Постанова
від 10.11.2009 по справі 2а-11422/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 16/400

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 листопада 2009 року 10:03 № 2а-11422/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі голо вуючого судді Кишинського М .І. при секретарі судового зас ідання Попадин О.Б. у відкрит ому судовому засіданні вирі шив адміністративну справу

за позовом Приватне підприємство "Сі мер"

до Державна податкова інспек ція у Печерському районі м. Ки єва

про визнання протиправним ріш ення

На підставі ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України в судовому засід анні 10.11.2009 р. проголошено вступ ну та резолютивну частину по станови.

Позивач звернувся до Окруж ного адміністративного суду міста Києва з позовом до відп овідача, в якому просить визн ати протиправним рішення Дер жавної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 29878/10/15-411 від 03.07.2009 р. про невизнанн я звітних документів та зобо в' язати Державну податкову інспекцію у Печерському рай оні м. Києва визнати як податк ову декларацію - декларацію Приватного підприємства «Сі мер»з податку на додану варт ість за травень 2009 року, подану до Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва 22 червня 2009 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що нормами Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»№2181 виз начені підстави, коли податк ова звітність може бути не ви знана контролюючим органом як податкова декларація. ДПІ у Печерському районі м. Києва в рішенні № 29878/10/15-411 від 03.07.2009 р. не на вела жодної з передбачених з аконом підстав не визнання п одаткової декларації підпри ємства з податку на додану ва ртість за травень 2009 року, а том у прийняте ДПІ рішення супер ечить вимогам п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст.4 Зак ону № 2181.

В судовому засіданні позив ач підтримав свої позовні ви моги і просив їх задоволити.

Відповідач позов не визнав . В своїх запереченнях зазнач ив, що порядок заповнення та п одання податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь врегульований у відповідно сті з Законами України «Про д ержавну податкову службу в У країні», «Про податок на дода ну вартість», Наказом ДПА Укр аїни № 166 від 30.05.1997 р. Відповідно д о п. 3.4 Наказу ДПА України № 166 пла тник податку самостійно обчи слює суму податкового зобов' язання, яку зазначає в деклар ації. Дані, наведені в деклара ції, мають відповідати даним бухгалтерського та податков ого обліку платника. За опрац юванням податкової звітност і платника податку виявлено нарахування податків неадек ватних задекларованим валов им доходам, тому управління о податкування юридичних осіб не визнало звітних документ ів приватного підприємства « Сімер». Зазначає, що позивачу пропонувалось подати нову д екларацію з податку на додан у вартість за травень 2009 року. К рім того, звертає увагу на те, що лист податкового органу п ро неприйняття податкової зв ітності не є рішенням уповно важеного суб' єкта, а тому не породжує права і обов' язки у того суб' єкта, кому він адр есований. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог .

За результатами розгляду н аданих сторонами документів , пояснень їхніх представник ів, Окружний адміністративни й суд м. Києва,

встановив:

Приватне підприємство «Сі мер»зареєстроване Печерськ ою районною у місті Києві дер жавною адміністрацією 29.03.2004 р., про що зроблено запис в журна лі обліку реєстрації за № 39863.

В Державній податковій інс пекції у Печерському районі м. Києва підприємство узяте н а облік як платник податків 21. 04.2004 р. за № 35093 і є платником подат ку на додану вартість, що підт верджується Свідоцтвом про р еєстрацію платником податку на додану вартість № 37670138 від 22.11 .2004 р.

22 червня 2009 року Приватне під приємство «Сімер» подало до Державної податкової інспек ції у Печерському районі м. Ки єва декларацію з податку на д одану вартість за травень 2009 р оку (вхідний № 267332).

Державна податкова інспек ція у Печерському районі м. Ки єва своїм листом № 29878/10/15-411 від 03 л ипня 2009 року повідомила підпр иємство, що подана ним податк ова звітність за травень 2009 ро ку вважається не визнаною як податкова декларація. Зокре ма, в листі зазначено, що подан а до ДПІ звітна податкова дек ларація з податку на додану в артість за травень 2009 року зап овнена всупереч вимогам нака зу «Порядку заповнення та по дання податкової декларації з податку на додану вартість »від 30.05.1997 р. № 166 (у редакції наказ у від 21.01.2009 р. № 8).

Крім того, в листі зазначено , що при відпрацюванні податк ової звітної декларації з по датку на додану вартість за т равень 2009 року ПП «Сімер», яке з ареєстроване за адресою масо вої реєстрації та за результ атами аналізу показників под аткової звітності, виявлено нарахування податків неадек ватних задекларованим валов им доходам. Згідно засідання робочої групи ДПІ у Печерськ ому районі м. Києва по відпрац юванню податкової звітності , декларація з податку на дода ну вартість за травень 2009 року підлягає поверненню.

Приватне підприємство «Сі мер», не погоджуючись з таким рішенням ДПІ, викладеним в ли сті № 29878/10/15-411 від 03 липня 2009 року, зв ернулось до суду, оскільки вв ажає, що невизнання податков ої декларації призводить до невиконання підприємством с воїх податкових зобов' язан ь, що в свою чергу тягне відпов ідальність у вигляді накладе ння на підприємство штрафних (фінансових) санкцій.

Суд, заслухавши думку сторі н, дослідивши зібрані по спра ві докази, дійшов до наступни х висновків.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації ви значений наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни «Про затвердження форми податкової декларації та По рядку її заповнення і поданн я»№ 166 від 30.05.1997 року (із змінами і доповненнями) та зареєстров аний в Міністерстві юстиції України 09.09.1997 року за № 250/2054.

Так, п.п. 4.3 п. 4 Порядку (в редакц ії від 21.01.2009 р. № 8) визначено, що по даткова звітність, отримана контролюючим органом від пла тника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначен им у затвердженому порядку ї ї заповнення, може бути не виз нана таким контролюючим орга ном як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов' язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому разі, якщо контролюючий о рган звертається до платника податків з письмовою пропоз ицією (письмове звернення на дсилається поштою з повідомл енням про його вручення) нада ти нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої), то таки й платник податків має право : надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідно го штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядк у апеляційного узгодження.

З зазначеної норми вбачаєт ься, що підставою для невизна ння контролюючим органом под аткової звітності як податко вої декларації є не зазначен ня в ній обов' язкових рекві зитів, не підписання деклара ції відповідними посадовими особами та не скріплення печ аткою платника податків.

З огляду на податкову декла рацію з податку на додану вар тість, подану підприємством «Сімер»до ДПІ у Печерському районі м. Києва 22.06.2009 р. вх. № 267332, во на містить обов' язкові рекв ізити підприємства, має підп ис керівника Козаченко В.В. (в рядку щодо підпису голов ного бухгалтера зазначено «н е передбачено») і скріплена п ечаткою Приватного підприєм ства «Сімер»ідентифікаційн ий код 32852033.

Повертаючи податкову декл арацію підприємству та посил аючись на норми п. 4.3 вищезазна ченого Поряду, ДПІ в своєму ли сті № 29878/10/15-411 від 03 липня 2009 року, н е вказала, які саме вимоги на казу Порядку заповнення та п одання податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь ПП «Сімер»були порушені.

Крім того, в листі № 29878/10/15-411 ДПІ зазначила, що за результатам и аналізу показників податко вої звітності виявлено нарах ування податків неадекватни х задекларованим валовим дох одам. Проте, знову ж таки, яка с аме «неадекватність», якими показниками вона відображен а, вказано не було.

З приводу зазначеного, суд з вертає увагу на те, що відпові дно до п. 7 Порядку, податкові д екларації приймаються без по передньої перевірки зазначе них у них показників. Задекла ровані в податковій інспекці ї (адміністрації) декларації підлягають документальній н евиїзній (камеральній) перев ірці. За результатами переві рки робиться відповідний зап ис у розділі IV податкової декл арації та складається Акт пр о результати документальної невиїзної (камеральної) пере вірки податкової декларації з податку на додану вартість за формою, визначеною в додат ку 2 до цього Порядку. Документ альну невиїзну (камеральну) п еревірку даних, заявлених у п одатковій звітності з податк у на додану вартість, податко вий орган проводить протягом 30 днів, наступних за днем отри мання податкової деклараці ї. За наявності достатніх під став уважати, що розрахунок с уми бюджетного відшкодуванн я було зроблено з порушенням норм податкового законодавс тва, податковий орган має пра во протягом такого самого ст року провести позапланову ви їзну (документальну) перевір ку платника для визначення д остовірності нарахування та кого бюджетного відшкодуван ня.

Відповідно до п. 8 Порядку, у р азі коли платник податку на д одану вартість не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, а та кож коли контролюючий орган за результатами проведеної н им перевірки визначає суму з аниження податкового зобов' язання (завищення від' ємног о значення різниці між сумою податкового зобов' язання т а податкового кредиту чи сум и бюджетного відшкодування), задекларованого платником у податковій звітності з пода тку на додану вартість, такий платник податку несе відпов ідальність згідно з чинним з аконодавством.

За наведених обставин, суд в важає, що Державна податкова інспекція у Печерському рай оні м. Києва неправомірно від мовила Приватному підприємс тву «Сімер»у прийнятті подат кової декларації за травень 2009 року, а тому ДПІ слід зобов' язати прийняти податкову дек ларацію за травень 2009 року.

Оцінивши за правилами, вста новленими ст. 86 КАС України на явні у матеріалах справи док ази та пояснення сторін, нада ні під час розгляду справи, су д вважає, що заявлений адміні стративний позов є обґрунтов аним та таким, що підлягає час тковому задоволенню.

Вимога позивача визнати пр отиправним рішення ДПІ у Печ ерському районі м. Києва № 29878/10/1 5-411 від 03 липня 2009 року про невизн ання звітних документів задо воленню не підлягає, оскільк и воно не є рішенням - правов им актом суб' єкта владних п овноважень у розумінні норм ст. 17 Кодексу адміністративно го судочинства України, не мі стить обов' язкових до викон ання приписів такого суб' єк та, а є лише пропозицією платн ику податків, яка в свою чергу не породжує прав та об' язкі в у такого платника.

На підставі наведеного, кер уючись ст. 124 Конституції Укра їни, ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити частково .

Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Печерсько му районі м. Києва визнати та п рийняти податкову деклараці ю Приватного підприємства «С імер»з податку на додану вар тість за травень 2009 року, подан у Державній податковій інспе кції у Печерському районі м. К иєва 22 червня 2009 року.

В решті позову відмовити.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного Кодексом адміністрати вного судочинства України, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у встановлений строк поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку .

Постанова може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти дн ів за правилами, встановлени ми ст.ст. 185-187 КАС України шляхом подання через суд першої інс танції заяви про апеляційне оскарження з наступним подан ням протягом двадцяти днів а пеляційної скарги. Апеляційн а скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо скарга подається у строк , встановлений для подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Суддя Кишинський М.І.

Дата складання та пі дписання постанови в повному обсязі - 11.11.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.11.2009
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу9648986
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11422/09/2670

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 10.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні