Рішення
від 06.11.2018 по справі 804/3728/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2018 року Справа № 804/3728/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кадникової Г.В.

при секретарі судового засідання Шимановській О.Є.

за участю: представника позивача Парханової О.І.,

представника відповідача Солодовнік Е.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Справжні фарби" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Справжні фарби" (далі - ТОВ "Справжні фарби", позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог):

- визнання дій, Головного Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, неправомірними щодо встановлення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:682:0034 загальною площею 0,7220 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Гвардійська, 20, згідно з витягом №03-07/190216/36 від 19.02.2016р.;

- визнання дій, Головного Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, неправомірними щодо встановлення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:682:0076 загальною площею 0,4134 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Гвардійська, 20, згідно з витягом №3/190716/03-07 від 19.07.2016р.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що нормативна оцінка земельних ділянок згідно витягів №03-07/190216/36 від 19.02.2016р. кадастровий номер 1210100000:08:682:0034 загальною площею 0,7220 га та №3/190716/03-07 від 19.07.2016р. кадастровий номер 1210100000:08:682:0076 загальною площею 0,4134 га була здійснена в порушення Порядку №18/15/21/11, не на підставі технічної документації та технічної інвентаризації, що призвело до необґрунтованого підвищення орендної плати за вказані земельні ділянки у зв`язку із застосуванням підвищеного коефіцієнту Кф, що призвело до негативних наслідків для позивача.

Ухвалою суду від 29.05.2018р. відкрито провадження у справі №804/3728/18 та призначено розгляд справи у підготовчому засіданні.

Ухвалою суду від 03.09.2018р. задоволено заяву позивача про визнання причини пропуску строку звернення до суду поважною та його поновлення.

Ухвалою суду від 25.07.2018р. задоволено клопотання позивача та замінено відповідача по справі - Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області на належного відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

27.06.2018р. у підготовчому засіданні оголошено перерву до 25.07.2018р.

Ухвалою суду від 25.07.2018р. продовжено на тридцять днів підготовче провадження по справі.

03.09.2018р. у підготовчому засіданні оголошено перерву до 11.09.2018р.

11.09.2018р. у підготовчому засіданні оголошено перерву до 19.09.2018р.

19.09.2018р. у підготовчому засіданні оголошено перерву до 01.10.2018р.

Ухвалою суду від 01.10.2018р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У відзиві на адміністративний позов та відповіді на пояснення щодо позовних вимог відповідач зазначив, що земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельні ділянки кадастровий номер 1210100000:08:682:0034 та кадастровий номер 1210100000:08:682:0076 сформовані та мають визначену площу. Крім того, інформація про будь-які частини земельної ділянки, які б мали визначену площу в правовстановлюючих документах та відомостях Державного земельного кадастру на земельні ділянки відсутня. Таким чином, законодавством України не визначений такий об`єкт Державного земельного кадастру як частина земельної ділянки , решта земельної ділянки.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши та вивчивши подані документи і матеріали справи, оцінивши їх у сукупності, прийшов до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до п. 1 рішення сесії Дніпропетровської міської ради від 24.12.2004 року №168/23 Про передачу земельної ділянки по вул. Гвардійська, 20 в оренду ТОВ Справжні фарби , код ЄДРПОУ 32513664, по фактичному розміщенню адміністративно-побутових і виробничих будівель , Дніпропетровська міська рада вирішила затвердити матеріали земельно-кадастрової інвентаризації, розроблені ТОВ Бізнес-Експерт і передати земельні ділянки площею 0,7220 га (кадастровий номер 1210100000:08:682:0034) в оренду строком на п`ятнадцять років по фактичному розміщенню адміністративно-побутових і виробничих будівель, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості), і площею 0,0519 га (кадастровий номер 1210100000:08:682:0035) у спільну оренду строком на п`ятнадцять років по фактичному розміщенню проїзду за адресою: вул. Гвардійська, 20. Визначити орендну плату за користування цими земельними ділянками у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства.

01.02.2005 року на виконання рішення міської ради від 24.12.2004 року №168/23 між ТОВ Справжні фарби та Дніпропетровською міською радою укладено договір оренди землі (надалі - Договір оренди землі), який у встановленому порядку зареєстрований начальником відділу реєстрації та кадастру Дніпропетровського міського управління Дніпропетровської регіональної філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру за №040510401001 від 13.10.2005 року.

Згідно п.п.4.1. Договору оренди землі річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі 1 (%) відсотка від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України (п.п. 4.2 Договору оренди землі).

Відповідно до п.2.3. Договору оренди землі нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору становить 3 478 428грн. 26коп.

25.03.2011 року між ТОВ Справжні фарби та Дніпропетровською міською радою укладено Додатковий договір до договору оренди земельної ділянки.

Розділ 4 Орендна плата Договору від 25.03.2011 року викладено у наступній редакції: п.п.4.1 Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати встановлюється у мінімальному розмірі, встановленому Податковим кодексом України для відповідної категорії земель, виду цільового призначення та функціонального використання.

Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється на підставі цільового призначення, категорії та функціонального використання з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формою, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (п.п.4.2 Договору) .

Так, згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №701/1391 від 27.01.2011р. коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) з кадастровим номером 1210100000:08:682:0034 має значення - 1,2, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 7 570 946,64 гривень.

Згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер №1210100000:08:682:0034, який виданий Управлінням Держземагентства у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області від 19.02.2016 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 16 246 907,81 грн., при цьому коефіцієнт Км2 - 2,85; сукупний коефіцієнт Км3 - 1,20; коефіцієнт Кф - 1,20.

Нормативна грошова оцінка згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: вул. Гвардійська, буд. 20, м. Дніпропетровськ, який виданий Управлінням Держземагентства у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області 27.01.2011р., визначалася на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська, затвердженої Рішенням Дніпропетровської міської ради № 20/61 від 06.10.2010р.

Зазначена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська була розроблена згідно договору №573-07-2006р. від 20.11.2006р., укладеного між Комітетом земельних відносин Дніпропетровської міської ради та Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто .

Технічна документація відповідно до вимог законодавства пройшла державну експертизу, у зв`язку з чим Державне агентство земельних ресурсів України надало висновок від 13.06.2013р. №341-13.

Щодо земельної ділянки кадастровий номер №1210100000:08:682:0076 загальною площею 0,4134 га суд зазначає наступне.

25.08.2016 року на підставі рішення міської ради від 30.09.2015р. №109/67 та від 08.06.2016р. №184/9 між ТОВ Справжні фарби та Дніпропетровською міською радою був укладений договір оренди, який у встановленому порядку зареєстрований за номером 651.

Згідно п.2 Договору від 25.08.2016р. в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,4134 га.

Згідно п.п.2.2 Договору цільове призначення земельної ділянки: 11. землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжніх будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд).

Код КВЦПЗ 11.2 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) (п.п.2.3 Договору).

Функціональне використання: по фактичному розміщенню нежитлових будівель (будівель ЦМС, гараж, сарай) (п.п.2.4 Договору).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначена у довідці про нормативну грошову оцінку (витяг із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки. Ця довідка є невід`ємною частиною договору та є підставою для вирахування державного мита та нарахування орендної плати за землю.

Згідно п.п.4.1 Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати встановлюється у мінімальному розмірі, встановленому Податковим кодексом України для відповідної категорії земель, виду цільового призначення та функціонального використання.

Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється на підставі цільового призначення, категорії та функціонального використання з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формою, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (п.п.4.2 Договору).

Так, згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер №1210100000:08:682:0076, який виданий Управлінням Держземагентства у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області №3/190716/03-07 від 19.07.2016 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 9 302 592,37 грн., при цьому коефіцієнт Км2 - 2,85; сукупний коефіцієнт Км3 - 1,20; коефіцієнт Кф - 1,20.

Тож, вважаючи, необґрунтованим підвищення орендної плати земельних ділянок кадастровий номер 1210100000:08:682:0034 згідно з витягом №03-07/190216/36 від 19.02.2016р. та кадастровий номер 1210100000:08:682:0076 згідно з витягом №3/190716/03-07 від 19.07.2016р., позивач звернувся із даним позовом до суду за захистом порушеного права.

Правовідносини у галузі земельних відносин, повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у цій галузі та їх повноваження врегульовані Положенням про Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №308 від 17.11.2016р. (далі - Положення №308), а також Земельним кодексом України.

Відповідно до змісту ч.1 ст.116 Земельного кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Частиною 1 ст.123 Земельного кодексу України встановлено, що надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.

Відповідно до ст.1 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998р. №161-XIV, оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Частинами 1-2 ст.21 Про оренду землі (в редакції від 01.02.2005, тобто чинній на момент складання договору оренди землі) визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України Про плату за землю ).

У ст.19 Закону України Про плату за землю від 03.07.1992р. №2535-XII, який втратив чинність на підставі Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 р., проте, його норми були чинними на момент укладення вказаного договору оренди, встановлено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності).

Відповідно до норм статтей 288, 289 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

- може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Статтею 5 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року №1378-IV встановлено, що залежно від мети та методів проведення, оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Нормами ст.18 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до частин 1, 2 ст.20 Закону України Про оцінку земель , за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, яка затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Нормами ч.1 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997р. №280/97-ВР визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ч.1 ст.73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який, відповідно до ст.23 Закону України Про оцінку земель , видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, є Державне агентство земельних ресурсів України, яке, відповідно до пункту 2 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів.

Згідно пп.6 п.4 Положення про Держземагенство України та п.21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, територіальні органи Держземагентства уповноважені видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затверджений Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006р. №18/15/21/11, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за №388/12262 (далі - Порядок нормативної грошової оцінки земель).

Відповідно до п.3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель, нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою: Цн = (В х Нп) / Нк х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Відповідно п.3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповненням державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Дерземкомстату України від 05.11.1998 року №377 (надалі - Інструкція), відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до Інструкції у Порядку заповнення граф першого та другого розділів форми №6-зем Інструкції зазначено:

У графі 37 - землі промисловості: землі, на яких провадяться головним чином промислові види діяльності (вказані в додатку 1), включно зі всіма допоміжними територіями, зокрема, під`їзні дороги та проїзди, очисні споруди, поля фільтрації цукрових заводів, стоянки, складські площадки, території закладів управління і т.ін.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (додана до матеріалів адміністративного позову), види економічної діяльності згідно КВЕД- 2010:

20.30 виробництво фарб, лаків і подібної продукції, друкарської фарби та мастик (основний), що відповідає КВЕД 2005 - 24.30.0 (секція - D, підсекція - DG, - 24).

Перший і основний вид економічної діяльності за Національним класифікатором України класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2005 відноситься до економічної діяльності на землях промисловості, розділу: секція - D, підсекції - DG, -24 та значений у додатку 1 Інструкції Класифікація видів економічної діяльності на землях промисловості (у графі 37) зазначені вся промисловість у секції D - та класифікація по підсекціям.

Що стосується другого та третього виду діяльності позивача, яка зазначена у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, то така діяльність відноситься до комерційної діяльності: 46.19 діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, що відповідає КВЕД 2005 - 51.19.0 (секція - G Торгівля; ремонт автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку , розділ - 51 Оптова торгівля і посередництво в оптовій торгівлі , група - 51.1 Посередництво в оптовій торгівлі , клас - 51.19 Посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту ); 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, що відповідає КВЕД 2005 - 51.53.1 (секція - G Торгівля; ремонт автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку , розділ - 51 Оптова торгівля і посередництво в оптовій торгівлі , група - 51.5 Оптова торгівля несільськогосподарськими проміжними продуктами , клас - 51.53 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням ).

У Додатку 3 Інструкції Класифікації видів економічної діяльності на землях, що використовуються в комерційних цілях (у графі 42) секція G - оптова і роздрібна торгівля; торгівля транспортними засобами; послуги з ремонту , секція 51 оптова торгівля і посередництво у торгівлі зазначені різновиди посередництва та торгівлі, та мають Кф -2,5.

У Таблиці 1.1 Порядку нормативної грошової оцінки земель Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) зазначені всі коефіцієнти Кф.

При цьому коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) - категорія земель за функцією використання Землі промисловості мають коефіцієнт Кф - 1,2., землі комерційного використання Кф-2,5.

Також відповідно до Розділу 5 Грошова оцінка земель різного функціонального використання Технічної документації із нормативної грошової оцінки земель міста , затвердженої рішення Дніпропетровської міської ради від 26.12.2007р. №5/26, визначено Землі промисловості також мають коефіцієнт Кф -1,2, землі комерційного використання Кф-2,5.

Позивач в адміністративному позові зазначив, що із витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №03-07/190216/36 від 19.02.2016р. вбачається, що вся площа земельної ділянки кваліфікована як землі під забудовою, натомість згідно матеріалів технічної інвентаризації лише частина спірної земельної ділянки зайнята будівлями, а саме: 0,1360 (0,1138 га + 0,0223 га), в той час як решта 0,5860 га інші угіддя. Таким чином, на думку позивача, до частини земельної ділянки площею 0,5860 га необхідно застосувати коефіцієнт Кф 0,1, оскільки ця частина не вкрита забудовою, а до іншої частини у розмірі 0,1360 га застосувати коефіцієнт Кф 1,2.

Щодо позовних вимог відносно земельної ділянки кадастровий номер №1210100000:08:682:0076 загальною площею 0,4134 га позивач зазначив наступне. Згідно витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №3/190716/03-07 від 19.07.2016р. вбачається, що вся площа земельної ділянки кваліфікована як землі під забудовою, натомість згідно матеріалів технічної інвентаризації лише частина спірної земельної ділянки зайнята будівлями, а саме: 0,0920 га, в той час як решта 0,3214 га інші угіддя. Таким чином, на думку позивача, до частини земельної ділянки площею 0,3214 га необхідно застосувати коефіцієнт Кф 0,1, оскільки ця частина не вкрита забудовою, а до іншої частини у розмірі 0,0920 га застосувати коефіцієнт Кф 1,2.

Водночас суд не погоджується з такими доводами позивача.

Так, відповідно до абз.3 п.3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Разом з тим, позивачем не надано до суду даних про розробку документації із землеустрою щодо виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання та затвердження її Дніпропетровською міською радою.

Також на дату видання відповідачем спірного витягу до останнього не надходила документація із землеустрою та рішення Дніпропетровської міської ради щодо затвердження такої документації.

Наведене свідчить про обґрунтованість застосування відповідачем спірного показника коефіцієнту Кф 1,2 при визначенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок кадастровий номер 1210100000:08:682:0034 загальною площею 0,7220 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Гвардійська, 20, згідно з витягом №03-07/190216/36 від 19.02.2016р. та кадастровий номер 1210100000:08:682:0076 загальною площею 0,4134 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Гвардійська, 20, згідно з витягом №3/190716/03-07 від 19.07.2016р.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до приписів ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд приходить висновку, що заявлені позивачем вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову не підлягають відшкодуванню.

Керуючись ст.ст.139, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Справжні фарби" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Текст рішення у повному обсязі виготовлено 09 листопада 2018 року.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено17.05.2021
Номер документу96857510
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3728/18

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні