Ухвала
від 27.04.2021 по справі 755/18544/20
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/18544/20

Провадження №: 1-кс/755/1909/21

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"27" квітня 2021 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів ДФС України Департаменту нагляду за органами безпеки, фіскальною та прикордонною службами ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32020000000000047 від 01.04.2020 року про тимчасовий доступ до документів,

в с т а н о в и в:

Прокурор відділу процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів ДФС України Департаменту нагляду за органами безпеки, фіскальною та прикордонною службами звернувся до суду з вказаним клопотанням, у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32020000000000047 від 01.04.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю їх вилучення /виїмки/.

Із клопотання вбачається, що слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби Київської області, під процесуальним керівництвом Офісу Генерального прокурора, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №32020000000000047, у ході якого встановлено, що невстановленими на даний час особами, в період 2019-2021 р.р., діючи на території м. Києва, Київської області, Донецької області та на іншій території України, здійснили реєстрацію ряду підприємств, які мають ознаки ризиковості, без мети ведення реальної фінансово-господарської діяльності, а з метою прикриття незаконної діяльності підприємств реального сектору економіки, яка полягає в пособництві їм у ухиленні від сплати податків, зборів, інших обов`язкових платежів в особливо великих розмірах, привласненні, розтраті ввіреного майна, шляхом лише документального оформлення безтоварних операцій, а також подальшої легалізації грошових коштів, отриманих злочинним шляхом.

Використовуючи реквізити створених підконтрольних суб`єктів підприємницької діяльності, відкриваючи для забезпечення злочинної діяльності та в подальшому використовуючи банківські рахунки в банківських установах, зазначені особи отримують готівкові кошти, які передають представникам реального сектору економіки. Для прикриття незаконної діяльності формуються та реєструються видаткові та податкові накладні по відображенню фіктивних оборудок, тобто, до офіційних документів вносяться завідомо неправдиві дані про нібито проведенні фінансово-господарські операції. Тим самим створюються документи «прикриття», що в подальшому призводить до штучного завищення податкового кредиту та валових витрат суб`єктів підприємницької діяльності реального сектору економіки, з метою умисного ухилення від сплати податків.

У результаті аналізу фінансово-господарської діяльності зазначених суб`єктів господарювання встановлено, що вони: не мають виробничих потужностей та складських приміщень; не мають відповідних транспортних засобів для перевезення вантажів: кількість співробітників на вказаних підприємствах - 1-2 робітники, що фізично унеможливлює виконання договірних умов у задекларованих обсягах; наявність підміни номенклатури товару (в документах бухгалтерського обліку зазначених СГД з ознаками ризиковості зазначається надходження одного виду товару, а в наступному підприємствами у облікових документах відображується реалізація зовсім іншого виду товару); мають однакові ІР-адреси та розрахункові рахунки в одних банківських установах, одні й ті ж самі особи підприємств є службовими особами відразу на декількох підприємствах, що свідчить про їх підконтрольність та пов`язаність з однією групою осіб.

Крім того, в ході проведення ряду слідчих дій, а також оперативних заходів встановлено факти ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ). Дані суб`єкти господарювання в період 2020-2021 років, сформували «схемний» податковий кредит за рахунок документального відображення придбання товарно-матеріальних цінностей (автомобілів легкових, тягачів, автошин, подарункових сертифікатів) від підприємств з ознаками ризиковості.

Згідно інформації, яка міститься в автоматизованій системі «Податковий блок» та Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що основними постачальниками зазначених вище підприємств виступали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ПП « ОСОБА_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ).

Вказані підприємства здійснюють лише документальне відображення реалізації продукції, а фактичний продаж товарно-матеріальних цінностей відбувається за готівкові кошти в адресу роздрібних та оптових покупців без відображення відомостей в бухгалтерському та податковому обліках.

Також встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » незаконно сформований податковий кредит, від вищеописаних безтоварних операцій, реалізують в адресу підприємств вигодонабувачів, зокрема: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ) та іншим у вигляді послуг з будівництва та розробки будівельної документації, тим самим надають можливість ухилитись від сплати податків в особливо великих розмірах, у сумі понад 100 млн. грн. ПДВ.

Таким чином за результатами аналізу даних автоматизованої системи «Податковий блок» та Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відображають реалізацію товарно-матеріальних цінностей відмінних від придбаних. Також встановлено, що на вказаних підприємствах відсутні відомості про наявність у приватній власності будь-яких об`єктів нерухомості (офісних, складських, виробничих приміщень).

Із метою конспірації своїх злочинних дій та створення видимості реально діючих компаній невстановлені особи при подачі податкової звітності до контролюючих органів зазначили про наявність робітників на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

У подальшому співробітниками ІНФОРМАЦІЯ_17 , встановлено, що особи, які відповідно до відомостей про отримання заробітної плати фактично ніколи не працювали на зазначених підприємствах, не подавали будь-яких заяв на працевлаштування та ніколи не отримували заробітну плату.

Взаємовідносини між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та вказаним контрагентом містять охоронювану законом таємницю, тобто конфіденційну інформацію, у тому числі і таку, що містить комерційну таємницю.

Крім того, у клопотанні зазначено, що з метою швидкого, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Прокурор у судове засідання не з`явився, просив клопотання задовольнити у його відсутність.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.

Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно вимог ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити її копії та вилучити їх /здійснити їх виїмку/. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Частиною 7 статті 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до речей та документів.

Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи знаходиться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а також така інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати цю інформацію як доказ, відомостей що містяться у ній та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 110, 163-165, 309 КПК України, слідчий суддя,

п о с т а н о в и в:

Клопотання прокурора відділу процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів ДФС України Департаменту нагляду за органами безпеки, фіскальною та прикордонною службами ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів - задовольнити.

Надати прокурору відділу процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів ДФС України Департаменту нагляду за органами безпеки, фіскальною та прикордонною службами ОСОБА_3 або слідчим групи у кримінальному провадженні №32020000000000047 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , або іншим слідчим групи слідчих тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 , щодо фінансово-господарських взаємовідносин із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), за період 2020-2021 років, а саме: до договорів (контракти, рахунки-фактури), додаткових угод, специфікацій до них; звітів, актів виконаних робіт/послуг; податкових накладних, видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, документів, що підтверджують завантаження/розвантаження та транспортування товарно-матеріальних цінностей - газу природного, скрапленого газу; сертифікатів якості та відповідності реалізованих товарів (робіт, послуг), паспортів якості; платіжних доручень, рахунків-фактури, банківських виписок з оплати відвантаженого, придбаного товару (послуг, робіт), актів взаємозвірок в односторонньому порядку, договорів та первинних бухгалтерських документів про подальший рух товарів, журналу-ордеру за рахунком №361 (Розрахунки з вітчизняними покупцями), журналу-ордеру за рахунком №281 (Товари на складі), карток складського обліку, документів щодо переміщення скрапленого газу через державний кордон України в режимі імпорт: зовнішньоекономічного контракту, ВМД, сертифікатів якості/відповідності, документів щодо походження ТМЦ, документів за результатами проведення інвентаризацій, копії посадових інструкцій, функціональних обов`язків та особових справ службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та надати розпорядження про надання можливості вилучити копії цих документів.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2021
Оприлюднено28.05.2024
Номер документу96584048
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —755/18544/20

Ухвала від 21.07.2021

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Фрич Тетяна Вікторівна

Ухвала від 12.07.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 12.07.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 17.06.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 17.06.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 17.05.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 27.04.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 27.04.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 27.04.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 27.04.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні