ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
30 березня 2021 року м. Ужгород№ 260/4474/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Микуляк П.П.,
при секретарі Петрус К.І.,
за участю:
позивача: ТОВ "Прага Уж", представник - не з`явився,
відповідача: Ужгородська міська рада, представник - не з`явився,
третьої особи: ОСОБА_1 - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прага Уж" до Ужгородської міської ради про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України проголошена вступна та резолютивна частини Рішення. Повний текст Рішення виготовлено та підписано 12 квітня 2021 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Прага Уж» звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Ужгородської міської ради, третя особа - ОСОБА_1 , яким просить суд визнати неправомірним та скасувати п.1.4 Рішення ХХХІХ сесії Ужгородської міської ради VII скликання №1687 від 05.09.2019 року, "Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", в частині відведення земельної ділянки з передачею її у власність громадянину ОСОБА_1 , площею 0,0794га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в районі АДРЕСА_1 .
Позовна заява мотивована тим, що 05 вересня 2019 року Ужгородська міська рада XXXIX сесії VII скликання рішенням № 1687 Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок , надала дозвіл на підготовку проекте землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею її у власність - ОСОБА_1 , на земельну ділянку площею 0,0794 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, в АДРЕСА_1 .
Представник позивача зазначає, що земельна ділянка громадянину ОСОБА_1 сформована, їй присвоєно кадастровий номер, із цільовим призначенням: 02.01 "Для будівництва і обслуговування житловою будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)", в подальшому, відповідачем на комісії по земельним спорам погоджено межі земельної ділянки та готується передача даної земельної ділянки ОСОБА_1 у приватну власність для будівництва житлового будинку .
Згідно детального плану території мікрорайону Червениця із нанесенням вищезгаданої земельної ділянки, така відноситься до території громадської забудови, і ця територія не віднесена до території житлової забудови.
Вказана земельна ділянка може бути передана громадянину тільки виключно із земель, на яких передбачено згідно містобудівної документації розміщення житлової забудови, таким чином оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Представником відповідача до суду було подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечує проти позову, вважає вимоги позивача безпідставними, незаконними та такими що не підлягають до задоволення, оскільки вважає, що за результатом розгляду заяви ОСОБА_1 щодо надання дозволу на підготовку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку відповідач зобов`язаний був надати дозвіл, оскільки Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в Постанові від 18.10.2018р. у справі №806/1316/18 зазначено, що перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, який визначений ч. 7 ст. 118 ЗК України, є вичерпним, при цьому, чинним законодавством не передбачено право суб`єкта владних повноважень відступати від положень ст.118 ЗК України.
Крім того, представник позивача зазначив, що твердження позивача про те, що оскаржуване рішення порушує його право на можливість в подальшому участі в аукціоні щодо придбання земельної ділянки та факт того, що позивач вже звернувся з вимогою до міського голови винести питання продажу земельної ділянки на аукціон з відкритих торгів не має братись судом до уваги.
Представники сторін в судове засідання не з`явилися, однак подали до суду клопотання про розгляд справи за їх відсутності.
Відповідно до п.1 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи вказане, суд вважає, що вжито всіх заходів для належного повідомлення сторін про дату, час та місце проведення судового засідання, не вбачає причин для відкладення розгляду справи та вважає за можливим розглянути дану справу за відсутності сторін.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить наступних висновків.
Судом встановлено, що 05 вересня 2019 року Ужгородська міська рада XXXIX сесії VII скликання рішенням № 1687 Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок , надала дозвіл на підготовку проекте землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею її у власність - ОСОБА_1 , на земельну ділянку площею 0,0794 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, в АДРЕСА_1 .
Земельна ділянка гр. ОСОБА_1 є сформованою, їй присвоєно кадастровий номер №2110100000:45:001:0685, із цільовим призначенням: 02.01 "Для будівництва і обслуговування житловою будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)",
28 серпня 2018 року Ужгородською міською радою XXVI сесії VII скликання прийнято рішення за № 1217 Про затвердження містобудівної документації , відповідно до пункту 1.2. якого було затверджено містобудівну документацію детальний план території мікрорайону вулиць мікрорайону "Червениця".
Відповідно до затвердженого детального плану території, земельна ділянка, на яку третій особі надано дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо її відведення з подальшою передачею у власність в районі вул. Лісної, відноситься до класифікації видів цільового призначення земель з кодом 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при розробці містобудівної документації на місцевому рінні врегульовано положеннями Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року №555 (далі - Порядок №555).
Частинами 1, 2 ст.21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності обумовлено, що громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.
Відповідно змісту п.1 та 2 Порядку №555 цей Порядок визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій
Проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації.
Тобто, ст. 21 Закону та Порядком №555 передбачено проведення громадських слухань на річних стадіях розробки та затвердження детального плат території: відповідно до вимог ОСОБА_2 громадським слуханням в обов`язковому порядку підлягають вже розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації, а Порядок №555 врегульовує проведення громадських слухань під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації.
Відповідно до п.3 ч.3 ст.21 Закону та абз.3 п.3 Порядку №555, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості.
Згідно з ч.4 ст. 21 Закону, оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування.
Пунктом 4 Порядку №555 визначено, що оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, ЗМІ, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Судом встановлено, що на офіційному сайті Ужгородської міської ради в розділі "Затверджені детальні плани територій м. Ужгород" 03 вересня 2018 року опубліковано детальний план території мікрорайону Червениця.
Відповідно до зазначеного плану земельна ділянка (кадастровий номер №2110100000:45:001:0685) відноситься до території громадських забудов.
Відповідно до ст.17 Закону України "Про основи містобудування" містобудівна документація затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій.
Містобудівна документація є основою для: вирішення питань раціонального використання територій, регулювання розселення; підготовки обґрунтованих пропозицій щодо встановлення та зміни меж населених пунктів; підготовки вихідних даних для розробки землевпорядної документації; вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій; вирішення питань щодо вилучення (викупу), передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування громадян та юридичних осіб.
Пунктом 7 ст.118 Земельного кодексу України передбачено, підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно ч.1 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування": "територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження".
Відповідно до ч.5 вказаної статті, органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду
З аналізу наведених норм випливає, що право комунальної власності має територіальна громада, а місцева рада інше реалізовує його від імені територіальної громади.
Тобто спосіб реалізації Ужгородською міською радою права власності територіальної громади міста Ужгорода від імені територіальної громади повинен відповідати вимогам , передбаченим Конституцією та законами України.
Таким чином, волевиявлення територіальної громади міста Ужгорода як власника нерухомого майна на відведення земельних ділянок могло мати місце тільки за умови неухильного дотримання вимог законодавства Ужгородською міською радою при прийнятті спірного рішення та, натомість, прийняття оспорюваного у супереч вищенаведеним вимогам рішення не може свідчити про наявність волі власника землі (територіальної громади) на вибуття із комунальної власності землі.
Оскаржуване рішення порушує право Позивача на можливість участі в аукціоні щодо придбання земельної ділянки.
Позивач звернувся з вимогою до Ужгородського міського голови винести питання продажу земельної ділянки на аукціон, з відкритих торгів.
Судом встановлено, що безоплатна передача даної земельної ділянки суперечить затвердженому детальному плану території, де вказано, що територія про яку йде мова не віднесена до території житлової забудови.
В даному випадку безоплатний спосіб передачі земельної ділянки у власність будь-якого громадянина буде суперечити законам України та призведе до збитків територіальній громаді міста на суму більшу ніж 350 тис грн.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
У відповідності до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідачем у даній справі не було доведено правомірності своїх дій щодо винесення оскаржуваного рішення, таким чином позовна заява підлягає до задоволенню.
На підставі наведеного та керуючись ст. 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Прага Уж" до Ужгородської міської ради про скасування рішення - задовольнити .
Визнати протиправним та скасувати п.1.4 Рішення ХХХІХ сесії Ужгородської міської ради VII скликання №1687 від 05.09.2019 року, "Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", в частині відведення земельної ділянки з передачею її у власність громадянину ОСОБА_1 , площею 0,0794га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в районі АДРЕСА_1 .
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прага Уж" (вул. Верховинська, буд. 38, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ - 35771853) за рахунок бюджетних асигнувань Ужгородської міської ради, (пл. Поштова, буд. 3, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ - 04053699) судові витрати у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні).
Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.П.Микуляк
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2021 |
Оприлюднено | 19.05.2021 |
Номер документу | 96965664 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Микуляк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні