ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
28 квітня 2021 року м. Дніпросправа № 335/11199/17 (2-а/335/8/2020)
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Яковенко О.М.
розглянувши в м. Дніпро у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства Фотоком на рішення Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 01 грудня 2020 року (суддя Рибалко Н.І.) у справі за позовом приватного підприємства Фотоком до Запорізької міської ради, третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя, та позовом ОСОБА_1 до Запорізької міської ради, приватного підприємства Фотоком , третіх осіб: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя про визнання протиправним та скасування рішення Запорізької міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя № 7 від 30 червня 2015 року, зобов`язання прийняти рішення щодо внесення змін, та вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ПП Фотоком звернулось з позовом до Запорізької міської ради, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
ОСОБА_1 звернулась з позовом до Запорізької міської ради, приватного підприємства Фотоком , треті особи: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 01 грудня 2020 року було в задоволенні позову як ПП Фотоком так і ОСОБА_1 відмовлено.
ПП Фотоком було подано апеляційну скаргу, просить рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позову ПП Фотоком скасувати, позов задовольнити: визнати протиправним та скасувати рішення Запорізької міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя №7 від 30 червня 2015 року та зобов`язати Запорізьку міську раду прийняти рішення щодо внесення змін до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, затвердженої рішенням Запорізької міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя №7 від 30 червня 2015 року в частині земельної ділянки, розташованої за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер 2310100000:05:013:0108, із врахуванням локального рентопонижуючого фактору: земельна ділянка розташована в санітарно-захисні зоні (значення коефіцієнту - 0,80).
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що рішення суду першої інстанції в частині позовних вимог ПП Фотоком прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції обставинам справи не відповідають.
Зазначено, що суд першої інстанції помилково вважав те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя не є частиною самого рішення від 30 червня 2015р. №7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя , а в технічній документації відсутні суперечливі данні щодо площі земель міста Запоріжжя та вона пройшла державну експертизу.
Також зазначено про помилковість висновків про те, що об`єкти ПП Фотоком є джерелом забруднення атмосферного повітря.
Представник ПП Фотоком апеляційну скаргу підтримав.
Представник Запорізької міської ради проти задоволення апеляційної скарги заперечував.
Інші учасники справи не з`явились, будучи повідомленими про дату, час, місце розгляду апеляційної скарги.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Як було встановлено судом першої інстанції, 22.03.2007 між ПП Фотоком та Запорізькою міською радою укладено договір оренди землі, згідно з умовами якого Запорізька міська рада передала позивачеві у строкове платне користування земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:05:013:0108 площею 0,7047, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Виборзька, 25. Земельну ділянку надано в оренду для розташування виробничо-складської бази для складання комп`ютерів та зберігання оргтехніки. 30.03.2007 відповідачем передано позивачеві в оренду зазначену земельну ділянку, про що сторонами складено відповідний акт прийому-передачі. У цей же день договір оренди зареєстровано у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах за № 040726100175.
На підставі рішення Запорізької міської ради № 26 від 25.02.2013 Про затвердження Програми розвитку земельних відносин у місті Запоріжжя на 2013 рік Управлінням з питань земельних відносин Запорізької міської ради видано завдання ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені ОСОБА_2 на надання послуг з виконання нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста була виконана ДП УДНДІ Дніпромісто у 2013 році.
29.05.2014 на замовлення ДП УДНДІ Дніпромісто Державне агентство земельних ресурсів України надало висновок державної експертизи землевпорядної документації №575-14, згідно з яким технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя була повернута на доопрацювання. На другій сторінці висновку міститься штамп із написом Держземагенство України. Зауваження враховані та відбиток печатки Державного агентства земельних ресурсів України, з підписом без зазначення прізвища та посади особи, що його виконала.
24.06.2014 у газеті Запорізька Січ Запорізькою міською радою було опубліковано проект рішення Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя разом з пояснювальною запискою до зазначеного проекту, додатком № 1 Значення коефіцієнтів місцерозташування, Км2 , додатком № 2 Значення коефіцієнтів впливу локальних факторів, Км3 , аналізом регуляторного впливу до проекту рішення Запорізької міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя .
20.11.2014 виконавчий комітет Запорізької міської ради направив на адресу Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємницької діяльності проект регуляторного акта - проект рішення міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя , аналіз регуляторного впливу, висновок про відповідність проекту регуляторного акту для розгляду та надання пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики.
Листом від 08.12.2014 Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємницької діяльності повідомила Запорізьку міську раду, що вищезазначений проект рішення та аналіз регуляторного впливу до нього розроблено у відповідності до вимог ст. 4,8 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта . Пропозиції щодо вдосконалення проекту рішення та аналізу регуляторного впливу до нього відповідно до принципів державної регуляторної політики відсутні.
30.06.2015 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя , яким затверджено вищезазначену технічну документацію, схему основних агровиробничих груп ґрунтів згідно з матеріалами технічної документації, затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Запоріжжя станом на 01.01.2013, економіко-планувальне зонування території міста Запоріжжя, значення коефіцієнтів місцерозташування Км2, значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3, введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста з 01.01.2016.
Щодо оскарження рішення Запорізької міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя №7 від 30 червня 2015 року ПП Фотоком звернулось до суду.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що відповідачем правомірність оскарженого рішення доведено.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України Про оцінку земель Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:
визначення розміру земельного податку;
визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності;
Статтею 23 Закону України Про оцінку земель визначено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Згідно з ч. 12 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
Статтею 9 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності передбачено, що Кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.
Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону.
У випадках, встановлених цим Законом, може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта.
Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити:
стислий виклад змісту проекту;
поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;
інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п`ятою статті 13 цього Закону);
інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань;
інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями зауважень та пропозицій.
Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
Оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту регуляторного акта.
Відповідно до ст. 20 Закону України Про оцінку земель За результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Розробники технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок зобов`язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.
Користування матеріалами Державного фонду документації із землеустрою здійснюється в порядку, встановленому законодавством України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що органи місцевого самоврядування замовляють роботи у розробників технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок та затверджують технічну документацію з нормативної грошової оцінки землі, розроблену у відповідності до вимог чинного законодавства, а технічна документація з нормативної грошової оцінки земель не є регуляторним актом в розумінні Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
Вірно судом першої інстанції було зазначено, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач дотримався вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
Як було встановлено судом першої інстанції, висновком постійної комісії Запорізької міської ради з питань розвитку підприємництва, торгівлі, побутового обслуговування та захисту прав споживачів про відповідність проекту регуляторного акту від 12.11.2014 №02/11-14, запропоновано направити проект рішення Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя до Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту регуляторного акту відповідно до принципів державної регуляторної політики.
Виконавчий комітет Запорізької міської ради листом № 08/02-32/03770 від 20.11.2014 направив на адресу Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємницької діяльності проект регуляторного акту - проект рішення міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя , аналіз регуляторного впливу та висновок про відповідність проекту регуляторного акту для розгляду та надання пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики.
Листом від 08.12.2014 вих.№9574/0/20-14 Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва повідомила Запорізьку міську раду про те, що проект рішення та аналіз регуляторного впливу до нього розроблено у відповідності до вимог статей 4, 8 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту . Пропозиції щодо вдосконалення Проекту рішення та аналізу регуляторного впливу до нього відповідно до принципів державної регуляторної політики відсутні.
В матеріалах справи містяться копія газети Запорізької міської ради Запорозька Січ від 24.06.2014 №130 (5589), в якому опубліковано проект рішення Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя , пояснювальну записку до нього, аналіз регуляторного впливу рішення, проекти додатків до рішення. Оскаржуване Рішення разом з додатками було опубліковано в газеті Запорозька Січ 14.07.2015 №121 (5847).
Також судом першої інстанції було встановлено, що відповідно до листа Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області від 02.02.2016, який міститься в матеріалах справи, межа міста Запоріжжя була встановлена Постановою Ради Міністрів УРСР від 12.07.1958 № 735. Розширення меж міста відбувалось на підставі Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 23.05.1969 № 1939- VII; Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 24.09.1979 № 5134-ІХ; Указу Президії Верховної Ради Української РСР від 10.05.1978. Відповідно до Указу Президії Верховної Ради УРСР Про розширення межі м. Запоріжжя від 16.06.1988 №6039-ХІ, постановлено включити до межі міста Запоріжжя частину території Вільнянського і Запорізького районів загальною площею 1137,7 га, яку за генеральним планом розвитку міста передбачається використати під промислове та житлове будівництво. Загальна площа міста склала 33 150,89 га. Щодо інформації про площу міста Запоріжжя, яка міститься у рішенні Запорізької міської ради № 53 від 06.12.2006 (34516,6917 га), яким затверджено проект землеустрою щодо зміни меж м. Запоріжжя, то оскільки Верховною радою України будь - яких рішень про затвердження межі міста Запоріжжя у розмірі 34516,6917 га не приймалося, це рішення не є підставою для визначення меж міста.
Матеріали справи не містять доказів того, що в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя, затвердженої оскаржуваним рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 №7 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя наявні суперечливі дані щодо площі земель міста Запоріжжя. Судом першої інстанції зазначене вірно було враховано.
Вірно судом першої інстанції було взято до уваги висновок державної екологічної експертизи щодо матеріалів оцінки впливів на навколишнє природне середовище Вбудована котельня з котлом на твердому паливі потужністю 65 кВт. Виробничо-складська база ПП Фотоком з адміністративно-побутовою будівлею контрольно-перепускного пункту по вул. Виборзька (біля будинку № 25) у м. Запоріжжя № 08/21.12.2011 - 154 від 19.01.2012 (том. 1 а.с. 37-38).
Судом першої інстанції вірно було зазначено, що зазначені вище локальні санітарно - гігієнічні фактори не можуть застосовуватись для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що перебуває у строковому платному користуванні позивача, так як розташовані на ній об`єкти є джерелами забруднення атмосферного повітря. Крім того, доводи позивача про перебування земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:013:0108 у санітарно-захисній смузі також спростовуються вищезазначеним висновком державної екологічної експертизи, згідно якої підприємство (котельня ПП Фотоком ) відноситься до V класу з санітарно-захисною зоною 50 м.
Судом першої інстанції також зроблено вірні висновки, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя погоджена органом, повноважним на проведення державної експертизи землевпорядної документації.
Як було встановлено судом першої інстанції, 29.05.2014 на замовлення ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М. Білоконя Державне агентство земельних ресурсів України надало висновок державної експертизи землевпорядної документації №575-14, за яким технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя повернута на доопрацювання.
Підставою для повернення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя на доопрацювання була необхідність долучення документального підтвердження площі, зазначеної в рішенні Запорізької міської ради шостого скликаній тридцять другої сесії від 25.02.2013 №26 та в завданні на надання послуг з виконання нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, а також обґрунтування складу угідь земель інші - 3759,44га (Додаток Г) територія, яка не враховувалась при визначенні середньої (базової) вартості 1 кв.м. земель міста.
На виконання вимог державної експертизи, для усунення зауважень Запорізькою міською радою розробнику Технічної документації було надано рішення Запорізької міської ради від 25.02.2013 №26 Про затвердження Програми розвитку земельних відносин у місті Запоріжжя на 2013 рік , яке було підставою для виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя.
Висновок державної експертизи землевпорядної документації від 29.05.2014 №575-14 містить відбиток прямокутного штампу із написом Держземагенство України. Зауваження враховані та відбиток печатки Державного агентства земельних ресурсів України, з підписом без зазначення прізвища та посади особи, що його виконала.
Доводи апеляційної скарги зазначеного не спростовують.
Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства Фотоком залишити без задоволення.
Рішення Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 01 грудня 2020 року у справі за позовом приватного підприємства Фотоком до Запорізької міської ради, третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя, та позовом ОСОБА_1 до Запорізької міської ради, приватного підприємства Фотоком , третіх осіб: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто імені Ю.М.Білоконя про визнання протиправним та скасування рішення Запорізької міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя № 7 від 30 червня 2015 року, зобов`язання прийняти рішення щодо внесення змін, та вчинити певні дії, залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 28 квітня 2021 року.
Головуючий - суддя А.А. Щербак
суддя Н.П. Баранник
суддя Н.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2021 |
Оприлюднено | 29.04.2021 |
Номер документу | 96588163 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні