Постанова
від 27.04.2021 по справі 140/10969/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2021 рокуЛьвівСправа № 140/10969/20 пров. № А/857/3201/21 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Копанишин Х.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року, головуючий суддя - Смокович В.І., ухвалене о 10:33 год. у м. Луцьку, повний текст якого складено 05.10.2021 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

В липні 2020 року позивач - ТзОВ "А-Стандарт" звернулось в суд з позовом до ГУ ДПС у Волинській області, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 20 вересня 2019 року №0209965533, від 20 вересня 2019 року №0209935533, від 04 березня 2020 року №0035925504.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалось на те, що відповідачем було проведено перевірку ТзОВ А-Стандарт з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) за травень-липень 2019 року, за результатами якої складено акти від 12 серпня 2019 року №16444/03-20-55-12, від 26 липня 2019 року №15598/03-20-55-12, від 20 січня 2020 року №1615/03-20-55-04, якими встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН податкових накладних від 18 червня 2019 року №791, №792 від 19 червня 2019 року №793, від 25 червня 2019 року №794, від 20 травня 2019 року №795 та від 28 серпня 2019 року №83, у зв`язку із чим до позивача застосовано штрафні санкції на загальну суму 44922,00 грн. Вказані податкові накладні були направлені в електронному форматі за допомогою програмного забезпечення М. Е. DOC. до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН з порушенням граничного терміну в один день через технічні проблеми, а саме у зв`язку із відсутністю електропостачання на підприємстві, а тому затримка реєстрації податкових накладних в ЄРПН виникла не з вини позивача, висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій за вказаний період є неправомірним.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ТзОВ "А-Стандарт" оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, не надано належної правової оцінки наявним доказам, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що податкові накладні були направлені в електронному форматі за допомогою програмного забезпечення М. Е. DOC. до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН з порушенням граничного терміну в один день у зв`язку із відсутністю електропостачання на підприємстві, така затримка реєстрації податкових накладних в ЄРПН виникла не з вини позивача, відтак висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій за вказаний період є помилковим.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ГУ ДПС у Волинській області проведено камеральну перевірку щодо недотримання ТзОВ А-Стандарт граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за травень 2019 року, за результатами перевірки складено акт від 12 серпня 2019 року №16444/03-20-55-12, яким встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 20 травня 2019 року №795 на суму ПДВ 40000,00 грн із затримкою 47 (сорок сім) календарних днів (а.с. 11-12).

На підставі вказаного акту, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 20 вересня 2019 року №0209965533, яким до товариства за затримку реєстрації зазначеної податкової накладної від 31 до 60 календарних днів застосовано штраф 30% суми ПДВ в розмірі 12000,00 грн (а.с. 15).

Актом камеральної перевірки щодо недотримання позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за червень 2019 року від 26 липня 2019 року №15598/03-20-55-12 встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині реєстрації в ЄРПН із затримкою 1 (один) календарний день наступних податкових накладних: №791 від 18 червня 2019 року на суму ПДВ 14670,00 грн; №792 від 18 червня 2019 року на суму ПДВ 19175,00 грн; №793 від 19 червня 2019 року на суму ПДВ 71666,67 грн; №794 від 25 червня 2019 року на суму ПДВ 28333,33 грн (а.с. 13-14).

На підставі вказаного акту, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 20 вересня 2019 року №0209935533, яким до суб`єкта господарювання за затримку реєстрації вказаних податкових накладних на 15 і менше календарних днів на загальну суму ПДВ 133 845,00 грн застосовано штраф 10% в розмірі 13384,50 грн (арк. спр. 16).

ГУ ДПС у Волинській області також проведено камеральну перевірку щодо недотримання ТОВ А-Стандарт граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за грудень 2019 року, за результатами якої складено акт від 20 січня 2020 року №1615/03-20-55-04, яким встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 28 серпня 2019 року №83 на суму ПДВ 97687,50 грн із затримкою 26 (двадцять шість) календарних дні (а.с. 44-45).

На підставі вказаного акту, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 04 березня 2020 року №0035925504, яким товариству за затримку реєстрації зазначеної податкової накладної від 16 до 30 календарних днів застосовано штраф 20% суми ПДВ в розмірі 19 537,50 грн (а.с. 15).

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем належними та допустимими доказами доведено наявність у діях позивача складу податкового правопорушення, правильність розрахунків штрафних (фінансових) санкцій, а відтак - правомірність оскаржених податкових повідомлень-рішень.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

Водночас, в силу вимог статей 109, 110 Податкового кодексу України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Матеріалами справи підтверджено, що податкові накладні №791 від 18 червня 2019 року на суму ПДВ 14670,00 грн; №792 від 18 червня 2019 року на суму ПДВ 19175,00 грн; №793 від 19 червня 2019 року на суму ПДВ 71666,67 грн; №794 від 25 червня 2019 року на суму ПДВ 28333,33 грн були зареєстровані в ЄРПН із затримкою 1 (один) календарний день; податкова накладна від 28 серпня 2019 року №83 на суму ПДВ 97687,50 грн - із затримкою 26 (двадцять шість) календарних дні; податкова накладна від 20 травня 2019 року №795 на суму ПДВ 40000,00 грн - із затримкою 47 (сорок сім) календарних днів, відповідач правомірно застосував розміри штрафу 10% , 20% та 30% від суми ПДВ відповідно. При цьому сума штрафних санкцій у першому випаду становить 13384,50 грн, у другому - 19537,50 грн, в останньому - 12000,00 грн.

Обставину, що податкові накладні були направлені в електронному форматі за допомогою програмного забезпечення М. Е. DOC. до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН з порушенням граничного терміну в один день через технічні проблеми, а саме у зв`язку із відсутністю електропостачання на підприємстві, а тому затримка реєстрації податкових накладних в ЄРПН виникла не з вини позивача, позивач жодним чином не обґрунтовує.

Оскільки факт затримки реєстрації податкових накладних підтверджується документально, а позивачем не було спростовано факт такої затримки, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про правомірність оскаржених податкових повідомлень - рішень.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Крім цього, колегія суддів зазначає, що ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року у справі № 140/10969/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - залишено без руху, у зв`язку з несплатою судового збору за подання апеляційної скарги.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02 березня 2021 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року у справі № 140/10969/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Суд апеляційної інстанції вказує, що апеляційне провадження було відкрито за помилковою сплатою судового збору Головним управлінням ДПС у Волинській області, яке згодом подало заяву про повернення помилково сплаченого судового збору.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2021 року клопотання Головного управління ДПС у Волинській області про повернення помилково сплаченого судового збору у справі №140/10969/20 - задоволено; повернуто Головному управлінню ДПС у Волинській області (ЄДРПОУ - 44106679) помилково сплачений судовий збір у розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні у справі №140/10969/20, відповідно до платіжного доручення від 23/02/2021 року №530 сплаченого на рахунок з наступними реквізитами: код отримувача за ЄДРПОУ - 38008294; банк отримувача - ГУК у Львів.обл/Галицьк.р-н/22030101; Банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача - UA338999980313161206081013952; призначення платежу - *;101;44106679;3507010;2800; за подання апеляц.скарги у справі №140/10969/20 за позовом ТОВ А-стандарт до ГУ ДПС у Вол.обл.; Восьмий апеляційний адміністрати.

Відтак, враховуючи, що апелянтом не сплачено судовий збір за подання апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" суму судового збору, яка підлягала сплаті за подання апеляційної скарги на рішення суду.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року у справі №140/10969/20 - без змін.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Стандарт" (ЄДРПОУ - 37986383) судовий збір в розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні за подання апеляційної скарги на рішення суду у справі №140/10969/20 за наступними реквізитами: Отримувач - ГУК Львiв/Галицький р-н/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) - 38008294; банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача - UA338999980313161206081013952; код класифікації доходів бюджету - 22030101; найменування коду класифікації доходів бюджету: судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); призначення платежу - *;101; код платника; судовий збір; № справи; Восьмий апеляційний адміністративний суд .

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький Повний текст постанови складено 30.04.2021 року.

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2021
Оприлюднено05.05.2021
Номер документу96682608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/10969/20

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 30.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 27.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні