Постанова
від 19.02.2010 по справі 2а-8617/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 лютого 2010 року 11:28 № 2а-8617/09/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчук а А.Б. при секретарі судового з асідання Гальченко О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Відкритого акціонерного т овариства СК "Сі Трайдент"

до Державна податкова інспек ція у Печерському районі м.Ки єва Заступник начальника Л озовський Є.М.

про визнання протиправною та с касування першої податкової вимоги №1/4743 від 26.05.2009р.

за участю представників ст орін:

від позивача : Руденк о І.І.

від відповідача: Волине ць О.В.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Відкрите акціонерне товар иство «Сі Трайдент»звернуло ся з адміністративним позово м до Державної податкової ін спекції у Печерському районі м. Києві про визнання протипр авною та скасування першої п одаткової вимоги №1/4743 від 26.05.2009р . та заборонити ДПІ у Пе черському районі м. Києва зас тосовувати засоби стягнення спірного боргу: стягнення ко штів з банківських рахунків та вилучення грошових коштів з каси та інших місць зберіга ння ВАТ СК «Сі Трайден»; вилуч ення та реалізація рухомого і нерухомого майна та цінних паперів ВАТ СК «Сі Трайдент» .

Позовні вимоги ґрунтували ся на тому, що позивачем було с воєчасно подано платіжні дор учення для перерахування сум и коштів до банку, що обслугов ує позивача та вжито всіх мож ливих заходів для сплати сам остійно визначених податков их зобов' язань.

Відповідачем позовні вимо ги заперечуються з огляду на те, що банком не було перерахо вано сум податку, отже позива чем зобов' язань зі сплати п одатку не виконано.

Розглянувши подані позива чем і відповідачами документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інсп екцією у Печерському районі м. Києві від 26.05.2009 р. №1/4743 визначен о, що станом на 26.05.2009 сума податк ового боргу Позивача за узго дженими податковими зобов'яз аннями становить 137 744,71 грн.

Відповідно до податкової д екларації з податку на прибу ток за І квартал 2009 року Товари ством визначено до сплати по датку на прибуток у сумі 74 926,71гр н. та частина чистого прибутк у (доход) госп. організацій, що вилучаються до бюджету 62 818 гр н.

ВАТ СК «Сі Трайдент»з метою сплати вказаних узгоджених податкових зобов'язань з под атку на прибуток, було подано для сплати до АКБ «Трансбанк »платіжні доручення №2370 від 30.0 3.2009 р. на суму 55 000,00 грн.(податок на прибуток);№2372 від 29.04.2009 р. на суму 5 000 грн. (податок на прибуток); №2 371 від 30.03.2009 р. на суму 75000 грн.(части на прибутку, що вилучається д о бюджету); № 2369 від 30.03.2009 р. на суму 18 750,00 грн.(авансовий внесок под атку на прибуток); № 2374 від 29.04.2009 р. на суму 30 638 грн. (авансовий внес ок податку на прибуток).

Спірні відносини регулюют ься Законом України "Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами".

Згідно преамбули вказаног о Закону цей Закон є спеціаль ним законом з питань оподатк ування, який установлює поря док погашення зобов'язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), включаючи збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та внески на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення.

Відповідно до пп. 16.5.1 п. 16.5 ст. 16 ц ього ж Закону за порушення ст років зарахування податків, зборів (обов'язкових платежі в) до бюджетів або державних ц ільових фондів, встановлених законодавством, з вини банку такий банк сплачує пеню за ко жний день прострочення, вклю чаючи день сплати, у розмірах , встановлених для відповідн ого податку, збору (обов'язков ого платежу), а також несе іншу відповідальність, встановле ну цим Законом, за порушення п орядку своєчасного та повног о внесення податку, збору (обо в'язкового платежу) до бюджет у або державного цільового ф онду. При цьому платник подат ків, зборів (обов'язкових плат ежів) звільняється від відпо відальності за несвоєчасне а бо неповне зарахування таких платежів до бюджетів та держ авних цільових фондів, включ аючи нараховану пеню або штр афні санкції.

Визначальним у змісті дано ї норми є те, з чиєї вини відбу лося неповне внесення податк у, збору (обов'язкового платеж у) до бюджету або державного ц ільового фонду. Отже, якщо неп ерерахування податку, збору не є наслідком винних дій пла тника податку, то до нього не м ожуть бути застосовані штраф ні санкції, пеня або пред'явле на вимога про повне перераху вання податкових платежів до бюджетів та державних цільо вих фондів.

Згідно пп. 16.3.1 п. 16.3 зазначеної статті нарахування пені плат нику податку закінчується у день прийняття банком, обслу говуючим платника податків, платіжного доручення на спла ту суми податкового боргу. У р азі часткової сплати суми по даткового боргу нарахування пені зупиняється на таку спл ачену частку.

Системний аналіз наведени х норм дає підстави для висно вку про те, що порушення поряд ку зарахування до бюджету та державних цільових фондів п одатків і зборів при пред'явл енні платником податків до у станови банку платіжних дору чень у встановлений строк є в иною банку, крім випадку, пере дбаченого пп. 16.5.3 п. 16.5, яким встан овлено, що не вважається пору шенням строків зарахування п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) з вини банку, якщо таке порушення стало наслідк ом регулювання Національним банком України економічних нормативів такого банку, що п ризводить до браку вільного залишку коштів на такому кор еспондентському рахунку для здійснення зарахування; якщ о у майбутньому банк або його правонаступники відновлюют ь платоспроможність, відлік термінів зарахування податк ів, зборів (обов'язкових плате жів) розпочинається з момент у такого відновлення. Тобто в ідлік термінів зарахування п одатків, зборів (обов'язкових платежів) після відновлення платоспроможності банку роз починається також саме для б анку, а не для платника податк ів.

Викладене свідчить про від сутність з боку позивача пор ушення щодо перерахування до бюджету податкових зобов'яз ань у строк, встановлений зак оном, та у сумах, самостійно уз годжених у відповідній подат ковій звітності.

Суд приймає до уваги, що пла тіжні доручення про перераху вання сум податку позивачем було подано АКБ «Трансбанк», що обслуговує позивача пост ановою Правління Національн ого банку України від 29.02.2009 №97 бу ло введено мораторій на задо волення вимог кредиторів вве дено з 02.03.2009 р. до 01.09.2009 р.

Також суд приймає до уваги т е, що рішенням Господарськог о суду міста Києва від 28.10.2009 рок у по справі №34/621 було задоволен о позов відкритого акціонерн ого товариства «Сі Трайдент» до акціонерного комерційног о банку «Трансбанк»про спону кання вчинити дії.

Зазначеним судовим рішенн ям було зобов' язано АКБ «Тр ансбанк»здійснити переказ к оштів з поточного рахунку Ві дкритого акціонерного товар иства Судноплавна компанія « Сі Трайдент»(01103, м. Київ, вул. Кік відзе, 17; 01024, м. Київ, вул. Круглоун іверситетська, 2/1 Ю, ідентифік аційний код 30576921) № 26008301001509 згідно п латіжного доручення № 2370 від 30. 03.2009 на суму 55000,00 грн. (податок на п рибуток); платіжного доручен ня № 2372 від 29.04.2009 на суму 5000 грн. (под аток на прибуток); платіжного доручення № 2371 від 30.03.2009 на суму 75 000,00 грн. (частина прибутку, що ви лучається до бюджету); платіж ного доручення № 2369 від 30.03.2009 на с уму 18750,00 грн. (авансовий внесок п одатку на прибуток); платіжно го доручення № 2374 від 29.04.2009 на сум у 30638,00 грн. (авансовий внесок под атку на прибуток); платіжного доручення № 2373 від 29.04.2009 на суму 12 2550,00 грн. (дивіденди, нараховані на акції господарського тов ариства, які є у державній вла сності за 2008 рік); платіжного до ручення № 2375 від 25.05.2009 на суму 60000,00 г рн. (податок на прибуток); плат іжного доручення № 2376 від 25.05.2009 н а суму 40000,00 грн. (частина прибутк у господарських операцій, що вилучається до бюджету); плат іжного доручення № 2377 від 25.05.2009 н а суму 10000,00 грн. (авансовий внесо к податку на прибуток); платіж ного доручення № 2362 від 30.03.2009 на с уму 12900 грн.; платіжного доручен ня № 2363 від 30.03.2009 на суму 28552 грн.; пла тіжного доручення № 2364 від 30.03.2009 на суму 1720 грн.; платіжного дору чення № 2365 від 30.03.2009 на суму 490,20 грн .; платіжного доручення № 2366 від 30.03.2009 на суму 516 грн.; платіжного д оручення № 2367 від 30.03.2009 на суму 1376 г рн.; платіжного доручення № 2368 в ід 30.03.2009 на суму 2064 грн.; платіжног о доручення № 2354 від 11.03.2009 на суму 2000 грн.; платіжного доручення № 2355 від 11.03.2009 на суму 275 грн.; платіжн ого доручення № 2356 від 11.03.2009 на су му 4560 грн.; платіжного дорученн я № 2357 від 11.03.2009 на суму 83 грн.; платі жного доручення № 2358 від 11.03.2009 на суму 220 грн.; платіжного доруче ння № 2359 від 11.03.2009 на суму 80 грн.; пла тіжного доручення № 2360 від 11.03.2009 на суму 330 грн.; касового чеку на отримання заробітної плати на суму 11200,00 грн. від 16 03.2009 ЛД 1191663.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України обс тавини, встановлені судовим рішенням в адміністративній , цивільній або господарські й справі, що набрало законної сили, не доказуються при розг ляді інших справ, у яких берут ь участь ті самі особи або осо ба, щодо якої встановлено ці о бставини.

Відомостей про оскарження вищезазначеного рішення у а пеляційному чи касаційному п орядку сторонами не надавало ся, крім того, на виконання ріш ення Господарського суду міс та Києва від 28.10.2009р. по справі № 34 /621 даним судом видано наказ пр о примусове виконання рішенн я від 07.12.2009 р.

В частині заборонити ДПІ у П ечерському районі м. Києва за стосовувати засоби стягненн я спірного боргу: стягнення к оштів з банківських рахунків та вилучення грошових кошті в з каси та інших місць зберіг ання ВАТ СК «Сі Трайден»; вилу чення та реалізація рухомого і нерухомого майна та цінних паперів ВАТ СК «Сі Трайдент» - відмовити.

Керуючись вимогами ст. ст. 69-7 1, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, О кружний адміністративний су д міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во.

Скасувати податкову вимог у №1/4743 від 26.05.2009р. Державної пода ткової інспекції у Печерсько му районі м. Києві.

В іншій частині позову від мовити.

Постанова відповідно до ви мог ч. 1 ст. 254 КАС України набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.02.2010
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу9649194
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8617/09/2670

Ухвала від 13.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 28.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 19.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні