ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про відмову у забезпеченні позову)
23 квітня 2021 року м. Житомир справа № 240/7020/21
категорія 109020100
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лавренчук О.В., розглянувши заяву про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Ружинської селищної ради Житомирської області до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Ружинська селищна рада звернулась до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області.
Разом з позовною заявою подано заяву про забезпечення позову шляхом накладення заборони на реєстрацію права власності та інших речових прав, здійснення інших дій щодо розпорядження земельними ділянками сільськогосподарського призначення із наступними кадастровими номерами:
1825283800:01:000:0317;
1825283800:02:000:0004;
1825286300:04:000:0234;
1825286300:04:000:0233;
1825280400:04:000:0225;
1825284000:03:000:0130;
1825283800:02:000:0468
1825283800:01:000:0485;
1825286300:04:000:0232;
1825280400:04:000:0226;
1825280400:04:000:0223;
1825283800:02:000:0468;
1825283800:02:000:0497;
18252838000:01:000:0335;
1825286300:04:000:0235;
1825280400:04:000:0227;
1825280400:04:000:0224;
1825283800:02:000:0497.
В обгрунтування заяви вказано, що незважаючи на те, що з часу початку процедури прийняття рішення про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність минуло понад п`ять місяців. Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області зволікає із передачею із державної у комунальну власність Ружинської селищної ради всіх земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які знаходяться у адміністративних межах Ружинської селищної територіальної громади Житомирської області. Натомість, Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області не лише протиправно бездіє, порушуючи законні права та інтереси Ружинської селищної територіальної громади, але й продовжує протиправно розпоряджатися вказаними земельними ділянками, не переданими у комунальну власність територіальної громади, порушуючи матеріальні та фінансові основи місцевого самоврядування, визначені ст.ст.16, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні . Так, земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення із кадастровим номером 1825255100:08:000:0061, загальною площею 21,3 га, яка знаходиться у адміністративних межах Ружинської селищної територіальної громади і яка не була передана у комунальну власність Ружинської селищної ради, Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області було розподілено на 11 земельних ділянок з присвоєнням їм окремих кадастрових номерів - 10 ділянок площею по 2,00 га про що 16 березня 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області здійснено внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку, для відображення на Публічній кадастровій карті України. У подальшому Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області 26.03.2021, всупереч інтересам Ружинської селищної територіальної громади, вказані земельні ділянки були передані у приватну власність стороннім особам, які не мають відношення до Ружинської селищної територіальної громади про що Ружинській селищній раді стало відомо вже після 01.04.2021. За вказаних обставин очевидним є те, що невжиття заходів стосовно забезпечення псзову у частині накладення заборони Головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області на вчинення реєстраційних дій, іншого права розпорядження вказаними земельними ділянками, призведе до порушення прав Ружинської селищної територіальної громади в особі Ружинської селищної ради, зробить неможливим виконання рі иення суду у разі його винесення. Фактично, відновлення порушених прав позивача буде суттєво ускладненим, а у окремих випадках - неможливим до виконання. За вказаних обставин, Ружинська селищна рада не лише має право, але й уповноважена на звернення до суду не тільки щодо захисту порушених прав органу мірцевого самоврядування, але й прав всієї територіальної громади.
Суд, розглянувши заяву про забезпечення позову, зазначає наступне.
Відповідно до статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Суд відмічає, що прийняття рішення про забезпечення позову доцільно та можливе лише в разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що невжиття заходів забезпечення може у майбутньому ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду чи привести до потреби докладати значні зусилля та витрати для відновлення прав та інтересів позивача або є очевидними ознаками протиправності оскаржуваного рішення та порушення прав позивача цим рішенням.
Так, обгрунтовуючи необхідність забезпечення позову, Ружинська селищна рада вказує, що Ружинською селищною радою виявлено окремі сформовані земельні ділянки державної власності в адміністративних межах Ружинської селищної територіальної громади, які не були передані у комунальну власність Ружинської селищної ради з кадастровими номерами. вказаними у заяві про забезпечення позову.
Однак, до суду не надано належні та письмові докази про те, що на Публічній кадастровій карті України наявна інформація про сформовані земельні ділянки державної власності, які знаходяться у адміністративних межах Ружинської селищної тереторіальної громади та не буди передані у комунальну власність Ружинської селищної ради.
Матеріали заяви також не містять доказів адміністративних меж Ружинської селищної тереторіальної громади.
Враховуючи викладене та не можливість перевірити дводи заявника на підставі письових доказів, суд не вбачає підстав для задовлення заяви про забезпечення позову.
Керуючись статтями 150, 151, 156, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Відмовити Ружинській селищній раді Житомирської області у задоволенні заяви про забезпечення позову.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Лавренчук
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2021 |
Оприлюднено | 26.04.2021 |
Номер документу | 96491172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні