Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2010 р. спр ава № 2а-6746/10/0570
Постановлена у нарадчі й кімнаті.
час прийняття постанови: 15 год 30 хв
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Тарасен ка І.М.
при секретарі Кушек Н.А.
за участю представника по зивача Кобзія О.С., діє з а довіреністю від 15.01.2010 р.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку адміністратив ну справу за позовом Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Донецькій області до к омунального підприємства «У ніверсал» м. Дебальцеве про п римусове стягнення суми екон омічних санкцій у розмірі 9894,42 грн. за порушення державної д исципліни цін відповідно ріш енню від 05.11.2009 року № 297,-
В С Т А Н О В И В :
Державна інспекція з контр олю за цінами в Донецькій обл асті звернулася до Донецьког о окружного адміністративно го суду з позовом до комуналь ного підприємства «Універса л» м. Дебальцеве про примусов е стягнення суми економічних санкцій у розмірі 9894,42 грн. за по рушення державної дисциплін и цін відповідно рішенню від 05.11.2009 року № 297.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що ним у відповідності до Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення», Положення про Державн у інспекцію з контролю за цін ами, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1819, п. 4.1.6 Плану роботи на ІV квартал 2009 року була проведе на перевірка комунального пі дприємства «Універсал» з пит ання дотримання державної ди сципліни цін при встановленн і та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до вимог Закону У країни «Про житлово-комуналь ні послуги», за наслідками як ої прийнято рішення від 05.11.2009 № 297 про застосування економічн их санкцій. Рішення було напр авлено відповідачеві рекоме ндованим листом 18.11.2009 року № 03528593 для виконання у 10-денний термі н шляхом самостійного перера хування суми застосованих ек ономічних санкцій у розмірі 9894,42 грн. Разом із рішенням відп овідачу була направлена прет ензія від 05.11.2009 року № 05-04/297-297. Відпо відач вказане рішення не оск аржував. Станом на теперішні й час відповідач суму економ ічних санкцій до бюджету не п ерерахував. Посилаючись на п . 1.7 Інструкції про порядок зас тосування економічних та фін ансових (штрафних) санкцій ор ганами державного контролю з а цінами, ст. 14 Закону України « Про ціни і ціноутворення», по зивач просить стягнути з ком унального підприємства «Уні версал» у дохід бюджету суму економічних санкцій у розмі рі 9894,42 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення аналогічн і викладеним у позовній заяв і, просив суд задовольнити по зовні вимоги у повному обсяз і.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, надіслав до суду повідомл ення про слухання справи без його участі.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и обставини справи та переві ривши їх доказами в межах зая влених позовних вимог, суд вс тановив наступне.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення» державний контроль за цінами здійснюється при вста новленні і застосуванні держ авних фіксованих та регульов аних цін і тарифів. При цьому к онтролюється правомірність їх застосування та додержан ня вимог законодавства про з ахист економічної конкуренц ії. Контроль за додержанням д ержавної дисципліни цін здій снюється органами, на які ці ф ункції покладено Урядом Укра їни.
Таким урядовим органом кон тролю є Державна інспекція з контролю за цінами, яка діє у складі Мінекономіки і підпор ядковується йому (п.п. 1, 2 Положе ння про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 13 грудня 2 000 року № 1819).
У відповідності до п. 11 Полож ення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, Державна інспекці я з контролю за цінами має тер иторіальні органи - державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів держа вного контролю за цінами і ма ють права, передбачені пункт ами 5, 6 цього Положення. Керівн ики територіальних органів п ризначаються на посаду та зв ільняються з посади Міністро м економіки.
Таким чином, позивач - Держа вна інспекція з контролю за ц інами в Донецькій області є с уб' єктом владних повноваже нь, який у даних правовідноси нах здійснює повноваження з контролю за цінами, наданими їй вищенаведеними нормативн о-правовими актами.
Рішенням Державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області № 297 від 30.03.2009 року (а.с.5) до відповідача застосов ані економічні санкції у роз мірі 9894,42 грн. за порушення держ авної дисципліни цін (а.с.5). Від повідно до цього рішення від повідачем було порушено вимо ги Закону України від 24.06.1994 року № 1875-IV «Про житлово-комунальні послуги», постанови Кабінет у Міністрів України від 26.07.2006 ро ку № 1010 «Про затвердження поря дку формування тарифів на по слуги з вивезення побутових відходів», «Справочник для и нженеров, строителей, архите кторов, техников и механиков » видання №13 м. Ленінград 1947 р., а саме: включення у вартість по слуг з розміщення ТПВ на полі гоні, тарифи на які регулюють ся, фактично не наданих робіт за жовтень-грудень 2008 року стя гнення плати за фактично не н адані послуги з розміщення в ідходів на полігоні за рахун ок застосування коригуючого коефіцієнту - 0,23, який не пере дбачено законодавством.
Як вбачається із зазначено го рішення, воно прийняте поз ивачем на підставі акту пере вірки комунального підприєм ства «Універсал» від 30.10.2009 № 642.
Також, на адресу відповідач а позивачем була направлена претензія № 05-04/297-297 від 05.11.2009 року (а .с.6), в якій також зазначений ро змір економічних санкцій 9894,42 г рн. та роз' яснений порядок п ерерахування даної суми до б юджету.
Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » вся необґрунтовано одержан а підприємством, організаціє ю сума виручки в результаті п орушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залучен ням коштів Державного бюджет у України, бюджету Автономно ї Республіки Крим, місцевих б юджетів, а також коштів держа вних підприємств, установ та організацій підлягає вилуче нню в доход відповідного бюд жету залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих Рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки. Вказані суми с писуються з рахунків підприє мств і організацій в банківс ьких установах за рішенням с уду. Особи, винні в порушенні п орядку встановлення та засто сування цін і тарифів, притяг уються до адміністративної а бо кримінальної відповідаль ності.
Також аналогічні положенн я містяться у п. 1.3 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої Наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03.12.01 № 298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238.
Відповідно до п. 1.4 цієї Інстр укції підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необґрунто ваної виручки в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема: нар ахування непередбачених зак онодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; заст осування вільних цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) за умови запровадження для них режиму державного регул ювання; застосування цін (тар ифів) на продукцію (послуги, ро боти) з рентабельністю, рівен ь якої перевищує встановлени й відповідно до законодавств а граничний; застосування ці н (тарифів) з порушенням запро вадженого порядку обов'язков ого декларування їх зміни; за вищення або заниження розмір у передбачених законодавств ом податків та обов'язкових з борів, що включаються в струк туру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюєт ься; включення в структуру ре гульованих цін (тарифів) не пе редбачених законодавством в итрат або витрат понад устан овлені розміри; включення у в артість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюють ся, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсяз і послуг (робіт); застосування торговельних і постачальниц ько-збутових надбавок (націн ок) понад установлений грани чний розмір; застосування ці н (тарифів) суб'єктами господа рювання за види послуг (робіт ), які не передбачені визначен ими нормативно-правовими акт ами, що встановлюють для них в ідповідні переліки платних п ослуг; застосування цін і тар ифів з порушенням інших запр оваджених методів регулюван ня.
Відповідно до п. 1.6 зазначено ї Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господа рювання, унаслідок порушень порядку встановлення і засто сування цін, суми виручки та ш трафи підлягають вилученню з гідно із законодавством на п ідставі рішень, прийнятих ор ганами державного контролю з а цінами. Зазначені в рішення х суми перераховуються суб'є ктами підприємницької діяль ності - порушниками за належн істю самостійно, а в разі непо дання установам банків платі жних документів зазначені су ми стягуються відповідно до вимог законодавства.
Згідно з п. 3.1 цієї Інструкції Державна інспекція з контро лю за цінами та державні інсп екції з контролю за цінами в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі приймають рішення пр о вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санк цій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою д ля прийняття рішень про вилу чення сум економічних та фін ансових (штрафних) санкцій є а кти перевірок, які складають ся посадовими особами органі в державного контролю за цін ами.
У судовому засіданні встан овлено, що вказане рішення ві дповідачем не оскаржувалося .
У встановлений у рішенні те рмін відповідач суму штрафу до бюджету не сплатив. Таким ч ином, сума економічних санкц ій підлягає стягненню з відп овідача на підставі рішення суду.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 86, 158-163, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Донецькій област і до комунального підприємст ва «Універсал» м. Дебальцеве про примусове стягнення сум и економічних санкцій у розм ірі 9894,42 грн. за порушення держа вної дисципліни цін відповід но рішенню від 05.11.2009 року № 297 - з адовольнити.
Стягнути з комунального пі дприємства «Універсал» (84700, До нецька область, м. Дебальцеве , вул.. Мельникова, б.1. р/р 2600250001609 в О щабданку 6688, МФО 394136, код ЗКПО 32219283, ІПН: 322192805046) в доход бюджету згід но п. 15 ст. 2 розділу I Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2009 рік» від 26.12.2008 року № 83 5-VI суми застосованих економіч них санкцій у розмірі 9894 (дев' ять тисяч вісімсот дев' янос то чотири) грн. 42 коп. відповідн о до рішення Державної інспе кції з контролю за цінами в До нецькій області від 05.11.2009 року № 297 за порушення державної дис ципліни цін, яка підлягає зар ахуванню до державного бюдже ту (д/р 31110106700026 в УДК м. Дебальцеве Донецької області, одержувач - УДК м. Дебальцеве Донецько ї області, код ЄДРПОУ 34686474, банк одержувача - ГУДКУ в Донець кій області, МФО 834016, код надход жень за бюджетною класифікац ією 21081100).
Постанова прийнята і підпи сана у нарадчій кімнаті та пр оголошено її вступну та резо лютивну частини 19 травня 2010 рок у в присутності представникі в сторін.
Повний текст постанови скл адений 21 травня 2010 року.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова набирає чинності після закінчення ц ього строку.
Постанова виготовлена в на радчій кімнаті в одному прим ірнику.
Заява про апеляційне о скарження постанови суду под ається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі - з дня складення в п овному обсязі - до Донецького апеляційного адміністратив ного суду через Донецький ок ружний адміністративний суд .
Якщо постанову було прого лошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Донец ького апеляційного адмініст ративного суду через Донецьк ий окружний адміністративни й суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання зяви про апеляційн е оскарження.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2010 |
Оприлюднено | 08.07.2010 |
Номер документу | 9648031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні