30/197-06-6044А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
м. Одеса
10 год. 20 хв.
"15" серпня 2006 р. Справа № 30/197-06-6044А
За позовом: Товариство з обмеженою відповідальністю „СБС 1”
До відповідача: Одеська міська рада
Про зобов'язання вчинити певні дії.
Суддя Рога Н.В.
Секретар Герасименко Н.П.
Представники:
Від позивача: Цуркан М.В. –згідно довіреності від 04.04.2006 р.
Від відповідача: не з'явився;
СУТЬ СПОРУ: позивач, товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) „СБС 1”, звернувся до господарського суду Одеської області із позовом до Одеської міської ради про зобов'язання розглянути клопотання позивача (вх.№03-10\424 від 16.02.2006р.) на надати обґрунтовану відповідь згідно чинного законодавства.
Представник позивача позовну заяву підтримує, наполягає на її задоволенні.
Відповідач про місце та час судових засідань був повідомлений належним чином, але представник відповідача в судові засідання не з'являвся, про поважність причин нез'явлення суд не повідомив, заперечень на позовну заяву до суду не надав. За таких обставин, на підставі п.4 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе вирішити справу на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив:
19 жовтня 2004р. на засіданні постійно діючої комісії з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів у м. Одесі, створеної рішенням Одеської міської ради від 20.04.2004р. №2377-ХХІУ відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2004р. №427 , був погоджений вибір земельної ділянки для розміщення об'єкту - розважальний комплекс дитячо-юнацьких атракціонів на території гідропарку „Лузанівка”. Замовником об'єкту є позивач по справі –ТОВ „СБС 1”.
На підставі зазначеного Акту було розроблено архітектурно - планувальне завдання №531, яке затверджено в.о.начальника управління архітектури та містобудування 27.11.2004р.
08.03 2005р. Управлінням архітектури та містобудування виконкому Одеської міської ради виданий Висновок №975\05, яким погоджений проект комплексу дитячо-юнацьких атракціонів на території гідропарку „Лузанівка”.
На підставі всіх зазначених документів, за вх.03-10\424 від 16.02.2006р., на адресу Одеської міської ради було направлено клопотання про доручення Управлінню архітектури та містобудування Одеської міської ради підготовки рішення про надання дозволу на будівництво комплексу із затвердженням договору на право забудови. До клопотання були надані установчі документи ТОВ „СБС1”, висновок Управління архітектури та містобудування виконкому Одеської міської ради за №975\05, копія плану земельної ділянки, договір на передачу прав на використання проектної документації.
Але, будь-якої відповіді на дане клопотання ані Одеська міська рада, ані будь-яке з її управлінь ТОВ „СБС 1” не надали. За таких обставин, позивач по справі вважає, що Одеською міською радою порушено його права та охоронювані законом інтереси, що є підставою для звернення до суду за захистом. В обґрунтування позову позивач посилається на те, що законодавством не передбачена можливість залишення клопотання без розгляду, а відповідно до ст.77 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” спори, що виникають в результаті дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування , вирішуються в судовому порядку. Крім того, позивач у судовому засіданні звернув увагу суду на те, що згідно ч.3 ст.24 закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України , Кабінету Міністрів України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін по справі, суд доходить до такого висновку:
Відповідно до ст.15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення , невизнання або оспорювання. Згідно ст.1 ГПК України юридичні особи мають право звертатися до господарського суду за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.
Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а згідно п.2 ч. 3 ст. 105 КАС України позивач має право вимагати зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та й спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст.2 закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” місцеве самоврядування в Україні –це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста –самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як вбачається з матеріалів справи позивач бажає здійснити будівництво комплексу дитячо-юнацьких атракціонів на території гідропарку „Лузанівка” у м. Одесі, для чого, за згодою відповідних органів , виконав деякі дії та отримав Акт вибору земельної ділянки для розміщення об'єкту, архітектурно - планувальне завдання №531, яке затверджено в.о. начальника управління архітектури та містобудування 27.11.2004р., Висновок №975\05 Управління архітектури та містобудування виконкому Одеської міської ради, яким погоджений проект комплексу дитячо-юнацьких атракціонів на території гідропарку „Лузанівка”.
Відповідно до ст.1 Закону України „Про звернення громадян” громадяни України мають право звернутися до органів місцевого самоврядування з заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів. Директор ТОВ „СБС 1” від імені ТОВ звернувся до Одеської міської ради з клопотанням, яке було прийнято сектором загального листування 16.02.2006р. за №03-10\424. Отже, звернення було оформлено належним чином , подано у встановленому порядку, прийнято, у зв'язку з чим підлягає обов'язковому розгляду відповідно до ст.15 зазначеного Закону, з повідомленням про наслідки розгляду заяви (клопотання).
Згідно ст.20 Закону України „Про звернення громадян” звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше 15 днів від їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, встановлюється необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
Оцінюючи надані докази в сукупності, враховуючи ненадання Одеською міською радою позивачу по справі будь-якої відповіді на клопотання , що надійшло до Одеської міської ради 16.02.2006р. за №03-10\424, господарський суд Одеської області вважає, що позовні вимоги обґрунтовані , у зв'язку з чим підлягають задоволенню.
Судовий збір покласти на відповідача відповідно до ст.ст. 94,98 КАС України.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю „СБС 1” задовольнити .
2.Зобов'язати Одеську міську раду розглянути клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю „СБС 1” (вх.№03-10\424 від 16 лютого 2006р.) та надати обґрунтовану відповідь на нього згідно чинного законодавства.
3.Стягнути з Одеської міської ради (м., Одеса, пл. Думська, 1) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „СБС 1” (м. Одеса, вул. Терешкової, 21, код 33140445) судовий збір у сумі 3 грн. 40 коп.
Постанова набирає чинності в порядку, передбаченому КАС України.
Суддя Рога Н. В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 96514 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Рога Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні