Рішення
від 29.04.2021 по справі 927/1092/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

29 квітня 2021 року м. Чернігівсправа № 927/1092/20 Господарський суд Чернігівської області у складі судді Шморгуна В. В., розглянувши матеріали справи у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засідання Дубини О. М.

Позивач: Чернігівська міська рада,

код ЄДРПОУ 34339125, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Оіл Трейд",

код ЄДРПОУ 40859405, вул. М. Стельмаха, 10-А, оф. 506, м. Київ, 03040

Предмет спору: про визнання укладеною додаткової угоди,

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:

від позивача: Гладченко Н. Л., представник;

від відповідача: не з`явився,

ВСТАНОВИВ:

Чернігівська міська рада звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Оіл Трейд", у якому позивач просить суд визнати додаткову угоду до Договору оренди земельної ділянки від 09.06.2017 № 4366 укладеною з 18.03.2020 у запропонованій Чернігівською міською радою редакції, викладеній у позовній заяві.

Усуваючи недоліки позовної заяви, позивач уточнив позовні вимоги, викладені у п. 2 прохальної частини позовної заяви, та зазначив про технічну помилку, допущену у п. 2 прохальної частини позовної заяви та п. 2 проекту додаткової угоди. З урахуванням уточнення позовних вимог, позивач просить суд визнати додаткову угоду до Договору оренди земельної ділянки від 09.06.2017 №4366 укладеною з дня набрання законної сили даним судовим рішенням у такій редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА ДО ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

№ 4366 від 09 червня 2017 року

Чернігівська міська рада - у подальшому "Орендодавець", юридична адреса: місто Чернігів, вулиця Магістратська, 7, в особі начальника управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради Дмитренка Василя Лук`яновича, що діє на підставі Положення про управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, яке затверджене рішенням міської ради від 28.02.2017 р. № 16/VІІ-14 та довіреності, яка посвідчена приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Музикою Л.І. за № 1169 від 26.10.2017 року, з одного боку, та товариство з обмеженою відповідальністю "ВЕСТ ОІЛ ТРЕЙД", юридична адреса: 03040, м. Київ, вул. Стельмаха, 10-а, офіс 506, код ЄДРПОУ № 40859405, в особі директора Ткача Андрія Івановича, який діє на підставі Статуту, у подальшому Орендар з другого, уклали цю угоду про нижченаведене:

1. Враховуючи рішення міської ради від 26.01.2017 року № 15/VІІ-18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова та рішення Чернігівської міської ради від 25 червня 2019 року № 43/VІІ-7 "Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 30 січня 2015 року Про місцеві податки (47 сесія 6 скликання) зі змінами і доповненнями (49 сесія, 53 сесія 6 скликання, №3/VII-11, №13/VII-20, №14/VII-20, №16/VII-2, №19/VII-16, №25/VII-26, №26/VII-14, №28/VII-21, №29/VII-19, №35/VII-22, №36/VII-30, №38/VII-5, №40/VII-7, №41/VII-9), внести зміни до пунктів 4, 7, 8, 9, 10 договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223), площею 0,1660 га в місті Чернігові по вул. Івана Мазепи, 54-а для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС) від 09.06.2017 року № 4366:

- Пункт 4 викласти в наступній редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) на момент укладання додаткової угоди 3 421 210,20 грн (2060,97 грн за 1 кв.м.) ;

- У пункті 7 читати: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки землі, що становить 410 545,22 грн. (247,3164 грн за 1 кв.м.) на рік ;

- Пункт 8 викласти в наступній редакції: Орендна плата вноситься Орендарем щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (відповідно до статті 287 Податкового кодексу України) на рахунок, вказаний Орендодавцем, одержаний в головному управлінні ДПС у Чернігівській області ;

- Пункт 9 викласти в наступній редакції: Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням добутку коефіцієнтів індексації грошової оцінки земельної ділянки за попередні роки К>1,06.

Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов Договору оренди чи продовження його дії ;

- Пункт 10 викласти в наступній редакції: Розмір орендної плати переглядається не більше 1 разу на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляцій;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- зміни нормативної грошової оцінки земель комунальної власності;

- в інших випадках, передбачених законодавчими актами України .

2. Ця угода є невід`ємною частиною Договору оренди від 09 червня 2017 року №4366 та набирає чинності з дня набрання законної сили даним судовим рішенням. Всі інші умови договору, які не зачіпаються даною угодою, залишаються незмінними. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації. .

Дії суду, пов`язані з розглядом справи.

У зв`язку з недодержанням позивачем вимог, викладених у ст. 162, 164 Господарського процесуального кодексу України, ухвалою суду від 23.11.2020 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви, зазначених в ухвалі суду.

Ухвалою суду від 14.12.2020 прийнято позовну заяву, відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання ухвали для подання до суду та позивачу відзиву на позов з доданими до нього документами.

Також цією ухвалою провадження у справі №927/1092/20 зупинено до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду справи №911/2390/18.

Ухвалою суду від 24.03.2021 поновлено провадження у справі та призначено підготовче засідання на 22.04.2021.

Відповідно до поштового повідомлення про вручення ухвалу суду від 24.03.2021 відповідач отримав 16.12.2020.

Згідно зі ст. 117 Господарського процесуального кодексу України зупинення провадження у справі зупиняє перебіг процесуальних строків. З дня відновлення провадження перебіг процесуальних строків продовжується.

Отже, останнім днем для подання відповідачем відзиву на позов є 08.04.2021 .

Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення, але у підготовче засідання 22.04.2021 не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

За таких обставин, підготовче засідання 22.04.2021 проводилось за відсутності відповідача (його представника).

У підготовчому засіданні 22.04.2021 суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 29.04.2021 на 14:00.

Ухвалою суду від 22.04.2021 повідомлено сторін про час та місце проведення судового засідання з розгляду справи по суті 29.04.2021.

У зв`язку з відсутністю фінансування на оплату поштових послуг, копія вказаної вище ухвали суду 23.04.2021 була направлена на електронну адресу відповідача - 2016vestoilt@gmail.com , зазначену у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Крім того, ухвала суду від 22.04.2021 офіційно оприлюднена у Єдиному державному реєстрі судових рішень - www.reyestr.court.gov.ua, та знаходяться у вільному доступі, тоді як за змістом статті 2 Закону України Про доступ до судових рішень кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі.

Частиною 2 статті 2 Закону України Про доступ до судових рішень визначено, що усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Отже, отримавши особисто у паперовому виді ухвалу суду від 14.12.2020 про відкриття провадження у справі та ухвалу суду від 24.03.2021 про поновлення провадження у справі, відповідач був обізнаний про наявність судового провадження у цій справі та не був позбавлений можливості дізнатися про стан розгляду справи, зокрема у Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

При цьому, суд також враховує правову позицію Європейського суду з прав людини, викладену у рішеннях у справі Пономарьов проти України та у справі В`ячеслав Корчагін проти Росії , згідно з якою сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження.

Враховуючи наведене, господарський суд зазначає, що відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитись з ухвалою суду від 22.04.2021 у Єдиному державному реєстрі судових рішень, якою повідомлялось про час та місце розгляду даної справи у Господарському суді Чернігівської області.

Оскільки відповідач був обізнаний про існування судового провадження у справі, він мав вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого йому судового провадження, стан надходження поштової кореспонденції тощо. Такі висновки зроблені Верховним судом у справі № 911/3142/19.

Таким чином, суд вжив належних і достатніх заходів для повідомлення відповідача про час та місце проведення судового засідання з розгляду справи по суті 29.04.2021.

Відповідач у судове засідання 29.04.2021 не з`явився, будь-яких заяв та клопотань до суду не подав. Явка відповідача у це судове засідання обов`язковою не визнавалась.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України судове засідання з розгляду справи по суті 29.04.2021 проводилось за відсутності відповідача (його представника).

У судовому засіданні 29.04.2021 на підставі ч. 6 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України суд проголосив вступну та резолютивну частини рішення .

Короткий зміст позовних вимог та узагальнені доводи учасників справи.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у зв`язку зі зміною розміру орендної плати та нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223), яка перебуває в оренді у відповідача, позивач надіслав відповідачу проект додаткової угоди до договору оренди № 4366 (далі - Додаткова угода), проте останній підписаний проект Додаткової угоди позивачу не повернув, протоколу розбіжностей (заперечень) не надав.

Відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечень у встановлений строк до суду не надходило.

Згідно з ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 4 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України якщо відзив не містить вказівки на незгоду відповідача з будь-якою із обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відповідач позбавляється права заперечувати проти такої обставини під час розгляду справи по суті, крім випадків, якщо незгода з такою обставиною вбачається з наданих разом із відзивом доказів, що обґрунтовують його заперечення по суті позовних вимог, або відповідач доведе, що не заперечив проти будь-якої із обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, з підстав, що не залежали від нього.

Оскільки відповідач не подав відзив у встановлений судом строк, справа вирішується за наявними у ній матеріалами.

Обставини, які є предметом доказування у справі. Докази, якими сторони підтверджують або спростовують наявність кожної обставини, яка є предметом доказування у справі.

07.04.2014 між Чернігівською міською радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ДАР-С укладено договір оренди земельної ділянки №4139, за умовами якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в короткострокове платне користування земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223), площею 0,1660 га, в місті Чернігові по вул. Щорса, 54-а, для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС (а.с. 27-28).

30.01.2015 на сорок сьомій сесії шостого скликання Чернігівська міська рада прийняла рішення Про місцеві податки , у якому вирішила затвердити Положення про плату за землю згідно з додатком 4 до цього рішення. Рішення в цій частині набирає чинності з 01.01.2015 (а.с. 39).

Згідно з п.п. 13.5.9.5 п. 13.5 Положення про плату за землю (Додаток №4 до рішення міської ради від 30.01.2015) розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди за землі: для будівництва та експлуатації автозаправних станцій на рівні 6 відсотків нормативної грошової оцінки (а.с. 40).

26.01.2017 Чернігівська міська рада прийняла рішення №15/VII-18, у якому вирішила затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова станом на 01.01.2016, що додається. Це рішення набуває чинності з 01.01.2018 (а.с. 41).

21.04.2017 Чернігівська міська рада прийняла рішення №19/VII-21 (а.с. 34), у якому вирішила, ураховуючи рішення про державну реєстрацію прав від 24.10.2016 №32008944, ТОВ Вест Оіл Трейд передати земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) в оренду строком до 21.04.2022, площею 0,1660 га, по вул. Івана Мазепи, 54-а, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС). Встановити розмір орендної плати на рівні 6 відсотків нормативної грошової оцінки. Розірвати за згодою сторін договір оренди земельної ділянки від 07.04.2014 №4139, укладений між Чернігівською міською радою та ТОВ ДАР-С .

09.06.2017 між Чернігівською міською радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Вест Оіл Трейд укладено договір оренди земельної ділянки №4366 (далі - Договір №4366) (а. с. 35-36).

Відповідно до п. 1 Договору №4366 Орендодавець надає, а Орендар приймає в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) в місті Чернігові по вул. Івана Мазепи, 54-а, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС).

В оренду передається земельна ділянка площею 0,1660 га. На земельній ділянці знаходиться нежитлова будівля, АЗС (п. 2, 3 Договору №4366).

Згідно з п. 4 Договору №4366 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 066 781,67 грн (1847,46 грн за 1 кв. м).

Розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки - 3 066 781,67 грн підтверджується витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2017 (а.с. 33).

Договір укладено до 21.04.2022 (п. 6 Договору №4366).

Відповідно до п. 7 Договору №4366 орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі у розмірі 6,0 відсотків нормативної грошової оцінки землі, що становить 184 006,90 грн (110,8475 грн за 1 кв. м) на рік.

Орендна плата вноситься Орендарем у строки, встановлені ст. 287 Податкового кодексу України, на рахунок, вказаний Орендодавцем (одержаний в ДПІ у м. Чернігові Головного управління ДФС у Чернігівській області) (п. 8 Договору №4366).

Згідно з п. 9 Договору №4366 обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням добутку коефіцієнтів індексації грошової оцінки земельної ділянки за попередні роки К=1,897.

У п. 10 Договору №4366 сторони погодили, що розмір орендної плати переглядається у разі:

10.1 зміни умов господарювання, передбачених договором;

10.2 підвищення цін, тарифів тощо, у тому числі внаслідок інфляційних процесів;

10.3 збільшення розмірів орендної плати;

10.4 затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова та введення в дію;

10.5 в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.

Відповідно до п. 28.1 Договору №4366 зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

На підставі акту прийому-передачі від 09.06.2017 Орендодавець передав, а Орендар прийняв земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) в оренду до 21.04.2022, площею 0,1660 га, по вул. Івана Мазепи, 54-а, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС) (а. с. 37).

Згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 14.06.2017 здійснено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, площею 0,1660 га, для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС, кадастровий номер 7410100000:01:037:0223, за договором оренди земельної ділянки від 09.06.2017 №4366; орендар - ТОВ Вест Оіл Трейд ; власник земельної ділянки - територіальна громада м. Чернігова в особі Чернігівської міської ради (а. с. 10-12).

25.06.2019 Чернігівська міська рада прийняла рішення №43/VII-7, у якому вирішила внести зміни до рішення міської ради від 30.01.2015 Про місцеві податки та встановити розмір орендної плати для земель громадської забудови (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для будівництва та експлуатації автозаправних станцій) - 12% нормативної грошової оцінки. Це рішення набирає чинності з 01.07.2019 (а.с. 68).

Відповідно до витягу Відділу у м. Чернігові Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області з технічної документації від 03.03.2020 №531 розмір нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) становить 3 421 210,20 грн, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки - 1,060 (а.с. 44).

16.03.2020 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, враховуючи прийняті Чернігівською міською радою рішення щодо зміни розміру орендної ставки та затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки землі, направило відповідачу лист від 16.03.2020 №224/ІН/2-08 з проектом додаткової угоди до Договору №4366, у якому просило підписати цю додаткову угоду, а у разі відмови - надати аргументовану відповідь (а.с. 42-43).

Як зазначає позивач, відповідач додаткову угоду до Договору №4336 не підписав, заперечень не надав, що стало підставою для звернення до суду із цим позовом.

Оцінка суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею (ч. 1 ст. 2 Земельного кодексу України).

Згідно з ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Частинами 1, 2 ст. 83 Земельного кодексу України визначено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

Статтями 13, 41 Конституції України передбачено, що від імені Українського народу права власника, зокрема, на землю здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.

За змістом ст. 144 Конституції України, ст. 12, 122 Земельного кодексу України, ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції, зокрема, міських рад належить вирішення питань про надання у користування земельних ділянок із земель комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно із ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків.

Пункт 3 ч. 1 ст. 3 Цивільного кодексу України визначає серед загальних засад цивільного законодавства свободу договору. Поряд з цим, ч. 3 ст. 6 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Частиною 4 ст. 179 Господарського кодексу України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб`єктів, коли ці суб`єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Згідно з ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Частиною 1 ст. 632 Цивільного кодексу України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (ч. 1, 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі").

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно з п. 34, 35 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

За змістом ст. 13, ч. 1 ст. 15 та ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Згідно з ч. 1 ст. 23 зазначеного Закону технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Частиною 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Як встановив суд, відповідно до п. 4, 7 укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки №4366 від 09.06.2017, розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) становив 3 066 781,67 грн, а розмір орендної плати - 6% нормативної грошової оцінки землі.

26.01.2017 Чернігівська міська рада прийняла рішення №15/VII-18, у якому вирішила затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова станом на 01.01.2016, що додається; це рішення набуває чинності з 01.01.2018.

Відповідно до витягу з технічної документації від 03.03.2020 №531 розмір нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки становить 3 421 210,20 грн.

25.06.2019 Чернігівська міська рада прийняла рішення №43/VII-7, у якому вирішила внести зміни до рішення міської ради від 30.01.2015 Про місцеві податки та встановити розмір орендної плати для земель громадської забудови (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для будівництва та експлуатації автозаправних станцій) - 12%; це рішення набирає чинності з 01.07.2019.

Тобто вже після укладення Договору №4366 відбулась зміна розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки та збільшився розмір орендної плати у відсотковому відношенні від нормативної грошової оцінки.

У п. 10 Договору №4366 сторони погодили, що розмір орендної плати переглядається у разі: збільшення розмірів орендної плати; затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова та введення в дію.

Згідно з п. 28.1 Договору №4366 зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

У зв`язку зі зміною розміру нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки та розміру орендної плати, 16.03.2020 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради направило відповідачу лист від 16.03.2020 №224/ІН/2-08 з проектом додаткової угоди до Договору №4366, у якому просило підписати цю додаткову угоду, а у разі відмови - надати аргументовану відповідь.

Проте відповідач запропонований позивачем проект додаткової угоди до Договору №4366 не підписав та заперечень не надав.

Частиною 2 ст. 651 Цивільного кодексу України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Виходячи зі змісту статей 632, 651 Цивільного кодексу України та статті 30 Закону України "Про оренду землі" слід дійти висновку про те, що за загальним правилом зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди такий договір може бути змінений за рішенням суду лише у випадках, встановлених умовами договору або в силу закону.

За змістом ст. 144 Конституції України, ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення, прийняті органом місцевого самоврядування, є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Зазначені рішення Чернігівської міської ради є чинними та у встановленому законом порядку незаконними не визнавалися, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Правомірність визначення нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки у витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.03.2020 у встановленому порядку не оспорювалася.

Отже, оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, а нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої сторонами у договорі оренди землі.

Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 03 березня 2020 року у справі №924/328/19.

Рішення органу місцевого самоврядування про зміну розміру орендної плати (у відсотках від нормативно-грошової оцінки), визначеної на певний бюджетний рік, може бути підставою для внесення змін до договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати у разі, якщо сторони такого договору оренди визначили безпосередньо в самому договорі таку підставу для внесення змін до нього. Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 16 квітня 2018 року у справі №910/7905/17.

Таким чином, суд доходить висновку, що впровадження нового розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки з 01.01.2018 та зміна за рішенням позивача регульованого розміру орендної плати є підставою для зміни розміру орендної плати за договором від 09.06.2017, оскільки сторони визначили безпосередньо в самому договорі (10.4 - затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова та введення в дію, 10.3 - збільшення розмірів орендної плати, відповідно) такі підстави для внесення змін до нього, що відповідає принципу свободи договору, встановленому статтями 3, 6, 627 Цивільного кодексу України.

Як вбачається з наданого позивачем проекту Додаткової угоди до Договору №4366 (далі - Додаткова угода), відомості, зазначені в п. 4, 7 цієї угоди, щодо розміру нормативної грошової оцінки та розміру нормативної грошової оцінки відповідають прийнятим Чернігівською міською радою рішенням та витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 03.03.2020.

Щодо інших пунктів Договору №4366, до яких позивач запропонував внести зміни у Додатковій угоді, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 14 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типовий договір оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 затверджений Типовий договір оренди землі.

Спеціальні норми статті 15 Закону України "Про оренду землі" визначають, що істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Зі змісту наведених норм, суд доходить висновку, що договір оренди землі комунальної власності має містити обов`язкові відповідно до закону істотні умови договору оренди землі, відповідати (не суперечити) типовій формі, затвердженій Кабінетом Міністрів України, а деякі його умови, що визначені у типовій формі, можуть бути конкретизовані.

Позивач пропонує викласти пункт 8 Договору №4366 в наступній редакції: Орендна плата вноситься Орендарем щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (відповідно до статті 287 Податкового кодексу України) на рахунок, вказаний Орендодавцем, одержаний в головному управлінні ДПС у Чернігівській області .

Відповідно до п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Тобто, виклавши п. 8 Договору №4366 в іншій редакції, позивач фактично лише конкретизував строки внесення орендної плати відповідно до ст. 287 Податкового кодексу України, оскільки п. 8 Договору №4366 містить посилання на вказану статтю Податкового кодексу України, проте без зазначення конкретного періоду (строку) внесення орендної плати.

У Додатковій угоді позивач пропонує пункт 9 Договору №4366 викласти в наступній редакції: Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням добутку коефіцієнтів індексації грошової оцінки земельної ділянки за попередні роки К>1,06.

Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов Договору оренди чи продовження його дії .

За змістом ст. 289 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства використовується для визначення розміру податку та орендної плати. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Зазначення в ч. 1 п. 9 Договору №4366, у редакції Додаткової угоди, добутку коефіцієнтів грошової оцінки земельної ділянки за попередні роки - К>1,06 відповідає даним щодо коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки, який вказаний у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.03.2020.

При цьому, у попередній редакції п. 9 Договору №4366 такий коефіцієнт був зазначений у розмірі, чинному на момент укладення цього договору, а внесення відповідних змін до договору лише врегульовує його поточний розмір.

У ч. 2 п. 10 Типового договору оренди землі зазначено: Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії .

Отже, частина 2 п. 9 Договору №4366, у редакції Додаткової угоди, повністю відповідає положенням частини 2 п. 10 Типового договору оренди землі.

Пункт 10 Договору №4366 позивач пропонує викласти в наступній редакції: Розмір орендної плати переглядається не більше 1 разу на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляцій;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- зміни нормативної грошової оцінки земель комунальної власності;

- в інших випадках, передбачених законодавчими актами України .

У п. 13 Типового договору оренди землі зазначено: Розмір орендної плати переглядається (вказати періодичність) у разі:

зміни умов господарювання, передбачених договором;

зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

погіршення стану орендованої земельної ділянки (орендованих земельних ділянок) не з вини орендаря, що підтверджено документами;

зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) державної та комунальної власності;

в інших випадках, передбачених законом.

Розмір орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності, які передані в оренду за результатами земельних торгів, не може переглядатися у бік зменшення .

Отже, у п. 10 Договору №4366 у редакції Додаткової угоди, позивач зазначив періодичність перегляду розміру орендної плати, а в умові перегляду розмірів орендної плати, яка передбачена Типовим договором оренди землі, - у разі зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України вказав у разі зміни розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України .

Нормами Податкового кодексу України встановлені лише граничні межі орендної плати за землю.

Отже, по суті звуження вказаної умови спірного договору оренди землі не призводить до порушення прав відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд не встановив обставин невідповідності умов Договору №4366, запропонованих позивачем у Додатковій угоді, умовам, визначених позивачем у рішеннях Чернігівської міської ради щодо встановлення розмірів орендної плати та щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, та умовам, наведеним в Типовій формі договору оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Типового договору оренди землі" від 03.03.2004 №220.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову та внесення змін до договору оренди землі шляхом визнання додаткової угоди укладеною.

Разом з тим, згідно з ч. 5 ст. 188 Господарського кодексу України якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Позивач у Додатковій угоді п. 4 Договору №4366 виклав у такій редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) на момент укладання додаткової угоди 3 421 210,20 грн (2060,97 грн за 1 кв.м.) .

Враховуючи те, що додаткова угода вважається укладеною з дня набрання чинності цим рішенням суду; на момент ухвалення рішення судом першої інстанції достеменно не відомо, коли таке рішення набере законної сили; а розмір нормативної грошової оцінки з урахуванням її індексації може змінюватись кожного року, суд доходить висновку, що п. 4 Договору №4366 у редакції Додаткової угоди в частині зазначення розміру нормативної грошової оцінки на момент укладання додаткової угоди може не відповідати реальній ситуації і призвести до виникнення іншого спору.

Таким чином, суд вважає, що у цій частині п. 4 підлягає уточненню, а саме щодо зазначення розміру нормативної грошової оцінки не на момент укладання додаткової угоди, а на дату ухвалення рішення у справі №927/1092/20.

Як вважає суд, таке уточнення не призводить до зміни предмету позову, а відтак не виходить за межі позовних вимог.

Висновки суду.

Доказами у справі, відповідно до ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами:

1) письмовими, речовими і електронними доказами;

2) висновками експертів;

3) показаннями свідків (ч. 2 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Згідно з ч. 1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до ст. 78 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Згідно зі ст. 79 Господарського процесуального кодексу України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Інші докази та пояснення учасників справи судом до уваги не приймаються, оскільки не спростовують вищевикладені висновки суду.

За змістом п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень та висновків Європейського суду з прав людини, викладених у рішеннях у справах "Трофимчук проти України", "Серявін та інші проти України" обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Судом було вжито усіх заходів для забезпечення реалізації сторонами своїх процесуальних прав та з`ясуванні усіх питань, винесених на його розгляд.

За наведених у їх сукупності обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо судових витрат.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача покладаються на відповідача.

Керуючись ст. 13, 14, 42, 73-80, 86, 126, 129, 165, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати додаткову угоду до Договору оренди земельної ділянки від 09.06.2017 №4366 укладеною з дня набрання законної сили даним судовим рішенням у такій редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА ДО ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

№ 4366 від 09 червня 2017 року

Чернігівська міська рада - у подальшому "Орендодавець", юридична адреса: місто Чернігів, вулиця Магістратська, 7, в особі начальника управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради Дмитренка Василя Лук`яновича, що діє на підставі Положення про управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради, яке затверджене рішенням міської ради від 28.02.2017 р. № 16/VІІ-14 та довіреності, яка посвідчена приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Музикою Л.І. за № 1169 від 26.10.2017 року, з одного боку, та товариство з обмеженою відповідальністю "ВЕСТ ОІЛ ТРЕЙД", юридична адреса: 03040, м. Київ, вул. Стельмаха, 10-а, офіс 506, код ЄДРПОУ № 40859405, в особі директора Ткача Андрія Івановича, який діє на підставі Статуту, у подальшому Орендар з другого, уклали цю угоду про нижченаведене:

1. Враховуючи рішення міської ради від 26.01.2017 року № 15/VІІ-18 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігова та рішення Чернігівської міської ради від 25 червня 2019 року № 43/VІІ-7 "Про внесення змін і доповнень до рішення міської ради від 30 січня 2015 року Про місцеві податки (47 сесія 6 скликання) зі змінами і доповненнями (49 сесія, 53 сесія 6 скликання, №3/VII-11, №13/VII-20, №14/VII-20, №16/VII-2, №19/VII-16, №25/VII-26, №26/VII-14, №28/VII-21, №29/VII-19, №35/VII-22, №36/VII-30, №38/VII-5, №40/VII-7, №41/VII-9), внести зміни до пунктів 4, 7, 8, 9, 10 договору оренди земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223), площею 0,1660 га в місті Чернігові по вул. Івана Мазепи, 54-а для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для експлуатації нежитлової будівлі, АЗС) від 09.06.2017 року № 4366:

- Пункт 4 викласти в наступній редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:037:0223) на дату ухвалення рішення у справі №927/1092/20 3 421 210,20 грн (2060,97 грн за 1 кв.м.) ;

- У пункті 7 читати: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки землі, що становить 410 545,22 грн. (247,3164 грн за 1 кв.м.) на рік ;

- Пункт 8 викласти в наступній редакції: Орендна плата вноситься Орендарем щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (відповідно до статті 287 Податкового кодексу України) на рахунок, вказаний Орендодавцем, одержаний в головному управлінні ДПС у Чернігівській області ;

- Пункт 9 викласти в наступній редакції: Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням добутку коефіцієнтів індексації грошової оцінки земельної ділянки за попередні роки К>1,06.

Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов Договору оренди чи продовження його дії ;

- Пункт 10 викласти в наступній редакції: Розмір орендної плати переглядається не більше 1 разу на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляцій;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- зміни нормативної грошової оцінки земель комунальної власності;

- в інших випадках, передбачених законодавчими актами України .

2. Ця угода є невід`ємною частиною Договору оренди від 09 червня 2017 року №4366 та набирає чинності з дня набрання законної сили даним судовим рішенням. Всі інші умови договору, які не зачіпаються даною угодою, залишаються незмінними. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Оіл Трейд" (код ЄДРПОУ 40859405, вул. М. Стельмаха, 10-А, оф. 506, м. Київ, 03040) на користь Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 34339125, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000) 2 102,00 грн витрат зі сплати судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Північного апеляційного господарського суду, з урахуванням п. 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, у строки, визначені ст. 256 цього Кодексу.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/ .

Повне рішення складено 11.05.2021.

Суддя В. В. Шморгун

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення29.04.2021
Оприлюднено12.05.2021
Номер документу96787853
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/1092/20

Рішення від 29.04.2021

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Шморгун В.В.

Ухвала від 22.04.2021

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Шморгун В.В.

Ухвала від 24.03.2021

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Шморгун В.В.

Ухвала від 14.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Шморгун В.В.

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Шморгун В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні