ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2018 року Справа № 804/328/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Держраці у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповільністю АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Держраці у Дніпропетровській області (далі - ГУ Держпраці у Дніпропетровській області, позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповільністю АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД (далі - ТОВ АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД , відповідач), а саме: заборонити експлуатацію: автонавантажувача (інвентарний № відсутній), електроталь вантажопідіймальністю 1,0 т (інвентарний № відсутній) на території підприємства, етікеровочний верстат ОБ-КЄТ (заводський № відсутній), етікеровочний верстат Н1-КЄТ (заводський № відсутній), 3-х автоматичних закатувальних верстата Б-4КЗК 79А(заводський № відсутній), 2-х фаршмілок (заводський № відсутній), цебулерізку (заводський № відсутній), 2-х автоклавів (заводський № відсутній), 2-х парових котлів (заводський № відсутній), 2-х компресорних установок.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що при проведенні позапланової перевірки додержання вимог чинного законодавства з охорони праці та промислової безпеки ТОВ АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД за адресою: 53200, Дніпропетровська обл., м.Нікополь, вул.Довгалівська, 14, виявлено ряд порушень вимог законодавства з охорони праці. Виявлені в ході перевірки порушення зафіксовані в акті перевірки від 14.12.2017р. №54/2.7-5 та створюють загрозу життю та здоров`ю працюючих і на момент звернення до суду не усунені відповідачем.
Ухвалою суду від 15.01.2018р. позовну заяву залишено без руху на підставі ст.169 КАС України зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків.
На виконання ухвали суду, позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви.
05.02.2018р. ухвалою суду справу прийнято до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Відповідач про розгляд справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення та своїм правом на подання відзиву не скористався, жодних пояснень, заяв або клопотань не подав.
Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що у період з 13.12.2017р. по 14.12.2017р. відповідно до наказу від 12.12.2017р. №1336-П, направлення на проведення перевірки №584/2.7-н від 12.12.2017р., ухвали слідчого судді Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 04.12.2017р. (справа №200/21175/17, провадження №1-кс/200/12819/17 та справа №200/21176/17, провадження №1-кс/200/12820/17), посадовими особами ГУ Держпраці у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ТОВ АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД за адресою: 53200, Дніпропетровська обл., м.Нікополь, вул.Довгалівська, 14.
За результатами перевірки складено акт №54/2.7-5 від 14.12.2017р.
В акті перевірки встановлено низку порушень, допущених відповідачем, які створюють загрозу життю та здоров`ю працюючих та зумовили необхідність звернення позивача до суду з даним позовом.
Зміст порушень зафіксований в акті №54/2.7-5 від 14.12.2017р. та полягає, зокрема, в наступному:
1.Автонавантажувач (інвентарний № відсутній) не зареєстрований та не пройшов державний технічний огляд, порушено п.11, НПАОП 0.00-6.01.10 Порядок проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів ;
2. Електроталь вантажопідіймальністю 1,0 т (інвентарний № відсутній) на території підприємства, не зареєстрована та не опосвідчена, чим порушено п.6.9.1. розділу 6.9. НПАОП 01.41-1.01-01 Правила охорони праці під час технічного обслуговування та ремонту машин і обладнання сільськогосподарського виробництва ;
3. На етікеровочному верстаті ОБ-КЄТ-С2 (заводський № відсутній) на рухомій частині транспортеру відсутнє огородження, чим порушено п.8.41. розділу 8 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
4. На етікеровочному верстаті Н1-КЄТ (заводський № відсутній) на рухомій частині транспортеру відсутнє огородження, чим порушено п.8.41. розділу 8 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
5. На 3-х автоматичних закатувальних верстатах Б-4КЗК 79А (заводський № відсутній) на рухомих частинах транспортерів відсутнє огородження, чим порушено п.8.41. розділу 8 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
6. На 2-х фаршмішалках (заводський № відсутній) відсутнє огородження лопатей фаршевого бункера, чим порушено п.п.7.4.26,7.4.14 розділу 7.4 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
7. На цебулерізці (заводський № відсутній) відсутній штовхач з обмежником проштовхування цибулі, чим порушено п.7.4.21 розділу 7.4 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
8. На 2-х автоклавах (заводський № відсутній) не справні манометри та блокувальні пристрої, та п.7.4.90 розділу 7.2 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
9. Автоклави встановлено в виробничому приміщенні, чим порушено п.п.6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 розділу 6 НПАОП 0.00-1.59-87 Правила будови та безпечної експлуатації сосудів, що працюють під тиском ;
10. На 2-х парових котлах (заводський № відсутній) не справні манометри та блокувальні пристрої, та п.7.4.90 розділу 7.2 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ;
11. Парові котли встановлено в виробничому приміщенні, чим порушено п.п.6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 розділу 6 НПАОП 0.00-1.59-87 Правила будови та безпечної експлуатації сосудів, що працюють під тиском ;
12. На 2-х компресорних установках відсутнє огородження рухомих механізмів, чим порушено п.2-17 НПАОП 0.00-1.13-71 Правила будови і безпечної експлуатації стаціонарних компресорних установок, повітропроводів та газопроводів .
Примірник акту перевірки отриманий посадовою особою підприємства - директором Грабовим В.П. 14.12.2017р., заперечень або зауважень до даного акту перевірки не було, що підтверджується змістом перевірки.
Отже, підставою для застосування відповідних заходів реагування є порушення суб`єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків, що зумовило звернення до суду.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Згідно зі ст.1, ч.5, ч.11 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.
Частиною 1 ст..6 наведеного Закону встановлено, підставами для здійснення позапланових заходів є:
- подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Не виправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
- перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;
- неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
- доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Частиною ч.4 ст.6 Закону визначено, що строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Згідно із ч.1 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Частиною 6 ст.7 Закону визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості:
- дату складення акта;
- тип заходу (плановий або позаплановий);
- форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);
- предмет державного нагляду (контролю);
- найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;
- найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.
Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).
У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.
Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Згідно з ч.7 ст.7 Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
У відповідності до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 (далі - Положення №96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно п.7 Положення №96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
В силу ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
У відповідності до ст.38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Зокрема, пп.16 п.4 Положення №96 передбачено, що Держпраці здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та перевірки їх знань.
Згідно з пп.5 п.6 вказаного Положення передбачено, що Держпраці для виконання покладених на неї завдань має право безперешкодно проводити відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об`єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.
Згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №100 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визначення такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України Перелік територіальних органів Державної служби з питань праці, що утворюються, було вирішено, зокрема, утворити Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області.
Приписами норми ч.1 ст.39 Закону України Про охорону праці передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, зокрема, мають право:
- видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов`язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки;
- забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Абзацом 1 ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ст.ст.73-76 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оцінюючи усі докази, надані суду, у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Як вбачається з проаналізованих положень Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та Закону України Про охорону праці позивач наділений повноваженнями на звернення до адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що у період з 13.12.2017р. по 14.12.2017р. фахівцями позивача проведено позапланову перевірку додержання вимог чинного законодавства з охорони праці та промислової безпеки відповідачем.
За результатами перевірки встановлені порушення вимог законодавства у сферах охорони праці та промислової безпеки.
Так, технологічні транспортні засоби, що не пройшли державний технічний огляд, не допускаються до подальшої експлуатації та підлягають повторному технічному огляду після закінчення усунення недоліків, зазначених у пункті 9 цього Порядку, і внесення плати за проведення повторного технічного огляду (п.11 НПАОП 0.00-6.01.10 Порядок проведення державного технічного огляду великовантажних та інших технологічних транспортних засобів ).
Вантажопідіймальні машини, вантажозахватні пристрої й конвеєри повинні відповідати вимогам ДНАОП 0.00-1.03-93, ГОСТ 12.2.003-91, ГОСТ 12.2.022-80, ГОСТ 12.3.002-75, ГОСТ 12.3.009-76, ГОСТ 12.4.026-76. Вантажопідіймальні машини й механізми не можуть бути допущені до експлуатації до їхньої реєстрації і технічного опосвідчення в установленому порядку (п.6.9.1. розділу 6.9. НПАОП 01.41-1.01-01 Правила охорони праці під час технічного обслуговування та ремонту машин і обладнання сільськогосподарського виробництва ).
Обертові і рухомі частини устаткування, привідних механізмів, двигунів повинні бути надійно огороджені відповідно до ГОСТ 12.2.062-81* "ССБТ. Оборудование производственное. Ограждения защитные", затвердженого та введеного в дію постановою Державного комітету СРСР зі стандартів від 30.10.81 №4772 (із змінами та доповненнями), або розташовані так, щоб унеможливлювалося травмування обслуговувального персоналу (п.8.41. розділу 8 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ).
Запобіжна решітка і кришка фаршмішалки повинні бути зблокованими з пусковим пристроєм таким чином, щоб виключити можливість пуску і роботи фаршмішалки в разі піднятих решіток і відкритої кришки. Якщо завантажувальний бункер пельменного автомата розташований високо, то в разі ручного завантаження необхідно користуватися підставкою, наглухо закріпленою до підлоги (п.п.7.4.14, 7.4.26 розділу 7.4 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ).
Не дозволяється експлуатація цибулерізки, не укомплектованої штовхачем з обмежником для проштовхування цибулі до ножового диска (п.7.4.21 розділу 7.4 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ).
Не дозволяється включати автоклав у разі несправностей: заземлення, запобіжних клапанів і блокувальних пристроїв, вентилів на паровій і водяній лініях, пропуску пари з автоклава, кріплення противаг, кріплення продувного повітряного крана, манометрів, кріплення затискачів кришки автоклава, за наявності тріщин (п.7.4.90 розділу 7.2 НПАОП 05.0-1.05-06 Правила охорони праці для працівників берегових рибопереробних підприємств ).
Посудини повинні встановлюватись на відкритих площадках у місцях, що виключають скупчення людей, або в окремо розташованих будинках. Допускається встановлення посудин: у приміщеннях, що прилягають до виробничих будівель, за умови відокремлення їх від будівлі капітальною стіною; у виробничих приміщеннях у випадках, передбачених галузевими правилами безпеки; із заглибленням у ґрунт за умови забезпечення доступу до арматури і захисту стінок посудини від корозії під дією ґрунту та блукаючих струмів. Не дозволяється встановлювати посудини в житлових, громадських і побутових будинках, а також у прилеглих до них приміщеннях (п.п.6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 розділу 6 НПАОП 0.00-1.59-87 Правила будови та безпечної експлуатації сосудів, що працюють під тиском ).
Всі рухомі частини компресорів, що обертаються, електродвигунів і інших механізмів мають бути надійно захищені (п.2-17 НПАОП 0.00-1.13-71 Правила будови і безпечної експлуатації стаціонарних компресорних установок, повітропроводів та газопроводів ).
За таких обставин, суд погоджується з позивачем, що порушення, які були виявлені під час перевірки створюють загрозу життю та/або здоров`ю працюючих, що підтверджується позаплановою перевіркою підприємства і відображено у акті перевірки №54/2.7-5 від 14.12.2017р.
Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
В зв`язку з наведеним, держава, через наділені повноваженнями органи, вживає заходи для забезпечення безпеки людей. До таких заходів відноситься, в тому числі, і встановлення на законодавчому рівні вимог до охорони праці. Такі вимоги є обов`язковими для встановленого законодавством кола суб`єктів, зокрема, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, котрі використовують найману працю. Не дотримання цих вимог створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Доказів усунення виявлених порушень у повному обсязі відповідачем не надано.
Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст.72-77, 90, 139, 241-246, 260-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Держраці у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповільністю АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповільністю АНАСТАСІ КОМПАНІ ЛТД (53200, Дніпропетровська обл., м.Нікополь, вул.Довгалівська, 14, код ЄДРПОУ 36254688), а саме: заборонити експлуатацію: автонавантажувача (інвентарний № відсутній), електроталь вантажопідіймальністю 1,0 т (інвентарний № відсутній) на території підприємства, етікеровочний верстат ОБ-КЄТ (заводський № відсутній), етікеровочний верстат Н1-КЄТ (заводський № відсутній), 3-х автоматичних закатувальних верстата Б-4КЗК 79А (заводський № відсутній), 2-х фаршмілок (заводський № відсутній), цебулерізку (заводський № відсутній), 2-х автоклавів (заводський № відсутній), 2-х парових котлів (заводський № відсутній), 2-х компресорних установок.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені ст.295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до п.п.15.5 п.15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Г. В.Кадникова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2021 |
Номер документу | 96857508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні