Ухвала
від 17.05.2021 по справі 600/2020/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

17 травня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/2020/21-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Григораш В.О., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 , в інтересах якого звернулась адвокат Лютікова Наталія Олександрівна, до Чернівецької міської ради та Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради про визнання недійсним рішення, -

встановив:

30.04.2021 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 , в інтересах якого звернулась адвокат Лютікова Наталія Олександрівна (позивач) до Чернівецької міської ради та Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради (відповідач) з такими позовними вимогами:

- визнати протиправним та скасувати Рішення 48 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 27.03.2014 року №1171 "Про затвердження "Коригування генерального плану міста Чернівці" з Планом зонування території міста" в частині включення земельної ділянки, кадастровий номер 7310136300:25:002:1030, за адресою м. Чернівці, 2-й провулок Щербанюка Олександра (колишній 2-й провулок Чапаєва, 11-Б, площею 0,0858 га, до зони озеленених територій - Л-1 за Планом зонування території міста у складі містобудівної документації "Коригування генерального плану міста Чернівці";

- зобов`язати Чернівецьку міську раду розглянути питання про внесення змін до Генерального плану та Плану зонування території м. Чернівці щодо приведення вказаних нормативних актів у відповідність до попередніх рішень щодо планування і забудови території та відображення існуючої забудови територій щодо включення земельної ділянки, кадастровий номер 7310136300:25:002:1030, за адресою м. Чернівці, 2-й провулок Щербанюка Олександра (колишній 2-й провулок Чапаєва), 11-Б, площею 0,0858 га, до зони квартирної багатоповерхової забудови, з позначенням Ж-З.

Ухвалою суду від 05.05.2021 року позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків. 11.05.2021 року позивачем на виконання ухвали про залишення позовної заяви без руху усунуто недоліки позовної заяви, шляхом надання квитанції про сплату судового збору. Разом з тим, позивачем подано позовну заяву в новій редакціїї.

Частиною 1 ст. 171 КАС України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Перевіривши позовну заяви в новій редакції на предмет дотримання вимог встановлених ст. 160, 161, 172 КАС України, суд зазначає наступне.

В поданому до суду адміністративному позові (нова редакція) ОСОБА_1 , в інтересах якого звернулась адвокат Лютікова Наталія Олександрівна (позивач) до Чернівецької міської ради та Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення 48 сесії Чернівецької міської ради VI скликання від 27.03.2014 року №1171 "Про затвердження "Коригування генерального плану міста Чернівці" з Планом зонування території міста" в частині включення земельної ділянки, кадастровий номер 7310136300:25:002:1030, за адресою м. Чернівці, 2-й провулок Щербанюка Олександра (колишній 2-й провулок Чапаєва, 11-Б, площею 0,0858 га, до зони озеленених територій - Л-1 за Планом зонування території міста у складі містобудівної документації "Коригування генерального плану міста Чернівці";

- зобов`язати Департамент містобудівельного комплексу та земельних відносин подати проектній організації інформацію щодо попередніх рішень про планування і забудову території земельної ділянки, кадастровий номер: 7310136300:25:002:1030, за адресою м. Чернівці, 2-й провулок Щербанюка Олександра (колишній 2-й провулок Чапаєва), 11-Б та суміжних ділянок для внесення змін до існуючої містобудівної документації;

- зобов`язати Чернівецьку міську раду розглянути питання про внесення змін до Генерального плану та Плану зонування території м. Чернівці щодо приведення вказаних нормативних актів у відповідність до попередніх рішень щодо планування і забудови території та відображення існуючої забудови територій щодо включення земельної ділянки, кадастровий номер 7310136300:25:002:1030, за адресою м. Чернівці, 2-й провулок Щербанюка Олександра (колишній 2-й провулок Чапаєва), 11-Б, площею 0,0858 га та включення земельної ділянки, кадастровий номер7310136300:25:002:1030, за адресою м. Чернівці, 2-й провулок Щербанюка Олександра (колишній 2-й провулок Чапаєва), 11-Б, площею 0,0858 га, до зони квартирної багатоповерхової забудови, з позначенням Ж-З.

Згідно ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Документом про сплату судового збору є оригінал квитанції установи банку або відділення зв`язку, які прийняли платіж або платіжне доручення, підписане уповноваженою посадовою особою банку з відміткою про дату виконання платіжного доручення.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає ЗУ "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).

Згідно ст. 1 цього Закону судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Платники судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом (ч. 1 ст. 2 Закону № 3674-VI).

Відповідно до ст. 3 Закону № 3674-VI судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Розміри ставок судового збору визначено ст. 4 цього Закону. Так, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем судового збору становить 1 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу. У разі подання позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу. У разі подання позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. У випадку подання заяви про забезпечення позову ставка судового збору становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Законом України " Про Державний бюджет України на 2021 рік" установлено з 01 січня 2021 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць, для працездатних осіб у розмірі - 2270 грн.

Частиною 3 ст. 6 Закону № 3674-VI передбачено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

З аналізу норм чинного в Україні законодавства вбачається, що майновий позов (позовна заява майнового характеру) - це вимога про захист права або інтересу, об`єктом якої виступає благо, що підлягає грошовій оцінці. Тобто будь який майновий спір має ціну, а категорію майнових спорів складають, зокрема, спори, пов`язані з підтвердженням прав на майно та грошові суми, на володіння майном і будь-які форми його використання на договірній чи позадоговірній основі.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 та 5 ст. 139 Господарського кодексу України майном визнається сукупність речей та інших цінностей (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення, виробляються чи використовуються у діяльності суб`єктів господарювання та відображаються в їх балансі або враховуються в інших передбачених законом формах обліку майна цих суб`єктів. Залежно від економічної форми, якої набуває майно у процесі здійснення господарської діяльності, майнові цінності належать до основних фондів, оборотних засобів, коштів, товарів. Коштами у складі майна суб`єктів господарювання є гроші у національній та іноземній валюті, призначені для здійснення товарних відносин цих суб`єктів з іншими суб`єктами, а також фінансових відносин відповідно до законодавства.

Натомість, під немайновим позовом слід розуміти вимогу про захист права або інтересу, об`єктом якої виступає благо, що не підлягає грошовій оцінці.

Як вбачається з поданої позовної заяви, зміст та характер заявлених вимог немайновий. Таким чином розмір судового збору за одну вимогу немайнового характеру становить 908,00 грн. (2270 грн. х 0,4).

Із змісту позовної заяви в новій редакції вбачається, що позивачем збільшено позовні вимоги, зокрема додатково заявлено позовні вимоги до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради. Таким чином, позовна заява в новій редакції містить дві вимоги немайнового характеру і розмір судового збору становить 1816,00 грн (908,00 грн х 2).

Позивач сплатив судовий збір за первісною редакцією позовної заяви в розмірі 908,00 грн. Таким чином недоплата розміру судового збору складає 908,00 грн (1816,00 грн - 908,00 грн), що є недоліком позовної заяви.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовна заява подана без додержання вимог ст. 160 та 161 КАС України.

Згідно ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 169 КАСУ позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

З огляду на вищенаведене, суд вважає, що без усунення вказаних вище недоліків, неможливо вирішити питання про відкриття провадження у справі, тому надає позивачеві додатковий строк для їх усунення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 169, 241-243, 248 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву залишити без руху.

2. Встановити позивачу додатковий строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали суду.

3. Копію ухвали невідкладно направити позивачу.

4. Роз`яснити, що в разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде повернута позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2021
Оприлюднено19.05.2021
Номер документу96971410
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/2020/21-а

Постанова від 11.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 11.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 04.11.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні