Постанова
від 30.03.2021 по справі 160/5806/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/5806/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Чабаненко С.В.,

суддів: Чумака С.Ю., Юрко І.В.,

за участю секретаря судового засідання Рубана А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного сервісного центру МВС на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 року у справі №160/5806/20 за позовом Дочірнього підприємства "Завод"Динамо-Сілейр" до Головного сервісного центру МВС, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Світлофор", Приватне підприємство "Автовін" про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство «Завод «Динамо-Сілейр» звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного сервісного центру МВС, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю «СВІТЛОФОР» , Приватне підприємство «АВТОВІН» , в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення тендерного комітету Головного сервісного центру МВС про відміну закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій оформлене протоколом № 74 від 12.05.2020.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення тендерного комітету Головного сервісного центру МВС про відміну закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій, оформлене протоколом №74 від 12.05.2020.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні представник відповідача (Карпушина М.Г.) підтримала доводи апеляційної скарги, просила рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове про відмову в задоволені позову. Представник позивача (Чеснова Н.В.) заперечувала проти доводів апеляційної скарги, вважаючи їх такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції.

Треті особи, повідомлені належним чином про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не прибули, що відповідно до приписів ч.2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи.

Перевіривши підстави для перегляду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Дочірнє підприємство «Завод «Динамо-Сілейр» зареєстровано 17.03.2011 та основним видом його діяльності є, відповідно до КВЕД 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у .

Головним сервісним центром МВС 20.01.2020 через систему електронних закупівель ProZorro було оголошено закупівлю номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 - Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій, Ідентифікатор закупівлі: UА-2020-01-20-005075-с.

Свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники: 1) Товариство з обмеженою відповідальністю "СВІТЛОФОР"; 2) Дочірнє підприємство «Завод «Динамо-Сілейр» ; 3) Приватне підприємство "АВТОВІН".

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Пропозицію ПП "АВТОВІН" допущено до аукціону, пропозиції інших учасників, у тому числі позивача, відхилено Замовником.

Протокол розгляду тендерних пропозицій № 55 було оприлюднено відповідачем на веб-порталі Уповноваженого органу 07.04.2020.

ДП «Завод «Динамо-Сілейр» та ТОВ "СВІТЛОФОР" оскаржили процедуру закупівлі з приводу не правомірного відхилення пропозиції до Антимонопольного комітету.

Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8532-р/пк-пз від 04.05.2020 було встановлено, що пропозиція позивача була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 07.04.2020.

Неправомірно відхиливши Пропозицію позивача з підстав, наведених у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 07.04.2020, Замовник порушив вимоги статті 30 Закону та право позивача на об`єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, що є порушенням вимог статті 3 Закону.

Цим же рішенням було зобов`язано Головний сервісний центр МВС скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції дочірнього підприємства "Завод "Динамо- Сілейр" за процедурою закупівлі.

Аналогічне рішення було прийнято постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України за підсумками розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "СВІТЛОФОР.

12.05.2020 відповідач, протокольним рішенням тендерного комітету Головного сервісного центру МВС № 73, на виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, скасував рішення тендерного комітету Головного сервісного центру МВС від 07.04.2020 № 55 про відхилення тендерних пропозицій ТОВ «СВІТЛОФОР» та ДП «Завод «Динамо-Сілейр» . Відповідач протокольним рішенням допустив до автоматичної оцінки тендерні пропозиції ТОВ «СВІТЛОФОР» та ДП «Завод «Динамо-Сілейр» та доручив секретарю тендерного комітету через авторизований електронний майданчик оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протокол розгляду тендерних пропозицій у строки, визначені Законом.

13.05.2020 в 11:37 Головний сервісний центр МВС оприлюднив рішення тендерного комітету, оформленого протоколом засідання № 73, зазначивши при цьому про скасування свого рішення щодо відхилення тендерних пропозицій ТОВ «СВІТЛОФОР» та ДП «Завод «Динамо-Сілейр» «рішення скасовано» на https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-20-005075-c, але як позивач, так і ТОВ «СВІТЛОФОР» до участі у аукціоні допущені не були.

Водночас в системі prozorro відносно позивача та ТОВ «СВІТЛОФОР» зазначено «очікується рішення» .

Також, 13.05.2020 в 11:45 Головним сервісним центром МВС було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про відміну закупівлі на підставі абзацу другого частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020), протокольне рішення засідання тендерного комітету № 74 від 12.05.2020.

Отже, Замовник відмінив закупівлю товару за предметом: «Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій - за кодом ДК 021:201 -14720000-4 (номерні знаки для транспортних засобів)» , розпочату згідно оголошення за № UА-2020-01-20-005075-с, з причини відсутності подальшої потреби в закупівлі зазначеного товару, у зв`язку із введенням на території України карантину відповідно до Закону України від 17.03.2020 № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19)» , постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2» та обмеженим переліком адміністративних послуг, які надаються сервісними центрами МВС у період дії карантину.

ДП «Завод «Динамо-Сілейр» вважає рішення Головного сервісного центру МВС про відміну закупівлі номерних знаків для транспортних засобів, оформлене протоколом від 12.05.2020 № 74, не обґрунтованим та таким, що не відповідає дійсним обставинам, прийнятим з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» , а тому звернувся до суду з даним адміністративним позовом для захисту своїх порушених прав та законних інтересів.

Вирішуючи спір, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач, відмінивши спірну закупівлю та оголосивши ідентичну, з вимогами тендерної документації, виписаними під конкретного постачальника, грубо порушив права позивача на добросовісну конкуренцію серед учасників, об`єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, а тому рішення тендерного комітету Головного сервісного центру МВС про відміну закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій оформлене протоколом № 74 від 12.05.2020 є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, спірні правовідносини врегульовано нормами Закону України «Про публічні закупівлі» , який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Так, 19.04.2020 набрала чинності нова редакція Закону України «Про публічні закупівлі» .

Відповідно до п. 5 Розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону.

Таким чином, до спірних правовідносин застосовуються норми Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020.

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про публічні закупівлі" для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб).

Тендерний комітет або уповноважена особа (особи): планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом.

Так, протоколом засідання тендерного комітету Головного сервісного центру МВС № 7 від 20.01.2020 затверджено тендерну документацію на закупівлю за предметом: Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій - за кодом ДК 021:2015-14720000-4 (номерні знаки для транспортних засобів) процедура закупівлі - відкриті торги на очікувану вартість 314 050 239,00 грн. загальною кількістю 3 333 900 од. номерних знаків. Відповідно до витягу з системи електронних закупівель ProZorro 20.01.2020 Головним сервісним центром МВС оголошено відповідну закупівлю номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 - Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій, Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-20-005075-c з прийомом пропозицій до 20.02.2020. Датою проведення публічної закупівлі - торгів було визначено 06.05.2020 року.

При цьому, як вже зазначалось вище, з підстави відсутності подальшої потреби в закупівлі, 12.05.2020 тендерний комітет з закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4-Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій, посилаючись на абз. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» прийняв рішення про відміну закупівлі (ідентифікатор UA-2020-01-20-005075-c), яке було оформлено протоколом № 74 від 12.05.2020.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відміняє торги в разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оприлюднюється в електронній системі закупівель замовником протягом одного дня з дня прийняття замовником відповідного рішення та автоматично надсилається усім учасникам електронною системою закупівель.

Водночас, з оскаржуваного рішення відповідача вбачається, що останнє прийнято 12.05.2020 у зв`язку з відсутністю подальшої потреби відповідача в закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 - Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій, оскільки 11.03.2020 року обмежено перелік адміністративних послуг, які надаються сервісними центрами МВС у період карантину, запровадженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .

Таким чином, з вищенаведеного вбачається, що рішення відповідача від 12.05.2020 року прийнято не у спосіб та не в порядку, передбаченому приписами чинного законодавства.

Суд звертає увагу, що відповідач в додаткових поясненнях в обґрунтування відсутності потреби в номерних знаках послався на укладання 27.03.2020 договору про закупівлю № 96 від 27.03.2020.

Проте, у судовому засіданні представник відповідача підтвердив, що за договором № 96 закупівля була оголошена у грудні 2020, а товар повинен був відповідати іншому ДСТУ, зорема ДСТУ 4278:2012 та ДСТУ 3650:2012, а тому це не може бути доказом відсутності потреби в номерних знаках.

Суд зазначає, що проведення замовником - Головним сервісним центром МВС, під час карантинних заходів, пов`язаних з запобіганням поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, менш ніж через два місяці від дати прийняття протокольного рішення про відміну закупівлі, повторної закупівлі тих самих номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 - Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій, шляхом відкритих торгів не може свідчити про те, що потреба у отриманні такого товару у замовника відпала.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів зазначає, що відповідачем не доведено наявність підстави для відміни спірної закупівлі, передбаченої абз. 2 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» , а саме: не доведено те, що потреба у закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 - Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій шляхом відкритих торгів, що була оголошена 20.01.2020 відпала, водночас відповідачем проведено протягом двох місяців повторні торги з купівлі того самого товару, що вже відбулися 22.06.2020 за закупівлею: UA-2020-04-22-000584-c (з переможцем аукціону ТОВ «СПЕЦЗНАК» укладено договір 07.07.2020, обсяги ідентичні зі спірною закупівлею (крім типу 1-1) та проводяться за закупівлею UA-2020-07-03-003178-b, що свідчить про те, що потреба у закупівлі номерних знаків для транспортних засобів код ДК 021:2015-14720000-4 - Алюміній, нікель, скандій, титан і ванадій у Головного сервісного центру МВС не відпала.

Таким чином, відмінивши спірну закупівлю, оголосивши ідентичну, з вимогами тендерної документації, виписаними під конкретного постачальника, відповідач грубо порушив права позивача на добросовісну конкуренцію серед учасників, об`єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, а тому, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо протиправності оскаржуваного рішення та його скасування.

Суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано частково задовольнив адміністративний позов. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного сервісного центру МВС - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 року у справі №160/5806/20- залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 328 - 329 КАС України

Головуючий - суддя С.В. Чабаненко

суддя С.Ю. Чумак

суддя І.В. Юрко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2021
Оприлюднено05.05.2021
Номер документу96681181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/5806/20

Постанова від 30.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 15.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Рішення від 15.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні