У Х В А Л А
іменем України
Справа № 210/1343/21
Провадження № 1-кс/210/1079/21
"26" квітня 2021 р. Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши у закритому судовому засіданні в м. Кривому Розі клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження №42020040000000600 від 28.08.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.191 КК України, про проведення обшуку, -
В С Т А Н О В И В :
До суду надійшло клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_3 про проведення обшуку.
В обґрунтування клопотання слідчий посилався на те, що в ході досудового розслідування попередньо встановлено, що службові особи Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області у змові з суб`єктами господарювання протягом 2016-2020 років систематично здійснюють розкрадання бюджетних коштів шляхом укладення неконкурентних (прямих) договорів на закупівлю робіт та послуг з «сумнівними» суб`єктами господарювання, які не мають виробничих потужностей, складських приміщень, транспорту та кваліфікованих робітників необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності у сфері будівництва.
Так, протягом 2016-2020 років між Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області в особі Новоолександрівського сільського голови ОСОБА_4 та рядом суб`єктів господарювання з ознаками фіктивності укладено близько 100 (ста) прямих неконкурентних договорів на закупівлю робіт і послуг за бюджетні кошти на загальну суму більше 43 мільйонів гривень (перелік укладених договорів із зазначенням найменування закупівлі, контрагента, суми та дати укладення договору додається).
Зокрема, у зазначений вище період Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 40201087) укладено господарські договори з наступними «сумнівними» суб`єктами господарювання:
1) ТОВ «КАПІТАЛ СТРОЙ ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41380025) 28 договорів на загальну суму 14 млн. 989 тис. 494 грн.;
2) ТОВ «АЛЕКС ДЕВЕЛОПМЕНТ» (код ЄДРПОУ 39086132) 19 договорів на загальну суму 3 млн. 662 тис. 402 грн;
3) ТОВ «БУДДОРТЕХ» (код ЄДРПОУ 42106504) 10 договорів на загальну суму 4 млн. 050 тис. 889 грн.;
4) ТОВ «СЕЙРЕН СОЮЗ» (код ЄДРПОУ 39793734) укладено 10 договорів на загальну суму 3 млн. 518 тис. 880 грн.;
5) ПП «ДНІПРОКОМПЛЕКТСТРОЙ» (код ЄДРПОУ 40250470) 8 договорів на загальну суму 449 тис. грн.;
6) ТОВ «ДНІПРОБУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41686483) 7 договорів на загальну суму 1 млн. 47 тис. 725 грн.;
7) ТОВ «ДНІПРОСТРОЙ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41686436) 5 договорів на загальну суму 2 млн. 687 тис. 540 грн.;
8) ТОВ «ДОРБУДДНІПРО» (код ЄДРПОУ 42106279) 3 договори на загальну суму 757 тис. 676 грн.;
9) ПП «ДІМСТРОЙ» (код ЄДРПОУ лдошр) 3 договори на загальну суму 335 тис. грн.;
10) ТОВ «БУДІВЕЛЬ-НИК» (код ЄДРПОУ 42106567) 2 договори на загальну суму 1 млн. 3 тис. 276 грн.;
Перелічені суб`єкти господарювання здебільшого зареєстровані в місцях масової реєстрації юридичних осіб, так згідно з даними державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ - П.Г.С.» (код ЄДРПОУ 43052586), ПП «ДНІПРОКОМПЛЕКТСТРОЙ» (код ЄДРПОУ 40250470), ПП «ДІМСТРОЙ» (код ЄДРПОУ 40508287) взагалі зареєстровані за однією адресою по вул. Володимира Мономаха, 12 в місті Дніпро. Крім того, в контактній інформації про учасників закупівель, зазначеній на веб-порталі PROZORRO,у ТОВ «ДНІПРОСТРОЙ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41686436) та ТОВ «ДНІПРОБУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41686483) вказана одна адреса: вул. Панікахи, 2, місто Дніпро.
Крім того, в ТОВ «ПЕНТАН ОПТ» та ТОВ «КІР БУД» на посаді перебував один і той самий директор, а також у ТОВ «КОМПАНІЯ ЛІНК» та ТОВ «ДОРОЖНЯ КОМПАНІЯ «ЛІНК», що також свідчить про пов`язаність вказаних підприємств.
Більше того, аналіз укладених вказаними суб`єктами господарювання договорів дає підстави вважати, що вони спеціально створені для протиправної господарської діяльності та розкрадання бюджетних коштів Новоолександрівської сільської об`єднаної територіальної громади виходячи з наступного:
З 12 укладених договорів на закупівлю робіт та послуг за бюджетні кошти ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ - П.Г.С.» (код ЄДРПОУ 43052586) 9 укладені з Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради;
З 11 укладених договорів на закупівлю робіт та послуг за бюджетні кошти ТОВ «КОМПАНІЯ «ЛІНК» (код ЄДРПОУ 39649458) 9 укладені з Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради;
З 5 укладених договорів на закупівлю робіт та послуг за бюджетні кошти ТОВ «ДОРОЖНЯ КОМПАНІЯ «ЛІНК» (код ЄДРПОУ 42789210) 4 укладені з Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради;
З 4 укладених договорів на закупівлю робіт та послуг за бюджетні кошти ТОВ «ПЕНТАН ОПТ» (код ЄДРПОУ 42634846) усі 4 укладені з Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради;
З 2 укладених договорів на закупівлю робіт та послуг за бюджетні кошти ТОВ «КІР БУД» (код ЄДРПОУ 42441261) обидва укладені з Виконавчим комітетом Новоолександрівської сільської ради.
Ремонтно-будівельні роботи здійснюються з порушенням умов нормативно-технічної документації, державних будівельних норм і стандартів з використанням матеріалів низької якості та значним завищенням обсягів виконаних робіт (наданих послуг).
Крім того, з метою ухилення від проведення передбаченої Законом України «Про публічні закупівлі» процедури проведення відкритих торгів, зловживаючи своїм службовим становищем, Новоолександрівський сільський голова уклав ряд неконкурентних (прямих) договорів з переліченими вище суб`єктами господарювання на капітальний ремонт окремих відрізків вулиці Наукова в селищі Дослідне, а також окремий договір на капітальний ремонт пішохідних доріжок вздовж цієї ж вулиці на загальну суму 6 млн. 483 тис. 382 грн. 20 коп.
З метою приховування порушення умов нормативно-технічної документації, державних будівельних норм і стандартів у будівництві службові особи Новоолександрівської сільської ради, в порушення вимог Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності» умисно протягом тривалого часу не забезпечує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.
Так з 38 (тридцяти восьми) прямих неконкурентних договорів на здійснення будівництва, капітального ремонту, реконструкції об`єктів будівництва на території Новоолександрівської сільської ради, замовником яких протягом 2017-2020 років виступав Виконавчий комітет сільської ради.
В подальшому, після укладання актів виконаних робіт (наданих послуг), посадові особи зазначених суб`єктів господарювання, діючи за попередньою змовою з Новоолександрівським сільським головою, здійснюють конвертацію грошових коштів місцевого бюджету у готівку з подальшою легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом чим завдають шкоду бюджету Новоолександрівської сільської об`єднаної територіальної громади в особливо великих розмірах.
Протиправна господарська діяльність посадових осіб ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ - П.Г.С.» (код ЄДРПОУ 43052586), ТОВ «КОМПАНІЯ ЛІНК» (код ЄДРПОУ 39649458), ТОВ «СВІТБУД ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41144884), ТОВ «ДОРОЖНЯ КОМПАНІЯ «ЛІНК» (код ЄДРПОУ 42789210), ТОВ «ПЕНТАН ОПТ» (код ЄДРПОУ 42634846), ТОВ «КІР БУД» (код ЄДРПОУ 42441261), ТОВ «Іст таерс» (код ЄДРПОУ 40505710), систематично здійснюють заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах неодноразово була предметом кримінальних проваджень, досудове розслідування в яких здійснюють органи Національної поліції України, органи Державної фіскальної служби України.
В ході досудового розслідування на підставі ухвали слідчого судді Індустріального районного суду міста Дніпропетровська проведено тимчасовий доступ до речей та документів виконавчого комітету Новоолександрівської сільської ради, проте не всі документи надані на підставі ухвали. Так, згідно листа виконавчого комітету Новоолександрівської сільської ради №334/2-14 від 24.02.2021, документи щодо проведення підрядних робіт ТОВ «Пентан ОПТ» та ТОВ «КІР БУД» направлені слідчому СУ ГУНП в Дніпропетровській області листами №2623/2-14 від 29.12.2020 та №306/2-14 від 03.02.2020. Проте згідно відповіді СУ ГУНП в Дніпропетровській області №2/2193 від 05.04.2021, за вказаними номерами листи Новоолександрівської сільської ради до СУ ГУНП в Дніпропетровській області не надходили, що свідчить про умисне ухилення службових осіб виконавчого комітету сільської ради від виконання ухвал слідчого судді та приховування документів, яка мають доказове значення у кримінальному провадженні та містять інформацію, необхідно для проведення судової економічної та будівельно-технічної експертиз.
Крім того, відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно об`єкт нерухомості за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Новоолександрівка, вулиця Сурська, будинок 4 відсутні відомості щодо права власності або використання. Крім того, встановлено, що вказане домоволодіння розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 1221486200:05:004:0053 та у Реєстрі також відсутні відомості щодо права власності або права користування вказаною земельною ділянкою.
Прокурор зазначає, що з метою досягнення мети досудового розслідування, фіксації слідів кримінального правопорушення, встановлення способу вчинення кримінального правопорушення, запобігання більш тяжким наслідкам кримінального правопорушення, а також встановлення всіх винних осіб, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні обшуку у житлових та нежитлових будівлях та приміщеннях за адресою: АДРЕСА_1 . За вказаною адресою фактично мешкає голова Новоолександрівської сільської ради та за вказаною адресою можуть зберігатися документи щодо діяльності сільської ради, укладення, виконання та оплати договорів на реконструкцію, ремонт, будівництво об`єктів за бюджетні кошти.
Так, в ході проведення обшуку можливо виявлення та вилучення знарядь та предметів злочину документи (рішення, розпорядження, накази, інше), на підставі яких виконком Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району отримав кошти на здійснення робіт та послуг, тендерну, проектну, кошторисну документацію та документи про виконання договорів підряду, тобто текстові та графічні матеріали, затверджені в установленому порядку, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, а також кошториси об`єктів, документи про хід виконання договору підряду, відповідність робіт і матеріальних ресурсів нормативним вимогам та здійснення контролю за виконанням договірних зобов`язань (журнали виконання робіт, акти та довідки про виконані роботи, акти на приховані роботи та конструкції, паспорти, сертифікати, акти на випробування устаткування, журнали авторського нагляду, матеріали перевірок тощо), кошториси та інші документи, пов`язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості робіт та послуг, щодо фінансово-господарських взаємовідносин виконкому Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району, а також з іншими суб`єктами господарської діяльності, які виконували роботи та надавали послуги на підставі договорів, зокрема: договори, накладні, рахунки, податкові накладні, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт за формою КБ 2в та додатки до них, рахунки, чеки, платіжні доручення та інші документи бухгалтерського й податкового обліків, їх реєстри, платіжні документи, за договорами у період з 01.01.2017 по теперішній час, укладеними між виконавчим комітетом Новоолександрівською сільською радою та ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ - П.Г.С.», ТОВ «КОМПАНІЯ «ЛІНК», ТОВ «ДОРОЖНЯ КОМПАНІЯ «ЛІНК», ТОВ «ПЕНТАН ОПТ», ТОВ «КІР БУД», ТОВ «ІСТ ТАЕРС», ТОВ «СВІТБУД ПЛЮС», а також з підприємствами - контрагентами, договори з ними, накладні, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт та додатки до них, інші документи бухгалтерського та податкового обліку, їх реєстри, платіжні доручення, печатки, штампи, факсиміле, документи тіньової бухгалтерії, банківські пластикові карти, грошові кошти, мобільні телефони, сім-картки, комп`ютерна техніка, паперові та магнітні носії інформації, змінні носії інформації, особисті мобільні телефони осіб, які на час обшуку знаходились у приміщенні, чернові записи, інші предмети та документи, що свідчать про здійснення протиправних дій та мають значення для кримінального провадження.
Іншим шляхом, окрім проведення обшуку, не можливо досягти завдань досудового розслідування існує реальна загроза знищення, спотворення або внесення недостовірних відомостей до документації, що призведе до уникнення винними особами кримінальної відповідальності та, як наслідок, відсутність можливості відшкодування збитків та шкоди, завданої бюджету України.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив суд його задовольнити.
Слідчий суддя, вислухавши думку прокурора, дослідивши матеріали кримінального провадження, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з урахуванням наступного.
Судом встановлено, що провадженні СВ ВП №2 КРУП Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження №42020040000000600 від 28.08.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням здійснюється Дніпропетровською обласною прокуратурою.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до Конституції України кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (Конвенція) кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Так, за змістом ст. ст. 234 - 236 КПК проведення обшуку в рамках кримінального провадження здійснюється на підставі ухвали слідчого судді. Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи виконується слідчим або прокурором. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в обшуку мають право запросити спеціалістів, однак це не звільняє їх від обов`язку особистого виконання обшуку.
Відповідно до ч. 2 ст. 235 КПК України, ухвала про дозвіл на обшук повинна містити відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук. Так, ЄСПЛ у своєму рішенні від 7 липня 2007 року у справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення, крім документів, які стосуються справи, деяких особистих речей. ЄСПЛ зазначив, що відсутність вказівки на конкретну мету обшуку є порушенням ст. 6 Конвенції.
Крім того, метою проведення вказаного обшуку є встановлення обставин кримінального правопорушення, що підтверджують злочину діяльність причетних до правопорушення осіб та причетність інших осіб, дії яких направленні на вчинення вказаного злочину а також забезпечення можливості виявлення фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання предметів кримінального правопорушення або речей та документів які становлять істотне значення для кримінального провадження.
Пунктом 45 рішення Європейського суду з прав людини «Бук проти Німеччини» від 28.04.2005 року, (Buck v. Germany), заява № 41604/98, ECHR 2005-IV) встановлено, що держави можуть за необхідності вдаватися до проведення обшуку з метою отримання доказів на підтвердження факту вчинення певних правопорушень. При цьому, суду необхідно оцінювати, чи підстави, наведені на обґрунтування проведення обшуку житла та виїмки з нього, є належними та достатніми і чи принцип пропорційності дотриманий (див.: зазначене рішення у справі «Функе проти Франції», пункти 55-57; рішення від 25 лютого 1993 р. «Крем`є проти Франції», № 11471/85, пункти 38-40 тощо).
Враховуючи викладене, а також ті обставини, що з наданих стороною кримінального провадження матеріалів вбачаються достатні підстави вважати, що відшукуванні речі та документи мають значення для досудового розслідування, відомості, які містяться у них можуть бути доказами під час судового розгляду, відшукуванні речі і документи знаходяться у зазначеному у клопотанні володінні особи, а також з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає клопотання прокурора таким, що підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 107, 234 - 236, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора групи прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження №42020040000000600 від 28.08.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.191 КК України, про проведення обшуку задовольнити.
Надати дозвіл на проведення обшуку житлових та нежитлових будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_1 з метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення кола причетних до його вчинення осіб, а також відшукання та вилучення: документи (рішення, розпорядження, накази, інше), на підставі яких виконком Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району отримав кошти на здійснення робіт та послуг, тендерну, проектну, кошторисну документацію та документи про виконання договорів підряду, тобто текстові та графічні матеріали, затверджені в установленому порядку, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, а також кошториси об`єктів, документи про хід виконання договору підряду, відповідність робіт і матеріальних ресурсів нормативним вимогам та здійснення контролю за виконанням договірних зобов`язань (журнали виконання робіт, акти та довідки про виконані роботи, акти на приховані роботи та конструкції, паспорти, сертифікати, акти на випробування устаткування, журнали авторського нагляду, матеріали перевірок тощо), кошториси та інші документи, пов`язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості робіт та послуг, щодо фінансово-господарських взаємовідносин виконкому Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району, а також з іншими суб`єктами господарської діяльності, які виконували роботи та надавали послуги на підставі договорів, зокрема: договори, накладні, рахунки, податкові накладні, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт за формою КБ 2в та додатки до них, рахунки, чеки, платіжні доручення та інші документи бухгалтерського й податкового обліків, їх реєстри, платіжні документи, за договорами у період з 01.01.2017 по теперішній час, укладеними між виконавчим комітетом Новоолександрівською сільською радою та ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ - П.Г.С.», ТОВ «КОМПАНІЯ «ЛІНК», ТОВ «ДОРОЖНЯ КОМПАНІЯ «ЛІНК», ТОВ «ПЕНТАН ОПТ», ТОВ «КІР БУД», ТОВ «ІСТ ТАЕРС», ТОВ «СВІТБУД ПЛЮС», а також з підприємствами - контрагентами, договори з ними, накладні, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт та додатки до них, інші документи бухгалтерського та податкового обліку, їх реєстри, платіжні доручення, печатки, штампи, факсиміле, документи тіньової бухгалтерії, банківські пластикові карти, грошові кошти, мобільні телефони, сім-картки, комп`ютерна техніка, паперові та магнітні носії інформації, змінні носії інформації, особисті мобільні телефони осіб, які на час обшуку знаходились у приміщенні, чернові записи, інші предмети та документи, що свідчать про здійснення протиправних дій та мають значення для кримінального провадження..
Право проведення обшуку надати прокурорам групи прокурорів, слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №42020040000000600.
Строк дії ухвали складає 30 (тридцять) днів з дня її постановлення.
Ухвала окремому оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2021 |
Оприлюднено | 27.01.2023 |
Номер документу | 96514988 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні