ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 березня 2010 року 10:48 № 12/290
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Савченко А.І., при секретар і Погрібніченко Ю.М., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом ОСОБА_1
до Головного управління Пенс ійного фонду України в місті Києві
про зобов' язання вчинити пев ні дії щодо перерахунку та ви плати пенсії
за участю представників с торін:
від позивача - ОСОБА_1
від відповідача - Окосте нь С.М.
На підставі частини 3 статт і 160 КАС України в судовому зас іданні 12 березня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :
ОСОБА_1 звернувся д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з позовом до Головного управління Пен сійного фонду України в міст і Києві про зобов' язання зд ійснити перерахунок та випла ту раніше призначеної пенсії та грошової компенсації з 01.04.2 007р.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що згі дно з положеннями Закону Укр аїни «Про пенсійне забезпече ння осіб, звільнених з військ ової служби та деяких інших о сіб»від 9 квітня 1992 pоку N 2262-XII, пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 28 березня 2007 року №594 "Де які питання грошового забезп ечення військовослужбовців , осіб рядового та начальниць кого складу у 2007 році", наказу М іністра оборони України від 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії ві йськовослужбовцям Збройних сил України" йому, як військов ому пенсіонеру, повинна бути перерахована пенсія, однак в ідповідач відмовив йому у ць ому, чим порушив його законні права.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 25.07.2008 року відкрито провадж ення в адміністративній спра ві.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 04.08.2008 року провадження в адм іністративній справі № 12/290 зуп инено до набрання законної с или рішення суду по адміні стративній справі №12/224 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Міністра оборони України , треті особи - Пенсійний фон д України, Всеукраїнське гро мадське об' єднання “Коміте т по захисту прав військовос лужбовців та працівників МВС і СБ України “За справедливі сть” про бездіяльність посад ової особи та визнання незак онним міністерського акта.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 11.06.2009 року поновлено провад ження в адміністративній спр аві та призначено справу у по переднє судове засідання на 03.08.2009 року.
Судове засідання, призначе не на 03.08.2009 року було відкладено у зв' язку з неявкою учасник ів процесу.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 25.01.2010 року справу було прий нято до провадження судді Са вченко А.І. у зв' язку із закін ченням строку повноважень су дді Окружного адміністратив ного суду міста Києва Цвірку на Ю.І. та призначено справу до судового розгляду на 26.02.2010 року .
У судове засідання, признач ене на 26.02.2010 року, з' явився пре дставник відповідача. Позива ч або його уповноважені пред ставники в судове засідання не з' явились. Позивач був на лежним чином повідомлений пр о дату, час та місце судового р озгляду.
Враховуючи приписи пункту 2 частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 12.03.2010р.
В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував.
Розглянувши подані сторон ами документи, заслухавши по яснення позивача та представ ника відповідача, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, об' єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач знаходиться н а обліку в Головному управлі нні Пенсійного фонду України в м. Києві і отримує пенсію ві дповідно до норм чинного зак онодавства України.
У відповідь на звернення до відповідача щодо перерахунк у пенсії з урахуванням премі й військовослужбовців, встан овлених Наказом Міністр а оборони України від 14.04.2007 № 175 « Про встановлення граничних р озмірів премії військовослу жбовцям Збройних Сил України », позивачу відмовлено у здій сненні перерахунку його пенс ії, посилаючись на відсутніс ть підстав для проведення вк азаного перерахунку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, установл ених законодавством (у редак ції Закону України від 04.04.2006 р. N 3591-IV)
Згідно ст. 105 Закону України " Про Державний бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищенн я рівня соціального захисту військовослужбовців, осіб ря дового і начальницького скла ду Кабінетом Міністрів Украї ни було прийнято Постанову в ід 28.03.2007 № 594 "Деякі питання грошо вого забезпечення військово службовців, осіб рядового і н ачальницького складу у 2007 роц і", якою дозволено, зокрема, Мі ністерству оборони України з дійснювати у 2007 році, починаюч и з 1 квітня, преміювання війсь ковослужбовців, осіб рядовог о та начальницького складу (н асамперед осіб рядового, сер жантського та старшинського складу, які проходять військ ову службу за контрактом, осі б рядового, молодшого та сере днього начальницького склад у та осіб молодшого офіцерсь кого складу) понад встановле ний законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році (вказана постанова вт ратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрі в України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу" від 07 листоп ада 2007 року № 1294).
На підставі Постанови Кабі нету Міністрів України від 28.0 3.2007р. № 594 Міністром оборони Укра їни прийнято Наказ від 14.04. 2007р. № 175 "Про встановлення грани чних розмірів премії військо вослужбовцям Збройних Сил Ук раїни".
Даним Наказом з 01.04.2007р. введ ено в дію граничні розміри пр емії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового за безпечення військовослужбо вцям.
Згідно із ч.3 ст. 63 Закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової слу жби та деяких інших осіб" усі п ризначені за цим Законом пен сії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоч а б одного з видів грошового з абезпечення відповідних кат егорій військовослужбовців , осіб, які мають право на пенс ію за цим Законом, або у зв'язк у із введенням для зазначени х категорій осіб нових щоміс ячних додаткових видів грошо вого забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених з аконодавством. Перерахун ок пенсій здійснюється на мо мент виникнення права на пер ерахунок пенсій і провадитьс я у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України, у строки, передбачені час тиною 2 статті 51 цього Закону. Проте, такого порядку Каб інетом Міністрів України не було встановлено.
Водночас, пунктом 1 Указу Пр езидента «Про державну реєст рацію нормативно-правових ак тів та інших органів виконав чої влади»від 03.10.1992 №493/92 передба чено, що з 1 січня 1993 року нормат ивно-правові акти, які видают ься міністерствами, іншими о рганами виконавчої влади, ор ганами господарського управ ління та контролю і які зачіп ають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підля гають державній реєстрації
Відповідно до визначення н ормативно-правового акта, як е міститься у Наказі Міні стерства юстиції України від 12.04.2005 № 34/5, під нормативно-правов им актом слід розуміти офіці йний письмовий документ, при йнятий уповноваженим на це с уб'єктом нормотворення у виз наченій законодавством форм і та за встановленою законод авством процедурою, спрямова ний на регулювання суспільни х відносин, що містить норми п рава, має неперсоніфікований характер і розрахований на н еодноразове застосування.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 28.12.1992 № 731 затвер джено Положення про державну реєстрацію нормативно-право вих актів міністерств та інш их органів виконавчої влади, яке визначає, що державній ре єстрації підлягають нормати вно-правові акти, що зачіпают ь права, свободи й законні інт ереси громадян, а також ті, що прийняті уповноваженими на ц е суб'єктами нормотворення у визначеній законодавством ф ормі та за встановленою зако нодавством процедурою, що мі стять норми права, мають непе рсоніфікований характер і ро зраховані на неодноразове за стосування, незалежно від ст року їх дії (постійні чи обмеж ені певним часом) та характер у відомостей, що в них містять ся, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Ос обливої важливості", "Цілком т аємно", "Таємно" та іншими, а так ож прийняті в порядку експер именту.
Проаналізувавши Наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 № 175 в контексті наведених норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що він виданий в межах компетен ції Міністра оборони України відповідно до Постанови Каб інету Міністрів України від 28.03.2007 № 594, має організаційно-розп орядчий характер, спрямовани й на виконання рішення Уряду і не містить нових правових н орм.
Оскільки даний Наказ не має ознак нормативно-правов ого акта, вбачається, що він не підлягає державній реєстрац ії та опублікуванню в офіцій них спеціальних виданнях як такий акт.
Крім того, Наказ Мініст ра оборони України від 14.04.2007 № 175 не запроваджує нових щомісяч них додаткових видів грошово го забезпечення, нових розмі рів премій, носить тимчасови й характер і не являється під ставою для перерахунку пенсі в розумінні ч. 3 ст. 63 Закону Укр аїни "Про пенсійне забезпече ння осіб, звільнених і військ ової служби та деяких інших о сіб".
З огляду на викладене, суд д ійшов висновку, що в даному ви падку у відповідача були від сутні правові підстави для в иконання Наказу Міністр а оборони України №175 від 14.04.2007 ро ку "Про встановлення граничн их розмірів премії військово службовцям Збройних Сил Укра їни" і проведення відповідно го перерахунок пенсії позива чу (аналогічна думка з цього п риводу викладена в ухвалі Ки ївського апеляційного адмін істративного суду від 28.01.2009 рок у у справі №22-а-9884/08 за позовом гр . ОСОБА_6 до Головного упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Києві про скасування р ішення та зобов' язання вчин ити певні дії та в ухвалі Вищо го адміністративного суду Ук раїни від 18.09.2009 року у справі №К -18325/08 за позовом ОСОБА_7 до Го ловного управління Пенсійно го фонду України в Хмельниць кій області, третя особа - Хм ельницький обласний військо вий комісаріат про визнання дій неправомірними та зобов' язання провести перерахунок та виплату пенсії).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.
Згідно частини першої стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи відповідача, позива ч суду не надав.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задо воленню.
Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 97, 158-16 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову ОСО БА_1 відмовити.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя А.І. Савченко
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 17 березня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9646823 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні