Постанова
від 26.05.2010 по справі 2а-1773/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1773/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Голо вка А.Б.,

при секретарі - Вовченко Т .П.,

за участю:

представника позивача - С коропад О.М.,

представника відповідача - Мурич Л.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю "Стелс" до Кременчу цької об'єднаної державної п одаткової інспекції в Полтав ській області про скасуванн я акту, -

В С Т А Н О В И В:

28 квітня 2010 року Товари ство з обмеженою відповідаль ністю "Стелс" звернулося до По лтавського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом до Кременчуц ької об'єднаної державної по даткової інспекції в Полтавс ькій області про визнання ді й неправомірними, скасування акту № 62 від 26.02.2010 року про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість.

В ході судового засідання 26 травня 2010 року представник по зивача уточнив позовні вимог и та просив скасувати акт № 62 в ід 26.02.2010 року про анулювання реє страції платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Стелс".

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем при винесені спірн ого рішення неправильно заст осовані приписи п.п. “в”п. 9.8 ст. 9 Закону України “Про податок на додану вартість”.

Представник відпові дача в судовому засіданні по зовні вимоги не визнав, проси в відмовити позивачу в задов оленні позовних вимог. В обґр унтування заперечення на поз ов зазначив, що спірне рішенн я прийнято Кременчуцькою об' єднаною державною податково ю інспекцією у Полтавській о бласті на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Законами України “П ро податок на додану вартіст ь”, "Про державну податкову сл ужбу в Україні". Вважає, що у п.п . "в" п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» закріплено невичерпний пере лік підстав для анулювання р еєстрації платника ПДВ, з пос иланням на те, що існує така пі дстава, як анулювання реєстр ації з будь- яких інших прич ин, що і мало місце в даному ви падку. За наведених обставин , відповідач вважає відсутні ми підстави для задоволення позову.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчи вши матеріали справи, приход ить до висновку, що адміністр ативний позов підлягає задов оленню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Стелс" має статус юрид ичної особи, зареєстроване В иконавчим комітетом Кременч уцької міської ради Полтавсь кої області 18.08.2004 року, ідентифі каційний код 32275657 та взяте на по датковий облік у Кременчуцьк ій об'єднаній державній пода тковій інспекції Полтавсько ї області.

26 лютого 2010 року комісією Кре менчуцької об'єднаної держав ної податкової інспекції у П олтавській області прийнят о рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Стелс", яке оформлено актом № 62.

Листом № 6508/10/15-322 від 01.03.2010 року Кр еменчуцька об'єднана державн а податкова інспекція у Полт авській області повідомила Товариство з обмеженою відпо відальністю "Стелс" про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість та н адіслала акт № 62.

Згідно з частиною третьою с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України, у правах щодо оскарження ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є ктів владних повноважень адм іністративні суди перевіряю ть, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); безсторонньо (неуперед жено); добросовісно; розсудли во; з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації; пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Пунктом 9.8 статті 9 Зак ону України "Про податок на до дану вартість" встановлено в иключний перелік випадків, у яких відбувається анулюванн я реєстрації, як платників по датку на додану вартість, а са ме:

а) платник податку, яки й до місяця, в якому подається заява про анулювання реєстр ації, є зареєстрованим згідн о з положеннями підпункту 2.3.1 п ункту 2.3 статті 2 цього Закону б ільше двадцяти чотирьох кале ндарних місяців, включаючи м ісяць реєстрації, та має за ос танні дванадцять поточних ка лендарних місяців обсяги опо датковуваних операцій, менші за визначені зазначеним під пунктом;

б) ліквідаційна коміс ія платника податку, оголоше ного банкрутом, закінчує роб оту або платник податку лікв ідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична о соба позбувається статусу су б'єкта господарювання);

в) особа, зареєстрован а як платник податку, реєстру ється як платник єдиного под атку або стає суб'єктом інших спрощених систем оподаткува ння, які визначають особливи й порядок нарахування чи спл ати податку на додану вартіс ть, відмінний від тих, що встан овлені цим Законом, чи звільн яють таку особу від сплати ць ого податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин;

г) зареєстрована як пл атник податку особа обирає в ідповідно до цього Закону сп еціальний режим оподаткуван ня за ставками, іншими, ніж заз начені у статті 6 та статті 81 ць ого Закону;

ґ) особа, зареєстрована як платник податку, не надає под атковому органу декларації з цього податку протягом дван адцяти послідовних податков их місяців або подає таку дек ларацію (податковий розрахун ок), яка (який) свідчить про від сутність оподатковуваних по ставок протягом такого періо ду, а також у випадках, визначе них законодавством стосовно порядку реєстрації суб'єкті в господарювання.

Відповідно до п. 1 Пол оження про реєстрацію платни ків податків на додану варті сть, затвердженого Наказом Д ПА України від 01.03.00р. №79, зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 3 квітня 2000 р. за N 208/4429, це Положення розроблене від повідно до Законів України "П ро податок на додану вартіст ь", "Про державну податкову слу жбу в Україні" та інших нормат ивно-правових актів.

Рішення про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість за ініціати вою податкового органу оформ ляється актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою N 6-ПДВ. Такий акт складається у двох примірниках комісією, у твореною відповідно до розпо рядження керівника податков ого органу, та затверджуєтьс я керівником (заступником ке рівника) податкового органу. В акті про анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість обов'язково вка зується підстава для такого анулювання з посиланням на в ідповідні норми Закону (п. 25.2.2 п . 25 Положення).

Отже, підстави для ан улювання реєстрації платник а ПДВ визначаються виключно Законом України «Про податок на додану вартість».

Згідно акту № 62 від 26.02.2010 року та листа Кременчуцької об'єд наної державної податкової і нспекції у Полтавській № 6508/10/15-3 22 від 01.03.2010 року Товариству з обм еженою відповідальністю "Сте лс" анульовано реєстрацію як платника податку на додану в артість відповідно до п.п. “в” п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про по даток на додану вартість" та н а виконання розпорядження Ка бінету Міністрів України № 1120 -р від 09.09.2009 року "Деякі питання а дміністрування податку на до дану вартість", а саме, у зв' я зку з виявленням органами де ржавної податкової служби фа кту виписки податкових накла дних, згідно з якими не задекл аровано (не сплачено) податко ві зобов' язання.

Відповідно до п. 3 вищезазна ченого Розпорядження, органи державної податкової служби в разі встановлення факту ви писування податкових наклад них, згідно з якими платник по датку на додану вартість - пос тачальник товарів (робіт, пос луг) не задекларував податко ві зобов'язання, мають право в жити заходів для анулювання реєстрації такого платника в ідповідно до Закону України "Про податок на додану вартіс ть".

Встановивши, що в елек тронній базі даних Кременчуц ької об'єднаної державної по даткової інспекції у Полтавс ькій області відсутні дані п одаткової звітності позивач а, тобто позивачем виписано п одаткові накладні згідно з я кими не задекларовано (не спл ачено) податкові зобов' язан ня, податковий орган на викон ання п. 3 Розпорядження анулюв ав свідоцтво платника ПДВ по зивача.

Компетенція податкових ор ганів при встановленні недо стовірності, неповноти та не сплати платниками податків і зборів визначена Законами У країни «Про державну податко ву службу в Україні», «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами»та іншими законами з питань оподаткування, відп овідно до яких податковий ор ган зобов'язаний, у разі, зокре ма, заниження податкових зоб ов'язань, самостійно визначи ти суму податкового зобов'яз ання платника податків. Відт ак, анулювання свідоцтва пла тника ПДВ, у разі заниження п одаткових зобов'язань, закон одавством не передбачене.

Крім того, пункт 9.8 статті 9 За кону України "Про податок на д одану вартість" є нормою прям ої дії та не передбачає надан ня органам державної податко вої служби функцій, які перев ищують їх повноваження, вста новлені цією нормою Закону.

Відповідно до норми підпун кту 11.4 статті 11 Закону України "Про податок на додану вартіс ть", зміни порядку оподаткува ння податком на додану варті сть можуть здійснюватися лиш е шляхом внесення змін до цьо го Закону окремим законом з п итань оподаткування цим пода тком. У разі якщо іншим законо м, незалежно від часу його при йняття, встановлюються прави ла оподаткування цим податко м, відмінні від зазначених у ц ьому Законі, пріоритет мають норми цього Закону. Це правил о не поширюється на міжнарод ний договір (угоду), згода на о бов'язковість якого (якої) над ана Верховною Радою України.

Також, частиною другою та тр етьою статті 52 Закону України "Про Кабінет Міністрів Украї ни" визначено, що у формі розпо ряджень видаються акти Кабін ету Міністрів України з орга нізаційно-розпорядчих та інш их поточних питань, тоді як ак ти нормативного характеру ви даються у формі постанов.

Відповідно до статті 19 Конс титуції України правовий пор ядок в Україні ґрунтується н а засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушени й робити те, що не передбачено законодавством. Органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Згідно статті 92 Конституці ї України податки і збори (у то му числі механізми їх розрах ування та сплати) встановлюю ться виключно законами Украї ни.

Доказів наявності підстав для анулювання реєстрації п озивача, як платника податку на додану вартість, передбач ених підпунктами "а" - " ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону України "Про податок на додану вартість", в ідповідач суду не надав.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Відповідачем не дове дено суду правомірності прий няття акту від 26 лютого 2010 року № 62 про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відп овідальністю "Стелс" платник ом податку на додану вартіст ь, у зв' язку з чим останній пі длягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо су дове рішення ухвалене на кор исть сторони, яка не є суб'єкто м владних повноважень, суд пр исуджує всі здійснені нею до кументально підтверджені су дові витрати з Державного бю джету України (або відповідн ого місцевого бюджету, якщо і ншою стороною був орган місц евого самоврядування, його п осадова чи службова особа).

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Стелс" до Кре менчуцької об'єднаної держав ної податкової інспекції в П олтавській області про скасу вання акту задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати акт № 62, затверджений начальником Кременчуцької о б'єднаної державної податков ої інспекції в Полтавській о бласті 26 лютого 2010 року про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Стелс" м. Кременчу к (код 32275657).

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Стелс" (р/р 26000138885980 в філії "ПрРУ" АТ "Банк "Фінанси та Кред ит", код ЗКПО 32275657) витрати зі спл ати судового збору у розмірі 3 грн. 40 коп.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 31 травня 2010 року.

Суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу9680767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1773/10/1670

Ухвала від 20.09.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 26.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні