Постанова
від 19.05.2010 по справі 2а-6746/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 травня 2010 р. спр ава № 2а-6746/10/0570

Постановлена у нарадчі й кімнаті.

час прийняття постанови: 15 год 30 хв

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Тарасен ка І.М.

при секретарі Кушек Н.А.

за участю представника по зивача Кобзія О.С., діє з а довіреністю від 15.01.2010 р.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку адміністратив ну справу за позовом Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Донецькій області до к омунального підприємства «У ніверсал» м. Дебальцеве про п римусове стягнення суми екон омічних санкцій у розмірі 9894,42 грн. за порушення державної д исципліни цін відповідно ріш енню від 05.11.2009 року № 297,-

В С Т А Н О В И В :

Державна інспекція з контр олю за цінами в Донецькій обл асті звернулася до Донецьког о окружного адміністративно го суду з позовом до комуналь ного підприємства «Універса л» м. Дебальцеве про примусов е стягнення суми економічних санкцій у розмірі 9894,42 грн. за по рушення державної дисциплін и цін відповідно рішенню від 05.11.2009 року № 297.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що ним у відповідності до Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення», Положення про Державн у інспекцію з контролю за цін ами, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1819, п. 4.1.6 Плану роботи на ІV квартал 2009 року була проведе на перевірка комунального пі дприємства «Універсал» з пит ання дотримання державної ди сципліни цін при встановленн і та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до вимог Закону У країни «Про житлово-комуналь ні послуги», за наслідками як ої прийнято рішення від 05.11.2009 № 297 про застосування економічн их санкцій. Рішення було напр авлено відповідачеві рекоме ндованим листом 18.11.2009 року № 03528593 для виконання у 10-денний термі н шляхом самостійного перера хування суми застосованих ек ономічних санкцій у розмірі 9894,42 грн. Разом із рішенням відп овідачу була направлена прет ензія від 05.11.2009 року № 05-04/297-297. Відпо відач вказане рішення не оск аржував. Станом на теперішні й час відповідач суму економ ічних санкцій до бюджету не п ерерахував. Посилаючись на п . 1.7 Інструкції про порядок зас тосування економічних та фін ансових (штрафних) санкцій ор ганами державного контролю з а цінами, ст. 14 Закону України « Про ціни і ціноутворення», по зивач просить стягнути з ком унального підприємства «Уні версал» у дохід бюджету суму економічних санкцій у розмі рі 9894,42 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення аналогічн і викладеним у позовній заяв і, просив суд задовольнити по зовні вимоги у повному обсяз і.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, надіслав до суду повідомл ення про слухання справи без його участі.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и обставини справи та переві ривши їх доказами в межах зая влених позовних вимог, суд вс тановив наступне.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення» державний контроль за цінами здійснюється при вста новленні і застосуванні держ авних фіксованих та регульов аних цін і тарифів. При цьому к онтролюється правомірність їх застосування та додержан ня вимог законодавства про з ахист економічної конкуренц ії. Контроль за додержанням д ержавної дисципліни цін здій снюється органами, на які ці ф ункції покладено Урядом Укра їни.

Таким урядовим органом кон тролю є Державна інспекція з контролю за цінами, яка діє у складі Мінекономіки і підпор ядковується йому (п.п. 1, 2 Положе ння про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 13 грудня 2 000 року № 1819).

У відповідності до п. 11 Полож ення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, Державна інспекці я з контролю за цінами має тер иторіальні органи - державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів держа вного контролю за цінами і ма ють права, передбачені пункт ами 5, 6 цього Положення. Керівн ики територіальних органів п ризначаються на посаду та зв ільняються з посади Міністро м економіки.

Таким чином, позивач - Держа вна інспекція з контролю за ц інами в Донецькій області є с уб' єктом владних повноваже нь, який у даних правовідноси нах здійснює повноваження з контролю за цінами, наданими їй вищенаведеними нормативн о-правовими актами.

Рішенням Державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області № 297 від 30.03.2009 року (а.с.5) до відповідача застосов ані економічні санкції у роз мірі 9894,42 грн. за порушення держ авної дисципліни цін (а.с.5). Від повідно до цього рішення від повідачем було порушено вимо ги Закону України від 24.06.1994 року № 1875-IV «Про житлово-комунальні послуги», постанови Кабінет у Міністрів України від 26.07.2006 ро ку № 1010 «Про затвердження поря дку формування тарифів на по слуги з вивезення побутових відходів», «Справочник для и нженеров, строителей, архите кторов, техников и механиков » видання №13 м. Ленінград 1947 р., а саме: включення у вартість по слуг з розміщення ТПВ на полі гоні, тарифи на які регулюють ся, фактично не наданих робіт за жовтень-грудень 2008 року стя гнення плати за фактично не н адані послуги з розміщення в ідходів на полігоні за рахун ок застосування коригуючого коефіцієнту - 0,23, який не пере дбачено законодавством.

Як вбачається із зазначено го рішення, воно прийняте поз ивачем на підставі акту пере вірки комунального підприєм ства «Універсал» від 30.10.2009 № 642.

Також, на адресу відповідач а позивачем була направлена претензія № 05-04/297-297 від 05.11.2009 року (а .с.6), в якій також зазначений ро змір економічних санкцій 9894,42 г рн. та роз' яснений порядок п ерерахування даної суми до б юджету.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » вся необґрунтовано одержан а підприємством, організаціє ю сума виручки в результаті п орушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залучен ням коштів Державного бюджет у України, бюджету Автономно ї Республіки Крим, місцевих б юджетів, а також коштів держа вних підприємств, установ та організацій підлягає вилуче нню в доход відповідного бюд жету залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих Рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки. Вказані суми с писуються з рахунків підприє мств і організацій в банківс ьких установах за рішенням с уду. Особи, винні в порушенні п орядку встановлення та засто сування цін і тарифів, притяг уються до адміністративної а бо кримінальної відповідаль ності.

Також аналогічні положенн я містяться у п. 1.3 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої Наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03.12.01 № 298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238.

Відповідно до п. 1.4 цієї Інстр укції підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необґрунто ваної виручки в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема: нар ахування непередбачених зак онодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; заст осування вільних цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) за умови запровадження для них режиму державного регул ювання; застосування цін (тар ифів) на продукцію (послуги, ро боти) з рентабельністю, рівен ь якої перевищує встановлени й відповідно до законодавств а граничний; застосування ці н (тарифів) з порушенням запро вадженого порядку обов'язков ого декларування їх зміни; за вищення або заниження розмір у передбачених законодавств ом податків та обов'язкових з борів, що включаються в струк туру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюєт ься; включення в структуру ре гульованих цін (тарифів) не пе редбачених законодавством в итрат або витрат понад устан овлені розміри; включення у в артість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюють ся, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсяз і послуг (робіт); застосування торговельних і постачальниц ько-збутових надбавок (націн ок) понад установлений грани чний розмір; застосування ці н (тарифів) суб'єктами господа рювання за види послуг (робіт ), які не передбачені визначен ими нормативно-правовими акт ами, що встановлюють для них в ідповідні переліки платних п ослуг; застосування цін і тар ифів з порушенням інших запр оваджених методів регулюван ня.

Відповідно до п. 1.6 зазначено ї Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господа рювання, унаслідок порушень порядку встановлення і засто сування цін, суми виручки та ш трафи підлягають вилученню з гідно із законодавством на п ідставі рішень, прийнятих ор ганами державного контролю з а цінами. Зазначені в рішення х суми перераховуються суб'є ктами підприємницької діяль ності - порушниками за належн істю самостійно, а в разі непо дання установам банків платі жних документів зазначені су ми стягуються відповідно до вимог законодавства.

Згідно з п. 3.1 цієї Інструкції Державна інспекція з контро лю за цінами та державні інсп екції з контролю за цінами в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі приймають рішення пр о вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санк цій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою д ля прийняття рішень про вилу чення сум економічних та фін ансових (штрафних) санкцій є а кти перевірок, які складають ся посадовими особами органі в державного контролю за цін ами.

У судовому засіданні встан овлено, що вказане рішення ві дповідачем не оскаржувалося .

У встановлений у рішенні те рмін відповідач суму штрафу до бюджету не сплатив. Таким ч ином, сума економічних санкц ій підлягає стягненню з відп овідача на підставі рішення суду.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 86, 158-163, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Донецькій област і до комунального підприємст ва «Універсал» м. Дебальцеве про примусове стягнення сум и економічних санкцій у розм ірі 9894,42 грн. за порушення держа вної дисципліни цін відповід но рішенню від 05.11.2009 року № 297 - з адовольнити.

Стягнути з комунального пі дприємства «Універсал» (84700, До нецька область, м. Дебальцеве , вул.. Мельникова, б.1. р/р 2600250001609 в О щабданку 6688, МФО 394136, код ЗКПО 32219283, ІПН: 322192805046) в доход бюджету згід но п. 15 ст. 2 розділу I Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2009 рік» від 26.12.2008 року № 83 5-VI суми застосованих економіч них санкцій у розмірі 9894 (дев' ять тисяч вісімсот дев' янос то чотири) грн. 42 коп. відповідн о до рішення Державної інспе кції з контролю за цінами в До нецькій області від 05.11.2009 року № 297 за порушення державної дис ципліни цін, яка підлягає зар ахуванню до державного бюдже ту (д/р 31110106700026 в УДК м. Дебальцеве Донецької області, одержувач - УДК м. Дебальцеве Донецько ї області, код ЄДРПОУ 34686474, банк одержувача - ГУДКУ в Донець кій області, МФО 834016, код надход жень за бюджетною класифікац ією 21081100).

Постанова прийнята і підпи сана у нарадчій кімнаті та пр оголошено її вступну та резо лютивну частини 19 травня 2010 рок у в присутності представникі в сторін.

Повний текст постанови скл адений 21 травня 2010 року.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова набирає чинності після закінчення ц ього строку.

Постанова виготовлена в на радчій кімнаті в одному прим ірнику.

Заява про апеляційне о скарження постанови суду под ається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі - з дня складення в п овному обсязі - до Донецького апеляційного адміністратив ного суду через Донецький ок ружний адміністративний суд .

Якщо постанову було прого лошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Донец ького апеляційного адмініст ративного суду через Донецьк ий окружний адміністративни й суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання зяви про апеляційн е оскарження.

Суддя Тарасенко І.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2010
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу9648031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6746/10/0570

Ухвала від 27.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Постанова від 19.05.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 24.03.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні