Рішення
від 17.05.2021 по справі 280/8664/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2021 року Справа № 280/8664/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Садового І.В.,

за участю секретаря судового засідання - Вельможко К.С.,

представників позивача: Нікітенка А.С., Носова М.П.,

представника відповідача: Хохлова В.А.,

представника третьої особи - Хохлова В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю Керуюча компанія Оріхів наш дім (70504, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Шевченка, буд.2а, ідентифікаційний код 43592172)

до: Оріхівської міської ради Запорізької області (70500, Запорізька область, м. Оріхів, вул. Шевченка, буд.11, код ЄДРПОУ 20519891)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Виконавчий комітет Оріхівської міської ради (70500, Запорізька область, м. Оріхів, вул. Шевченка, буд.11, код ЄДРПОУ 04593250).

про: визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

30.11.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Оріхів наш дім» (далі - позивач, ТОВ КК Оріхів наш дім ) до Оріхівської міської ради Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення відповідача №13 від 09.07.2020 «Про скасування рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 «Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів» .

Ухвалою суду від 04.12.2020 позовну заяву було залишено без руху на підставі ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), позивачу було надано 10-денний строк з дня отримання вказаної ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

На підставі клопотання позивача від 23.12.2020 (вх.№63104) про поновлення строку, судом винесено ухвалу від 24.12.2020 про продовження строку для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 04.01.2021 продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивачем усунено недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 27.01.2021 відкрито спрощене позовне провадження у справі, призначене судове засідання по справі на 25.02.2021 з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 25.02.2021 розгляд справи відкладено до 11.03.2021.

Ухвалою суду від 11.03.2021 залишено без розгляду заяву позивача про забезпечення позову.

Також, ухвалою суду від 11.03.2021 розгляд адміністративної справи №280/8664/20 вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження. В процесі підготовчого провадження призначене підготовче засідання по справі на 25.03.2021.

Ухвалою суду від 25.03.2021 підготовче засідання по справі відкладено до 06.04.2021 у зв`язку з неявкою позивача.

Ухвалою суду від 06.04.2021 підготовче засідання по справі відкладено до 20.04.2021, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Виконавчий комітет Оріхівської міської ради.

Ухвалою суду від 20.04.2021 закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті на 06.05.2021.

Протокольною ухвалою від 06.05.2021 в судовому розгляді справи оголошено перерву до 17.05.2021.

У судовому засіданні 17.05.2021, на підставі ст. 243 КАС України, судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 229 КАС України у відкритому судовому засіданні здійснювалось фіксування судового засідання за допомогою технічного засобу Акорд .

Представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав зазначених в уточненій позовній заяві від 19.01.2021 (вх.№4733 від 26.01.2021) та письмових пояснень по справі (вх.№27580 від 17.05.2021). В обґрунтування позовних вимог зазначив, що скасування рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів , яким управителем багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів за лотами №1,2,3 визначено ТОВ КК Оріхів наш дім , з підстав порушення процедури розкриття конвертів є протиправним. Вказав, що відкриття конвертів, яке мало відбутись 07.05.2020, проведено 16.06.2020 з огляду на діючі карантинні заходи державного рівня, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 12.06.2020 №234 Про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів , питання про скасування якого на обговорення не виносилось. Посилання на некомпетентність роботи конкурсної комісії щодо оцінювання матеріально-технічної бази ТОВ КК Оріхів наш дім представник позивача назвав втручанням у роботу органів влади та перевищенням повноважень, оскільки відповідно до Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та наказу Мінрегіонбуду №150 від 13.06.2016 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку оцінювання конкурсантів здійснюється виключно конкурсною комісією. Дане питання не належить до повноважень міської ради. Відповідно до законодавства організатором конкурсу є виконавчий орган місцевої ради. Також зауважив, що компанія Оріхів наш дім належить до групи компаній Запоріжжя Наш Дім та на засіданнях конкурсної комісії, виконавчого комітету Оріхівської міської ради, на засіданні сесії Оріхівської міської ради представники компанії відповідали на усі питання депутатів та членів виконкому та інших зацікавлених осіб щодо організації роботи компанії у місті Оріхів. Окрім того, повідомлялося про гарантії головної компанії надати відповідні грошові дотації та надати обладнання для належного обслуговування міста. Також зауважено, що ці зустрічі проходили впродовж декількох місяців, а тому виконавчий комітет та міська рада могли декілька разів змінити склад конкурсної комісії. Оскільки її засідання проходили відкрито для депутатів та працівників виконкому, а тому всі питання розглядалися відкрито, про що свідчать численні протоколи конкурсної комісії. При цьому, від іншого учасника конкурсу не надійшло зауважень щодо порушення процедури проведення конкурсу. З огляду на вказане, представник позивача вважає, що скасоване рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів прийнято на підставах та у відповідності до вимог чинного законодавства. Просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі та скасувати оскаржуване рішення відповідача №13 від 09.07.2020 як протиправне.

Представник відповідача та третьої особи заперечив проти заявлених позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву від 16.02.2021 (вх.№9848 від 18.02.2021), письмових поясненнях від 17.03.2021 (вх.№17716 від 26.03.2021). Зазначив, що оскаржуване рішення №13 від 09.07.2020 «Про скасування рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 «Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів» прийнято за результатом розгляду звернення депутата Оріхівської міської ради ОСОБА_1 від 03.07.2020. Посилання позивача про те, що перенесення розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відбулось відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірсу COVID-19 вважає безпідставним, так як зазначена постанова не забороняла органам місцевого самоврядування проводити конкурси, засідання комісій, засідання виконавчого комітету тощо. Крім того вказав, що підставою скасування спірного рішення, стала недостатня робота конкурсної комісії щодо перевірки відомостей, передбачених конкурсною документацією, зокрема, перевірки: рівня забезпеченості учасника конкурсу матеріально - технічною базою, наявності персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід, фінансової спроможності учасника конкурсу, наявності досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства. На підставі викладеного відповідач дійшов висновку про прийняття рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 «Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів» з порушенням вимог чинного законодавства. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, судом встановлено наступне.

На підставі п.п.20 п. а ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 06.10.1998 № 280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР), з метою забезпечення належного утримання багатоквартирних будинків міста Оріхів, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, відповідно до Закону України Про житлово-комунальні послуги , п. 5 ст. 13 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку , виконавчий комітет Оріхівської міської ради 18.03.2020 прийняв рішення № 158, яким оголошено конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків міста Оріхів згідно з переліком будинків, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком з 06.04.2020 по 06.05.2020 (а.с.64-83).

Рішенням виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 07.05.2020 №209, приймаючи до уваги Постанову Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірсу COVID-19 , вирішено провести засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків після закінчення карантину, пов`язаного з COVID-19, відповідно до чинного законодавства (а.с.83).

Рішенням виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 12.06.2020 №234 вирішено провести розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями з призначення управителя багатоквартирних будинків міста Оріхів 16.06.2020 о 09:00 год; засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків міста Оріхів 17.06.2020; визнано таким, що втратило свою чинність рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 07.05.2020 №209 (а.с.84).

Протоколом засідання комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків міста Оріхів від 23.06.2020 переможцем конкурсу з призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів за лотами №1,2,3 визнано ТОВ КК Оріхів наш дім (а.с.87-92).

За результатами проведення конкурсу, рішенням виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 № 271 визнано переможцем конкурсу з призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів за лотами №1,2,3 ТОВ КК Оріхів наш дім (а.с.113-117).

Призначено управителем багатоквартирних будинків в місті Оріхів:

- ТОВ КК Оріхів наш дім для 30 багатоквартирних будинків, згідно з додатком 1 до цього рішення.

- ТОВ КК Оріхів наш дім для 9 багатоквартирних будинків, згідно з додатком 2 до цього рішення.

- ТОВ КК Оріхів наш дім для 16 багатоквартирних будинків, згідно з додатком 3 до цього рішення.

03.07.2020 на адресу виконавчого комітету Оріхівської міської ради надійшло звернення депутата Оріхівської міської ради сьомого скликання ОСОБА_1 з приводу законності визнання переможцем ТОВ КК Оріхів наш дім .

Рішенням Оріхівської міської ради від 09.07.2020 №13 скасовано рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів (а.с.92).

Згідно пояснювальної записки, рішення про скасування рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів обумовлено порушенням процедури розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями, яке відбулось з запізненням (а.с.93-95).

Не погодившись з прийнятим відповідачем рішенням від 09.07.2020 №13, позивач звернувся до суду з позовом про його скасування.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем та відповідачем докази, суд приходить до наступних висновків.

Правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовано Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному буднику від 14.05.2015 №417-VІІІ (далі - Закон №417-VІІІ).

Статтею 9 Закону №417-VІІІ, управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.

За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому ст. 10 Закону №417-VІІІ.

Збори співвласників можуть скликатися ініціативною групою у складі не менше трьох співвласників або управителем, обраним відповідно до цього Закону.

До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, зокрема про: визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем; обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням; визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком; визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком.

Таким чином, Закон №417-VІІІ дає право власникам квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку самостійно обирати підприємство, яке здійснюватиме обслуговування будинку. При цьому, як уже зазначено вище, перелік та розмір витрат визначається на загальних зборах співвласниками.

Крім того, Закон №417-VІІІ не передбачає припинення діяльності підприємств, які здійснюють обслуговування житлового фонду, адже не констатує обов`язок співвласників змінити обслуговуючу компанію, він дає право обрати хто буде управляти будинком.

Так за рішенням зборів власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку може бути прийняте рішення про передачу будинку в управління підприємству, яке нині його обслуговує.

Згідно із ст.11 Закону №417-VIII управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

Якщо зборами співвласників прийнято рішення про укладення договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, такий договір (зміни до нього) підписується співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників.

Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконаним всіма співвласниками.

Водночас, згідно із ч. 5 ст.13 Прикінцеві та перехідні положення Закону №417-VIII у разі якщо протягом одного року і дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.

У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, затвердженому наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 № 150, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя.

Договір з управителем укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк (ч.6 ст.10 Закону № 417-VIII).

Повноваження органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів визначаються, зокрема, Законом №280/97-ВР.

Абзацом 11 ч.1 ст.1 Закону №280/97-ВР визначено, що виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради (ч.1ст.52 Закону №280/97-ВР).

Згідно п.п. а ст.30 Закону №280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирного будинку.

На підставі викладеного, рішенням виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 18.03.2020 № 158 проведено конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків міста Оріхів, переможцем якого визнано позивача.

Предметом спору у справі є правомірність рішення відповідача №13 від 09.07.2020 «Про скасування рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 «Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів» , прийнятого з підстав порушення процедури проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком регулюється Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом №150 від 13.06.2016 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Порядок).

Згідно п. 2 розділу IV Порядку, розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями здійснюється на наступний день після закінчення строку їх подання на засіданні конкурсної комісії у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення конкурсу, в присутності учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції, або уповноважених ними осіб.

Відсутність учасника конкурсу або його уповноваженого представника під час процедури розкриття конкурсних пропозицій не є підставою для відмови в розкритті чи розгляді або для відхилення його конкурсної пропозиції.

Суд враховує, що відповідно до п.3 рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 18.03.2020 №158 кінцевим терміном прийняття конкурсної документації від претендентів для участі в конкурсі з призначення управителя багатоквартирних будинків визначено 06.05.2020.

Наведене свідчить про те, що розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями повинно було відбутись 07.05.2020.

Однак, всупереч зазначеного, згідно рішенням виконавчого комітету від 12.06.2020 № 234 розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відбулось 16.06.2020 з посиланням на дотримання норм Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірсу COVID-19 .

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірсу COVID-19 , з 12 березня по 03 квітня 2020 року на усій території України установлено карантин, заборонивши:

відвідування закладів освіти її здобувачами;

проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

Тобто, нормами зазначеної постанови не заборонено діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, в тому числі з проведення конкурсів, засідань комісій та виконавчого комітету тощо.

Станом на 07.05.2020 (кінцевий строк розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями), редакція Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірсу COVID-19 передбачала заборону до 11.05.2020, зокрема, проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування…

Отже, суд погоджується з позицією відповідача про те, що посилання виконавчого комітету на дотримання норм Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірсу COVID-19 є безпідставним.

Пунктом 6 розділу IV Порядку передбачено умови оцінювання конкурсних пропозицій, а саме: ціна послуги - до 35 балів; рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою - до 15 балів; наявність персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід (з урахуванням договорів щодо залучення співвиконавців),- до 15 балів; фінансова спроможність учасника конкурсу - до 15 балів; наявність досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства - до 20 балів, тощо.

За результатом дослідження пакетів документів, поданих ТОВ КК Оріхів наш дім по кожному лоту конкурсу судом встановлено, що у конкурсанта транспортні засоби, обладнання (газозварювальне та електрозварювальне), перфоратор, паяльна установка для труб шліфувальна машина, електровимірювальне обладнання знаходиться в оренді (а.с.118-168).

Також, відповідно отриманих документів встановлено, що персонал ТОВ КК Оріхів наш дім складається з засновника та директора.

Неприйняття до уваги вказаних обставин підтверджує недостатню роботу конкурсної комісії щодо перевірки відомостей, передбачених конкурсною документацією, згідно вимог п.6 розділу IV Порядку.

На підставі вище викладеного суд дійшов висновку, що рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради 25.06.2020 № 271 Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів прийнято з порушенням вимог чинного законодавства, що, в свою чергу, спростовує позицію позивача про протиправність рішення Оріхівської міської ради Запорізької області №13 від 09.07.2020 «Про скасування рішення виконавчого комітету Оріхівської міської ради від 25.06.2020 №271 «Про призначення управителя багатоквартирних житлових будинків міста Оріхів» .

Згідно ч.1 ст.26 Закону №280/97-ВР до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень.

Частиною 9 ст.59 Закону №280/97-ВР передбачено, що рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою.

Наведене дає підстави суду вважати, що при прийнятті оскаржуваного рішення №13 від 09.07.2020 Оріхівська міська рада Запорізької області діяла на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

На підставі системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Підстави для вирішення питання розподілу судових витрат згідно із ст. 139 КАС України відсутні, з огляду на те, що позивачу відмовлено в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Керуюча компанія Оріхів наш дім (70504, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Шевченка, буд.2а, ідентифікаційний код 43592172) до Оріхівської міської ради Запорізької області (70500, Запорізька область, м. Оріхів, вул. Шевченка, буд.11, код ЄДРПОУ 20519891), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Виконавчий комітет Оріхівської міської ради (70500, Запорізька область, м. Оріхів, вул. Шевченка, буд.11, код ЄДРПОУ 04593250) про визнання протиправним та скасування рішення, - відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 18.05.2021.

Суддя І.В.Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2021
Оприлюднено20.05.2021
Номер документу96999928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/8664/20

Постанова від 02.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 02.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 16.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 17.05.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Рішення від 17.05.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні