Рішення
від 11.05.2021 по справі 200/1965/21-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 травня 2021 р. Справа№200/1965/21-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вейт ЛТД до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 15.02.2021 року №0001175/09-01 та №0001176/09-01, -

В С Т А Н О В И В :

У лютому 2021 року товариство з обмеженою відповідальністю Вейт ЛТД (далі - ТОВ Вейт ЛТД , позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (надалі - ГУ ДПС у Донецькій області, відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0001950901 від 27.10.2020 року, №0002070901 від 28.10.2021 року (далі за текстом - Спірні ППР).

Позовні вимоги мотивовані тим, що Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведені фактичні перевірки ТОВ Вейт ЛТД за період з 01.07.2019 по 03.10.2020, за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна та за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт. Північне, вул. Маяковського, 2А, де здійснює свою діяльність ТОВ Вейт ЛТД . За результатами перевірок складені акти від 05.10.2020 року №0010/05/99/05/09/23605378 та №009/05/99/05/09/23605378, на підставі яких винесені податкові повідомлення-рішення: від 28.10.2020 року №0002070901 на суму 211 000 грн. та від 27.10.2020 року №0001950901 на суму 271 000 грн. щодо накладення на ТОВ Вейт ЛТД штрафних санкцій, які полягають у відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального паливом з акцизного складу та незабезпечення своєчасного подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального на акцизному складі. Зазначені ППР були оскаржені до ДПС України, за результатом розгляду скарг ППР №0002070901 скасовано в частині застосування штрафних санкцій у сумі 91 000 грн., в іншій частині залишено без змін, та ППР №0001950901 скасовано в частині застосування штрафних санкцій у сумі 91 000 грн., в іншій частині залишено без змін.

Разом з цим, незважаючи на часткове скасування, позивач вважає, що спірні ППР суперечать вимогам закону, оскільки перевірка проведена з порушенням вимог Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02.09.2014 №1669-VІІ та Закону №1726-УІІІ, тому органи ДПС не мають повноважень перевіряти підприємства, що працюють у зоні АТО, а отже перевірка проведена не у межах та не у спосіб встановлений законодавством та відсутні фактичні обставини, підтверджені доказами порушень, за які застосовано такі санкції.

Крім того, карантин, встановлений постановою Кабінету Міністрів України, став для контрагента позивача та самого позивача форс-мажором, тобто надзвичайною і не підвладною волі сторін договору щодо поставки ТОВ Вейт ЛТД рівнемірів та обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками. За таких обставин, позивач просить у судовому порядку визнати Спірні ППР протиправними та скасувати.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 02.03.2021 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.

17 березня 2021 року до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено про безпідставність заявлених позовних вимог. Заперечення обґрунтовані тим, що Головне управління ДПС у Донецькій області здійснювало повноваження щодо контролю за додержанням платниками податків вимог податкового законодавства України в межах та засобами, що передбачені чинним законодавством України. Планових та позапланових перевірок ТОВ Вейт ЛТД ГУ ДПС не проводило, тому позивач помилково ідентифікує проведення фактичної перевірки як позапланової, що не відповідає вимогам ст. 75 ПК України. Водночас, позивачем фактично допущено посадових осіб ГУ ДПС до проведення фактичної перевірки без зауважень щодо неможливості її проведення. Окрім того, нормами податкового законодавства не передбачено звільнення розпорядників акцизних складів від відповідальності за відсутність обладнання витратомірами - лічильниками та/або рівнемірами - лічильниками та реєстрації в Єдиному державному реєстрі при виникненні форс мажорних обставин на які посилається позивач.

Крім того, при частковому скасуванні формується нове повідомлення-рішення/рішення/вимога та/або рішення щодо єдиного внеску на суму, що залишилась. На підставі рішення ДПС України № 2381/6/99-00-06-03-02-06 від 01.02.2021 податкові повідомлення рішення від 28.10.2020 №0002070901, від 27.10.2020 року №0001950901 вважаються відкликаними. На підтвердження анулювання спірних податкових повідомлень рішень надано скріншот з ІС Податковий блок .

15.02.2021 року ГУ ДПС у Донецькій області було надіслано на поштову адресу ТОВ Вейт ЛТД податкові повідомлення рішення № 0001175/09-01 та №0001176/09-01, прийняті за результатом висновків актів фактичних перевірок від 05.10.2020 №0009/05/99/05/09/23605178, №0010/05/99/05/09/23605178 та з урахуванням рішення ДПС України № 2381/6/99-00-06-03- 02-06 від 01.02.2021.

Враховуючи викладене, представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Ухвалою суду від 19 березня 2021 року у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи в загальному позовному провадженні відмовлено.

23 березня 2021 року до суду надійшла заява про зміну предмету позову, яка обґрунтована тим, що рішенням ДПС України №2381/6/99-00-06-03-02-06 від 01.02.2021 року контролюючий орган частково зменшив нараховану позивачу суму грошового зобов`язання за порушення норм законодавства, тому податкові повідомлення-рішення №0001950901 від 27.10.2020 року, №0002070901 від 28.10.2021 року, які були предметом позову у даній справі вважаються відкликаними, а замість них прийняті податкові повідомлення-рішення від 15.02.2021 року №0001175/09-01 та №0001176/09-01 зі зменшеними сумами грошового зобов`язання, у зв`язку з чим позивач просив суд змінити предмет позову та визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 15.02.2021 року №0001175/09-01 та №0001176/09-01.

Ухвалою суду від 25 березня 2021 року прийнято зміну предмету позову Товариства з обмеженою відповідальністю Вейт ЛТД , вирішено подальший розгляд справи №200/1965/21-а здійснювати з урахуванням зміненого предмету позову.

29 березня 2021 року до суду надійшли пояснення від представника відповідача, в яких зазначено, що відповідач вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов, тому просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю Вейт ЛТД , зареєстровано як юридична особа, включене до ЄДРПОУ 26.04.2000 за номером 23605378, місцезнаходження: 85280, Донецька область, м. Дзержинськ, селище міського типу Кірове, вул. Маяковського, будинок 2А, яке здійснює господарську діяльність - 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний); 47.30 Роздрібна торгівля пальним. Перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Костянтинівсько-Дружківське управління, Торецька ДПІ (а.с. 76, 239-240).

ГУ ДПС у Донецькій області на підставі наказу № 1195 від 23.09.2020 та направлень на перевірку від 23.09.2020 № 1336, 1335, з 30.09.2020 по 02.10.2020 на акцизному складі розташованому за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт. Північне, вул. Маяковського буд. 2А, було проведено фактичну перевірку з питань дотримання вимог ПК України, Кодексу законів про працю України, Законів України від 06.07.95 №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (зі змінами та доповненнями), від 01.06.2000 №1775-Ш Про ліцензування певних видів господарської діяльності (зі змінами та доповненнями), від 19.12.95 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (зі змінами та доповненнями), Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.17 №148 (зі змінами та доповненнями) та інших нормативно-правових актів ТОВ "ВЕЙТ ЛТД" (код ЄДРПОУ 23605378). Фактичну перевірку було завершено 02.10.2020 року(а.с.141, 178, 179).

За результатами перевірки складено акт від 05.10.2020 № 0009/05/99/05/09/23605378 (а.с. 152-158), яким встановлені порушення з боку ТОВ Вейт ЛТД :

- абзацу 1, 4, пп. а) абзацу 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України;

- абзацу 1, абзацу 5 пп. 230.1.3 п. 230.1 ст.230 ПК України;

- п. 85.2 ст.85 ПК України,

а саме :

- відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а саме : відсутність з 01.04.2020 року по 29.06.2020 року реєстрації в Єдиному державному реєстрі рівнемірів-лічильників на 5 резервуарах для зберігання пального та витратомірів- лічильників на 4 місцях відпуску пального наливом на акцизному складі ТОВ ВЕЙТ ЛТД № 1001361 за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт. Північне, вул. Маяковського буд. 2А;

- незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального на акцизному складі, а саме: за період з 01.04.2020 року по 30.06.2020 року ТОВ ВЕЙТ ЛТД до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику не було надано 91 електронний документ, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального на акцизному складі №1001361 за адресою Донецька область, м. Торецьк, смт. Північне, вул. Маяковського, буд. 2А;

- ненадання платником податків посадовим особам контролюючого органу після початку перевірки всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме: не було надано документів, що підтверджують проведення, відповідно до законодавства, повірки або оцінки відповідальності або калібрування паливороздавальних колонок зав. ном. 11457787, 11456787, 17687789, 070102 які встановлені на акцизному складі №1001361 та для яких міжповірочний інтервал складає один рік.

Керівник ТОВ ВЕЙТ ЛТД Шамардін В.М. підписав акт фактичної перевірки з зауваженнями та отримав 05.10.2020 року екземпляр акту № 0009/05/99/05/09/23605378 фактичної перевірки акцизного складу №1001361, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт Північне, вул. Маяковського буд. 2А, проведеної у період з 30.09.2020 по 02.10.2020 року (а.с. 156).

15.10.2020 року від ТОВ ВЕЙТ ЛТД до ГУ ДПС у Донецькій області надійшли заперечення № 1310/2020/1 до акту фактичної перевірки акцизного складу, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт. Північне, вул. Маяковського, буд. 2А, від 05.10.2020№0009/05/99/05/09/23605378 (а.с. 55-60).

Головне управління ДПС у Донецькій області листом № 79789/10/05-99-09-01-16 від 26.10.2020 року повідомило ТОВ ВЕЙТ ЛТД про результати розгляду заперечення № 1310/2020/1 до акту фактичної перевірки акцизного складу розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт Північне, вул. Маяковського, буд. 2А від 05.10.2020 №0009/05/99/05/09/23605378 (а.с. 42-45).

За результатами матеріалів фактичної перевірки ТОВ ВЕЙТ ЛТД та висновку про результати розгляду заперечень до зазначеного акту, 27.10.2020 року ГУ ДПС у Донецькій області прийняті податкові повідомлення-рішення №0001950901 та №0001960901 про застосування до ТОВ ВЕЙТ ЛТД штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) за відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі №1001361 у період з 01.04.2020 по 29.06.2020 у розмірі 271000,00 грн., з яких 91000,00 грн. штраф в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний електронний документ (1000*91), та за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 40-41).

ГУ ДПС у Донецькій області на підставі наказу ГУ ДПС у Донецькій області № 1194 від 23.09.2020 року та направлень на перевірку від 23.09.2020 № 1337, 1338, з 30.09.2020 по 02.10.2020 на акцизному складі, розташованому за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна, було проведено фактичну перевірку з питань дотримання вимог ПК України, Кодексу законів про працю України, Законів України від 06.07.95 №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (зі змінами та доповненнями), від 01.06.2000 №1775-Ш Про ліцензування певних видів господарської діяльності (зі змінами та доповненнями), від 19.12.95 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (зі змінами та доповненнями), Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.17 №148 (зі змінами та доповненнями) та інших нормативно-правових актів ТОВ "ВЕЙТ ЛТД" (код ЄДРПОУ 23605378). Фактичну перевірку було завершено 02.10.2020 року. (а.с. 151, 208, 209).

За результатами перевірки складено акт від 05.10.2020№ 0010/05/99/05/09/23605378 (а.с. 181-186), яким встановлені порушення з боку ТОВ Вейт ЛТД :

- абзацу 1, 4, пп. а) абзацу 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України;

- абзацу 1, абзацу 5 пп.230.1.3 п. 230.1 ст.230 ПК України;

- п. 85.2 ст.85 ПК України,

а саме :

- відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а саме: відсутність з 01.04.2020 року по 29.06.2020 року реєстрації в Єдиному державному реєстрі рівнемірів-лічильників на 3 резервуарах для зберігання пального та витратомірів-лічильників на 3 місцях відпуску пального наливом на акцизному складі ТОВ ВЕЙТ ЛТД № 1001362 за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна;

- незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання доцентрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального на акцизному складі, а саме: за період з 01.04.2020 року по 30.06.2020 року ТОВ ВЕЙТ ЛТД до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику не було надано 91 електронний документ, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального на акцизному складі № 1001362 за адресою Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна;

- ненадання платником податків посадовим особам контролюючого органу після початку перевірки всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме: не було надано документів, що підтверджують проведення, відповідно до законодавства, повірки або оцінки відповідальності або калібрування паливороздавальних колонок зав. ном. 9323, 18185, 42936 які встановлені на акцизному складі №1001362 та для яких міжповірочний інтервал складає один рік.

Керівник ТОВ ВЕЙТ ЛТД Шамардін В.М. підписав акт фактичної перевірки з зауваженнями та отримав 05.10.2020 року екземпляр акту № 0010/05/99/05/09/23605378фактичної перевірки акцизного складу №1001362, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна, проведеної у період з 30.09.2020 по 02.10.2020 року (а.с. 185).

15.10.2020 року від ТОВ ВЕЙТ ЛТД до ГУ ДПС у Донецькій області надійшли заперечення № 1310/2020/2 до акту фактичної перевірки акцизного складу, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна від 05.10.2020 №0010/05/99/05/09/23605378 (а.с. 51-54).

Головне управління ДПС у Донецькій області листом № 79788/10/05-99-09-01-16 від 26.10.2020 року повідомило ТОВ ВЕЙТ ЛТД про результати розгляду заперечення № 1310/2020/2 до акту фактичної перевірки акцизного складу розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна від 05.10.2020 №0010/05/99/05/09/23605378 (а.с. 46-50).

За результатами розгляду матеріалів фактичної перевірки ТОВ ВЕЙТ ЛТД ГУ ДПС у Донецькій області 28.10.2020 року було прийнято податкові повідомлення-рішення №0002070901 та №0002070901 про застосування до ТОВ ВЕЙТ ЛТД штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) за відсутність реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі №1001362 у період з 01.04.2020 по 29.06.2020 у розмірі 211000,00 грн., з яких 91000,00 грн. штраф в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний електронний документ (1000*91), та за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у розмірі 2040,00 грн. (а.с. 38-39).

Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями, ТОВ Вейт ЛТД звернулося зі скаргою від 12.11.2020 №№12112020/1, 12112020/2 на податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області від 28.10.2020 №№0002070901,0001950901 до Державної податкової служби України, у яких просило скасувати зазначені податкові повідомлення-рішення, оскільки вважає, що проведені перевірки незаконні, оскільки позивачем було укладено договір у березні 2020 року щодо поставки рівнемірів на обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

За результатами розгляду скарги позивача, ДПС України рішенням № 2381/6/99-00-06-03-02-06 від 01.02.2021 скасовано податкові повідомлення рішення ГУ ДПС у Донецькій області від 28.10.2020 №0002070901 в частині застосованих штрафних санкцій у сумі 91 000 грн., в іншій частині зазначене податкове повідомлення рішення залишено без змін, скасовано податкове повідомлення рішення ГУ ДПС у Донецькій області від 27.10.2020 №0001950901 в частині застосованих штрафних санкцій у сумі 91 000 грн., в іншій частині зазначене податкове повідомлення рішення залишено без змін, а скарги ТОВ Вест ЛТД - частково задоволені (а.с. 18-21).

На підставі рішення ДПС України № 2381/6/99-00-06-03-02-06 від 01.02.2021 податкові повідомлення рішення від 28.10.2020 №0002070901, від 27.10.2020 року №0001950901 вважаються відкликаними. На підтвердження анулювання спірних податкових повідомлень рішень надано скріншот з ІС Податковий блок (а.с. 104, 105).

15.02.2021 року ГУ ДПС у Донецькій області були прийняті податкові повідомлення рішення № 0001175/09-01, яким до ТОВ Вейт ЛТД застосовано штрафні (фінансові) санкціїу розмірі 180000 грн. та №0001176/09-01, яким до ТОВ Вейт ЛТД застосовано штрафні (фінансові) санкціїу розмірі 120000 грн., з урахуванням рішення ДПС України № 2381/6/99-00-06-03- 02-06 від 01.02.2021 (а.с. 223-227).

Не погодившись із цими Спірними ППР, позивач звернувся до суду.

Вирішуючи даний спір, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010.

Підпунктом 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичних перевірок визначений ст. 80 ПК України.

У п. 80.1 ст. 80 ПК України закріплено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, зокрема в разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Згідно правової позиції, викладеної у постанові Верховного Суду від 22.05.2018 року у справі №810/1394/16, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, є самостійною обставиною, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання за умови дотримання процедурних питань (прийняття наказу, вручення наказу, направлень, пред`явлення службових посвідчень) та не вимагає наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства. В даному випадку достатньо факту покладення на контролюючий орган здійснення контролю за дотриманням норм законодавства у відповідній сфері правовідносин (виробництво і обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального).

Умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок визначені ст. 81 ПК України.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

Із матеріалів справи судом встановлено, що на підставі наказів Головного управління ДПС у Донецькій області №1194 та №1195 від 23.09.2020 року, керуючись ст. 19-1, ст.20, ст. 75, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України, за наявністю інформації про відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі ТОВ Вейт ЛТД , розташованих за адресою: Донецька область, м. Торецьк, смт. Північне, вул. Маяковського, 2-А, та за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна, за період з 01.07.2019 року по 03.10.2020 року, на підставі направлень на проведення фактичної перевірки від 23.09.2020 року №1335, №1336, №1337, №1338, відповідачем здійснена фактична перевірка ТОВ Вейт ЛТД .

Фактична перевірка проводилась з 30.09.2020 року по 02.10.2020 року, за результатом перевірки складені акти від 05.10.2020 №0009/05/99/05/09/23605378, та №0010/05/99/05/09/23605378.

Перед початком фактичної перевірки ТОВ "ВЕЙТ ЛТД" на акцизному складі №1001361 за адресою Донецька область, м. Торецьк, смт Північне, вул. Маяковського, буд. 2А посадовими особами ГУ ДПС у Донецькій області було дотримано вимоги ст. 81 ПК України, 30.09.2020р. у 14 год. 00 хв. особі, яка фактично проводила розрахункові операції на акцизному складі (АЗС) - оператору АЗС Олійник Олександру Володимировичу (що призначено на посаду відповідно до наказу ТОВ ВЕЙТ ЛТД від 01.04.2002 року № 9 к) були пред`явлені службові посвідчення посадових осіб ГУ ДПС у Донецькій області, направлення на проведення фактичної перевірки від 23.09.2020р. №1336, №1335 та було вручено копію наказу №1195 від 23.09.2020р., про що Олійник О.В. розписався у направленнях №1336 та №1335 на перевірку (а.с. 178, 179).

Перед початком фактичної перевірки ТОВ "ВЕЙТ ЛТД" на акцизному складі №1001362 за адресою Донецька область, м. Торецьк, вул. Леніна посадовими особами ГУ ДПС у Донецькій області було дотримано вимоги ст.81 ПК України, 30.09.2020р. у 14 год. 35 хв. особі, яка фактично проводила розрахункові операції на акцизному складі (АЗС) - оператору АЗС Євдоченко Світлані Анатоліївні (що призначено на посаду відповідно до наказу ТОВ ВЕЙТ ЛТД від 02.08.2018 року № 5 к) були пред`явлені службові посвідчення посадових осіб ГУ ДПС у Донецькій області, направлення на проведення фактичної перевірки від 23.09.2020р. №1337, №1338 та було вручено копію наказу №1194 від 23.09.2020р., про що Євдоченко С.А. розписалася у направленнях №1337 та №1338 на перевірку.( а.с. 208, 209).

Згідно бази ІС Податковий блок 30.06.2020 року ТОВ Вейт ЛТД зареєстровано Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри від 30.06.2020 року (вх. № 9150119982) та від 30.06.2020 року (вх. № 9150120263), що фактично надало контролюючому органу інформацію про порушення підприємством вимог законодавства в частині обладнання акцизного складу (№1001361) (№1001362) витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.

Відтак судом не встановлено будь-яких порушень порядку проведення перевірки.

Крім того, щодо посилань позивача на те, що накази на проведення перевірки є недійсними, що тягне за собою і недійсність спірних ППР, так як підписані не уповноваженою особою, суд зазначає, що накази, так само як і спірні ППР, підписані ОСОБА_4 , яка, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є начальником (виконуючою обов`язки начальника) ГУ ДПС у Донецькій області (ВП код ЄДРПОУ 44070187), у зв`язку із перебуванням в стані припинення з 20.10.2020 року ГУ ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826), головою комісії з припинення якого є Лунькова С.І .

Щодо посилань позивача на Закони №1669-УІ та №1726-УІІІ стосовно встановленої заборони (мароторій) органами ДПС проводити перевірки, суд зазначає наступне.

На період проведення антитерористичної операції Законами № 1669 та № 1726-VIII введено мораторій на проведення органами ДФС України планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що провадять діяльність в населених пунктах на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та в населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, або які здійснили державну реєстрацію зміни місцезнаходження з території проведення антитерористичної операції на територію підконтрольну Україні, і які втратили первинну документацію щодо здійснення ними господарської діяльності на території та в період проведення антитерористичної операції.

При цьому, планових та позапланових перевірок ТОВ Вейт ЛТД ГУ ДПС у Донецькій області не проводило, а отже, ТОВ ВЕЙТ ЛТД помилково ідентифікує проведення фактичної перевірки як позапланової, що не відповідає вимогам ст. 75 ПК України.

Статтею 2 Закону від 03.11.2016 року № 1728 - VIII Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 1728- VIII) встановлено до 31.12.2017 року мораторій на проведення органами державного нагляду ( контролю) у сфері господарської діяльності.

Разом з тим, ст.6 Закону № 1728 - VIII визначено, що дія цього закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю), зокрема центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, та його територіальними органами. Тобто дія закону 1728 - VIII не поширюється на здійснення заходів державного нагляду (контролю) органами ДФС, отже посилання позивача на заборону проведення перевірок є безпідставними.

Підпунктом 14.1.6. п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що акцизний склад це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, а також приміщення, розташовані на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу.

Згідно пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу - це суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), крім суб`єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального.

Пунктом 230.1. ст. 230 ПК України визначено, що акцизні склади утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходжень до бюджету акцизного податку.

Акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Відпуск пального без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників забороняється.

На підставі п. 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України, розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Відповідно до вимог ст. 230 ПК України, постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку (далі - Порядок № 891).

Пунктом 2 Порядку № 891 визначено, що у цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

витратомір-лічильник (далі - витратомір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;

рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі (далі - рівнемір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара;

резервуар - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці;

обіг пального - будь-які операції, що передбачають: фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції); фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції).

Враховуючи вищезазначені норми чинного законодавства, при визначенні загальної місткості розташованих на акцизному складі резервуарів беруться до уваги стаціонарні споруди або ємності, які призначені для здійснення операцій, що передбачають фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального чи/або фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне та його зберігання, при цьому акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Позивач, посилаючись на Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30 березня 2020 року № 540-IX стверджує, що своєчасно обладнав АЗС та встановив рівноміри-лічильники.

Позивач зазначає, що карантин, встановлений постановою КМУ в Україні, став для контрагента позивача та самого позивача форс-мажором, тобто надзвичайною і не підвладною волі сторін договору щодо поставки ТОВ Вейт ЛТД рівнемірів та обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Так, Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) 30 березня 2020 року від № 540-IX (далі Закон № 540-IX), який набрав чинність 02.04.2020р. частиною 47 внесені наступні зміни: В абзаці шостому пункту 1 розділу II. Прикінцеві та перехідні положення"Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" (Відомості Верховної Ради України, 2018 р., N 49, ст. 399; із змінами, внесеними Законом України від 18 грудня 2019 року N 391-IX) слово "квітня" замінити словом "липня", а слово "липня" - словом "жовтня".

Тобто, на час проведення перевірки розділ II. Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку від 18 грудня 2019 року № 391-IX мав наступну редакцію: 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2019 року, крім: …. пункту 46 (щодо доповнення Податкового кодексу України статтею 233) розділу I цього Закону, що набирає чинності з 1 липня 2020 року. Установити, що у період з 1 липня 2020 року по 1 жовтня 2020 року автоматичне зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового здійснюється у тестовому режимі.

Пункт 46 ЗУ № 391-IX, зокрема, передбачає: Розділ VI ПКУ доповнити статтею 233 такого змісту: "Стаття 233. Зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового.

233.1. Для перевірки повноти декларування та сплати акцизного податку платниками податку з обсягів ввезеного на митну територію України, виробленого та реалізованого на митній території України пального або спирту етилового здійснюється автоматичне зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового (далі - зіставлення).

233.2. Зіставлення здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

233.3. При зіставленні здійснюється порівняння показників із системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового з показниками Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі щодо обсягів обігу та залишків пального у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД (крім скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, на які встановлено однакові ставки акцизного податку, для яких обсяги обігу та залишків пального підсумовуються та зіставляються загальним підсумком), акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

При зіставленні допускаються розбіжності не більше ніж на 5 відсотків обсягу обігу або залишків пального (для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, на які встановлено однакові ставки акцизного податку, - не більше ніж на 15 відсотків) чи не більше ніж на 2 відсотки об`єму відповідного резервуара.

233.4. При зіставленні здійснюється порівняння показників із системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та показників Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового щодо обсягів обігу спирту етилового у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів".

Тобто дані зміни стосуються виключно дій податкового органу щодо порівняння показників із системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового з показниками Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі щодо обсягів обігу та залишків пального, та не стосуються обов`язку платника акцизного податку облаштувати акцизний склад витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Також Законом № 540-IX внесені зміни до підрозділу 5 розділу ХХ ПКУкраїни, зокрема доповнено пунктами 29-1 - 29 -3, які стосуються акцизних складів, на території яких виробляється спирт етиловий денатурований для виробництва дезінфекційних засобів.

Відтак судом встановлено, що позивач не відноситься до категорії акцизних складів, на яких поширюється дія змін, внесених до ПКУ Законом № 540-IX.

Суд відмічає, що застосування штрафних санкцій визначене пунктом 128-1.1 ст. 128-1 ПК України, яким зокрема передбачено, що не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

На момент проведення перевірки (з 30.09.2020 по 02.10.2020) діяла наступна редакція п. 18 підрозділу 5 Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку розділу розділ XX ПК України: … 18. Норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються:

з 1 липня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

з 1 жовтня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

з 1 квітня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

з 1 липня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника), а також до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне).

Сторонамине заперечується, що позивачем не було обладнано АЗС витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками за період з 01.04.2020 по 30.06.2020, а об`єми його складу не перевищує 1000 куб. метрів.

Разом із тим штрафні санкції не застосовуються до 01.07.2020р. лише до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 ПКУ.

Станом на 30.06.2019р. пункт 212.1 статті 212 ПКУ передбачав, що платниками акцизного податку є: … 212.1.15. Особа, яка реалізує пальне.

Тобто позивач, як підприємство, яка реалізує пальне, до 01.07.2019р. було платником акцизного податку, та враховуючи наявність акцизного складу пального до 1000 метрів кубічних, до нього на підставі пункту 128-1.1 ст. 128-1 ПК України штрафні санкції застосовуються із 01.04.2020р.

Також суд відмічає, що відповідно до пункту 52 і підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

За таких обставин, відповідач підтвердив правомірність застосування штрафних санкцій.

Суд не бере до уваги твердження позивача про форс-мажорні обставини та неможливість через введення карантинних обмежень з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) до 30.06.2020р. встановлення витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, оскільки резервуари, які використовуються для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі з 01.01.2020 року, а карантинні обмеження були введені лише у березні 2020р.

Суд звертає увагу, що законодавчі зміни, на підставі яких у позивача виник обов`язок обладнати акцизний склад відповідними засобами вимірювання, були прийняті заздалегідь.

Законом №391-ІХ, який був прийнятий 18.12.2019 обов`язок щодо обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників змінено дату з 1 січня 2020 року на 1 квітня 2020 року.

Отже на думку суду, позивач знав про виникнення з 01.04.2020 у нього такого обов`язку та мав достатньо часу для того щоб придбати, встановити та зареєструвати витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники на своєму акцизному складі.

Разом з тим як вбачається з матеріалів справи, а саме договору поставки №1003/2020/2, укладеного між позивачем та ТОВ Каскад , цей договір укладений лише 10.03.2020, тобто після дати (01.01.2020), з якої акцизні склади до внесення змін Законом №391-ХІ, вже повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками (а.с. 71-73).

Будь-яких доказів неможливості укладення такого договору раніше, з іншим контрагентом або з інших підстав, які не залежали від його волі та позбавили останнього можливості вчасно придбати відповідні прилади, позивачем не наведено та під час розгляду цієї справи судом не встановлено.

Також суд відмічає, що позивач не заперечував сам факт реалізації пального на АЗС без встановлення витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, маючи можливість після 01.04.2020р. зупинити реалізацію пального у зв`язку із відсутністю виконання вимог ПКУ щодо обов`язкового встановлення витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

Отже, позивач допустив податкове правопорушення, за яке пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України передбачена відповідальність.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що факт вчинення позивачем порушення, передбаченого підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України, знайшов своє підтвердження при розгляді цієї справи, що стало правомірною підставою для застосування оспорюваного штрафу.

З урахуванням наведеного, у суду відсутні правові підстави для задоволення позову, оскільки спірні ППР відповідають обставинам справи та нормам матеріального права, при цьому позов не містить доказів, що підтверджували б відсутність вини позивача у вчинені податкового правопорушення.

На думку суду, у спірних правовідносинах відповідач діяв без порушення меж повноважень, визначених Законами України, а також обґрунтовано, у відповідності до вимог ст. 18 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, за якими органи державної влади та органи місцевого самоврядування, в тому числі, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також обґрунтовано.

Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів, які б доводили обґрунтованість заявленого позову, суду не надані, а отже позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Приймаючи до уваги відмову у задоволенні позову, розподіл судових витрат у відповідності до положеньст. 139 Кодексу адміністративного судочинства Українисудом не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю Вейт ЛТД до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 15.02.2021 року №0001175/09-01 та №0001176/09-01 - відмовити повністю.

Судове рішення складене та підписане 11 травня 2021 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.М. Чучко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2021
Оприлюднено13.05.2021
Номер документу96823790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1965/21-а

Постанова від 28.10.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Постанова від 28.10.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 11.05.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 19.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні