Постанова
від 14.04.2021 по справі 160/9172/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

14 квітня 2021 року м.Дніпросправа № 160/9172/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Баранник Н.П.,

суддів: Малиш Н.І., Щербака А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у справі № 160/9172/20 (суддя Тулянцева І.В.) за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Добробут Агро до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Добробут Агро (далі - позивач) задоволено:

- визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.06.2020 №1629629/31004382 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 14.04.2020р.;

- зобов`язано Державну податкову службу України (далі - відповідач-2) зареєструвати податкову накладну №4 від 14.04.2020, складену Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Добробут Агро , в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного її надходження до Державної податкової служби України, а саме 29 квітня 2020 року. З рішенням суду першої інстанції не погодилось Головне управління ДПС у Дніпропетровській області та подало апеляційну скаргу. У скарзі, посилаючись на порушення судом норм процесуального права, помилкове застосування судом норм матеріального права, скаржник просить скасувати рішення суду першої інстанції у даній справі та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

В доводах апеляційної скарги заявник зазначає, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в ЄРПН є ненадання платником податку платником податку копій документів, а саме: без підтвердження обґрунтованості оформлення ПН даними бухгалтерського обліку. Відсутні документи щодо місць зберігання продукції від моменту збору урожаю до моменту його реалізації, відсутні документи що підтверджують право власності на авто яким перевозилась продукція, відсутня інформація 20-ОПП (Договори, акти виконаних робіт, техпаспорта тощо). Станом на 15.09.2020 року ТОВ Добробут Агро не віднесено до переліку ризикових. Вважає, що контролюючий орган, приймаючи оскаржене позивачем рішення, діяв обґрунтовано, підстави для його скасування відсутні.

Від позивача на адресу апеляційного суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, відповідно до якого просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст.311 КАС України.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

З матеріалів справи встановлено, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Добробут Агро (код ЄДРПОУ 31004382) зареєстроване 11.03.2001 як юридична особа, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис від 24.01.2005 №12051200000000164.

Позивач є платником єдиного податку четвертої групи (як сільськогосподарський товаровиробник, у якого частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків), що підтверджується довідкою №26285/04-36-55-84 від 12.03.2020, податковою декларацією платника єдиного податку четвертою групи за 2020 рік та Додатком до неї «Відомості про наявність земельних ділянок» .

Згідно із витягом №1704194500035 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Добробут Агро є платником податку на додану вартість.

23.07.2019 між позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ГРЕЙНФІЛД» (ЄДРПОУ 36639164; Покупець) укладено договір поставки № 46-КП, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію, українського походження, врожаю 2019 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі (п.1.1). Базисні показники, кількість, асортимент, ціна Товару, інші умови, зазначено у Специфікації (-ях), що є невід`ємною частиною цього Договору (п.1.2). Строк поставки Товару зазначено у Специфікації (-ях), що є невід`ємною частиною цього Договору (п.2.1). Товар може передаватись Покупцю окремими партіями, що знайде своє відображення у відповідних Специфікації (-ях), що є невід`ємною частиною цього Договору (п.2.2). Оплата товару здійснюється після повного погашення Постачальником дебіторської заборгованості перед Покупцем за будь-яким договором, укладеним раніше (Договір складського забезпечення, надання послуг) за умов, зазначених у Специфікації (-ях), що є невід`ємною частиною цього Договору (п.3.1). Оплата за товар здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника (п.3.2).

Згідно з пунктом 1 Специфікації № 6 від 09.04.2020 до Договору поставки № 46-КП від 23.07.2019 позивач зобов`язався поставити Товар: Соняшник врожай 2019 року, код товару згідно УКТ ЗЕД 120600, кількість 60 тон (+/- 10 %), ціна 8666,67 грн. за тону без ПДВ, на загальну суму 624 000,24 грн., у т.ч. ПДВ - 104 000,04 грн.

Пунктом 2 Специфікації № 6 від 09.04.2020 визначено умови поставки: « EXW склад Покупця, що розташований за адресою: Дніпропетровська область, П`ятихатський р-н, м.П`ятихатки, вул. Клименко, 1» , тобто, за адресою складу відповідно до пункту 2.5 Договору про виконання послуг приймання, сушки, зберігання та відпуску зернових, олійних культур та зерна кукурудзи № АС-128/19 від 10.07.2019, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ «АГРОСЕРВІС» (ЄДРПОУ 41506453) та позивачем.

Відповідно до пункту 4 Специфікації № 6 від 09.04.2020 до Договору поставки № 46-КП від 23.07.2019 умови оплати: 80 % протягом 2-х банківських днів після поставки Товару і надання всіх необхідних документів згідно пункту 2.4. Розділу 2 даного договору; 20 % - протягом 2-х банківських днів після надання копії податкової накладної і квитанції про її реєстрацію.

Пунктом 6 Специфікації № 6 від 09.04.2020 визначено, що товар приймається згідно складської квитанції. Датою поставки Товару та переходу права власності на Товар вважається дата оформлення складської квитанції на ім`я Покупця.

На виконання умов Договору № 46-КП від 23.07.2019 та Специфікації № 6 від 09.04.2020, а також відповідно до Договору зберігання № АС-128/19 від 10.07.2019 позивач власним транспортом доставив і здав на склад, а зберігач - ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ «АГРОСЕРВІС» прийняв на зберігання соняшник загальною масою 58,660 тонн, а саме:

- 23,560 тон за товарно-транспортною накладною № 5 від 09.04.2020 та реєстром накладних на прийняте зерно з визначенням показників якості за середньодобовим зразком № 3150 від 09.04.2020;

- 22,960 тон за товарно-транспортною накладною № 4 від 10.04.2020 та реєстром накладних на прийняте зерно з визначенням показників якості за середньодобовим зразком № 3152 від 10.04.2020;

- 12,140 тон за товарно-транспортною накладною № 6 від 13.04.2020 та реєстром накладних на прийняте зерно з визначенням показників якості за середньодобовим зразком № 3153 від 13.04.2020.

Відповідно до складської квитанції на зерно № 3541 від 14.04.2020 року; акту № 724 приймання-передавання зерна від 14.04.2020; рахунку-фактури № СФ-004 від 14.04.2020 та видаткової накладної №004 від 14.04.2020 ТОВ «КОМПАНІЯ «ГРЕЙНФІЛД» прийняло товар - 56,961 тони соняшника, який зберігався на складі, на загальну суму: 592 394,63 грн. (з них ПДВ - 98 732,44 грн.).

Згідно з банківською випискою за 15.04.2020 на виконання умов № 46-КП від 23.07.2019 та Специфікації № 6 від 09.04.2020 ТОВ «КОМПАНІЯ «ГРЕЙНФІЛД» сплатила позивачеві 80% ціни поставленого товару, тобто 473 915,70 грн.

За фактом постачання послуг платником податку була складена податкова накладна від 14.04.2020 №4 щодо поставки 56,961 тон соняшника врожаю 2019 року (УКТ ЗЕД 120600) на загальну суму 592 394,63 грн., в тому числі обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість - 493 662,19 грн. та податок на додану вартість - 98 732,44 грн.

29 квітня 2020 року за допомогою програмного забезпечення для надання звітності « M-E.Doc» позивач надіслав податкову накладну № 4 від 14.04.2020 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції 1 від 29.04.2020 документ прийнято, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

06 червня 2020 року засобами програмного забезпечення для надання звітності « M.E.Doc» направив повідомлення № 1 до податкової накладної № 4 від 14.04.2020, реєстрація якої була зупинена 29.04.2020 року, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, в якому надані пояснення (вих. № 01 від 31.05.2020) та скановані копії підтверджуючих документів щодо здійснення операції та документи на придбання матеріалів для вирощування врожаю.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) від 11.06.2020 №1629629/31004382 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 4 від 14.04.2020 у зв`язку з ненаданням договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погодившись із вказаним рішенням, позивач подав скаргу вих. № 4 від 12.07.2020.

Згідно з квитанцією №2 від 15.07.2020 вищевказана скарга вих. № 4 від 12.07.2020 не прийнята відповідачем-2 з тієї підстави, що відповідно до пункту 3 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, скарга подається платником податку у строки, визначені статтею 56 Податкового кодексу України, з наступного дня після набрання чинності рішенням комісії регіонального рівня.

Позивач, не погодившись з рішенням відповідача-1 про відмову в реєстрації спірної податкової накладної, звернувся з позовом до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що зупинення реєстрації податкової накладної відбулось із порушенням законодавчо визначених підстав та процедури. Позивачем, в свою чергу, подані необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010.

Положеннями пункту 2 Порядку №1246 визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з пунктом 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У пункті 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до Порядку №1165) визначено, що відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520). Пунктами 2-7 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9-11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. При цьому, контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку суду про те, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Судом встановлено, що з метою підтвердження факту продажу соняшника ТОВ «КОМПАНІЯ «ГРЕЙНФІЛД» позивачем були надані відповідні пояснення із підтверджуючими документами, зі змісту яких встановлено, що основним видом діяльності сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Добробут Агро» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Позивачу на праві оренди належать земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 391,01 га ріллі, на яких позивач здійснює господарську діяльність з вирощування сільськогосподарської продукції, що підтверджується Додатком «Відомості про наявність земельних ділянок» до податкової декларації платника єдиного податку четвертою групи за 2020 рік.

Позивачу на праві власності належать виробничі та складські приміщення, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 28.04.2007.

Згідно з Бухгалтерською довідкою №1 від 31.07.2020 СТОВ «Добробут Агро» на праві власності в період з 01.01.2019 належать технічні засоби, необхідні для забезпечення виконання сільськогосподарських робіт, пов`язаних з вирощуванням та перевезенням сільськогосподарської продукції, а саме: трактор К-701 - 1 шт.; трактор Т-150 К - 1 шт.; трактор МТЗ-80 - 2 шт.; трактор ЮМЗ-6 - 1 шт.; трактор Ю0ЗМ-6 Є0261 - 1 шт.; трактор «Беларусь 82.1» - 1 шт.; автомобіль ГАЗ-53 - 1 шт.; автомобіль КамАЗ-5511 - 1 шт.; сівалка СУПН-8 - 2 шт.; сівалка СЗ 3,6 - 2 шт.; лущильник ЛДГ-15 - 1 шт.; культиватор КПС - 2 шт.; плуг ПЛН - 2 шт.; плуг ПД 2,2 - 1 шт.; оприскувач ОГН- 1 шт.; борона дискова - 1 шт.; підгортач - 1 шт.; причіпи тракторні - 3 шт.; навантажувач ПЕА-КАРПАТЕЦЬ - 1 шт.

Відповідно до штатного розпису на 2020 рік на підприємстві позивача працює 11 співробітників.

У 2019 році позивачем посіяно, зокрема, соняшник на площі 72,31 га, зібрано соняшника - 788,30 центнери (78,83 тони), що в повній мірі узгоджується із даними Звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року (форма № 4-сг); звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2019 року (форма № 29-сг).

Поставлений згідно з договором Договору поставки № 46-КП від 23.07.2019 товар для ТОВ «КОМПАНІЯ «ГРЕЙНФІЛД» було вирощено позивачем внаслідок придбання:

- посівного матеріалу у Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОЖДЬ» (ЄДРПОУ 40000980), а саме насіння соняшника «Златосон» , 29 мішків та частини засобів захисту рослин за Договором поставки №040419-1 від 04.04.2019;

- насіння соняшника «Ліміт» - 40 кг у Товариства з обмеженою відповідальністю НАУКОВО- ВИРОБНИЧА ФІРМА «АГРОСЕМСЕРВІС» (ЄДРПОУ 32676637) за Договором постачання товару №03/04-1 від 03.04.2019 року;

- добрив для агротехнічних робіт 2019 у Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРРОСХИМ» (ЄДРПОУ 14013532) за Договором поставки № 323 від 11.02.2019;

- засобів захисту рослин для агротехнічних робіт 2019 у Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЛІДЕР ПЛЮС.» (ЄДРПОУ 40474396) за Договором купівлі-продажу № 050918-1 від 05.09.2018;

- дизельного пального для агротехнічних робіт 2019 року у Товариства з обмеженою відповідальністю «ВСЕСВІТ-ОЙЛ- ГРУП» (ЄДРПОУ 41051402) на підставі договору №05/04-1 від 05.04.2017 року, та товариства з обмеженою відповідальністю «ПАЛЛАДІУМ ОІЛ» (ЄДРПОУ 40722849) на підставі договору поставки нафтопродуктів № НПО-800301 від 19.12.2018 року.

Послуги збирання врожаю соняшника 2019 року придбано позивачем у:

- фермерського господарства «АГРОФІРМА «АГРО-УСПІХ» (ЄДРПОУ 38504173), а саме послуги збирання 16 га соняшника на підставі договору про надання механізованих послуг по збиранню сільськогосподарських послуг комбайнами №2 від 24.10.2019 року;

- фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), а саме послуги збирання 56,3 га соняшника на підставі договору про надання механізованих послуг по збиранню культур комбайнами CLAAS марки «Домінатор» № 1/1 від 01.09.2019.

Послуги приймання, сушки, зберігання та відпуску зернових, олійних культур та зерна кукурудзи придбано позивачем у товариства з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ «АГРОСЕРВІС» (ЄДРПОУ 41506453) за Договором про виконання послуг з приймання, сушки, зберігання та відпуску зернових, олійних культур та зерна кукурудзи № АС-128/19 від 10.07.2019.

Копії вищевказаних договорів, рахунків на оплату, рахунків-фактур, видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, платіжних доручень були надані до відповідача-1.

Наведені документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної, складеної у відповідності до вимог законодавства, є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене прийнято оскаржене рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

При цьому, в оскарженому рішенні про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.06.2020 №1629629/31004382 не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної: не конкретизовано, яких саме документів із зазначеного в рішенні переліку не надано позивачем та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а зазначено лише загальне твердження про ненадання копій документів.

Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п.201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в оскарженому рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної, складеної позивачем.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

В даному випадку, надані позивачем документи та пояснення були достатніми для прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію в ЄРПН складеної позивачем податкової накладної.

Оскаржене рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняте необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а відтак є протиправним та підлягало скасуванню.

Враховуючи висновки суду про протиправність оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, складеної позивачем, та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 4 від 14 квітня 2020 року, складену позивачем.

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Керуючись ст.311, п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у справі № 160/9172/20 - залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Головуючий - суддя Н.П. Баранник

суддя Н.І. Малиш

суддя А.А. Щербак

Дата ухвалення рішення14.04.2021
Оприлюднено29.04.2021
Номер документу96588160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9172/20

Ухвала від 26.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 14.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні