ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 квітня 2021 рокуЛьвівСправа № 464/6200/20 пров. № А/857/6324/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,
за участю секретаря судового засідання: Копанишин Х.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на рішення Сихівського районного суду м. Львова від 17 лютого 2021 року, головуючий суддя - Дулебко Н.І., ухвалене о 09:40 год. у м. Львові, у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимого законодавства України про охорону земель у Закарпатській області головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Берегівському, Виноградівському, Іршавському, Хустському районах та м. Берегове управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Майдича Мирослава Юрійовича про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності,-
В С Т А Н О В И В:
В листопаді 2020 року позивач - ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області, державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимого законодавства України про охорону земель у Закарпатській області головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Берегівському, Виноградівському, Іршавському, Хустському районах та м. Берегове управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області Майдича М.Ю., в якому просив скасувати постанову №1028-ДК/0299По/08/01/-20 від 21.10.2020 року про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилався на те, що ГПУ Львівгазвидобування вчинені всі необхідні дії для укладення угоди на проведення геологорозвідувальних робіт в порядку ст. 97 Земельного кодексу України, а укладення та підписання вищевказаної угоди залежало виключно від Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області. Таким чином, відсутня основна обов`язкова ознака суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення, а саме вина та за відсутності такої настання адміністративної відповідальності та накладення адміністративного стягнення є неможливим. Окрім цього, позивач не наділений ні організаційно-розпорядчими, ні адміністративно-господарськими функціями та відповідно не є посадовою особою філії ГПУ Львівгазвидобування .
Рішенням Сихівського районного суду м. Львова від 17 лютого 2021 року адміністративний позов задоволено; постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимого законодавства України про охорону земель у Закарпатській області головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Берегівському, Виноградівському, Іршавському, Хустському районах та м.Берегове управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Майдича М.Ю. №1028-ДК/0299По/08/01/-20 від 21.10.2020 року про притягнення ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , місце проживання АДРЕСА_1 ) до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 188-5 КУпАП - скасовано та провадження у справі закрито.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, не надано належної правової оцінки наявним доказам, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що всі дії під час проведення перевірки здійснювались відповідно до вимог кодексу України про адміністративні правопорушення, а затримка в укладенні договору відбулась з боку філії Газопромислове управління Львівгазвидобування АТ Укргазвидобування в силу певних недоліків при розробці документації із землеустрою. Крім цього, позивач наділений організаційно-розпорядчими обов`язками, а саме: обов`язками щодо керівництва земельного відділу філії Газопромислове управління Львівгазвидобування АТ Укргазвидобування . Позивачем не спростовано встановлені проведеною перевіркою порушення земельного законодавства, за наявності яких правомірно та обґрунтовано прийнято оскаржену постанову про накладення адміністративного стягнення.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та повністю підтримав доводи, зазначені у апеляційній скарзі.
Представник позивача заперечив проти апеляційної скарги, вважає оскаржене рішення суду законним та обґрунтованим та просив апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі письмові докази та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Як достовірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, згідно із наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 26.05.2020 року №567-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності , здійснено державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення планової перевірки під час використання земель з регіональною особливістю, зокрема, земельної ділянки з кадастровим номером 2120886400:02:001:0012, яка розташована за межами Тихівської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області (т. 1 а.с. 79).
На виконання вказаного наказу, за результатами перевірки державним інспектором складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельної ділянки від 10.06.2020 №567-ДК/460/АП/09/01/-20 та акт обстеження земельної ділянки від 10.06.2020 року №567-ДК/132/АО/10/01/-20. Як зазначено у вказаних актах, АТ Укргазвидобування філії Газопромислове управління Львівгазвидобування використовує земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0012 без угоди на проведення геологорозвідувальних робіт, що не відповідає вимогам ст. 97 Земельного кодексу України. Самовільно зайнято земельну ділянку державної власності площею 0,7013 га, що знаходиться за межами населеного пункту на територіях Тихівської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області, що є порушенням вимог земельного законодавства, відповідальність за яке передбачена п. 6 ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України (т. 1 а.с. 80-84).
З припису, складеного державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимого законодавства України про охорону земель у Закарпатській області головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Берегівському, Виноградівському, Іршавському, Хустському районах та м.Берегове управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Майдичем М.Ю. від 10.06.2020 року №567-ДК/175Пр/03/01/-20 видно, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення (сіножаті) з кадастровим номером 2120886400:02:001:0012 використовується АТ Укргазвидобування філія Газопромислове управління Львівгазвидобування для проведення геологорозвідувальних робіт без угоди на проведення геологорозвідувальних робіт, що не відповідає вимогам ст. 97 Земельного кодексу України. Вказаним приписом зобов`язано усунути виявлені в результаті порушення вимог законодавства та відшкодувати нанесену шкоду в сумі 826,22 грн., заподіяну внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, згідно з проведеним розрахунком та штраф за вчинене адміністративне правопорушення, привести використання земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства України (т. 1 а.с. 85-86).
В подальшому, з приводу виявлених вищевказаних порушень, 09.07.2020 року державним інспектором Майдичем М.Ю. винесено постанову №567-ДК/0187По/08/01/-20 про накладення адміністративного стягнення, згідно з якою АТ Укргазвидобування в особі начальника відділу земельних ділянок філії ГПУ Львівгазвидобування визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн. (т. 1 а.с. 95).
Як видно з листа АТ Укргазвидобування від 14.07.2020 року №2-15-02-03-2946, адресованого Головному управлінню Держгеокадастру у Закарпатській області, проектною ліцензованою організацією проведено поділ земельної ділянки площею 0,7013 га (кадастровий номер 2120886400:02:001:0012) на земельні ділянки: площею 0,0454 га (кадастровий номер 2120886400:02:001:0016), площею 0,5564 га (кадастровий номер 2120886400:02:001:0017), площею 0,0995 га (кадастровий номер 2120886400:02:001:0018). Філія ГПУ Львівгазвидобування звернулась з листом до ГУ Держгеокадастру в Закарпатській області щодо укладення угоди про проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку площею 0,5564 га. Для визначення землевласників на площі 0,0454 га та 0,0995 га філія ГПУ Львівгазвидобування звернулося з листом від 13.07.2020 року №2-15-2-03-2943 про надання схеми поділу земель колективної власності КСГП Полонина (т. 1 а.с. 97).
Відповідно до листа Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 29.07.2020 року №28-7-0.73-6079/2-20 розглянуто вищевказане звернення щодо підписання угоди на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку площею 0,5564 га, кадастровий номер 2120886400:02:001:0017 для Облаштування Лютянської ГР. Підключення свердловини №2 для дослідно-промислової розробки відповідно до спеціального дозволу на користування надрами від 01.10.2018 року №4924. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області від 01.04.2020 року №2238-СГ надано згоду на поділ земельної ділянки площею 0,7013 га за кадастровим номером 2120886400:02:001:0012, що розташована за межами населених пунктів на території Тихівської сільської ради Великоберезнянського району. Проектною ліцензованою організацією розроблено дану технічну документацію, проведено поділ даної земельної ділянки. Рекомендовано розробити агрохімічний паспорт на земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 та надати повторне звернення з додаванням усіх необхідних документів (т. 1 а.с. 98-100).
Листом ГПУ Львівгазвидобування від 31.07.2020 року №2-15-2-03-3208 на адресу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області скеровано, серед іншого, проект угоди на проведення розвідувальних робіт, агрохімічний паспорт поля земельної ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017, площею 0,5564 га, для погодження та підписання угоди на проведення геологорозвідувальних робіт на вищевказаній земельній ділянці (т. 1 а.с. 101).
За результатами розгляду вищенаведеного клопотання 25.08.2020 року Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області видано наказ №4245-СГ Про укладення угоди на проведення геологорозвідувальних робіт , згідно з яким вирішено укласти з АТ Укргазвидобування угоду на проведення геологорозвідувальних робіт для Облаштування Лютнянського ГР. Підключення свердловини №2 для дослідно-промислової розробки відповідно до спеціального дозволу на користування надрами від 01.10.2018 №4924, на земельній ділянці державної власності сільськогосподарського призначення, загальною площею 0,5564 га, кадастровий номер 2120886400:02:001:0017, для сінокосіння та випасання худоби, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Тихівської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області. Копію такого наказу скеровано філії Газопромислового управління Львівгазвидобування 27.08.2020 року за №0-7-0.1-6792/2-20 поштовим відправленням без повідомлення про вручення (т. 1 а.с. 102-105).
Згідно із наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 28.09.2020 року №1028-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності , здійснено державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення позапланової перевірки щодо виконання умов припису державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області від 10.06.2020 №567-ДК/0175ПР/03/01-20 (т. 1 а.с. 106).
На виконання вказаного наказу, за результатами перевірки державним інспектором складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельної ділянки від 30.09.2020 року №1028-ДК/886/АП/09/01/-20, відповідно до якого виявлені в результаті перевірки порушення вимог земельного законодавства не усунуто, самовільно зайняту земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0012, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Тихівської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області, не звільнено. Окрім цього, при проведенні повторної перевірки також встановлено, що відбувся поділ земельної ділянки за кадастровим номером 2120886400:02:001:0012, площею 0,7013 га згідно з технічної документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок. В результаті поділу утворилися наступні земельні ділянки: з кадастровим номером 2120886400:02:001:0018 площею 0,0995 га, форма власності - державна, право власності не зареєстровано; з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 площею 0,5564 га, форма власності - державна, право власності зареєстровано за Головним управлінням Держгеокадастру в Закарпатській області, реєстраційний номер земельної ділянки у Державному реєстрі прав 37859812, дата державної реєстрації від 17.08.2020, з кадастровим номером 2120886400:02:001:0016 площею 0,0454 га, форма власності - державна, право власності не зареєстровано. До перевірки надано угоду на проведення геологорозвідувальних робіт від 10.09.2020 року на проведення геологорозвідувальних робіт АТ Укргазвидобування філії Газопромислове управління Львівгазвидобування на дві земельні ділянки з кадастровими номерами 2120886400:02:001:0016 та 2120886400:02:001:0018 із землевласником (землекористувачем) ОСОБА_2 , право власності на які не зареєстровано. Угода на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017, площею 0,5564 га, не надана (т. 1 а.с. 107-108).
З припису, складеного державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимого законодавства України про охорону земель у Закарпатській області головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Берегівському, Виноградівському, Іршавському, Хустському районах та м.Берегове управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Майдичем М.Ю., від 30.09.2020 року №1028-ДК/310Пр/03/01/-20, випливає, що на виконання припису від 10.06.2020 року №567-ДК/0175Пр/03/01-20 надана угода від 10.09.2020 року на проведення геологорозвідувальних робіт АТ Укргазвидобування філія Газопромислове управління Львівгазвидобування на дві земельні ділянки з кадастровим номером 2120886400:02:001:0016 та 2120886400:02:001:0018 із землевласником ОСОБА_2 , право власності на які не зареєстровано. Угода на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017, площею 0,5564 га не надано (т. 1 а.с. 110).
30.09.2020 року державним інспектором Майдичем М.Ю. складено протокол про адміністративне правопорушення №1028-ДК/0283П/07/01/-20, згідно яким, до перевірки надано угоду від 10.09.2020 року на проведення геологорозвідувальних робіт АТ Укргазвидобування філії Газопромислове управління Львівгазвидобування на дві земельні ділянки з кадастровими номерами 2120886400:02:001:0016 та 2120886400:02:001:0018 із землевласником ОСОБА_2 , право власності на які не зареєстровано. Угода на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 площею 0,5564 га не надана. У зв`язку з цим, зроблено висновок, що АТ Укргазвидобування філії Газопромислове управління Львівгазвидобування порушення, вказані у приписі від 10.06.2020 року № 567-ДК/0175Пр/03/01-20, не усунуто (т. 1 а.с. 109).
В подальшому, 21.10.2020 року державним інспектором Майдичем М.Ю. винесено постанову №1028-ДК/0299По/08/01/-20 про накладення адміністративного стягнення, згідно з якою філію ГПУ Львівгазвидобування АТ Укргазвидобування в особі начальника відділу земельних відносин ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.188-5 КУпАП, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн. (т. 1 а.с. 115).
Відповідно до вказаної постанови філія ГПУ Львівгазвидобування АТ Укргазвидобування в особі начальника відділу земельних відносин ОСОБА_1 порушення, вказані у приписі від 10.06.2020 року № 567-ДК/0175Пр/03/01-20, усунуті частково. Угоди на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 площею 0,5564 га не надано.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з відсутності невжиття позивачем ОСОБА_1 , як начальником відділу земельних відносин філії ГПУ Львівгазвидобування , достатніх заходів щодо виконання припису державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області від 10.06.2020 року №567-ДК/0175ПР/03/01-20 з метою укладення угоди про проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку, площею 0,5564 га, з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 для Облаштування Лютнянського ГР. Підключення свердловини №2 для дослідно-промислової розробки в порядку ст. 97 Земельного кодексу України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.
Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України (далі - ЗК України), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Як встановлено ст. 187 ЗК України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Статтею 188 ЗК України визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно із статтею 97 ЗК України підприємства, установи та організації, які здійснюють геологознімальні, пошукові, геодезичні та інші розвідувальні роботи, можуть проводити такі роботи на підставі угоди з власником землі або за погодженням із землекористувачем. Строки і місце проведення розвідувальних робіт визначаються угодою сторін. Проведення розвідувальних робіт на землях заповідників, національних дендрологічних, ботанічних, меморіальних парків, поховань і археологічних пам`яток дозволяється у виняткових випадках за рішенням Кабінету Міністрів України. Підприємства, установи та організації, які проводять розвідувальні роботи, зобов`язані відшкодовувати власникам землі або землекористувачам усі збитки, в тому числі неодержані доходи, а також за свій рахунок приводити займані земельні ділянки у попередній стан.
Закон України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, та спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля (далі - Закон).
Згідно із ст. 1 Закону самовільне зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Статтею 6 Закону передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Невиконання законних розпоряджень чи приписів, інших законних вимог посадових осіб органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, радіаційної безпеки або охорону природних ресурсів, ненадання їм необхідної інформації або надання неправдивої інформації, вчинення інших перешкод для виконання покладених на них обов`язків тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від дев`яти до п`ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п`ятнадцяти до сорока п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 188-5 КУпАП України).
Відповідно до вимог статті 7 КУпАП, ніхто не може бути підданим заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.
Статтею 10 КУпАП передбачено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Статтею 245 КУпАП України встановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Також статтею 280 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Матеріалами справи підтверджено, що 31.07.2020 року ГПУ Львівгазвидобування зверталося з листом на адресу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області з проханням розглянути, погодити та підписати угоду на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку площею 0,5564 га з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 для Облаштування Лютнянського ГР. Підключення свердловини №2 для дослідно-промислової розробки відповідно до спеціального дозволу на користування надрами від 01.10.2018 року №4924, надавши при цьому наступні документи: технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, витяги з ДЗК, наказ філії ГПУ Львівгазвидобування №802 від 25.06.2020 року про затвердження документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, проект угоди на проведення розвідувальних робіт з додатками, довіреність представника, спеціальний дозвіл на користування надрами, агрохімічний паспорт поля земельної ділянки.
Однак, жодної відповіді на адресу позивача на надійшло. Із сайту Держгеокадастру стало відомо про те, що Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області видано наказ від 25.08.2020 року №4245-СГ про укладання угоди на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку площею 0,5564 га з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 для Облаштування Лютнянського ГР. Підключення свердловини №2 для дослідно-промислової розробки .
Усі необхідні документи, в тому числі і проект угоди на проведення геологорозвідувальних робіт, були надані разом з листом від 31.07.2020 року, а надання будь-яких інших документів, окрім тих, що були надані, для укладення вищевказаної угоди чинним законодавством не передбачено.
Крім цього, ні в наказі від 25.08.2020 року, ні в листі відповідача від 27.08.2020 року не було зазначено про необхідність повторного надання угоди (проекту угоди) для підписання. При цьому, вказані документи скеровано до ГПУ Львівгазвидобування поштовим відправленням без повідомлення про вручення.
В подальшому, листом філії ГПУ Львівгазвидобування від 06.10.2020 року №15-12-191-2, Головному управлінню Держгеокадастру у Закарпатській області повторно скеровано звернення щодо підписання угоди на проведення геологорозвідувальних робіт на земельну ділянку площею 0,5564 га з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 для Облаштування Лютнянського ГР. Підключення свердловини №2 для дослідно-промислової розробки відповідно до спеціального дозволу на користування надрами від 01.10.2018 року №4924 та наказу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 25.08.2020 року №4245-С про укладення угоди на проведення геологорозвідувальних робіт.
У вказаному листі зазначено, що відповіді на лист від 31.07.2020 року не отримано, інформація про наказ від 25.08.2020 року стала відома лише з сайту відповідача. Лист від 06.10.2020 року підготований та направлений відповідачу у зв`язку з повідомленням про розгляд справи про адміністративне правопорушення.
До листа від 06.10.2020 року серед іншого повторно надано проект угоди на проведення розвідувальних робіт з додатками та копію агрохімічного паспорта поля земельної ділянки з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017, площею 0,5564 га, та такий лист Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області отримано 12.10.2020 року.
Незважаючи на вищевказані обставини, 21.10.2020 року позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 188-5 КУпАП, а саме за невиконання припису від 10.06.2020 року, які полягали у тому, що угода на земельну ділянку з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017 відповідно до вимог чинного законодавства не укладена.
Колегія суддів погоджується з висновком суду попередньої інстанції про те, що укладення та підписання угоди на проведення геологорозвідувальних робіт на земельній ділянці з кадастровим номером 2120886400:02:001:0017, площею 0,5564 га, залежали виключно від Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, а ГПУ Львівгазвидобування надано для цього усі необхідні документи та винено необхідні дії.
Лише 11.11.2020 року Головним управління Держгеокадастру у Закарпатській області скеровано філії ГПУ Львівгазвидобування АТ Укргазвидобування підписану належним чином угоду від 10.11.2020 року №29/57-20-ДО про проведення геологорозвідувальних робіт в порядку ст. 97 Земельного кодексу України від 10.11.2020 року та акт прийому-передачі земельної ділянки.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відтак вірним є висновок суду попередньої інстанції про протиправність оскарженої постанови про притягнення до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В частині решти доводів апеляційної скарги колегія суддів враховує, що, оцінюючи наведені сторонами доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи, наведені сторонами, були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.
Право на вмотивованість судового рішення є складовою права на справедливий суд, гарантованого ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі Руїз Торія проти Іспанії , параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.
У рішенні Петриченко проти України (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.
Наведене дає підстави для висновку, що доводи сторін у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.
Інші зазначені в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді.
З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст. 243, 272, 286, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області залишити без задоволення, а рішення Сихівського районного суду м. Львова від 17 лютого 2021 року у справі №464/6200/20 - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржена.
Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький
Повний текст постанови складено 30.04.2021 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2021 |
Оприлюднено | 05.05.2021 |
Номер документу | 96682598 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні