ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про закриття підготовчого провадження
та призначення справи до судового розгляду по суті
29.04.2021м. ДніпроСправа № 904/6699/20
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Фещенко Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання Михайлової К.В.
та представників:
від позивача: Іванова О.М.;
від відповідача: Дмітрієв С.І.;
від відповідача: Колінько Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку підготовчого провадження справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Група "Гранд-Інвест" (м.Дніпро)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трендстрой" (с. Піщанка, Новомосковський район, Дніпропетровська область)
про стягнення суми попередньої оплати за договором підряду № 15/07/19_1 від 19.07.2020 у загальному розмірі 385 367 грн. 81 коп. Фещенко Ю.В.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Група "Гранд-Інвест" (далі - позивач) звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою, у якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трендстрой" (далі - відповідач) суми попередньої оплати за договором підряду № 15/07/19_1 від 19.07.2020 у загальному розмірі 385 367 грн. 81 коп.
Ціна позову складається з наступних сум:
- 351 944 грн. 81 коп. - основний борг;
- 24 386 грн. 12 коп. - пеня;
- 3 151 грн. 90 коп. - інфляційні втрати;
- 5 884 грн. 98 коп. - 3% річних.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору №15/07/19_1 від 19.07.2020 в частині повного та своєчасного виконання робіт, внаслідок чого утворилась заборгованість в сумі сплаченого невикористаного авансового платежу 351 944 грн. 81 коп., який субпідрядник на вимогу не повернув. За прострочення виконання зобов`язання позивач нарахував та просить суд стягнути з відповідача пеню за загальний період прострочення з 21.05.2020 по 10.12.2020 в сумі 24 386 грн. 12 коп. На підставі статті 625 Цивільного кодексу України позивач нарахував та просить суд стягнути з відповідача інфляційні втрати за загальний період з червня 2020 року по жовтень 2020 року у сумі 3 151 грн. 90 коп. та 3% річних за загальний період з 21.05.2020 по 10.12.2020 у сумі 5 884 грн. 98 коп.
Позовну заяву було подано без додержання вимог, встановлених статтею 164 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з чим ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.12.2020 позовну заяву залишено без руху та позивачу надано строк для усунення недоліків протягом 7-ми днів з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Позивачем подано заяву про усунення недоліків (вх. суду № 59902/20 від 16.12.2020), в якій він просить суд, на виконання вимог ухвали суду від 14.12.2020, долучити до матеріалів справи докази надсилання Товариству з обмеженою відповідальністю "Трендстрой" копії позовної заяви і доданих до неї документів, а саме: поштовий опис вкладення від 16.12.2020, фіскальний чек та накладна від 16.12.2020.
Ухвалою суду від 17.12.2020 позовну заяву було прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. суду № 156/21 від 04.01.2021), в якому він просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на таке:
- між відповідачем та позивачем досягнуто домовленості з приводу того, що сума 193 444 грн. 81 коп. (частина від 351 944 грн. 81 коп. (351 944 грн. 81 коп. - 158 500 грн. 00 коп. = 193 441 грн. 81 коп.), отримана відповідачем на підставі платіжного доручення № 115 від 24.07.2019, враховується в рахунок сплати по договору № 15/07/19_1 від 19.07.2019, а отже, позовна вимога про стягнення цієї частини суми є безпідставною та необґрунтованою, так само, як і вимога про стягнення інфляційних втрат, пені та 3% річних на цю суму;
- між відповідачем та позивачем вказаними умовами договору досягнуто згоди щодо врахування витрат відповідача в сумі 158 500 грн. 00 коп. за виконання робіт з приймання, розвантаження, складування й відповідальність за цілісність товарно-матеріальних цінностей, отриманих на підставі Акту приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей до монтажу від 19.11.2019, таким чином, позовна вимога про стягнення цієї частини суми (158 000 грн. 00 коп.) є безпідставною та необґрунтованою, так само, як і вимога про стягнення інфляційних втрат, пені та 3% річних на цю суму.
Від позивача надійшла відповідь на відзив на позовну заяву (вх. суду № 839/21 від 11.01.2021), в якій останній просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та зазначає про наступне:
- відповідачем не надано до відзиву додатків до договору, в яких би містилася інформація про види та вартість робіт, зокрема видів робіт, які визначені в акті здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.12.2019 року № 11, позивач підтверджує той факт, що відповідач неодноразово направляв на адресу позивача листи з доданим актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.12.2019 року № 11, в якому зазначав найменування робіт, послуг: "Роботи з будівництва/реконструкції ПО-0,4 кВ від ЗТП -166 Рб-6 м. Павлоград Дніпропетровської області " (Розвантаження та зберігання опор. Вересень-грудень 2019) " (далі - Акт № 11);
- позивачем Акт № 11 неодноразово повертався непідписаним разом з вмотивованою відмовою від підписання. В листах від 14.02.2020 та від 18.02.2020 підрядник наголошував про те, що акт не відповідає вимогам, визначеним договором та не підлягає погодженню (Додаток 1-2), а платежі за виконані роботи здійснюються замовником виключно на підставі отриманого пакету документів, який передбачений пунктом 2.2.1 договору;
- позивач зазначає про те, що оформлений належним чином акт здачі-приймання робіт за договором відповідачем так і не був складений. Розрахунок витрат до Акту здачі-приймання робіт від 30.12.2019, який доданий до акту від 30.12.2019 № 11 не є належним доказом понесених витрат відповідача, оскільки не містить розрахунку ціни за одиницю та кількість послуг, їх виду, місця та часу (періоду) надання послуг зазначених в акті;
- позивач зазначає, що посилання відповідача на Акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей до монтажу 19.11.2019 безпідставне, оскільки цей Акт був укладений на виконання інших договорів підряду, укладених між позивачем та відповідачем, зокрема, договору підряду № 15/07/19_2 від 19.07.2019, договору підряду № 15/07/19_3 від 19.07.2019, договору підряду № 15/07/19_4 від 19.07.2019;
- щодо коригування коштів, сплачених позивачем на виконання договору, то позивач погоджується із тим, що 11.01.2020 позивач листом № 001 просив відповідача врахувати сплачені грошові кошти по платіжному дорученню № 115 від 24.07.2019 в сумі 193 444 грн. 82 коп. як такі, що сплачені за роботи по договору № 15/07/19_4 від 19.07.2019. Одночасно з листом відповідачу було направлено Акт зарахування зустрічних однорідних вимог. У відповідь відповідач направив лист, яким підтвердив отримання листа позивача від 11.01.2020, однак підписаний другий екземпляр Акту зарахування зустрічних однорідних вимог не повернув. У зв`язку із цим позивач повторно направив 21.07.2020 лист № 006 з проханням завірити підписом і печаткою акт та направити його на адресу позивача, проте відповідь на цей лист позивач також не отримав.
- позивач вказує на те, що до 04.01.2021 позивач не був обізнаний про прийняття пропозиції зарахування зустрічних однорідних вимог та про підписання Акту зарахування зустрічних однорідних вимог з боку відповідача, доказів направлення позивачу другого примірника Акту зарахування зустрічних однорідних вимог від 11.01.2020 відповідач суду не надав.
Від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив на позов (вх. суду № 5221/21 від 02.02.2021), в яких він просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, обґрунтовуючи власну позицію таким:
- відповідач зазначає про те, що в листі вих. № 14/02/2020_1 від 14.02.2020 позивач вказує на те, що він ознайомившись із Актом виконаних робіт № 11 від 30.12.2019 та іншими актами вважає їх такими, що не підлягають погодженню, оскільки в наданих актах відсутній детальний розрахунок суми, що підлягає оплаті та інші обов`язкові реквізити (які саме - не зазначено), однак умови договору підряду не вимагають погодження акту, вони вимагають його підписання;
- у зв`язку з тим, що до Акту № 11 субпідрядником додавався розрахунок суми, що підлягала оплаті, обов`язкові реквізити в Акті № 11 підрядником не конкретизовано, інших зауважень до Акту № 11 у підрядника не було, у тому числі зауважень до суми та робіт, що зазначені в Акті № 11, тому відповідач вважає, що роботи, зазначені в Акті № 11 були позивачем прийняті та мають бути оплачені (що й було здійснено за рахунок авансового платежу);
- відповідач не може погодитися з міркуванням позивача щодо того, що Акт приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей до монтажу від 19.11.2019 був укладений на виконання інших договорів, оскільки в ньому чітко зазначається про те, що: "Перелічені нижче ТМЦ для монтажу згідно договору підряду № 15/07/19_1 від 19.07.2019 року";
- слід врахувати той факт, що роботи за договором не були і виконані, оскільки, окрім поставлених за Актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей до монтажу від і 19.11.2019, інші матеріальні ресурси для виконання договору позивачем, як підрядником, більше не поставлялися, а тому інші роботи відповідач не мав змоги виконувати;
- акт зарахування зустрічних однорідних вимог, на який посилається позивач як на доказ того, що такі вимоги зараховані не були у зв`язку з його непідписанням, не є обов`язковим документом, який необхідний для здійснення зарахування вимог;
- відповідач вказує на те, що твердження позивача щодо того, що він до 04.01.2021 не був обізнаний про прийняття відповідачем пропозиції за листом позивача № 001 від 11.01.2020 спростовується листом № 13-02-20 від 13.02.2020, за яким позивачем враховані кошти по договору підряду, а також листами № 14/02/2020_1 від 14.02.2020 та № 006 від 21.07.2020, тому відповідач наполягає на тому, що між сторонами досягнуто домовленості, що сума у розмірі 193 444 грн. 81 коп., отримана відповідачем на підставі платіжного доручення № 115 від 24.07.2019, враховується в рахунок сплати по договору № 15/07/19_1 від 19.07.2019;
- матеріали справи не містять доказів про обов`язок відповідача повернути авансовий платіж, а тому позовні вимоги підлягають залишенню без розгляду.
Ухвалою суду від 12.03.2021 здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, розпочато розгляд справи зі стадії відкриття провадження у справі, справу призначено до розгляду у підготовчому засіданні на 07.04.2021.
У підготовчому засіданні 07.04.2021 оголошено протокольну перерву до 29.04.2021.
У підготовче засідання 29.04.2021 з`явилися представники позивача та відповідача.
Відповідно до частини 2 статті 2 Господарського процесуального кодексу України суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.
Відповідно до частини 1 статті 177 Господарського процесуального кодексу України, завданнями підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
У підготовчому засіданні 29.04.2021 судом, відповідно до вимог статті 182 Господарського процесуального кодексу України, були здійснені всі дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.
Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 185 Господарського процесуального кодексу України суд за результатами підготовчого засідання постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Відповідно до пункту 18 частини 2 статті 182 Господарського процесуального кодексу України суд призначає справу до розгляду по суті, визначає дату, час і місце проведення судового засідання для розгляду справи по суті.
На підставі викладеного, керуючись статтею 177, пунктом 18 частини 2 статті 182, пунктом 3 частини 2 статті 185, статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.
2. Розпочати розгляд справи по суті у загальному позовному провадженні та призначити судове засідання на 12.05.2021 о 14:10 год.
Судове засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області в залі судового засідання (кабінеті) № 1-207 за адресою: 49027, м. Дніпро, вул.Володимира Винниченка, 1.
3. Викликати представників учасників справи в судове засідання, визнавши їх явку обов`язковою.
4. Повідомити учасників справи про те, що інформація у цій справі доступна на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\
5. Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення - 29.04.2021 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Повний текст ухвали підписаний - 29.04.2021.
Суддя Ю.В. Фещенко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2021 |
Оприлюднено | 30.04.2021 |
Номер документу | 96626653 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Фещенко Юлія Віталіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Фещенко Юлія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні