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 08.04.2021 року поновлено провадження у справі, відповідно до приписів ст. 237 КАС України.

21.04.2021 року від позивача - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до суду надійшла заява (вхід.№ ЕП/11247/21) про зупинення провадження по справі №420/7848/19, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену корона вірусом COVID-19.

Згідно з ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановленим цим Кодексом.

Таким чином, враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, питання щодо необхідності, та наявності підстав для зупинення провадження у справі №420/7848/19, здійснюється в порядку письмового провадження.

Так, судом встановлено, що відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» , з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020р., Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 11 березня 2020р. №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» (зі змінами та доповненнями), якою у період з 12 березня до 22 травня 2020р. на усій території України установлено карантин, заборонивши: відвідування закладів освіти її здобувачами; проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2020р. №239 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020р. №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами та доповненнями) внесено зміни, з урахуванням яких у пункті 1 слова і цифри «до 3 квітня 2020 р.» замінено словами і цифрами «до 24 квітня 2020р.» .

Постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. N 1236 Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, установлено, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19 грудня 2020 р. до 30 квітня 2021р. на території України запроваджено карантин.

Рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 20 березня 2021 року на території Одеської області встановлено «червоний» рівень епідемічної небезпеки поширення гострої респіраторної хвороби СОVІD-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та застосовано обмежувальні протиепідемічні заходи, передбачені для «червоного» рівня епідемічної небезпеки.

Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст.29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.32 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Так, у контексті вищеокреслених обставин, Наказом Голови Одеського окружного адміністративного суду від 23 березня 2021 року № 8-ОС/Д/С «Про особливості роботи Одеського окружного адміністративного суду на період запровадження в Одеській області «червоного» рівня епідемічної небезпеки поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19), у Одеському окружному адміністративному суді, а період запровадження в Одеській області «червоного» рівня епідемічної небезпеки поширення СОVІD-19, встановлено певні особливості роботи, у тому числі, обмежено допуск осіб до будівлі суду; суддям рекомендовано припинити розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участю учасників судового процесу, крім окремої категорії адміністративних справ, особливості провадження у яких встановлено статтею 270 КАС України. здійснювати судовий розгляд справ у порядку письмового провадження або в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів учасниками судових справ.

Згідно з п.1 ч.2 ст.236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та зважаючи, що судом для повного, всебічного, та об`єктивного розгляду даної справи встановлено обов`язковість особистої участі у судовому засіданні повноважних представників сторін, з метою з`ясування певних фактичних обставин по суті заявлених позовних вимог, витребування від позивача додаткових доказів, у тому числі, їх оригіналів на огляд суду, ґрунтовних пояснень на підтвердження окреслених у позовній заяві тверджень, доводів, аргументів, а від відповідача - додаткових доказів на підтвердження власної правової позиції, суд дійшов висновку щодо необхідності, застосувавши аналогію закону, з огляду, що наявна наразі ситуація у державі за своєю суттю найбільш наближена до контексту підстав, передбачених приписами п.1 ч.2 ст.236 КАС України, зупинити провадження по справі, до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Керуючись п.10 ч.1 ст.4, п.1 ч.2 ст.236, ст.ст.243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

1. Заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до суду надійшла заява (вхід.№ ЕП/11247/21 від 21.04 2021р.) про зупинення провадження по справі №420/7848/19, задовольнити.

2. Зупинити провадження по справі №420/7848/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунай Плюс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

3. Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.court.gov.ua/sud1570/.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст.256 КАС України.

Ухвала суду може бути оскаржена, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду у строки визначені статтею 295 КАС України.

Суддя ХарченкоЮ.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2021
Оприлюднено26.04.2021
Номер документу96453802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7848/19

Рішення від 07.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 24.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні