Рішення
від 22.04.2021 по справі 904/418/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.04.2021м. ДніпроСправа № 904/418/21

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Бондарєв Е.М. за участю секретаря судового засідання Найдьонова Є.О.

за позовом Акціонерного товариства "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" (53300, Дніпропетровська область, м. Покров, вул. Центральна, буд. 11, ідентифікаційний код 00190928)

до відповідача-1 Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (49602, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108, ідентифікаційний код 40081237)

до відповідача-2: Приватного акціонерного товариства "Тернопільський кар`єр" (47372, Тернопільська область, Збаразький район, с. Максимівка, вул. Стара Максимівка, буд. 29, ідентифікаційний код 00292623)

про стягнення 24 446,48 грн. суми недостачі продукції

Представники:

Від позивача: Касьянов О.О., довіреність, представник

Від відповідача-1: не з`явився

Від відповідача-2: Каневська М.О., ордер, адвокат

СУТЬ СПОРУ:

Акціонерне товариство "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом №101-66/07 від 25.01.2021 про стягнення в рівних частинах з Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" та Приватного акціонерного товариства "Тернопільський кар`єр" у рівних частинах по 50% від загальної суми недостачі продукції у розмірі 24 446,48 грн.

Також позивач просить суд розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з залізничними накладними №№ 35212588, 35048990, 35466911, 35447713, 35509074, 35509074, 35509074, 35504463 залізниця прийняла у Приватного акціонерного товариства "Тернопільський кар`єр" вапняк для флюсовання Ф-р 0х3 для перевезення і зобов`язалась доставити його одержувачу Акціонерного товариства "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат". На станції Чортомлик Придніпровської залізниці були складені комерційні акти №№ 466209/8, 466209/9, 466209/10, 466209/11, 466209/12, 466209/13, 466209/14, 466209/15 від 01.08.2020. Загальна кількість виявленої нестачі вантажу складає: 39 300 кг. (31 054,5 кг. з урахуванням норм природної втрати) на загальну суму 24 446,48 грн.

Ухвалою суду від 01.02.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №904/418/21, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження з викликом учасників справи та призначено підготовче засідання на 16.02.2021 о 09:45год.

Підготовче засідання 16.02.2021 відкладено на 23.03.2021 о 10:30 год.

До суду 02.03.2021 надійшов відзив відповідача-2 яким просить суд у задоволенні позовних вимог до Приватного акціонерного товариства "Тернопільський кар`єр" відмовити повністю на підставі наступного. Відповідач-2 не є стороною договору №Т909/05 від 14.04.2020, поставка товару ПрАТ "Тернопільський кар`єр" здійснювалась на умовах договору №14/06/2019-1 від 14.06.2019, укладеного із Товариством з обмеженою відповідальністю "Трансенерго Холдінг". При цьому, будь-яких фактів відхилення по кількісних показниках покупцем не виявлено, що свідчить про належне виконання зобов`язань по передачі вантажу зі сторони ПрАТ "Тернопільський кар`єр". На станції відправлення вантаж був прийнятий до перевезення без зауважень. Протилежного позивачем та відповідачем-2 не доведено. Під час та після завантаження жодних зауважень до вагонів (як комерційному так і технічному відношенні) не висловлено, актів щодо наявності несправностей не складено. В графі 26 накладних вказано, що маса вантажу визначена на електронних вагах. Зазначений факт свідчить про те, що ПрАТ "Тернопільський кар`єр" належним чином виконав обов`язки вантажовідправника та здійснив навантаження, що підтверджується також інформацією Регіональної філії "Львівська залізниця" АТ "Українська залізниця" (лист №М1/3478 від 29.12.2020). Зокрема зазначено, що "у випадках приймання завантажених вагонів, які перелічені в адвокатському запиті, комерційних несправностей та просипання вантажу виявлено не було". Відповідач-2 зазначає, що витрата та нестача вантажу під час перевезенння є наслідком неналежного виконання зобов`язань перевізником за договором перевезення та є підставою для настання господарсько-правової відповідальності для залізниці. Додані до претензії копії актів про технічний стан вагонів №7 від 01.08.2020, №8 від 31.07.2020, №9-12 від 20.08.2020, №13 від 22.08.2020, №14 від 28.08.2020, які складені після прийняття перевізником вантажу, містять лише припущення, що "втрата вантажу можлива. Відправник бачити міг, але заходів не вжив", а тому не можуть бути підставою для покладення відповідальності за нестачу продукції на ПрАТ "Тернопільський кар`єр".

Таким чином, відповідач-2 вважає, що повністю безпідставним і не підтвердженим жодним належним доказом твердження позивача, що "Згідно висновку про можливість втрати, псування вантажу внаслідок наявності несправності вагонів", які викладені в актах про технічний стан вагону (контейнеру) №7 від 01.08.2020, №8 від 31.07.2020, №9-12 від 20.08.2020, №13 від 22.08.2020, №14 від 28.08.2020, оскільки відомості в актах вказують лише на можливу втрату вантажу і є припущеннями. Суперечливим та таким, що не відповідає дійсності твердження АТ "РФ "Придніпровська залізниця" у відповіді №МЮ-4/93-100 від 21.10.2020, згідно якої претензія позивача відхилена на підставі ст. 31 Статуту залізниць України "на відповідальність вантажовідправника, який визначив придатність рухомого складу та завантажив вантаж у вагони непридатні для перевезення даного вантажу". Акти загальної форми та комерційні акти складені з порушенням Правил складання актів (стаття 129 Статуту), носять формальний характер та у сукупності з іншими обставинами не доводять втрат АТ "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" в розмірі 24 446,48 грн. з вини ПрАТ "Тернопільський кар`єр".

Крім того, відповідач-2 вважає, що рахунки ПрАТ "Дніпровський металургійний завод" №ДМЗ00005973 від 01.08.2020, №ДМЗ00007005 від 20.08.2020, №ДМЗ00006479 від 22.08.2020 та №ДМЗ00006922 від 28.08.2020 не є належними та допустимими доказами вартості переданого до перевезення вантажу та заявленого позивачем до стягнення у цій справі розміру збитків. При вказаний обставин, за наявності зобов`язальних правовідносин між АТ "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" та ПрАТ "Дніпровський металургійний завод", зокрема прямого обов`язку постачальника вчинити передбачені договором дії при виявленні нестачі, відповідач-2 вважає недоведеною позивачем шкоду в розмірі 24 446,48 грн., а вимогу про покладення матеріальної відповідальності на ПрАТ "Тернопільський кар`єр" безпідставною.

До суду 11.03.2021 надійшов відзив відповідача-1 яким останній просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог посилаючись на те, що відповідно до актів про технічний стан вагону форми ГУ-106 зазори, через які сталася втрата вантажу на шляху прямування, вантажовідправник міг виявити до завантаження вагону вантажем. Утворення воронок на поверхні ватажу не свідчить про його крадіжку під час перевезення. Обставин втрати вантажу викладені у розділі "Д" комерційних актів, які на станції призначення були підписані представником вантажоодержувача. Факт технічної несправності вагону підтверджується актами про технічний стан вагону форм ГУ-106 станції Чертомлик № 7,8,9,10,11,12,13,14 від 06.08.2020. Крім того, сума позовних вимог розрахована на підставі рахунка-фактури, наданого не вантажовідправником, а посередником, що є порушенням ст. 115 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 №457. Оскільки ПрАТ "Дніпровський металургійний завод" не є відправником вантажу, здійснений розрахунок суми нестачі є таким, що не відповідає ст. 226 статуту залізниць України.

До суду 12.03.2021 надійшла відповідь позивача на відзив відповідача-2 в якому зазначає, що АТЬ "Укрзалізниця" в особі Регіональної філії "придніпровська залізниця" має нести відповідальність за подачу непридатних для перевезення відповідного вантажу вагонів та за незбереження прийнятого до перевезення вантажу нарівні з вантажовідправником, який не визначив придатність таких вагонів до перевезення вантажу. В разі завантаження вантажу у вагони непридатні для перевезення даного виду вантажу, вантажовідправник - ПрАТ "Тернопільський кар`єр" зобов`язаний був здійснити необхідні й достатні заходи для його пристосування для перевезення вантажу чи відмовитись від прийняття такого вагону. Відповідно й перевізник - АТ "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Українська залізниця" зобов`язаний був подавати придатні для перевезення вантажу вагони, а щодо непридатних - відмовитись від прийняття їх у рухомий склад. Таким чином, на думку позивача твердження ПрАТ "Тернопільський кар`єр" викладені у відзиві є безпідставними, необґрунтованими, а зводяться виключно до непогодження із позовною заявою АТ "Покровський ГЗК" та з обставинами справи.

До суду 16.03.2021 надійшла відповідь позивача на відзив відповідача-1 в якому зазначає, що АТ "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" має нести відповідальність за подачу непридатних для перевезення відповідного вантажу вагонів та за незбереження прийнятого до перевезення вантажу нарівні з вантажовідправником, який не визначив придатність таких вагонів до перевезення вантажу. Твердження АТ "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "придніпровська залізниця" АТ "Українська залізниця" викладені у відзиві є безпідставними, необґрунтованими, а зводяться виключно до непогодження із позовною заявою АТ "Покровський ГЗК" та з обставинами справи.

У підготовчому засіданні 23.03.2021 оголошувалась перерва до 01.04.2021 о 11:00 год.

Під час підготовчого засідання 01.04.2021 сторони дійшли до згоди розпочати розгляд справи №904/418/21 по суті у відповідності до вимог ст. 183 Господарського процесуального кодексу України. У судовому засіданні 01.04.2021 оголошувалась перерва до 22.04.2021 о 12:00 год.

Враховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для подання доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені у статті 129 Конституції України та статтях 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених Господарським процесуальним кодексом України, висловлення своєї правової позиції у спорі та надання відповідних доказів.

Матеріали справи містять достатньо документів, необхідних для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення у даному судовому засіданні.

У судовому засіданні 22.04.2021 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, розглянувши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши в судових засіданнях представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,

ВСТАНОВИВ:

14 квітня 2020 року Приватним акціонерним товариством "Дніпровський металургійний завод" (далі - Постачальник) та Акціонерним товариством "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - Позивач, Покупцем) укладено Договір №Т909/05 (далі - Договір), за п.1.1. якого Постачальник зобов`язався передати у власність покупцеві товар, повне найменування якого, кількісні та якісні характеристики, код товару за УКТ ЗЕД вказуються в Специфікаціях (Додатках) до Договору (далі - товар), які є його невід`ємною частиною, а Покупець зобов`язався прийняти вказаний товар та оплатити його в порядку і на мовах, передбачених цим Договором.

Ціни на товар, що поставляється за даним Договором, наведені у Специфікаціях (Додатках) до цього Договору (п.3.1. Договору).

Загальна вартість Договору визначається сумою вартості усіх партій товару, відвантажених за даним Договором (п.3.2. Договору).

Приватне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний завод" та Акціонерне товариство "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" 20.07.2020 підписали Специфікацію, відповідно до якої поставляється вапняк флюсовий фр.0-3 мм, у кількості 10920,0 т (+/- 10%), загальною вартістю 8 596 355,04 грн. з ПДВ. Виробник: ПАТ "Тернопільський кар`єр". Станція призначення: Чортомлик Придніпровської залізниці. Отримувач: АТ "Покровський ГЗК". Строки поставки: липень-серпень 2020 (згідно Графіку поставки та письмового підтвердження (належним чином оформленої заявки) Покупця).

Приватне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний завод" виставило Позивачеві рахунки-фактури №№ ДМЗ00005973 від 01.08.2020, ДМЗ00007005 від 20.08.2020, ДМЗ00006479 від 22.08.2020, ДМЗ00006922 від 28.08.2020. Відповідно до рахунків, Постачальником є ПрАТ "Дніпровський металургійний завод", Вантажоодержувачем (платником) - АТ "Покровський ГЗК".

За вищезазначеними рахунками Позивач розрахувався повністю, що підтверджується платіжними дорученнями №28272 від 16.11.2020, №27277 від 01.11.2020, №27039 від 01.11.2020, №27629 від 16.10.2020.

27.07.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №65567612 за залізничною накладною №35212588.

01.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/8. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 01.08.2020 №215 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №65567612 в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу ОСОБА_1 , начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Кононенко І.І. По документу брутто не вказано, тара з документу 23000 кг, нетто 69050 кг. Фактично виявилося брутто 90350 кг, тара з документу 23000 кг, нетто 67350 кг, що менше документу на 1700 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020. Навантаження у вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 6 люком з права по ходу поїзду воронкоподібне заглиблення довжиною 1000 мм, шириною 1000 мм, глибиною 1000 мм. Нещільне прилягання кришки 6 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 800 мм, шириною 30 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди просипання перевезеного вантажу, на момент прибуття просипання вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №35567612 становить 1 700 кг (664,25кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 522,91 грн., з урахуванням ПДВ.

15.07.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №63857049 за залізничною накладною №35048990.

01.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/9. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 31.07.2020 №214 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №63857049 в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу ОСОБА_1 , начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Кононенко І.І. По документу брутто не вказано, тара з документу 23600 кг, нетто 68750 кг. Фактично виявилося брутто 86550 кг, тара з документу 23600 кг, нетто 62950 кг, що менше документу на 5800 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020. Навантаження у вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 1 люком з права по ходу поїзду воронкоподібне заглиблення довжиною 1500 мм, шириною 1500 мм, глибиною 800 мм. Нещільне прилягання кришки 1 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 500 мм, шириною 30 мм. Над 2 люком посередині вагону воронкоподібне заглиблення довжиною - 1500 мм, шириною - 1500 мм., глибиною - 800 мм. Не щільне прилягання кришки 2 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною - 500 мм, шириною 30 мм. Над 3 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення довжиною - 500 мм, шириною - 500 мм, глибиною - 800 мм, з права по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною - 800 мм, шириною - 800 мм, глибиною - 600 мм. Не щільне прилягання кришки 3 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною - 800 мм, шириною - 20 мм. Над 6 люком по середині вагонуворонкоподібне заглиблення діаметром 800-1000 мм, глибиною до дна вагону. Не щільне прилягання кришки 6 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 500 мм, шириною 20 мм. Над 7 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення діаметром 1000-1200 мм, глибиною до дна вагону, з права по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною 700 мм, шириною 700 мм, глибиною 300 мм. Не щільне прилягання кришки 7 люка до арміровочного листа поперечної балки Зазор довжиною 800мм, шириною 20 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди просипання перевезеного вантажу, на момент прибуття просипання вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №63857049 становить 5 800 кг (4 768,75кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 3 754,02 грн., з урахуванням ПДВ.

13.08.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №56655574 за залізничною накладною №35466911.

21.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/10. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 20.08.2020 №277 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №56655574 в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу Осінньої В.С., в.о. начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Процко Г.В. По документу брутто не вказано, тара з документу - 22000 кг., нетто - 68000 кг. Фактично виявилося брутто - 80950 кг, тара з документу - 22 000 кг, нетто - 58950 кг., що менше документу на 9050 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50.Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020 року. Навантаження в вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 1 та 2 люками з права по ходу поїзда воронкоподібне заглиблений довжиною - 1000 мм, шириною - 1000 мм., глибиною - 1500 мм. Над 2 люком по середині вагон воронкоподібне заглиблення довжиною - 1000 мм, шириною - 1000 мм, глибиною - 800 мм. Не щільне прилягання кришок 1 та 2 люків до арміровочного листа поперечної балки. Зазори довжиною - 900 мм, шириною - 30 мм. Над 7 люком з ліва по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною 500 мм, шириною 500 мм., глибиною 800 мм. Над 7 люком з права по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною 500 мм, шириною 500 мм., глибиною 800 мм. Не щільне прилягання кришки 7 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 800 мм, шириною 20 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди просипання перевезеного вантажу, на момент прибуття просипання вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №56655574 становить 9050 кг (8 030кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 6 321,31 грн., з урахуванням ПДВ.

11.08.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №61034047 за залізничною накладною №35447713.

21.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/11. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 20.08.2020 №278 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №61034047 в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу Осінньої В.С., в.о. начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Процко Г.В. По документу брутто не вказано, тара з документу - 23600 кг., нетто - 69300 кг. Фактично виявилося брутто - 90800 кг, тара з документу -23600 кг, нетто - 67200 кг., що менше документ на 210 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020 року. Навантаження в вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 2 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення довжиною - 700 мм, шириною - 700 мм., глибиною - 500 мм. Не щільне прилягання кришки 2 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною - 600 мм, шириною - 20 мм. Над 6 люком по середині вагона воронкоподібне заглиблення довжиною 700 мм, шириною 700 мм., глибиною 500 мм. З ліва по ходу поїзда над 6 люком воронкоподібне заглиблення довжиною 600 мм, шириною 600 мм., глибиною 400 мм. Не щільне прилягання кришки 6 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 700 мм, шириною 30 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди просипання перевезеного вантажу, на момент прибуття просипання вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №61034047 становить 2100 кг (1060,5кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 834,84 грн., з урахуванням ПДВ.

15.08.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №62138367 за залізничною накладною №35509074.

21.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/12. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 20.08.2020 №279 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №62138367 в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу Осінньої В.С., в.о. начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Процко Г.В. По документу брутто не вказано, тара з документу - 23500 кг., нетто - 69350 кг. Фактично виявилося брутто - 90350 кг, тара з документу -23500 кг, нетто - 66850 кг., що менше документу на 2500 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020 року. Навантаження в вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 1 та 2 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення довжиною 1000 мм, шириною - 1000 мм., глибиною - 800 мм. Над 2 люком по середині вагона воронкоподібне заглиблення довжиною 400 мм, шириною 400 мм., глибиною 500 мм. Не щільне прилягання кришок 1 та 2 люків до арміровочного листа поперечної балки. Зазори довжиною 600 мм, шириною 20 мм. Над 3 люком з права по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною 500 мм. шириною 500 мм, глибиною 300 мм. Не щільне прилягання кришки 3 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 800 мм, шириною 20 мм. Над 6 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення довжиною 800 мм, шириною 800 мм, глибиною 500 мм. Зліва по ходу поїзда над 6 люком воронкоподібне заглиблення довжиною 500 мм, шириною 500 мм, глибиною 400 мм. Не щільне прилягання кришки 6 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 800 мм, шириною 20 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди просипання перевезеного вантажу, на момент прибуття просипання вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №62138367 становить 2500 кг (1459,75кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 1 149,13 грн., з урахуванням ПДВ.

15.08.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №52345816 за залізничною накладною №35509074.

21.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/13. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 20.08.2020 №280 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №52345816 в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу Осінньої В.С., в.о. начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Процко Г.В. По документу брутто не вказано, тара з документу - 22700 кг., нетто - 67850 кг. Фактично виявилося брутто - 88100 кг, тара з документу -22700 кг, нетто - 65400 кг., що менше документу на 2450 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020 року. Навантаження в вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 1 та 2 люком з права по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною -400 мм, шириною - 400 мм., глибиною - 300 мм. Над 2 люком по середині вагона воронкоподібне заглиблення довжиною 1000 мм, шириною 1000 мм., глибиною 500 мм. Не щільне прилягання кришок 1 та 2 люків до арміровочного листа поперечної балки. Зазори довжиною 800мм, шириною 30 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди просипання перевезеного вантажу, на момент прибуття просипання вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №52345816 становить 2450 кг (1432,25кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 1 127,48 грн., з урахуванням ПДВ.

15.08.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №56067408 за залізничною накладною №35509074.

22.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/14. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 22.08.2020 №287 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №56067408, який прибув по досильній відомості (залізничній накладній) № 45212388, Кривий Ріг-Сортувальний-Чортомлик, в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу ОСОБА_2 , в.о. начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Процко Г.В. По документу брутто не вказано, тара з документу - 23300 кг., нетто - 68400 кг. Фактично виявилося брутто - 80100 кг, тара з документу - 23 300 кг, нетто - 56800 кг., що менше документа на 11 600 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020 року. Навантаження в вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. З ліва по ходу поїзда воронкоподібне заглиблення довжиною 2800 мм, шириною 2500 мм, глибиною до полу вагону. Не щільне прилягання кришки 6 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 1000 мм, шириною 30 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди перевезеного вантажу, на момент прибуття течі вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №56067408 становить 11600 кг (10574кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 8 323,98 грн., з урахуванням ПДВ.

15.08.2020 на підставі Договору та Специфікації, на адресу Вантажоодержувача направлено партію вапняку для флюсування Ф-р 0х3, зокрема, у вагоні №56551807 за залізничною накладною №35504463.

28.08.2020 на станції Чортомлик Придніпровської залізниці складено Комерційний акт №466209/15. Згідно з Комерційним актом: на підставі акту загальної форми ГУ-23 від 28.08.2020 №292 станції Чортомлик проведено комісійне переважування вантажу у вагоні №56551807, який прибув по досильній відомості (залізничній накладній) № 32894461, Жмеринка-Чортомлик, в присутності начальника станції Томаш Я.І., прийомоздавальника вантажу та багажу ОСОБА_3 , начальника вантажної служби залізничного цеху АТ "Покровський ГЗК" Кононенко І.І. По документу брутто не вказано, тара з документу - 23000 кг., нетто - 69000 кг. Фактично виявилося брутто - 87900 кг, тара з документу - 23 000 кг, нетто - 64900 кг., що менше документа на 4100 кг. Переважування проводилося на тензометричних вагах одержувача ЄрМаК ВВ-150-1-50. Ваги перевірялися органами Держстандарту 14.04.2020 року. Навантаження в вагоні хаотичне, нерівномірне, нижче бортів на 300-1500 мм. Над 1 люков по середині вагону воронкоподібне заглиблення діаметром 800 мм, глибиною 1000 мм. Не щільне прилягання кришки 1 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 150 мм, шириною 20 мм. Над 2 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення діаметром 800 мм, глибиною 1000 мм. Не щільне прилягання кришки 2 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 150 мм, шириною 20 мм. Над 5 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення діаметром 1100 мм, глибиною 1500 мм. Не щільне прилягання кришки 5 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 150 мм, шириною 20 мм. Над 6 люком по середині вагону воронкоподібне заглиблення діаметром 1800 мм, глибиною 1000 мм. Не щільне прилягання кришки 6 люка до арміровочного листа поперечної балки. Зазор довжиною 150 мм, шириною 20 мм. По прибутті на хребтових балках виявлено сліди перевезеного вантажу, на момент прибуття течі вантажу не було.

За розрахунком Позивача, з урахуванням норми нестачі, недостача вантажу: у вагоні №56551807 становить 4 100 кг (3065кг - нестача з урахуванням норми природної втрати), вартість недостачі становить 2 412,80 грн., з урахуванням ПДВ.

Загальна кількість нестачі становить 39 300 кг. (31 054,5 кг з урахуванням норм природної втрати) на загальну суму 24 446,48 грн. з ПДВ.

Позивач направив АТ "Українська залізниця" претензію № 101-598/96 від 09.09.2020, у якій просив перерахувати на його розрахунковий рахунок вартість нестачі у сумі 24 446,48 грн.

АТ "Українська залізниця", листом №ЦМ-ЮА-15/385 від 25.09.2020, повідомило, що претензія позивача направлена до регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Укрзалізниця" для розгляду та надання відповіді згідно зі ст. 131 Статуту залізниць України та Правилами заявлення та розгляду претензій, а також відповідно до наданих регіональним філіям повноважень щодо розгляду претензій.

Відповідач-1, листом №МЮ-4/93-100 від 21.10.2020, повідомив, що претензія на нестачу вантажу відхилена на підставі ст. 31 Статуту залізниць України на відповідальність відправника, який визначив придатність рухомого складу та завантажив вантаж у вагони непридатні для перевезення даного вантажу.

Позивач направив Відповідачеві-2 претензію № 101-763/116/107 від 02.11.2020, у якій просив перерахувати на його розрахунковий рахунок вартість нестачі у сумі 24 446,48 грн.

У відповіді №3469 від 10.12.2020 на претензію, Відповідач-2 претензію відхилив, переклавши відповідальність на перевізника - АТ "Українська залізниця".

Позивач вважає, що недостача вантажу в спірних вагонах виникла з вини Відповідачів, які не забезпечили збереження вантажу, Позивач просить стягнути у рівних частинах по 50% від загальної вартості недостачі товару з Відповідача-1 та Відповідача-2 у розмірі 24 446,48 грн. Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Предметом доказування у справі є обставини, пов`язані з належним виконанням/невиконанням відповідачами зобов`язань щодо відправлення й перевезення вантажу, вартість вантажу.

Згідно зі ст. 924 Цивільного кодексу України перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Частиною 3 ст. 917 Цивільного кодексу України встановлено, що перевізник має право відмовитися від прийняття вантажу, що поданий у тарі та (або) упаковці, які не відповідають встановленим вимогам, а також у разі відсутності або неналежного маркування вантажу.

Відповідно до ч. 2 ст. 308 Господарського кодексу України відповідальність перевізника за збереження вантажу виникає з моменту прийняття вантажу до перевезення.

Згідно з ч. 1-3 ст. 314 Господарського кодексу України перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини. У транспортних кодексах чи статутах можуть бути передбачені випадки, коли доведення вини перевізника у втраті, нестачі або пошкодженні вантажу покладається на одержувача або відправника. За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає: у разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає; у разі пошкодження вантажу - в розмірі суми, на яку зменшилася його вартість; у разі втрати вантажу, зданого до перевезення з оголошенням його цінності, - у розмірі оголошеної цінності, якщо не буде доведено, що вона є нижчою від дійсної вартості вантажу.

Відповідно до ч. 1 ст.12 Закону України "Про залізничний транспорт" залізниці забезпечують збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях згідно з чинним законодавством України.

Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про залізничний транспорт" визначено, що перевізники несуть відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу в межах, визначених Статутом залізниць України.

Згідно зі ст. 110 Статуту залізниць України (далі Статут) залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами перевезення вантажів іншому підприємству.

У статті 111 Статуту наведено перелік обставин, наявність яких звільняє залізницю від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу.

Відповідно до п. "е" ст. 111 Статуту залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі коли втрата, псування або пошкодження вантажу відбулися внаслідок: 1) таких недоліків тари, упаковки, які неможливо було виявити під час приймання вантажу до перевезення; 2) завантаження вантажу відправником у непідготовлений, неочищений або несправний вагон (контейнер), який перед тим був вивантажений цим же відправником (здвоєна операція); 3) здачі вантажу до перевезення без зазначення в накладній особливих його властивостей, що потребують особливих умов або запобіжних засобів для забезпечення його збереження під час перевезення; 4) стихійного лиха та інших обставин, які залізниця не могла передбачити і усунення яких від неї не залежало.

Згідно зі ст. 113 Статуту за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин.

Залізниця зобов`язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а у необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери (ч.1 ст. 31 Статуту).

Відповідно до ч. 3 ст. 32 Статуту відправник зобов`язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов навантаження і кріплення вантажів.

Згідно з п. 4 Правил приймання вантажів до перевезення, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644, відправник зобов`язаний підготувати вантаж до навантаження відповідно до вимог, які забезпечували б збереження його на всьому шляху перевезення та екологічну безпеку і захист навколишнього природного середовища згідно з законодавством. Дрібні місця штучних вантажів відправник повинен об`єднати в більші.

Пунктом 5 Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу встановлено, що перед навантаженням вантажів, які містять дрібні фракції, відправник зобов`язаний пересвідчитися, що перевезення у наданому вагоні не призведе до втрати вантажу. Якщо втрата можлива через конструктивні зазори, відправник зобов`язаний вжити додаткових заходів щодо їх ущільнення, для чого йому залізницею надається безоплатний час користування вагонами до 30 хвилин на всю одночасно подану групу вагонів. У разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, які містять дрібні фракції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення, особливо у випадках навантаження вище рівня бортів вагона (із шапкою). Такі заходи розроблюються відправником окремо для кожного виду вантажу. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. Для розрівнювання і ущільнення вантажу відправник може використовувати механізовані установки та інші пристрої.

Відповідно до Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20 грудня 1996 року N 411, забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад, у тому числі спеціальний рухомий склад, що має несправності, які загрожують безпеці руху, порушують охорону праці, а також ставити в поїзди вантажні вагони, стан яких не забезпечує збереження вантажів, що перевозяться. Вимоги до технічного стану рухомого складу, порядок його технічного обслуговування і ремонту, а також відправлення його на заводи та депо для ремонту визначаються Державною адміністрацією залізничного транспорту України (п. 12.1).

Забороняється ставити в поїзди вагони несправні, що загрожують безпеці руху та стан яких не забезпечує збереження вантажів, що перевозяться (п.15.27 Правил технічної експлуатації залізниць України).

У п. 2.1 Правил комерційного огляду поїздів та вагонів встановлено, що усі вагони, які прибувають і відправляються із станції, де розташований пункт комерційного огляду (ПКО) оглядаються з метою виявлення та усунення несправностей, що загрожують збереженню вантажів.

Параграфом 1 Технічних умов розміщення та закріплення вантажів, встановлено, що на відкритому рухомому складі, правильність розміщення та закріплення вантажів перевіряє залізниця.

Відповідно до п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення, вантажі, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.

Згідно зі ст. 24 Статуту залізниць України, залізниця має право перевірити правильність відомостей про вантаж, зазначених відправником у накладній, на станції відправлення, під час перевезення та на станції призначення.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно зі ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно зі ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідачі позов заперечують з наведених вище підстав.

З матеріалів справи вбачається та не спростовано сторонами, що, як Вантажовідправником при прийнятті вагону від Залізниці і його навантаженні, так і Залізницею при прийнятті завантаженого вагону не зроблено жодних письмових зауважень, щодо непридатності вагонів (в комерційному та технічному відношенні) для перевезення вантажу - вапняку для флюсування навалом у вагонах відкритого типу.

Не було зауважень Залізниці і до якості проведеного Відправником завантаження.

Статутом залізниць України встановлено, що в разі завантаження вантажу у технічно несправні вагони або вагони, непридатні для перевезення даного виду вантажів, перевізник був зобов`язаний відмовитись від приймання вантажу до перевезення.

Згідно з п.2.1. Правил комерційного огляду поїздів та вагонів усі вагони, які прибувають і відправляються зі станції, де розташований пункт комерційного огляду (ПКО), оглядаються з метою виявлення та усунення несправностей, що загрожують збереженню вантажів.

Залізниця, оглянувши подані до перевезення завантажені вагони за спірними залізничними накладними, прийняла їх до перевезення, підписавши пам`ятку про забирання вагонів, проставивши календарний штемпель в спірних залізничних накладних. Після проставлення даної відмітки в спірних залізничних накладних, Залізниця взяла на себе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу, а також підтвердила, що саме вона несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу.

За таких обставин, можна зробити висновок, що Відповідач -2 належним чином підготував та завантажив вантаж для транспортування, а втрата частини вантажу відбулася саме під час перевезення.

Беручи до уваги, що Залізниця не надала до матеріалів справи належних доказів на підтвердження обставини, що звільняють її від відповідальності за втрату вантажу, суд вважає, що саме Відповідач -1 має нести відповідальність за нестачу вантажу.

Щодо ціни втраченого вантажу, суд виходить з того, що відповідно до ст. 113 Статуту за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, багажу, вантажобагажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди. Вартість вантажу підтверджується вищенаведеним Договором, укладеним Позивачем з постачальником - ПрАТ "Дніпровський металургійний завод", Специфікацією, рахунками постачальника, платіжними дорученнями Позивача.

З урахуванням викладеного, враховуючи те, що позовні вимоги заявлені до кожного відповідача в розмірі 50% вартості недостачі, до стягнення з Відповідача-1 належить 12 223,24 грн.

Оскільки Позивач не надав належних та допустимих доказів вини Відповідача-2 у втраті вантажу, у позові до Відповідача -2 про стягнення 12 223,24 грн. слід відмовити.

Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України господарські витрати у справі слід покласти на Відповідача -1, пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Акціонерного товариства "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" до відповідача-1 Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця"; до відповідача-2: Приватного акціонерного товариства "Тернопільський кар`єр" про стягнення 24 446,48 грн. суми недостачі продукції задовольнити частково.

Стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, буд. 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (49602, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108, ідентифікаційний код 40081237) на користь Акціонерного товариства "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" (53300, Дніпропетровська область, м. Покров, вул. Центральна, буд. 11, ідентифікаційний код 00190928) 12 223,24 грн. суми недостачі продукції та 1 135,00 грн. судового збору.

У позовних вимогах до Акціонерного товариства "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат" до Приватного акціонерного товариства "Тернопільський кар`єр" про стягнення 12 223,24 грн. суми недостачі продукції відмовити.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.

Дата складення повного судового рішення - 30.04.2021.

Суддя Е.М. Бондарєв

Дата ухвалення рішення22.04.2021
Оприлюднено30.04.2021
Номер документу96666990
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 24 446,48 грн. суми недостачі продукції

Судовий реєстр по справі —904/418/21

Ухвала від 29.10.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Малашенкова Т.М.

Ухвала від 27.09.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Малашенкова Т.М.

Судовий наказ від 20.08.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Судовий наказ від 20.08.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Судовий наказ від 20.08.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Судовий наказ від 20.08.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Постанова від 11.08.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 22.06.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 31.05.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Рішення від 22.04.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні