Рішення
від 19.05.2021 по справі 160/14664/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 49089 м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля, 4, (веб адреса сторінки на офіційному веб -порталі судової влади України в мережі Інтернет - http://adm.dp.court.gov.ua)

19 травня 2021 року Справа № 160/14664/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О., -

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТРАНСГРУПП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., -

ВСТАНОВИВ :

09 листопада 2021 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТРАНСГРУПП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. про застосування штрафної санкції в розмірі 20 % за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань на загальну суму 23 637,24 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним.

06.06.2017р. ГУ ДФС у Дніпропетровській області складено акт № 411/12-11/38658257 про результати камеральної перевірки ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП (код 386558257) з питання своєчасності сплати узгодженої сими податкового зобов`язання з податку на додану вартість за період з 31.10.2016 р. по 15.01.2018 р.

За наслідками складення вказаного акту контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0152021211 від 25.06.2018 р. про застосування штрафної санкції в розмірі 20% за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань в сумі 23637,24 грн.

Позивач зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП отримано не було, про його існування стало відомо після отримання позовних матеріалів в справі № 804/7878/20, як такого, що набуло статусу податкового боргу та не сплачене своєчасно.

В підтвердження направлення вказаного податкового повідомлення-рішення контролюючим органом додано копію поштового конверту, який повернуто на адресу контролюючого органу з відміткою за закінченням встановлено строку зберігання . При цьому, якість копії не дозволяє встановити ні адресата, ні дату повернення конверту на адресу контролюючого органу.

На підставі викладеного вище, позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн. є таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2020 р., після залишення ухвалою суду від 10.11.2020 р., даної позовної заяви без руху, було відкрито провадження в адміністративній справі № 160/14664/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СПЕЦТРАНСГРУПП до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн.

Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

05.01.2021 р. представником відповідача, шляхом електронного зв`язку, було направлено на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду відзив на позовну заяву від 05.01.2021 р. вх.№114/21-ел, в тексті якого зазначено наступне.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі підпункту 191 1.1. пункту 19.1 статті 19, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І ПК України, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 глави 8 розділу II ПК України проведено камеральну перевірку ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП (код ЄДРПОУ 38658257) з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість з 31.10.2016 року по 15.01.2018 року.

При перевірці використано інформацію наявну в базах даних ДФС України, надану платником податку.

Перевіркою термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість встановлено порушення вимог пункту 57.1 статті 57 глави 4 розділу II та розділу V Податкового кодексу України, в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість по наведених документах, а саме: податкова декларація з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 05.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати - 05.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 187; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1000,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати -26.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 208; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 15895,30; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 3179,06;

податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 30.11.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 26.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 177; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 12708,10; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2541,62; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 243; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 4128,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 825,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р. з кількістю прострочених днів - 243; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5872,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1174,40; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.08.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.08.2017 р. з кількістю прострочених днів - 274; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 12000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2400,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 29.09.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р. з кількістю прострочених днів - 303; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 1893,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 378,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р. з кількістю прострочених днів - 303; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 22107,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 4421,40; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2682,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 536,40; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 7318,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1463,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 15.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 4000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 800,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 10000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2000,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 223,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 44,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2010,90; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 402,18; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 30.11.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 1798,90; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 359,78; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 500,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 100,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1000,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.01.2018 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.01.2018 р. з кількістю прострочених днів - 381; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5050,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1010,00. Всього: сума сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 118186,20 грн.; сума штрафної санкції - 23637,24 грн.

Представник відповідача зазначає, що за даними АІС Податковий блок в інтегрованій картці платника податків (ІКПП) з ПДВ обліковувалась податкова заборгованість. У зв`язку з цим кошти, що сплачував платник податків, у першу чергу зараховувалися в рахунок погашення податкового боргу (детальна інформація про платежі на напрям зарахування коштів міститься в ІКПП).

На підставі викладено вище, представник відповідача просить суд у задоволенні пред`явлених позовних вимог відмовити у повному обсязі.

06.01.2021 р. через канцелярію Дніпроптеровського окружного адміністративного суду, представником відповідача подано відзив від 06.01.2021 р. вх.№1145/21 ідентичний за змістом відзиву від 05.01.2021 р. вх.№114/21-ел.

Суд зазначає, що ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.02.2021 р. у справі №160/14664/20 клопотання позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТРАНСГРУПП» про зупинення провадження у справі №160/14664/20 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю СПЕЦТРАНСГРУПП до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., - задоволено частково.

Зупинено провадження у справі №160/14664/20/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю СПЕЦТРАНСГРУПП до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 160/14601/20.

В іншій частині клопотання відмовлено.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.04.2021 р. у справі №160/14664/20 поновлено провадження в адміністративній справі №160/14664/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТРАНСГРУПП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн.

Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Відповідно до ч.2 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Отже, рішення у даній адміністративній справі, враховуючи п.3 Розділу VI Прикінцеві положення , яким визначено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину. Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), приймається 19.05.2021 р.

Відповідно до ст. 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю СПЕЦТРАНСГРУПП є юридичною особою, що підтверджується відомостями, які містяться в матеріалах справи.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що головним державним ревізором-інспектором відділу ПДВ території обслуговування Криворізької ОДПІ упавління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Дніпроптеровській області Міхетко Людмилою Григорівною на підставі пп.191 1.1 п.19.1 ст.19, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І ПК України, у порядку пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 глави 76 глави 8 розділу ІІ ПК України проведено камеральну перевірку ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП (код 38658257) з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкового забов`язання з податку на додану вартість з 31.10.2016 р. по 15.01.2018 р.

Контролюючим органом, відносно Товариства з обмеженою відповідальністю СПЕЦТРАНСГРУПП складено акт від 06.06.20218 р. №411/12-11/38658257 Про результати камеральної перевірки ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП (код 38658257) з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість з 31.10.2016 р. по 15.01.2018 р. .

Під час проведення камеральної пеервірки ТОВ ЯНКО контролюючим органом було використано інформацію, наявну в базах даних ДФС України, надану платником податку.

В зазначеному вище акті перевірки від 06.06.20218 р. №411/12-11/38658257, контролюючим органом зроблено висновок, що дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну сплату ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість. Відповідальність платника з несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання передбачена п. 126.1 ст. 126 гл.11 розділу ІІ ПК України. Загальна сума штрафу - 23 637,24 грн.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП були направлені на адресу контролюючого органу податковї декларації з податку на додану вартість, а саме: №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 05.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати - 05.05.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати -26.05.2017 р.;

податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 30.11.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 26.05.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.08.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.08.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 29.09.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 7318,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 15.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.11.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2010,90; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 30.11.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р.; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.01.2018 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.01.2018 р. Всього: сума сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 118186,20 грн.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо визначення вичерпного переліку податків і зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податковою контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, тощо.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Відповідно до ст. ст. 6, 13 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року, кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення, а також кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинено особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до п. 42.1 ст. 42 ПК України, податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. (п. 42.2 ст. 42 ПК України).

Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата. (п. 42.3 ст. 42 ПК України).

Відповідно до положень п.п. 5, 6 розділу ІІІ Порядок надіслання (вручення) контролюючим органом податкових повідомлень-рішень платникам податків Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 28.12.2015 № 1204, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 р. за № 124/28254 (надалі Порядок № 1204), в редакції, чинній на момент надсилання вказаного податкового повідомлення-рішення, якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням платника податків (посадових осіб платника податків), їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштою (поштовою службою) в повідомленні про вручення, із зазначенням причин невручення. У разі якщо вручити податкове повідомлення-рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом при його надісланні, податкове повідомлення-рішення вважається таким, що не вручено платнику податків. У разі встановлення такої помилки працівник структурного підрозділу, до функцій якого належить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником контролюючого органу для виконання таких функцій, забезпечує виправлення допущених при надісланні податкового повідомлення-рішення помилок та надсилає його повторно не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного повідомлення пошти (поштової служби).

Отже, при вирішенні питання узгодженості податкових повідомлень-рішень є необхідним дослідження питання належного направлення таких податкових повідомлень-рішень, на адресу відповідача платника податків.

Згідно з п.55.1. ст.55 ПК України податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов`язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.Процедура адміністративного оскарження рішень органів державної податкової служби є дворівневою.

Контролюючими органами вищого рівня є Державна податкова адміністрація України - для державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які у свою чергу є контролюючими органами вищого рівня для державних податкових інспекцій (п.55.2 ст.55 ПК України).

Порядок оскарження рішень контролюючих органів визначений у ст.56 ПК України, п. 56.1 якої визначає,що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п.56.2 ст.56 ПК України).

Згідно з п. 56.18. ст.56 ПК України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання у будь-який момент після отримання такого рішення.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Суму податкового зобов`язання, визначену у митній декларації, платник податків зобов`язаний сплатити до/або на день подання митної декларації.

Якщо граничний строк сплати податкового зобов`язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов`язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п.58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов`язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов`язань платника податків; суму грошового зобов`язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення результатів господарської діяльності або від`ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов`язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов`язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов`язання та штрафних (фінансових) санкцій.

Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов`язання визначається центральним контролюючим органом.

Відповідно до п.п. 61.1. ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способи здійснення податкового контролю перелічені у ст.62 ПК України, до них відноситься, зокрема, відповідно до п.62.1.3. ПК України здійснення податкового контролю шляхом проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до норм ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Порядок проведення камеральної перевірки визначеност. 76 ПК України.

Відповідно до п.76.1ст.76 ПК України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Пунктом 76.2. цієї статті визначено, що порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимогст. 86 цього Кодексу.

Пункт76.3 ст.76цьогоКодексу, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначенихст. 102 цього Кодексу.

У відповідності до ст. 86 Податкового кодексу України результати проведених перевірок оформлюються актом та шляхом прийняття податкових повідомлень-рішень у разі виявлення податковим органом заниження чи завищення податкових зобов`язань платника податків.

Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до п.п. 14.1.157 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до п.203.2 ст.203 ПК України, сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Здійснивши системний аналіз наведених вище норм чинного законодавства України та надаючи оцінку доводам сторін, як викладених в заявленій позовній заяві та відзиві до неї, суд виходить з наступного.

Здійснюючи перевірку та складаючи акт перевірки, приймаючи податкове повідомлення-рішення відносно позивача, щодо застосування штрафу в сумі 23 637,24 грн., відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Щодо податкового повідомлення-рішення від №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., суд зазначає наступне.

Товариством з обмеженою відповідальністю СПЕЦТРАНСГРУПП , у відповідності до п.126.1 ст.126 ПК України, порушено граничний термін сплати по податковій звітносі з ПДВ, а саме: по податковій декларації з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 05.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати - 05.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 187; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1000,00; по податковій декларації з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати -26.05.2017 р. з кількістю прострочених днів - 208; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 15895,30; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 3179,06; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 30.11.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 26.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 177; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 12708,10; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2541,62; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р. з кількістю прострочених днів - 243; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 4128,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 825,60; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р. з кількістю прострочених днів - 243; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5872,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1174,40; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.08.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.08.2017 р. з кількістю прострочених днів - 274; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 12000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2400,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 29.09.2017р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р. з кількістю прострочених днів - 303; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 1893,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 378,60; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р. з кількістю прострочених днів - 303; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 22107,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 4421,40; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2682,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 536,40; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 7318,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1463,60; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 15.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 4000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 800,00; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 10000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2000,00; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 223,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 44,60; по податковій декларації з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2010,90; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 402,18; по податковій декларації з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 30.11.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 1798,90; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 359,78; по податковій декларації з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 500,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 100,00; по податковій декларації з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1000,00; по податковій декларації з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.01.2018 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.01.2018 р. з кількістю прострочених днів - 381; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5050,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1010,00. Всього: сума сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 118186,20 грн.; сума штрафної санкції - 23637,24 грн.

Суд зазначає, що у зв`язку з тим, що сплата грошового зобов`язання по зазначених вище податкових звітностях з податку на додану вартість ТОВ СПЕЦТРАНСГРУПП здійснена з порушенням граничних термінів сплати, контролюючим органом у відповідності до норм ст.126 ПК України правомірно застосовано штрафні санкції.

Відтак, суд критично ставиться до позиції позивача, викладеній в позовній заяві, в розумінні ст.ст. 73, 74 КАС України, щодо начебто протиправних дій контролюючого органу, які виявились у винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн.

При цьому, суд зазначає, що доводи позивача, стосовно того, що відмітка на конверті щодо причини повернення за закінченням терміну зберігання не є доказом інформування позивача про донарахування йому суми грошового зобов`язання спростовується наступним.

Судом встановлено, що адреса місцезнаходження та місця реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Спецтрансгрупп : 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Поштовий, 1.

При цьому, судом встановлено, що акт перевірки №411/12-11/38658257 від 06.06.2018 року, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., в реквізитах містять вірну адресу позивача та як наслідок, направлені за тією ж адресою, а саме 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Поштовий, 1, що підтверджується копією конверта та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке було надано відповідачем в підтвердження направлення відправлення позивачу оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Водночас, суд зазначає, що аналіз положень ст. ст. 42, 58 ПК України та п.п. 5, 6 Порядку № 1204 свідчить про те, що належним доказом вручення податкового повідомлення-рішення, навіть у разі фактичного невручення належним чином надісланого податкового повідомлення-рішення, є повідомлення про вручення поштового відправлення або конверт на яких поштовою службою робиться відповідна відмітка про причини невручення поштового відправлення. В цьому випадку саме з дати, вказаної поштовою службою на повідомленні про вручення пов`язується початок перебігу десятиденного строку узгодження податкових зобов`язань.

Дослідивши копію конверта, судом встановлено, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу позивача, проте, був повернутий до контролюючого органу, у зв`язку із закінченням терміну зберігання.

На підставі виклаленого вище, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення вважаються такими, що належним чином вручене позивачу.

Відтак, доводи позивача про необхідність скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з причини не отримання позивачем останнього, в даному випадку є безпідставними, та такими, що спростовані встановленими в ході розгляду справи обставинами.

Суд зазначає, що рішенням Дніпроптеровського окружного адміністративного суду від 18.03.2021 р. у справі №160/14601/20 у задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Спецтрансгрупп (50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Поштовий, буд. 1, код ЄДРПОУ 28658257) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17 А, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовлено повністю.

Зазначене вище рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.03.2021 р. у справі № 160/14601/20 набрало законної сили - 23.04.2021 р.

Суд зазначає, що предметом розгляду справи №160/14601/20 було визначення правомірності / неправомірності застосування контролюючим органом до платника податків штрафної санкції за період, що передував періоду перевірки вказаному в акті № 411/12-11/38658257 від 06.06.2018 р. про результати камеральної перевірки ТОВ «СТГ» (код 386558257) з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість за період з 31.10.2016 р. по 15.01.2018 р., який виступає доказом у справі № 160/14664/20.

У зв`язку з тим, що перевірка своєчасності сплати стосувалась одного і того податку - податку на додану вартість, обставини, що встановлені як у справі №160/14601/20, рішення за якою набрало законної сили - 23.04.2021 р., так і у справі №160/14664/20, були обставини щодо правильності зарахування сплачених платежів в частині правильності визначення черговості погашення податкових зобов`язань платника податку з боку контролюючого органу, зокрема, дотримання останнім вимог ст. ст. 87 та 131 ПК України, своєчасність вчинення дій контролюючим органом щодо нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань в частині дотримання ст. 102 ПК України, відповідно до якої контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 цієї статті має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання, суд зазначає, що рішення Дніпропетровського окружного адміністратвиного суду від 18.03.2021 р. у справі №160/14601/20, враховуючи суб`єктний склад сторін, має преюдиційне значення до даної справи.

При цьому, відповідно до ч.4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Так, контролюючим органом під час перевірки правомірно встановлені порушення позивачем вимог пункту 57.1 статті 57 глави 4 розділу II та розділу V Податкового кодексу України, в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість по наведених документах, а саме: податкова декларація з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 05.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати - 05.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 187; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1000,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9197502851 від 20.10.2016 р. з період з 31.10.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.10.2016 р, та фактичною датою сплати -26.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 208; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 15895,30; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 3179,06;

податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 30.11.2016 р. по 26.05.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 26.05.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 177; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 12708,10; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2541,62; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р. з кількістюпрострочених днів - 243; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 4128,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 825,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.07.2017 р. з кількістю прострочених днів - 243; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5872,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1174,40; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.08.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.08.2017 р. з кількістю прострочених днів - 274; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 12000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2400,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 29.09.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р. з кількістю прострочених днів - 303; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 1893,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 378,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.07.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 29.09.2017 р. з кількістю прострочених днів - 303; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 22107,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 4421,40; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2682,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 536,40; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 31.10.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 31.10.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 7318,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1463,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 15.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 4000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 800,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 10000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 2000,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 223,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 44,60; податкова декларація з податку на додану вартість №9223350081 від 21.11.2016 р. з період з 01.12.2016 р. по 30.11.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.11.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 365; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 2010,90; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 402,18; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 30.11.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 30.11.2017 р. з кількістю прострочених днів - 335; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 1798,90; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 359,78; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2016 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 500,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 100,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.12.2017 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.12.2017 р. з кількістю прострочених днів - 350; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5000,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1000,00; податкова декларація з податку на додану вартість №9247011016 від 20.12.2016 р. з період з 31.12.2016 р. по 15.01.2018 р. з граничним терміном сплати - 30.12.2016 р, та фактичною датою сплати - 15.01.2018 р. з кількістю прострочених днів - 381; сумою сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 5050,00; відсоток штрафу - 20; сума штрафної санкції - 1010,00. Всього: сума сплаченого податкового боргу (погашеного) податкового боргу - 118186,20 грн.; сума штрафної санкції - 23637,24 грн.

Водночас, суд зауважує, що жодною нормою чинного Податкового кодексу України не передбачено звільнення особи від відповідальності за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання по податковій звіцтності з податку на одану вартість.

Диспозиція ст.126 ПК України є простою і зрозумілою: у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу, що виключає законність та обгрунтованість довідів позивача, викладених в позовній заяві щодо обгрунтування заявлених позовних вимог.

Відповідно до положень ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передачені Конституцією та законами України.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ч.3 ст.2 КАС України, є принцип верховенства права, який відповідно до ст.6 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Системний аналіз наведених вище норм чинного податкового законодавства України у сукупності з обставинами, встановленими судом в процесі розгляду даної справи на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, дозволяє суду прийти до висновку про відсутність з боку позивача обґрунтування належними доказами в розумінні ст. ст. 73, 74 КАС України незаконного та необґрунтованого характеру оскаржуваного податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн.

А відтак, викладене вище має наслідком наступне. Оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., є прийняте відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; своєчасно, що виключає як протиправний характер оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, так і наявність у суду правових підстав для задоволення позовних вимог в межах правового поля в спосіб захисту права, обраний позивачем.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжного доручення від 17.11.2020 р. №2219 за подання позовної заяви позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 2 102,20 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.

Враховуючи відмову в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТРАНСГРУПП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат з Державного бюджету України, а саме, судового збору у розмірі 2 102,20 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.).

Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТРАНСГРУПП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0152021211 від 25.06.2018 р. на загальну суму 23 637,24 грн., - відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.О. Жукова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2021
Оприлюднено21.05.2021
Номер документу96999030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/14664/20

Постанова від 19.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 19.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні