ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
07 травня 2021 року ЛуцькСправа № 803/379/15-a Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Мачульського В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління ДПС у Волинській області про видачу дубліката виконавчого листа, продовження терміну пред`явлення його до виконання та заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Оксіджен про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 16.03.2015 у даній справі позов задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Оксіджен (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, будинок 67А, ідентифікаційний код 34523915) на користь Державного бюджету України (р/р 31110106700002 в ГУ ДКС України у Волинській області, МФО 803014, код бюджетної класифікації 2108100, ідентифікаційний код одержувача 38009628, код виду сплати 135) фінансові санкції в сумі 1000,00 грн. (одна тисяча гривень).
29.04.2021 від Головного управління ДПС у Волинській області на адресу суду надійшла заява про видачу дубліката виконавчого листа №244/2015 та продовження терміну пред`явлення його до виконання, а також допустити заміну сторони виконавчого провадження Головне управління ДФС у Волинській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Волинській області.
У судове засідання особи, які беруть участь у справі не прибули, хоча були повідомлені про дату, час і місце розгляду заяви.
Частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Як передбачено частиною четвертою статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи вищевикладене, судовий розгляд заяви здійснювався у відсутності осіб, які були належним чином повідомлені, без фіксування судового засідання звукозаписувальним технічним засобом, в письмовому провадженні, на підставі наявних у суду матеріалів справи.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що заява про видачу дубліката виконавчого листа №244/2015 та продовження терміну пред`явлення його до виконання та заміну сторони виконавчого провадження підлягає до задоволення з огляду на таке.
Судом встановлено, що постановою Волинського окружного адміністративного суду від 16.03.2015 у даній справі позов задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Оксіджен (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, будинок 67А, ідентифікаційний код 34523915) на користь Державного бюджету України (р/р 31110106700002 в ГУ ДКС України у Волинській області, МФО 803014, код бюджетної класифікації 2108100, ідентифікаційний код одержувача 38009628, код виду сплати 135) фінансові санкції в сумі 1000,00 грн. (одна тисяча гривень).
Вищевказана постанова набрала законної сили 31.03.2015.
На виконання постанови суду 31.03.2015 позивачу видано оригінал виконавчого листа №244/2015, який направлений для виконання до надіслано до Першого відділу державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції. В подальшому постановою державного виконавця від 30.04.2015 року відкрито виконавче провадження ВП №47412113.
Із заяви вбачається, що згідно відповіді управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області від 24.02.2021 року №819/690/0/40-21/02.2-34, виконавче провадження за виконавчим листом №244/2015, знищено у відповідності до Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №2274/5 від 25.12.2008, оскільки згідно п.8.19. вказаного Порядку, завершені виконавчі провадження в архів органу юстиції не передаються і підлягають знищенню після провадження в архів органу юстиції, який становить 3 роки (п.9.9 даного Порядку). Судове рішення не виконане.
Вирішуючи питання щодо видачі дубліката виконавчого листа та продовження терміну пред`явлення його до виконання, суд зазначає наступне
Згідно зі статтею 124 Конституції України, судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до пункту 18.4 Розділу VII Перехідних положень КАС України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.
Також згідно статті 376 КАС України поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання. Стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції. Суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами розгляду заяви про поновлення пропущеного строку може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно із частиною першою статті 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Відповідно до частини шостої статті 12 цього Закону стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Виходячи з аналізу вищезазначених норм права, поновлення строку для пред`явлення до виконання виконавчого документа виданого на підставі судового рішення, допускається лише у разі поважності причин пропуску цього строку. Поважними, на думку суду, є втрата виконавчого листа.
На підтвердження втрати виконавчого листа заявник зазначає, що Головне управління ДФС у Волинській області неодноразово зверталося до Першого відділу державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції з листами від 18.07.2016 року за вих. №3609/10/03-20-40-01-14, від 29.11.2017р. за вих. №11946/10/03-20-40-01-24, від 13.02.2018 року за вих. №2315/10/03-20-40-01-24, від 20.12.2018 року за вих. №23269/10/03-20-40-01-24, з проханням надати інформацію про виконання вказаного вище виконавчого листа. Оскільки, відповіді так і не було отримано, стягувач звернувся із скаргою від 21.03.2019 року за вих. №9200/10/03-20-40-01-24, від 06.06.2019 року за вих. №18417/10/03-20-40-01-24 до Управління ДВС Головного управління юстиції у Волинській області, яке листом від 26.04.2019 року №2628/03-36/03-01, від 13.08.2019 року №6734/03-36/03-01 Щодо результатів розгляду звернень зобов`язало начальника Першого відділу ВДВС розглянути скаргу, провести відповідну перевірку, у разі виявлення порушень ініціювати питання про притягнення винних осіб до відповідальності.
Стягувач 19.01.2021 року звернувся до відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області з скаргою №262/5/03-20-09-01-09 з проханням виконати належним чином виконавчий лист №244/2015р. Згідно відповіді управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області від 24.02.2021 року №819/690/0/40-21/02.2-34, встановлено, що виконавче провадження за виконавчим листом №244/2015, знищено у відповідності до Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №2274/5 від 25.12.2008, оскільки згідно п.8.19. вказаного Порядку, завершені виконавчі провадження в архів органу юстиції не передаються і підлягають знищенню після провадження в архів органу юстиції, який становить 3 роки (п.9.9 даного Порядку).
Відтак, враховуючи те, що виконавче провадження ВП №47412113 разом з оригіналом виконавчого листа 244/2015 від 31.03.2015 знищено, що унеможливлює примусове виконання судового рішення, тому суд приходить до висновку, що заяву про видачу дубліката виконавчого листа 244/2015 від 31.03.2015 необхідно задовольнити, а також поновити строк для пред`явлення виконавчого документу до виконання, оскільки позивачем строк пред`явлення виконавчого листа до виконання пропущено з поважних причин.
Вирішуючи питання щодо заміни сторони виконавчого провадження Головне управління ДФС у Волинській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Волинській області, суд зазначає наступне
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200, та Постанови Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19.06.2019 року №537 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, внаслідок реорганізації Державної фіскальної служби України шляхом поділу.
Разом з тим, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р - погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Також, відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12.07.2019 року №14 Про затвердження положень про територіальні органи ДПС, затверджено Положення про Головне управління ДПС у Волинській області.
Наказом Головного управління ДПС у Волинській області від 29.08.2019 року №10 розпочато діяльність Головного управління ДПС у Волинській області.
Таким чином, у межах спірних правовідносин Головне управління ДПС у Волинській області є правонаступником Головного управління ДФС у Волинській області, та стороною у виконавчому провадження у даній справі.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань,02.08.2019 до вказаного реєстру внесений запис 11981270012008635 про перебування Головного управління ДФС у Волинській області у процесі припинення в результаті реорганізації, а 31.07.2019 року внесено до даного реєстру запис про державну реєстрацію юридичної особи - Головного управління ДПС у Волинській області.
Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Частинами першою та четвертою статті 379 КАС України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Відтак, у зв`язку із перебування Головного управління ДФС у Волинській області (код ЄДРПОУ 39400859) у процесі припинення в результаті реорганізації (правонаступником є Головне управління ДПС у Волинській області), суд дійшов висновку про його заміну правонаступником - Головним управлінням ДПС у Волинській області (код ЄДРПОУ 44106679).
Керуючись статтями 166, 205, 229, 248, 256, 376 підпунктом 18.4 пункту 18 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про виконавче провадження , суд
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДПС у Волинській області задовольнити.
Видати дублікат виконавчого листа від №244/2015 від 31.03.2015 на виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 16.03.2015 в адміністративній справі №803/379/15-а за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Оксіджен про стягнення фінансових санкцій.
Поновити Головному управління Державної фіскальної служби у Волинській області строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа від №244/2015 від 31.03.2015 на виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 16.03.2015 в адміністративній справі №803/379/15-а.
Замінити сторону виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа №244/2015 від 31.03.2015, виданого на виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 16.03.2015 у справі 803/379/15-а за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Оксіджен про стягнення фінансових санкцій, стягувача - Головне управління Державної фіскальної служби у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 43143484) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 44106679).
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Головуючий
Суддя В.В. Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2021 |
Оприлюднено | 11.05.2021 |
Номер документу | 96756227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні