ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Справа № 500/637/20
11 травня 2021 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого Баб`юка П.М., розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Потуторського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
04 березня 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Потуторського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2020 року у даній справі позов задовольнити частково; застосовано захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді знеструмлення кабінету директора школи Потуторського навчального-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад ; в решті позовних вимог відмовити.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 лютого 2021 року у справі №500/637/20 рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2020 року у справі № 500/637/20 скасовано та прийнято постанову, якою задоволено позовні вимоги частково:
- застосовано заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівлі Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» за адресами: Тернопільська область, Бережанський район, с. Потутори та с. Жовнівка шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Судове рішення в справі №500/637/20 набрало законної сили 09.02.2021.
Від Потуторського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" 27.04.2021 надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення до 26.10.2021. В обґрунтування заяви зазначено те, що існують обставини, які ускладнюють виконання зазначеного рішення, зокрема, у навчальному закладі закінчується навчальний процес. Також, зазначено, що більшість недоліків ними усунуто, або знаходяться в процесі усунення, в підтвердження чого надав копії документів. Просить розгляд даної заяви проводити без участі відповідача.
Ухвалою суду від 29.04.2021 призначено судове засідання для розгляду заяви про відстрочення виконання рішення на 06.05.2021.
Від представника Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області 06.05.2021 надійшла заява, в якій просить розгляд заяви про відстрочення проводити в порядку письмового провадження, зазначає, що не заперечує проти задоволення зави про відстрочення виконання судового рішення враховуючи продовження відповідачем усунення порушень у сфері пожежної безпеки.
Враховуючи наведене, суд перейшов до розгляду заяви в письмовому провадженні.
Відповідно до ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч.2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч.3 ст.378 КАС України).
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч.5 ст.378 КАС України).
У постанові від 06.12.2019 у справі №2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.
Як уже зазначалось, Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 лютого 2021 року у справі №500/637/20 застосовано заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівлі Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» за адресами: Тернопільська область, Бережанський район, с. Потутори та с. Жовнівка шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Реалізація зазначеного рішення вплине на права та інтереси Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» , пов`язані із зупиненням експлуатації належної їй будівлі шкільного навчального закладу, яка використовується відповідачем з метою здійснення своєї основної діяльності, відповідно, Потуторський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» як боржник має право звернутись до суду із заявою про відстрочення виконання такого рішення.
За приписами статей 124 Конституції України та 370 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Аналіз статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку про можливість відстрочення виконання судового рішення за наявності виняткових обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями статтями 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Як убачається зі змісту заяви Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» про відстрочення виконання судового у справі №500/637/20, заявник вважає наявними реальні обставини, що роблять неможливим на даний час виконання вказаного судового рішення у зв`язку з відсутністю у відповідача та Бережанської міської ради Тернопільської області як засновника закладу освіти матеріальних ресурсів для усунення всіх пунктів одночасно.
До заяви про відстрочення виконання судового рішення відповідачем додано рішення Бережанської районної ради від 11.09.2020 №626 "Про передачу у комунальну власність нерухомого майна із переліку Бережани, сіл Лісники та Рай" та рішення Бережанської районної ради від 20.10.2020 №631 "Про вихід із складу засновників окремих бюджетних організацій (установ, закладів)", рішенням сесії Бережанської міської ради від 28.12.2020 №66 Бережанська міська рада увійшла в склад засновників Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» .
Бережанська міська рада, як заінтересована сторона у збереженні даного закладу освіти з 01.01.2021 розпочала фінансування робіт по ліквідації виявлених позивачем порушень.
В матеріалах справи міститься рішення сесії Бережанської міської ради від 02.03.2021 №164 , відповідно до якого, з метою проведення робіт по усуненню порушень вказаних у приписі позивача від 23.12.2019 №108 та Акті від 23.12.2019 №1, виділено кошти у сумі 150,00 тис грн.
В зв`язку із цим,15.03.2021 проведено роботи щодо обробітку дерев`яних конструкцій засобами вогнезахисту всіх приміщень будівель Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» , що підтверджується актом приймання виконаних робіт з вогнезахисного оброблення від 15.03.2021 №1.
Також, Бережанська міська рада звернулася із листом №296/01-17 від 16.04.2021 про проведення проектно-вишукувальних робіт з системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного порошкового пожежегасіння, системи блискавкозахисту на об`єктах будівель Потуторського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» .
Суд бере до уваги викладене у заяві Потуторського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" про відстрочення виконання судового рішення та надані докази.
Також, суд враховує, що відповідно до положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 №1052 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Тому, суд бере до уваги те, що Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області - відповідач у даній справі та орган, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, не заперечує проти відстрочення виконання судового рішення у даній справі.
З урахуванням позиції контролюючого органу, суд вважає за можливе задовольнити заяву Потуторського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" про відстрочення виконання судового рішення до 26.10.2021.
Керуючись статтями 241, 243, 248, 378 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Потуторського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" про відстрочення виконання рішення суду від 09 лютого 2021 року у справі №500/637/20 - задовольнити.
Відстрочити виконання Постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 лютого 2021 року у справі №500/637/20 до 26.10.2021.
Копію даної ухвали направити учасникам справи.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Головуючий суддя Баб`юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2021 |
Оприлюднено | 14.05.2021 |
Номер документу | 96826537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні