Рішення
від 30.04.2021 по справі 600/589/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/589/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лелюка О.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання дій протиправними,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Чернівецькій області щодо включення товариства з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що відповідачем чотири рази проводились документальні виїзні перевірки, загальний термін проведення яких склав 55 робочих днів із 125 робочих днів, що свідчить про незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності з боку податкового органу. Тобто, останнім порушено положення частини п`ятої статті 19 Господарського кодексу України. Разом з цим, позивач вважає безпідставним внесення його до платників податків із високим ступенем ризику, оскільки відсутні будь-які належні докази на підтвердження таких обставин. Так, в його діяльності відсутні ознаки (критерії), перелік яких визначений пунктом 5 розділу ІІІ Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524, які давали би підстави для віднесення його до платника податків з високим ступенем ризику. На думку позивача, при вчиненні дій щодо включення позивача до плану-графіку перевірок платників податків на 2021 рік відповідач діяв не на підставі та не у спосіб, передбачених Податковим кодексом України , необґрунтовано та без урахування всіх обставин.

Ухвалою суду від 01 березня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі; вирішено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше; встановлено строки для подання заяв по суті справи.

Не погоджуючись з адміністративним позовом, відповідачем подано до суду відзив, в якому зазначено, що позивачем не наведено жодних належних обґрунтувань протиправності оскаржуваних дій. Разом з цим, зауважив, що за результатами господарської діяльності за 9 місяців 2020 року ТОВ "ЄВРО ВІНДОУС" мало ризики несплати до бюджету податків та зборів, платежів: рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю - 0,8% (0,27/1,07); рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю 1,61% (0,01/1,61); інші витрати перевищують 30 відсотків загальних витрат операційної діяльності - 83%; декларування суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше ніж 100 тис. грн за останній звітний (податковий) період - 4223,1 тис.грн; інші операційні витрати більші за інші операційні доходи - 424,0 тис грн. (42893/42469); ІР-адреса або електронна адреса, яка використовується платником податків для листування з контролюючими органами, використовується більш ніж сімома платниками податків з обсягами реалізації понад 4 млн гривень - 3. Перерахунок критеріїв ризику після включення платника податків до плану-графіка проведення документальних планових перевірок та затвердження такого Головою ДПС у разі подання наступної звітності законодавством не передбачено.

Стосовно посилань позивача на те, що податковим органом уже проводились документальні перевірки, відповідач зазначив, що такі були виключно документальними позаплановими перевірками з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та від`ємного значення по декларації з ПДВ за травень 2020 року, липень 2020 року, серпень 2020 року, вересень 2020 року.

Вважаючи заявлений позов безпідставним, відповідач просив суд відмовити у його задоволенні у повному обсязі.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій вказав про те, що відповідач, в обґрунтування наявності ризиків несплати до бюджету податків та зборів, платежів у частині: рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю - 0,8% (0,27/1,07) та рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю 1,61% (0,01/1,61), посилався на визначення таких ризиків шляхом порівняння з можливими подібними показниками за галуззю, в якій позивач здійснює свою господарську діяльність. Тобто, вказані відповідачем показники рівня сплати податку на прибуток та податок на додану вартість за відповідною галуззю не підтверджуються жодними належними та допустимими доказами. Крім цього, відповідачем не наведено жодних мотивів та обґрунтувань стосовно інших критеріїв ризиків несплати до бюджету податків та зборів, платежів, які зазначені у відзиві. Наполягав на задоволенні позовних вимог.

У поданих до суду запереченнях відповідач вказав, що розрахунок критеріїв ризику несплати податків здійснюється засобами інформаційно-комунікаційних систем контролюючих органів, зокрема, за даними податкової звітності платника податків.

Крім цього, у наданих додатково поясненнях відповідач наголосив на тому, що позивач не розмежовує поняття документальна планова перевірка та документальна позапланова перевірка . Так, перевірки, які були проведені у позивача раніше, були документальними позаплановими, які здійснюються за наявності хоча б однієї з підстав, визначених Податковим кодексом України. Поряд з цим, документальні позапланові перевірки не включаються у плани робіт контролюючого органу.

Ухвалою суду від 22 березня 2021 року клопотання Головного управління ДПС у Чернівецькій області про заміну сторони задоволено. Замінено відповідача у даній справі - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 43143196) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 44057187).

Ухвалою суду від 22 березня 2021 року у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Чернівецькій області про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відмовлено.

Ухвалою суду від 01 квітня 2021 року клопотання Головного управління ДПС у Чернівецькій області про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін повернуто заявнику без розгляду.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній матеріалів у межах строку, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус (код ЄДРПОУ 39093726) зареєстроване як юридична особа з 12 лютого 2014 року із здійсненням основного виду діяльності за кодом КВЕД 22.23 Виробництво будівельних виробів (із пластмас) та з 13 лютого 2014 року перебуває на обліку в податковому органі як платник податків.

Згідно з інформаційно-аналітичною довідкою щодо діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус до розділу ІІІ Ризикові операції, за якими підприємство відібрано до плану-графіку внесено такі ризики:

1. Рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю - 0,8 (0,27/1,07).

2. Рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю 1,61 (0,01/1,61).

3. Інші витрати перевищують 30 відсотків загальних витрат операційної діяльності - 83%.

4. Декларування суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше ніж 100 тис. грн за останній звітний (податковий) період - 4223145,0 тис.грн.

5. Інші операційні витрати більші за інші операційні доходи - 424,0 тис грн. (42893/42469).

6. ІР-адреса або електронна адреса, яка використовується платником податків для листування з контролюючими органами, використовується більш ніж сімома платниками податків з обсягами реалізації понад 4 млн гривень - 3. (Т.1 а.с. 203-206)

На виконання наказу Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області надіслано на адресу Державної податкової служби України паперовий варіант плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 року з відповідними додатками, що підтверджується листом від 24 грудня 2020 року №6112/8/24-13-07-03. (Т. 1 а.с. 207)

Згідно з Додатком 1 до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (пункт 1 розділу ІІ), який було додано до вказаного вище листа Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Товариство з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус віднесено до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік. (Т. 1 а.с. 208)

Як вбачається зі змісту листа Державної податкової служби України від 24 грудня 2020 року №23704/7/99-00-07-04-02-07, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік, який сформовано згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524 Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків із змінами, затверджено Головою Державної податкової служби України Любченком О.М. 23 грудня 2020 року. Також повідомлено, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік розміщено на офіційному веб-сайті ДПС. (а.с. 210)

Не погоджуючись із діями контролюючого органу щодо включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік, позивач звернувся до адміністративного суду з цим позовом.

Вирішуючи спір, суд зазначає, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно підпункту 14.1.164 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) план - графік документальних виїзних перевірок - це перелік платників податків, що підлягають плановій перевірці контролюючими органами у відповідний період календарного року.

Відповідно до статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Відповідно до вимог підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Згідно з пунктами 77.1, 77.2, 77.4 статті 77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Пунктами 1, 3 та 5 Розділу I Загальні положення Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 червня 2015 року за №751/27196 (Порядок №524) встановлено, що цей Порядок розроблений з метою забезпечення єдиного підходу до формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (далі - план-графік).

Річний план-графік для документальних планових перевірок щодо дотримання податкового, валютного та іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, складається відповідно до вимог статті 77 розділу II Податкового кодексу України.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування.

Проекти річних планів-графіків складаються територіальними органами ДПС не пізніше 01 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів. Проекти коригування планів-графіків у разі здійснення такого коригування формуються територіальними органами ДПС не пізніше 15 числа останнього місяця першого або другого кварталу засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів. У випадку, коли зміни пов`язані із змінами найменування (прізвища, імені, по батькові (за наявності)) платника податків та/або виправленням технічних помилок, проекти коригування планів-графіків формуються територіальними органами ДПС не пізніше 15 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Разом з проектом плану-графіка (коригування плану-графіка) формуються інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

План-графік складається з планів-графіків територіальних органів ДПС та затверджується Головою Державної податкової служби України (далі - Голова ДПС). Затверджений план-графік є обов`язковим для виконання всіма підрозділами територіальних органів ДПС. Належну якість формування плану-графіка та його коригування забезпечує територіальний орган ДПС, який сформував план-графік (коригування плану-графіка).

Розділом III Порядку №524 визначено процедуру відбору до плану-графіка платників податків - юридичних осіб.

Згідно з пунктом 3 Розділу ІІІ Порядку №524 до плану-графіка включаються платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, платежів.

Відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Порядку №524 формування переліку платників податків до розділів I, II плану-графіка проводиться за критеріями ризиків згідно з вимогами цього розділу, у тому числі за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

При формуванні плану-графіка на наступний рік враховуються показники за результатами діяльності платника податків за 9 місяців поточного року. Якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, при плануванні враховуються показники за попередній рік. При коригуванні плану-графіка враховуються показники за результатами діяльності платника податків за останній податковий (звітний) період, крім показників за результатами діяльності платника податків за перший квартал.

Пунктом 5 розділу ІІІ даного Порядку №524 визначено наступні критерії відбору платників податків-юридичних осіб:

1) високого ступеня ризику: рівень зростання податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень зростання доходів платника податків, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування; рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю; рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю; наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами, якщо сума таких операцій перевищує 5 млн. грн. або перевищує 5 відсотків загальних обсягів постачання, але не менше 100 тис. грн. наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов`язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту) у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загальних обсягів податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. здійснення зовнішньоекономічних операцій через нерезидентів - засновників та нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах, за непрямими поставками у сумі операцій понад 5 млн. грн. або понад 5 відсотків загальних обсягів постачання, але не менше 100 тис. грн. наявність інформації правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДФС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків: які мають ознаки фіктивності або стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з фіктивним підприємництвом; реєстрацію яких скасовано у судовому порядку; стосовно яких встановлено факт неподання податкової звітності протягом двох податкових (звітних) періодів; які знаходяться в розшуку; які визнані банкрутами; стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування; щодо яких порушено кримінальні справи, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування; здійснення виплати доходів (відсотки, роялті, лізингові платежі тощо) нерезидентам, зареєстрованим в офшорних зонах; інші витрати перевищують 30 відсотків загальних витрат операційної діяльності; декларування обсягу нарахованих/виплачених доходів нерезидента, з яких не утримано суми податку, за винятком дивідендів, понад 10 млн. грн.; декларування від`ємного значення фінансового результату від операційної діяльності; наявність у органів ДФС оригіналів розрахункових документів, що не передані до органів ДФС дротовими або бездротовими каналами зв`язку у вигляді електронних копій розрахункових документів, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам`яті модемів, які до них приєднані; наявність інформації про ухилення від оподаткування, отриманої із зовнішніх джерел; здійснення платниками податків коригування звітності шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці понад 30 відсотків; здійснення операцій з реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) нижче собівартості; різниця між собівартістю реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) та чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) не перевищує 10 відсотків собівартості реалізованої продукції; декларування експортних та/або імпортних операцій без фактичного здійснення таких операцій; зростання удвічі та більше кредиторської заборгованості за продукцію (товари, роботи, послуги) протягом двох попередніх (звітних) років при зростанні запасів; сума інших операційних витрат, витрат на збут та адміністративних витрат перевищує собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг); інші операційні витрати перевищують суму матеріальних затрат та витрат на оплату праці;

2) середнього ступеня ризику: декларування від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток протягом двох податкових (звітних) періодів за умови, якщо податковим (звітним) періодом є календарний квартал, або протягом одного податкового (звітного) періоду за умови, якщо податковим (звітним) періодом є календарний рік; здійснення експортних операцій щодо товарів, нетипових для основного виду діяльності підприємства (нетиповий експорт), у сумі понад 5 млн. грн. або понад 5 відсотків загальних обсягів постачання, але не менше 100 тис. грн. декларування залишку від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, у сумі понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. за останній звітний (податковий) період; відхилення між значеннями фінансового результату до оподаткування (прибуток або збиток), визначеного у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, задекларованого у податковій звітності, та фінансового результату до оподаткування (прибуток або збиток), задекларованого у фінансовій звітності, понад 10 відсотків; нарахування та виплата доходів за ознаками, визначеними Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року N 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за N 111/26556 (далі - Довідник ознак доходів), 101 (заробітна плата, нарахована (виплачена)) та/або 102 (виплати відповідно до умов цивільно-правового договору), без утримання, перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та/або єдиного внеску; зменшення у звітності суми нарахованого єдиного внеску за попередні періоди більше ніж на 20 відсотків загальної суми нарахованого єдиного внеску за останні 12 місяців, що передують звітному; порушення встановлених строків сплати єдиного внеску більше ніж на 365 днів; наявність інформації щодо здійснення платником податків операцій з купівлі-продажу та інших способів відчуження цінних паперів, емітенти яких за рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку включені до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності; наявність відносин із платниками податків, які обрали спрощену систему оподаткування та є керівниками, засновниками або співробітниками цього підприємства, у сумі операцій понад 5 млн. грн. або понад 5 відсотків загальних обсягів постачання, але не менше 100 тис. грн. наявність інформації про встановлення порушень порядку погашення векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання спирту етилового та біоетанолу, легких та важких дистилятів; різниці, що виникають при формуванні резервів (забезпечень), та різниці, які зменшують фінансовий результат, у сумі становлять понад 30 відсотків різниць, на які збільшується фінансовий результат; невідповідність суми сплати акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів розрахунковій сумі цього податку із суми загального продажу таких товарів, проведеної через реєстратори розрахункових операцій; здійснення платником податків коригування звітності шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці від 20 до 30 відсотків; нарахування та виплата доходів за ознакою 157 (дохід, виплачений самозайнятій особі), визначеною Довідником ознак доходів, у сумі понад 5 відсотків загального обсягу доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за правилами бухгалтерського обліку; наявність інформації про об`єкти оподаткування у платника податків, який не сплачує плату за землю або сплачує її в неповному обсязі, а також задекларував податкові зобов`язання без документів, які надають право використовувати земельні ділянки; наявність розбіжностей між обсягами задекларованих у податкових деклараціях з податку на додану вартість податкових зобов`язань або податкового кредиту з податку на додану вартість та обсягами податкових зобов`язань або податкового кредиту з податку на додану вартість за даними Єдиного реєстру податкових накладних на 5 та більше відсотків; наявність негативних рішень комісії ДФС в системі автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризику, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних протягом трьох звітних періодів; інші операційні витрати більше інших операційних доходів; наявність в Системі електронного адміністрування реалізації пального від`ємного ліміту пального; невідповідність даних звітності реєстратора розрахункових операцій та обсягів постачання, зазначених у деклараціях з податку на додану вартість;

3) незначного ступеня ризику: проведення протягом місяця більше трьох ремонтів одного реєстратора розрахункових операцій, не пов`язаних із плановим технічним обслуговуванням; наявність у органів ДФС інформації про відсутність торгових патентів і ліцензій у платників податків, які провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню; зменшення у звітності суми нарахованого єдиного внеску за попередні періоди від 10 до 20 відсотків загальної суми нарахованого єдиного внеску за останні 12 місяців, що передують звітному; здійснення платником податків коригування звітності шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці від 10 до 20 відсотків; декларування платником податків видів діяльності, пов`язаних з торгівлею, громадським харчуванням, наданням послуг, за відсутності зареєстрованого реєстратора розрахункових операцій; наявність зареєстрованого реєстратора розрахункових операцій за відсутності обсягів реалізації товарів (послуг) через такий реєстратор розрахункових операцій; суми за повернення товарів становлять понад 5 відсотків суми загального продажу, проведеної через реєстратори розрахункових операцій.

Отже, територіальні органи фіскальної служби формують проекти коригування планів-графіків у разі здійснення такого коригування не пізніше 03 числа кожного місяця поточного року; засобами інформаційно-телекомунікаційних систем Державної фіскальної служби України територіальні органи подають такі проекти на узгодження; після формування інформаційно-аналітичної довідки територіальні органи ДФС зобов`язані надати департаментам аудиту та податків і зборів з фізичних осіб засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" плани-графіки (коригування планів-графіків). План-графік проведення перевірок має формуватися у визначені терміни та включати платників податків, які мають найбільші критерії ризику визначені у відповідності до вищевказаного Порядку, у тому числі за даними інформаційних систем ДФС.

Судом встановлено, що відповідно до інформаційно-аналітичної довідки щодо діяльності підприємств, ТОВ Євро Віндоус за результатами господарської діяльності за 9 місяців 2020 року мало наступний ризик несплати до бюджету податків та зборів, платежів: рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю - 0,8 (0,27/1,07); рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю 1,61 (0,01/1,61).

У силу положень пункту 5 Розділу ІІІ Порядку №524 наведений ризик віднесено до високого ступеня ризику платника податку, а тому, враховуючи те, що періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, відповідно до пункту 77.2 статті 77 ПК України ТОВ Євро Віндоус могло бути включено відповідачем до плану-графіку проведення документальних планових перевірок не частіше одного разу на календарний рік.

Враховуючи наведені вище приписи пункту 3 Розділу І Порядку №524, суд звертає увагу на наявність у матеріалах справи інформаційно-аналітичної довідки щодо діяльності ТОВ Євро Віндоус та автоматичні розрахунки ризиків несплати до бюджету податків та зборів, платежів за результатами господарської діяльності ТОВ Євро Віндоус , які визначили, зокрема, що рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю - 0,8 (0,27/1,07); рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю 1,61 (0,01/1,61).

Наведені розрахунки розраховано, згідно показників податкових декларацій з податків на прибуток та на додану вартість за 9 місяців 2020 року, як відхилення між рівнем сплати податку на прибуток та на додану вартість ТОВ Євро Віндоус та рівнем сплати податку на прибуток та на додану вартість суб`єктів господарювання, які декларують галузь «виробництво будівельних виробів із пластмас» .

Вказана галузь зазначена як основний вид діяльності в реєстраційних даних ТОВ Євро Віндоус , що не заперечується позивачем.

Рівень сплати податку на прибуток суб`єкта господарювання розраховується як питома вага податку на прибуток в доході від будь-якої діяльності, визначеному за правилами бухгалтерського обліку, та для ТОВ Євро Віндоус становить 0,27 відсотка.

Рівень сплати податку на прибуток по відповідній галузі розраховується як питома вага сумарного податку на прибуток суб`єктів господарювання, які декларують вищевказану галузь, в сумарному доході від будь-якої діяльності, визначеному за правилами бухгалтерського обліку, та становить для галузі виробництво будівельних виробів із пластмас 1,07 відсотка.

Таким чином, відхилення між рівнем сплати податку на прибуток суб`єкта господарювання ТОВ Євро Віндоус та рівнем сплати податку на прибуток суб`єктів господарювання, які декларують галузь виробництво будівельних виробів із пластмас становить 0,8 відсотка (0,27/1,07 х 100 = 25,2%; 100% - 25,2% = 74,8% (відповідно різниця між рівнем сплати податку на прибуток по ТОВ Євро Віндоус ,становить більші відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю); відповідно відхилення середньогалузевого показника становить 0,8 (1,07 - 0,27)).

Рівень сплати податку на додану вартість суб`єкта господарювання розраховується як відношення суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету (р.18 податкової декларації з ПДВ) до обсягів постачання (без податку на додану вартість) (без врахування показників декларацій з ПДВ за звітні місяці, за які суб`єкт господарювання декларує до відшкодування ПДВ з державного бюджету), та для ТОВ Євро Віндоус становить 0,00 відсотка.

Рівень сплати податку на додану вартість по відповідній галузі розраховується як відношення суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету (р.18 податкової декларації з ПДВ) до обсягів постачання (без податку на додану вартість) суб`єктів господарювання, які декларують вищевказану галузь (не враховуються показники декларацій з ПДВ за звітні місяці, за які суб`єкт господарювання декларує до відшкодування ПДВ з державного бюджету), та становить для галузі виробництво будівельних виробів із пластмас 1,61 відсотків.

Таким чином, відхилення між рівнем сплати податку на додану вартість суб`єктів господарювання ТОВ Євро Віндоус та рівнем сплати податку на додану вартість суб`єктів господарювання, які декларують галузь виробництво будівельних виробів із пластмас , становить 1,61 відсотків (1,61/1,61 х 100 = 100%). Питома вага такого відхилення від рівня сплати податку на додану вартість по відповідній галузі становить 100 відсотків (відповідно різниця між рівнем сплати ПДВ по ТОВ Євро Віндоус становить більше 50 відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю) відповідно відхилення від середньогалузевого показника становить 1,61 (1,61 - 0,00)).

Дослідженням матеріалів справи встановлено, що наведені вище дані сформовані з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС, що відповідає Порядку №524, і які в тому числі формуються за рахунок звітності платників податків.

Отже, суд приходить до висновку, що ТОВ Євро Віндоус за наслідками своєї діяльності за 9 місяців 2020 року, віднесено до високого ступеня ризику платника податку, за критеріями рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю , рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю , а тому його правомірно включено до плану-графіку проведення документальних планових перевірок на 2021 рік.

Щодо позиції позивача, згідно якої показник рівня сплати податків на прибуток та на додану вартість за відповідною галуззю, відповідач не підтверджує жодним належним та допустимим доказом, суд зазначає, що така позиція є нормативно та фактично не обґрунтованою, оскільки показник рівня сплати податку на прибуток та на додану вартість за відповідною галуззю сформований ГУ ДПС з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів, що відповідає Порядку №524.

Наведене правозастосування відповідає висновкам в подібних правовідносинах, які викладені у постанові Верховного Суду від 11 грудня 2020 року у справі №420/3259/19 (адміністративне провадження №К/9901/2808/20), які суд враховує в силу частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України.

Стосовно доводів позивача про те, що він протягом останніх шести місяців чотири рази був об`єктом документальних виїзних перевірок, то такі самі по собі не впливають на правомірність дій податкового органу щодо його включення до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік. До того ж, їх проведення було обумовлено положеннями підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України (платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень).

Планові документальні перевірки за правовою природою призначення та мети їх проведення відрізняються від позапланових, та ототожнення їх є необґрунтованим.

Будь-яких інших процедурних порушень під час формування ГУ ДПС плану-графіку проведення документальних планових перевірок на 2021 рік судом не виявлено, а отже не має підстав для визнання його дій протиправними.

На переконання суду, заявлений позов є безпідставним та необґрунтованим, а тому задоволенню не підлягає.

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74 -76 Кодексу адміністративного судочинства України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно частин першої - третьої статі 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що позивач не довів обґрунтованість заявлених вимог. Натомість відповідач довів правомірність оскаржуваних дій. А тому позов не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Євро Віндоус до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання дій протиправними відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено 30 квітня 2021 року.

Повне найменування учасників справи: позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Євро Віндоус» (58018, м. Чернівці, вул. Небесної Сотні, 20, ЄДРПОУ 39093726), відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, ЄДРПОУ 44057187).

Суддя О.П. Лелюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2021
Оприлюднено05.05.2021
Номер документу96675685
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/589/21-а

Постанова від 02.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 30.04.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні