Постанова
від 12.03.2010 по справі 12/290
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 березня 2010 року 10:48 № 12/290

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Савченко А.І., при секретар і Погрібніченко Ю.М., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенс ійного фонду України в місті Києві

про зобов' язання вчинити пев ні дії щодо перерахунку та ви плати пенсії

за участю представників с торін:

від позивача - ОСОБА_1

від відповідача - Окосте нь С.М.

На підставі частини 3 статт і 160 КАС України в судовому зас іданні 12 березня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :

ОСОБА_1 звернувся д о Окружного адміністративно го суду міста Києва з позовом до Головного управління Пен сійного фонду України в міст і Києві про зобов' язання зд ійснити перерахунок та випла ту раніше призначеної пенсії та грошової компенсації з 01.04.2 007р.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що згі дно з положеннями Закону Укр аїни «Про пенсійне забезпече ння осіб, звільнених з військ ової служби та деяких інших о сіб»від 9 квітня 1992 pоку N 2262-XII, пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 28 березня 2007 року №594 "Де які питання грошового забезп ечення військовослужбовців , осіб рядового та начальниць кого складу у 2007 році", наказу М іністра оборони України від 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії ві йськовослужбовцям Збройних сил України" йому, як військов ому пенсіонеру, повинна бути перерахована пенсія, однак в ідповідач відмовив йому у ць ому, чим порушив його законні права.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 25.07.2008 року відкрито провадж ення в адміністративній спра ві.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 04.08.2008 року провадження в адм іністративній справі № 12/290 зуп инено до набрання законної с или рішення суду по адміні стративній справі №12/224 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Міністра оборони України , треті особи - Пенсійний фон д України, Всеукраїнське гро мадське об' єднання “Коміте т по захисту прав військовос лужбовців та працівників МВС і СБ України “За справедливі сть” про бездіяльність посад ової особи та визнання незак онним міністерського акта.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 11.06.2009 року поновлено провад ження в адміністративній спр аві та призначено справу у по переднє судове засідання на 03.08.2009 року.

Судове засідання, призначе не на 03.08.2009 року було відкладено у зв' язку з неявкою учасник ів процесу.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 25.01.2010 року справу було прий нято до провадження судді Са вченко А.І. у зв' язку із закін ченням строку повноважень су дді Окружного адміністратив ного суду міста Києва Цвірку на Ю.І. та призначено справу до судового розгляду на 26.02.2010 року .

У судове засідання, признач ене на 26.02.2010 року, з' явився пре дставник відповідача. Позива ч або його уповноважені пред ставники в судове засідання не з' явились. Позивач був на лежним чином повідомлений пр о дату, час та місце судового р озгляду.

Враховуючи приписи пункту 2 частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 12.03.2010р.

В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував.

Розглянувши подані сторон ами документи, заслухавши по яснення позивача та представ ника відповідача, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, об' єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач знаходиться н а обліку в Головному управлі нні Пенсійного фонду України в м. Києві і отримує пенсію ві дповідно до норм чинного зак онодавства України.

У відповідь на звернення до відповідача щодо перерахунк у пенсії з урахуванням премі й військовослужбовців, встан овлених Наказом Міністр а оборони України від 14.04.2007 № 175 « Про встановлення граничних р озмірів премії військовослу жбовцям Збройних Сил України », позивачу відмовлено у здій сненні перерахунку його пенс ії, посилаючись на відсутніс ть підстав для проведення вк азаного перерахунку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, установл ених законодавством (у редак ції Закону України від 04.04.2006 р. N 3591-IV)

Згідно ст. 105 Закону України " Про Державний бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищенн я рівня соціального захисту військовослужбовців, осіб ря дового і начальницького скла ду Кабінетом Міністрів Украї ни було прийнято Постанову в ід 28.03.2007 № 594 "Деякі питання грошо вого забезпечення військово службовців, осіб рядового і н ачальницького складу у 2007 роц і", якою дозволено, зокрема, Мі ністерству оборони України з дійснювати у 2007 році, починаюч и з 1 квітня, преміювання війсь ковослужбовців, осіб рядовог о та начальницького складу (н асамперед осіб рядового, сер жантського та старшинського складу, які проходять військ ову службу за контрактом, осі б рядового, молодшого та сере днього начальницького склад у та осіб молодшого офіцерсь кого складу) понад встановле ний законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році (вказана постанова вт ратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрі в України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу" від 07 листоп ада 2007 року № 1294).

На підставі Постанови Кабі нету Міністрів України від 28.0 3.2007р. № 594 Міністром оборони Укра їни прийнято Наказ від 14.04. 2007р. № 175 "Про встановлення грани чних розмірів премії військо вослужбовцям Збройних Сил Ук раїни".

Даним Наказом з 01.04.2007р. введ ено в дію граничні розміри пр емії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового за безпечення військовослужбо вцям.

Згідно із ч.3 ст. 63 Закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової слу жби та деяких інших осіб" усі п ризначені за цим Законом пен сії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоч а б одного з видів грошового з абезпечення відповідних кат егорій військовослужбовців , осіб, які мають право на пенс ію за цим Законом, або у зв'язк у із введенням для зазначени х категорій осіб нових щоміс ячних додаткових видів грошо вого забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених з аконодавством. Перерахун ок пенсій здійснюється на мо мент виникнення права на пер ерахунок пенсій і провадитьс я у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України, у строки, передбачені час тиною 2 статті 51 цього Закону. Проте, такого порядку Каб інетом Міністрів України не було встановлено.

Водночас, пунктом 1 Указу Пр езидента «Про державну реєст рацію нормативно-правових ак тів та інших органів виконав чої влади»від 03.10.1992 №493/92 передба чено, що з 1 січня 1993 року нормат ивно-правові акти, які видают ься міністерствами, іншими о рганами виконавчої влади, ор ганами господарського управ ління та контролю і які зачіп ають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підля гають державній реєстрації

Відповідно до визначення н ормативно-правового акта, як е міститься у Наказі Міні стерства юстиції України від 12.04.2005 № 34/5, під нормативно-правов им актом слід розуміти офіці йний письмовий документ, при йнятий уповноваженим на це с уб'єктом нормотворення у виз наченій законодавством форм і та за встановленою законод авством процедурою, спрямова ний на регулювання суспільни х відносин, що містить норми п рава, має неперсоніфікований характер і розрахований на н еодноразове застосування.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 28.12.1992 № 731 затвер джено Положення про державну реєстрацію нормативно-право вих актів міністерств та інш их органів виконавчої влади, яке визначає, що державній ре єстрації підлягають нормати вно-правові акти, що зачіпают ь права, свободи й законні інт ереси громадян, а також ті, що прийняті уповноваженими на ц е суб'єктами нормотворення у визначеній законодавством ф ормі та за встановленою зако нодавством процедурою, що мі стять норми права, мають непе рсоніфікований характер і ро зраховані на неодноразове за стосування, незалежно від ст року їх дії (постійні чи обмеж ені певним часом) та характер у відомостей, що в них містять ся, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Ос обливої важливості", "Цілком т аємно", "Таємно" та іншими, а так ож прийняті в порядку експер именту.

Проаналізувавши Наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 № 175 в контексті наведених норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що він виданий в межах компетен ції Міністра оборони України відповідно до Постанови Каб інету Міністрів України від 28.03.2007 № 594, має організаційно-розп орядчий характер, спрямовани й на виконання рішення Уряду і не містить нових правових н орм.

Оскільки даний Наказ не має ознак нормативно-правов ого акта, вбачається, що він не підлягає державній реєстрац ії та опублікуванню в офіцій них спеціальних виданнях як такий акт.

Крім того, Наказ Мініст ра оборони України від 14.04.2007 № 175 не запроваджує нових щомісяч них додаткових видів грошово го забезпечення, нових розмі рів премій, носить тимчасови й характер і не являється під ставою для перерахунку пенсі в розумінні ч. 3 ст. 63 Закону Укр аїни "Про пенсійне забезпече ння осіб, звільнених і військ ової служби та деяких інших о сіб".

З огляду на викладене, суд д ійшов висновку, що в даному ви падку у відповідача були від сутні правові підстави для в иконання Наказу Міністр а оборони України №175 від 14.04.2007 ро ку "Про встановлення граничн их розмірів премії військово службовцям Збройних Сил Укра їни" і проведення відповідно го перерахунок пенсії позива чу (аналогічна думка з цього п риводу викладена в ухвалі Ки ївського апеляційного адмін істративного суду від 28.01.2009 рок у у справі №22-а-9884/08 за позовом гр . ОСОБА_6 до Головного упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Києві про скасування р ішення та зобов' язання вчин ити певні дії та в ухвалі Вищо го адміністративного суду Ук раїни від 18.09.2009 року у справі №К -18325/08 за позовом ОСОБА_7 до Го ловного управління Пенсійно го фонду України в Хмельниць кій області, третя особа - Хм ельницький обласний військо вий комісаріат про визнання дій неправомірними та зобов' язання провести перерахунок та виплату пенсії).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.

Згідно частини першої стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи відповідача, позива ч суду не надав.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задо воленню.

Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 97, 158-16 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову ОСО БА_1 відмовити.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя А.І. Савченко

Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 17 березня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.03.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9646823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/290

Ухвала від 25.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Рішення від 28.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 08.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Судовий наказ від 30.03.2011

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Тисянчин В.М.

Ухвала від 30.03.2011

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Тисянчин В.М.

Постанова від 12.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 14.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 12.10.2009

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 10.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 09.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні