Рішення
від 28.04.2021 по справі 640/14185/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 квітня 2021 року м. Київ № 640/14185/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Добрянської Я.І., розглянувши у порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства Фірма-АІС

до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Киві Близнюка Л.Л.

про визнання протиправними дій та рішень, скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Приватне підприємство Фірма АІС з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві Близнюка Леоніда Леонідовича в якому просило:

- визнати протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві Близнюка Леоніда Леонідовича, а також Державної архітектурно-будівельної інспекції України та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 20.06.2019р.;

- визнати протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві Близнюка Леоніда Леонідовича, а також Державної архітектурно-будівельної інспекції України та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.07.2019р. № 115/19/10/26-19/0207/02/5.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржувана постанова і припис є протиправними, а відтак підлягають скасуванню.

Відповідачами подано відзиви на адміністративний позов в якому зазначають, що під час прийняття оскаржуваних рішень діяли у межах повноважень, у порядку та в спосіб встановлений Конституцією та законами України, а відтак вважають, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

29.03.2019р. Головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюк Л.Л. проведено позапланову перевірку Реконструкція нежитлових приміщень підвалу та приміщення першого поверху ресторану ЧЕРНОМОРКА на ГОНЧАРА на вул. Олеся Гончара, 15/3 , за результатами якої складено акт перевірки від 29.03.2019 р. № б/н.

Вказаним актом встановлено наступні порушення:

- під час перевірки приміщень підвалу та першого поверху ресторану Черноморка на вул. Олеся Гончара, 15/3 у Шевченківському районі м. Києва встановлено, що згідно з витягу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 23.05.2014 номерзапису про право власності № 5769848, власником нежитлового приміщення № 1, 2, 3 (групи приміщень № 80) (літера А) є ПП Фірма - АІС , також відповідно до Реєстраційного посвідчення виданого Київським міським бюро технічної інвентаризації від 14.10.1999р. власником нежитлового приміщення є ПП Фірма - АІС , яким самовільно виконано будівельні роботи із перепланування нежитлового приміщення №№ 1,2,3 (групи приміщень № 80) (літера А) поверх 1 шляхом демонтажу внутрішніх перего 88;одок між приміщеннями №№ 1,2,3 (згідно технічного паспорта видано Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна від 26.01.2912 р.) та зі сторони вул. Стрітенської влаштовано сходи до зазначеного вище приміщення;

- до нежитлового приміщення №№ 1, 2, 3 (групи приміщень № 80)(літера А) прибудовано санвузол та додаткове приміщення невизначеного призначення;

- між нежитловими приміщеннями підвалу літ. А № 16 та приміщеннями першого поверху № 6 (згідно по поверхових планів Київського міського бюро технічної інвентаризації (далі План БТІ) влаштовано проріз в плиті перекриття та сходинковий марш;

- з підвального нежитлового приміщення літ. А влаштовано додатковий шостий віконний проріз зі сторони вул. Стрітенської . Також фактичне планування перегородок, влаштування дверних прорізів підвального нежитлового приміщення літ. А не відповідають матеріалам інвентаризаційної справи, а саме: відсутні перегородки між приміщеннями № 16 та №№ 10, 17; з приміщення № 16 влаштовано віконний та дверний проріз з приміщення кухні. З кухні замість дверних прорізів влаштовано вікна;

- демонтовано перегородки нежитлових приміщень першого поверху літ А, а саме: між приміщеннями №№ 1,2,3,4,5,6,7, VII (згідно з планом БТІ);

- повітроводи витяжної вентиляції із вищевказаних приміщень прокладені по фасаду житлового будинку.

Враховуючи зазначене, інспектор дійшов наступних висновків про те, що ПП ФІРМА-АІС було допущено порушення вимог наступних нормативних документів:

- ч.1 ст. 34, ч.1 ст. 37 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності - відсутній дозвіл на виконання будівельних робіт;

- ч. 8 ст. 39 ЗУ Про регулювання містобудівної діял100;ності , та п. 12 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 р. № 461 - після виконання будівельних робіт приміщення експлуатуються без прийняття в експлуатацію у встановленому законодавством порядку;

- п. 5.3.3. ДБН Житлові будинки. Основні положення ДБН В.2.2-15-2005 витяжна вентиляція проведена неправильно, з порушеннями.

На підставі вищевказаних висновків, Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві винесено припис № б/н від 29.03.2019р., яким: заборонено з 29.03.2019 р. експлуатацію нежитлових приміщень першого та підвального поверху в літ. А ресторану ЧЕРНОМОРКА на ГОНЧАРА на вул. Олеся Гончара 15/3 у Шевченківському районі м. Києва до усунення виявлених порушень; у термін до 29.05.2019 р. усунути допущені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку, а також відносно власника - ПП Фірма - АІС , складено два протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 29.03.2019 р. № б/н з фіксуванням суті правопорушення та повідомленням про розгляд справи про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності об 11-00 год. 09.04.2019 р. у приміщенні Департаменту.

09.04.2019р. на підставі вказаних документів відповідачем щодо ПП Фірма - АІС винесено постанову № 58/19/10/26-13/0904/02/5 якою накладено штраф на суму 1 728 900 грн., та постанову № 59/19/10/26-14/0904/02/5 якою накладено штраф на суму 1 728 900 грн.

Вищевикладене встановлено рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.02.2020р. у справі № 640/6300/19, яке набрало законної сили 23.03.2020р., а відтак в силу ч. 4 ст. 78 КАС України не потребує доказування.

Позивач оскаржив вищезазначений припис та постанови до суду.

В подальшому, наказом Департаменту ДАБІ у м. Києві від 27.05.2019р. № 235 Про проведення позапланової перевірки на підставі перевірки виконання вимог приписів про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. виданих ТОВ ЧЕРНОМОРКА НА ГОНЧАРА та ПП ФІРМА АІС призначено позапланову перевірку на об`єкті будівництва Реконструкція нежитлових приміщень підвалу та приміщення першого поверху ресторану ЧЕРНОМОРКА на ГОНЧАРА на вул. Олеся Гончара, 15/3 у Шевченківському районі м. Києва . (а.с. 83)

На підставі зазначеного наказу та направлення від 27.05.2019р. № б/н, відповідно до постанови КМУ від 23.05.2011р. № 553 Про затвердження порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , головним інспектором Департаменту проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу Департаменту ДАБІ у м. Києві від 27.05.2019р. № 235 та перевірки виконання вимог приписів про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. виданих ТОВ ЧЕРНОМОРКА на ГОНЧАРА та ПП ФІРМА-АІС . (а.с. 84)

За результатами зазначеної перевірки складено акт від 20.06.2019р. б/н, в частині, яка стосується позивача, такі порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (а.с. 89-99):

1. п.п. а п. 3 ч. 3 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ПП ФІРМА-ФІС не виконано вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р.

2. ч. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 12 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011р. № 461, а саме нежитлові приміщення підвалу та приміщення першого поверху ресторану ЧЕРНОМОРКА на вул. Олеся Гончара, 15/3 у Шевченківському районі м. Києва продовжують експлуатуватись без прийняття об`єкта в експлуатацію, що підтверджується чеком.

На підставі висновків зазначеного акта перевірки 20.06.2019р. відповідачем прийнято припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил відповідно до якого позивачу заборонено з 20.06.2019р. експлуатацію нежитлових приміщень першого та підвального поверху в літ. А ресторану ЧЕРНОМОРКА на ГОНЧАРА на вул. Олеся Гончара 15/3 у Шевченківському районі м. Києва до усунення виявлених порушень, а також зобов`язано у термін до 20.07.2019р. усунути допущені порушення вимог законодавства у сфері містобуівної діяльості шляхом приведення нежитлових приміщень першого та підвального поверху в літ. А ресторану ЧЕРНОМОРКА на ГОНЧАРА на вул. Олеся Гончара 15/3 у Шевченківському районі м. Києва у відповідність до по поверхових планів інвентаризаційної справ Київського міського бюро технічної інвентаризації та демонтажу вентиляційних каналів прокладених по фасаду будівлі від зазначеного закладу громадського харчування. (а.с. 109-110)

Також, відповідачем складено протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 20.06.2019р. з викладом суті правопорушення та повідомленням про розгляд справи про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності об 11-00 год. 02.07.2019р. у приміщенні Департаменту. (а.с. 111-112; 113-114)

02.07.2019р. за результатами розгляду справи про правопорушення постановою Департаменту ДАБІ у м. Києві (ДАБІ України) № 115/19/10/26-19/0207/02/5 ПП ФІРМА-АІС визнано винною у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності із застосуванням ч. 9 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 3 612 600, 00 грн. (а.с. 117-119)

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.02.2020р. у справі № 640/6300/19, яке набрало законної сили 23.03.2020р. адміністративний позов Приватного підприємства Фірма-АІС (04054, м. Київ, вулю Олеся Гончара, 15/3 код ЄДРПОУ 19129274) задоволено повністю. Визнано протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюка Л. Л. щодо складання припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29. 03.2019 р. та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. Визнано протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюка Л. Л. щодо складання постанови про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019 р. № 58/19/10/26-13/0904/02/5. Скасовано постанову про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019р. № 58/19/10/26-13/0904/02/5. Визнано протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюка Л. Л., щодо складання постанови про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019 р. № 599/19/10/26-13/0904/02/5. Скасовано постанову про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019 р. № 599/19/10/26-13/0904/02/5.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.05.2020р. у справі № 604/6300/19 виправлено описку, допущену по тексту рішення та у частині 5 та 6 резолютивної частини рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.02.2020 року у справі №640/6300/19 та зазначено, що замість помилково вказаного оскаржуваного рішення - 599/19/10/26-13/0904/02/5 , зазначити вірно - 59/19/10/26-13/0904/02/5 .

Позивач вважаючи припис відповідача від 20.06.2019р. та постанову від 02.07.2019р. № 115/19/10/26-15/0207/02/5 протиправними звернувся до суду з позовом для захисту своїх прав та законних інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VI, Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14 жовтня 1994 року №208/94-ВР, Порядком здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, в редакціях, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Порядок № 553).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1-3 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта;

4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом;

6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

2. Орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення та справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

3. Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право:

1) безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню;

2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;

3) у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо:

а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;

б) зупинення підготовчих та будівельних робіт;

4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації;

5) проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам стандартів, норм і правил згідно із законодавством;

6) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій;

7) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Забороняється витребовувати у суб`єктів містобудування інформацію та документи податкової, фінансової звітності, щодо оплати праці, руху коштів та інші, не пов`язані із здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю;

8) вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;

9) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих в експлуатацію;

10) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки;

11) здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об`єктів, а також за реалізацією заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації.

На одному об`єкті будівництва, який є предметом державного архітектурно-будівельного контролю, приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, про зупинення підготовчих та будівельних робіт, а також складання протоколів про вчинення правопорушень та накладення штрафів можуть стосуватися кількох суб`єктів містобудування.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначено Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553).

Відповідно до п. 5, 7 Порядку № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

виявлення факту самочинного будівництва об`єкта;

перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом;

звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.

Згідно з п. 16-22 Порядку № 553, за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис).

У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Керівникові кожного суб`єкта містобудування, щодо якого складений акт перевірки, або його уповноваженій особі надається по одному примірнику такого акта. Один примірник акта перевірки залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю.

Акт перевірки підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку, та керівником суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, або його уповноваженою особою, в останній день перевірки.

Завірена належним чином копія акта, складеного посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю за результатами проведеної на об`єкті будівництва перевірки, щодо невиконання приписів, виданих органом державного архітектурно-будівельного контролю генеральному підряднику (підряднику), стосовно порушень вимог нормативно-правових актів, будівельних норм та нормативних документів у сфері містобудівної діяльності, затверджених проектних рішень під час будівництва об`єктів та/або зупинення підготовчих та будівельних робіт надсилається до апарату Держархбудінспекції як органу ліцензування для прийняття відповідного рішення.

Припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю, а інший надається суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.

Припис підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку.

Протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Якщо суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід`ємною частиною такого акта.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю робить у акті відповідний запис.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

З матеріалів справи вбачається, що наказ Департаменту ДАБІ у м. Києві від 27.05.2019р. № 235 Про проведення позапланової перевірки прийнято на підставі перевірки виконання вимог приписів про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. виданих ТОВ ЧЕРНОМОРКА НА ГОНЧАРА та ПП ФІРМА-АІС .

Тобто, як вбачається з наказу, предметом перевірки є: перевірка виконання вимог приписів про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. виданих ТОВ ЧЕРНОМОРКА НА ГОНЧАРА та ПП ФІРМА-АІС . (а.с. 83)

Суд зазначає, що в силу вимог законодавства перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю є підставою для проведення позапланової перевірки.

Однак, судом встановлено, що рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.02.2020р. у справі № 640/6300/19, яке набрало законної сили 23.03.2020р. адміністративний позов Приватного підприємства Фірма-АІС (04054, м. Київ, вулю Олеся Гончара, 15/3 код ЄДРПОУ 19129274) задоволено повністю. Визнно протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюка Л. Л. щодо складання припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 29.03.2019р. Визнано протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюка Л. Л. щодо складання постанови про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019р. № 58/19/10/26-13/0904/02/5. Скасовано постанову про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019р. № 58/19/10/26-13/0904/02/5. Визнано протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Близнюка Л. Л., щодо складання постанови про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019 р. № 599/19/10/26-13/0904/02/5. Скасовано постанову про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019 р. № 599/19/10/26-13/0904/02/5.

В подальшому, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.05.2020р. у справі № 604/6300/19 виправлено описку, допущену по тексту рішення та у частині 5 та 6 резолютивної частини рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.02.2020 року у справі №640/6300/19 та зазначено, що замість помилково вказаного оскаржуваного рішення - 599/19/10/26-13/0904/02/5 , зазначити вірно - 59/19/10/26-13/0904/02/5 .

Отже, рішенням суду, яке набрало законної сили визнано протиправним та скасовано припис від 29.03.2019р. та постанови про накладення штрафу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2019р. № 58/19/10/26-13/0904/02/5 та від 09.04.2019 р. № 59/19/10/26-13/0904/02/5.

Таким чином, приймаючи до уваги те, що припис від 29.03.2019р. б/н про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, який слугував підставою для проведення позапланової перевірки позивача за результатом якої винесено оскаржуваний позивачем припис та постанову, визнано протиправним та скасовано, одночасно враховуючи, що оскаржуваний у цій справі припис та постанову прийнято з огляду на встановлені у ході перевірки обставин щодо невиконання вимог припису від 29.03.2019р., суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Одночасно, суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 20.05.2019 (справа № 417/3668/17).

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Керуючись ст. 242, 243, 251, 255 КАС України, -

В И Р І Ш И В :

1. Адміністративний позов Приватного підприємства Фірма-АІС - задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві Близнюка Леоніда Леонідовича, а також Державної архітектурно-будівельної інспекції України та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 20.06.2019р.

3. Визнати протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю органу державного архітектурно-будівельного та ринкового нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві Близнюка Леоніда Леонідовича, а також Державної архітектурно-будівельної інспекції України та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.07.2019р. № 115/19/10/26-19/0207/02/5.

4. Стягнути на користь Приватного підприємства Фірма-АІС судові витрати за сплату судового збору в розмірі 21 131, 00 грн. (двадцять одна тисяча сто тридцять одна гривня 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 255 КАС України та може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.04.2021
Оприлюднено30.04.2021
Номер документу96651090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/14185/19

Постанова від 22.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 28.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 07.08.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні