ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 квітня 2021 року м.Дніпросправа № 280/6270/20
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Баранник Н.П.,
суддів: Малиш Н.І., Щербака А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року у справі № 280/6270/20 (суддя Лазаренко М.С., справа розглянута за правилами спрощеного позовного провадження, в порядку письмового провадження) за позовом Приватного підприємства - фірми Дарьял до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство - фірма Дарьял (далі позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2), в якому просило:
- скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області № 1813589/20496109 від 07.08.2020 про відмову у реєстрації розрахунку коригування № 7 від 03.07.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначений розрахунок коригування.
Позов обґрунтовано тим, що рішення комісії №1813589/20496109 від 07.08.2020 є безпідставним та незаконним, оскільки позивачем документально підтверджено реальність здійснення господарських операцій, які повністю відповідають меті господарської діяльності підприємства.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року позов позивача задоволено повністю.
Рішення суду мотивовано тим, що, зважаючи на виконання платником податку обов`язку щодо підтвердження господарської операції, а також на те, що запропонувавши подати підтверджуючі документи, контролюючий орган не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації розрахунку коригування на підставі поданих позивачем документів, відсутні підстави для відмови в реєстрації розрахунку коригування № 7 від 03 липня 2020 року до податкової накладної №2 від 03 лютого 2020 року.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області подало апеляційну скаргу. Посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, неповне встановлення обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, відповідач-1 просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що у квитанції про зупинення реєстрації розрахунку зазначена вся необхідна інформація, відповідно до вимог п.11 Постанови КМУ №1165. Оскаржене позивачем рішення прийняте Комісією виключно в межах діючого законодавства, дії відповідача є правомірними, а тому у суду не було законних підстав для задоволення позову позивача.
Позивачем було подано письмовий відзив на апеляційну скаргу відповідача-1. У відзиві позивач стверджує, що погоджується з висновками суду, вважає рішення законним і обґрунтованим. Просить залишити рішення суду першої інстанції у даній справі без змін, а апеляційну скаргу відповідача - без задоволення.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та знайшло підтвердження під час апеляційного розгляду справи, що між ПП-Фірмою «Дарьял» та ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» (Ідентифікаційний код ЄДРПОУ: 42591927) було укладено Договір №01-120319 від 12.03.2019р. зі Специфікацією №01 від 12.03.2019р. на купівлю-продаж металоливарної продукції. На підставі вищезазначеного договору позивачем було виготовлено та відвантажено до ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» зі складу в м. Кривий Ріг, вул. Ракітіна, 31У за Видатковою накладною №2681 від 03.02.2020р. металоливариу продукцію «Подушка верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» маса брутто 11 тонн, вартістю 3052800,00 грн., в тому числі ПДВ20% 508800,00 грн. Перевезення металоливарної продукції виконано ФОП ОСОБА_1 за товарно-транснортною накладною №9 від 03.02.2020р., пункт навантаження: м. Кривий Ріг, вул. Ракітіна, 31У, пункт розвантаження: м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 1, склад ПАТ «АрселорМптал Кривий Ріг» (Ідентифікаційний код ЄДРПОУ: 24432974).
Для виготовлення металоливарної продукції «Подушка верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» за «Актом на списання ТМЦ по виготовленню Подушки верхнього валка; ч.2429.29.220СБ №01-030220 від 03.02.2020р.» ПП-Фірмою «Дарьял» використана «Подушка стЗЗЛ; 4.23124.29.221» вартістю 522000,00 грн., в тому числі ПДВ20% 87000,00 грн.
Використані на виробництві «Подушки ст35Л; ч.23124.29.221» Код УКТЗЕД 7325 вартістю 522000,00 грн./шт, в тому числі ПДВ20% 87000,00 грн., на загальну суму 1044000,00 грн., в тому числі ПДВ20% 174000.00 грн., придбані ПП-Фірмою «Дарьял» у ТОВ «Ливарно-Механічний Завод» (Ідентифікаційний код ЄДРПОУ: 35748028) за Контрактом №113 від 04.06.2019р., за накладними №В/Н 9001609759 від 24.07.2019р., №В/Н 9001637541 від 24.09.2019р., поставлені за товарно-транспортними накладними №12 від 24.07.2019р.та №6 від 24.09.2019.
ПП-Фірмою «Дарьял» сплачено до ТОВ «Ливарно-Механічний Завод» за «Подушки ст35Л; 4.23124.29.221» в повному обсязі в сумі 1044000,00 грн. за платіжними дорученнями №620 від 05.06.2019р. на суму 344000,00 грн., №912 від 23.07.2019р. на суму 200000,00 грн., №1126 від 21.08.2019р. на суму 20000,00 грн., №51 від 03.09.2019р. на суму 180000,00 грн., №145 від 18.09.2020р. на суму 300000,00 грн.
ТОВ «Ливарно-Механічний Завод» зареєструвало в ЄРПН податкові накладні №1587 від 05.06.2020 на суму з ГІДВ20% 344000,00 грн., №2145 від 23.07.2019р. на суму з ПДВ20% 200000,00 грн., №2746 від 21.08.2019р. на суму з ПДВ20% 20000,00 грн., №3093 від 03.09.2019р. на суму з ПДВ20% 180000,00 грн., №3101 від 18.09.2020р. на суму з ПДВ20% 300000,00 грн. Покупець ГІП-Фірма «Дарьял» «Подушка ст35Л; 4.23124.29.221» 2шт. Код УКТЗЕД 7325 на суму 1044000,00 грн., в тому числі ПДВ20% 174000,00 грн.
ПП-Фірма «Дарьял» зареєстрована за неосновним місцем обліку в Криворізькому північному управлінні Головного управління ДПС у Дніпропетровській області. ПП- Фірма «Дарьял» використовує виробничі потужності та складські приміщення в м. Кривий Ріг по вул. Ракітіна (Ногіна) 31У, на яких була виготовлена металоливариа продукція «Подушка верхнього валка: 4.2429.29.220 СБ» на підставі оренди у ТОВ «ПКФ Літмєх» за Договором оренди №01-010917 від 01.09.2017р. строком дії з 01.09.2017р. по 31.01.2020р., за Договором оренди №01-010120 від 01.02.2020р. строком дії з 01.02.2020р. по 31.12.2020р.
Складські документи щодо виготовлення та руху металоливарної продукції «Подушка верхнього валка; ч.2429.29.220 СБ» : накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 27.01.2020р. №01-270120 по оприбуткуванню «Подушки верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» на складі готової продукції, накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 03.02.2020р. №01-030220 по відпуску покупцю «Подушки верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» . Інвентаризаційний опис №01- 010120 станом на 01.01.2020р., Інвентаризаційний опис №01-310120 станом на 31.01.2020р., Інвентаризаційний опис №01-280220 станом на 28.02.2020р. На підтвердження відповідності продукції ПП-Фірмою «Дарьял» складений паспорт якості «Подушка верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» в відповідності до ГОСТ 23887-79.
ПП-Фірмою «Дарьял» 27.02.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрована Податкова накладна від 03.02.2020р. №2 отримувач/покупець ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» «Подушка верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» Код УКТЗЕД 7325 вартістю 3052800,00 грн., втому числі ПДВ 20% 508800,00 грн.
Відповідно ст. 192.1 Податкового кодексу України «якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін. перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних» .
Згідно ч. 1 ст.627 Цивільного кодексу України «відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості» .
Між ПП-Фірмою «Дарьял» та ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» було укладено Додаткову угоду від 03.07.2020р. до Договору №01-120319 від 12.03.2019р., згідно до якої «Сторони дійшли згоди щодо наступного: 1.1. Зменшити вартість «Подушки верхнього валка. Ч.2429.29.220СБ» (надалі - подушки верхнього валка), що поставлена за Специфікацією №01 від 12.03.2019р. до Договору згідно видаткової накладноїN$2681 від 03.02.2020р., згідно податкової накладної №2 від 03.02.2020р. з 3052800 грн.. в тому числі ПДВ 508800 грн. до 1052800 грн., в тому числі ПДВ 175466.67 грн. В зв`язку з цим вартість подушки верхнього валка за Специфікацією №01 від 12.03.2019р. до Договору зменшується на 2000000,00 грн.. в тому числі ПДВ 333333.33 грн.» .
ПП-Фірма «Дарьял» та ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» склали коригування №1 від 03.07.2020р. до видаткової накладної №2681 від 03.02.2020р.
ПП-Фірмою «Дарьял» надано до ГОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» коригування №1 від 03.07.2020р. до рахунку на оплату №2558 від 02.12.2019р. на загальну суму 7811200 грн. (в тому числі на вартість «Подушки верхнього валка, ч.2429.29.220СБ» в сумі 1052800 грн.), які сплачені в повному обсязі платіжними дорученнями №165 від 14.04.2020р. на суму 450000,00 грн., №170 від 21.04.2020р. на суму 1000000,00 грн., №175 від 08.05.2020р. на суму 1610000,00 грн., №181 від 19.05.2020р. на суму 1900000,00 гри., №194 від 09.07.2020р. на суму 2851200,00 грн.
Згідно калькуляції виробничої собівартості металоливарної продукції «Подушка верхнього валка; 4.2429.29.220 СБ» від 27.01.2020р. на суму 785997 грн. при відпускній ціні без ПДВ в сумі 877333,33 грн. (1052800 грн. -175466,67 грн.) прибуток від реалізації складає 91336,33 грн. (877333,33 грн. - 785997 грн.).
На виконання ст. 192.1 Податкового кодексу України ПП-Фірмою «Дарьял» був надісланий до ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 03.07.2020р. №7 по зменшенню ПДВ на суму 333333.33 грн. до податкової накладної від 03.02.2020р. №2 отримувач/покупець ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» .
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.07.2020р. №9166619733 зупинена реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 03.07.2020р. №7 по зменшенню ПДВ на суму 333333.33 грн. до податкової накладної від 03.02.2020р. №2 отримувач/покупець ТОВ «Торговий Дім «Лемкар Груп» .
Зупинення реєстрації розрахунку коригування мотивовано тим, що сума компенсації вартості товару/послуги 7325, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.
Позивач надав до регіональної комісії документальне підтвердження підстав та обставин складення розрахунку коригування до раніше зареєстрованої податкової накладної (договір поставки, податкову накладну, транспортні документи на реалізацію товару та на поверення, листи Покупця, складські документи у т.ч. інвентаризаційні описи, інформцію про проведення розрахунків, відомості щодо придбання сировини та матеріалів для виготовлення Замовлення, рахунки, довіреності на осіб щодо отримання ТМЦ, та інші супутні документи), які підтверджують реальність здійснення операцій.
Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1813589/20496109 від 07.08.2020 позивачу відмовлено у реєстрації розрахунку коригування № 7 від 03 липня 2020 року до податкової накладної №2 від 03 лютого 2020 року, мотивуючи це тим, що позивачем до податкового органу не надано копій: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Вважаючи рішенням № 1813589/20496109 від 07.08.2020 протиправним, позивач звернувся до суду з вимогами про його скасування.
Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при ухвалені оскарженого рішення виходить з наступного.
Відповідно ст. 192.1 ПК України (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), «розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: ... отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу» .
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246).
Положеннями пункту 2 Порядку №1246 (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).
Відповідно до пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Як зазначено у пункті 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Таким чином, нормами податкового законодавства встановлено обов`язок платника податку на додану вартість скласти податкову накладну на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати таку податкову накладну в ЄРПН. Направлена податкова накладна в автоматичному режимі перевіряється на відповідність ознакам безумовної реєстрації, і якщо такі ознаки наявні, реєстрація такої податкової накладної (або розрахунку коригування) не зупиняється. У випадку ж подання для реєстрації в ЄРПН податкової накладної (розрахунку коригування), що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, контролюючий орган наділений повноваженнями на здійснення автоматизованого моніторингу такої податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, а також показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. У разі коли за результатами моніторингу встановлено відповідність господарської операції хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції (за виключенням випадку, коли податкова накладна направлена на реєстрацію платником податку, який відповідає хоча б одному показнику позитивної податкової історії), реєстрація податкової накладної (розрахунку коригування) зупиняється. У разі зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) платнику податків надсилається квитанція, у якій в обов`язковому порядку зазначається, крім іншого, критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також пропозиція надати пояснення та копії документів, необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено, що відповідно до отриманої позивачем квитанції, реєстрація розрахунку коригування № 7 від 03 липня 2020 року до податкової накладної №2 від 03 лютого 2020 року зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком №3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пункт 5 вказаних Критеріїв передбачає перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
Відповідачами не надано жодних доказів на підтвердження того, що направлений позивачем на реєстрацію розрахунок коригування № 7 від 03 липня 2020 року до податкової накладної №2 від 03 лютого 2020 року відповідав наведеним умовам.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Пропозиція контролюючого органу про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Судом встановлено, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарської операції, реєстрацію розрахунку коригування по якому зупинено.
Разом з тим, комісія регіонального рівня, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН.
Є вірними витсновки суду першої інстанції, що надані позивачем документи та пояснення були достатніми для прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію в ЄРПН складеного позивачем розрахунку коригування.
Зважаючи на виконання платником податку обов`язку щодо підтвердження господарської операції, а також на те, що запропонувавши подати підтверджуючі документи, контролюючий орган не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації розрахунку коригування на підставі поданих позивачем документів, суд дійшов правильного висновку про відсутність підстав для відмови в реєстрації розрахунку коригування № 7 від 03 липня 2020 року до податкової накладної №2 від 03 лютого 2020 року.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності, та як наслідок їх скасування.
Враховуючи викладене вище, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об`єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому рішення суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись ст.311, п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року у справі № 280/6270/20 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття, може бути оскаржена до Верховного Суду у випадках та в строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддя Н.П. Баранник
суддя Н.І. Малиш
суддя А.А. Щербак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2021 |
Оприлюднено | 29.04.2021 |
Номер документу | 96588147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Баранник Н.П.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні