Постанова
від 18.05.2021 по справі 686/1057/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 33/4820/228/21

Справа № 686/1057/21 Головуючий в 1-й інстанції Данькова С.О.

Категорія: ч.ч.1,2 ст.172-7 КУпАП Доповідач Кулеша Л. М.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 травня 2021 року м. Хмельницький

Суддя Хмельницького апеляційного суду Кулеша Л.М., з участю секретаря судових засідань Цугель А.О., особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , захисника Мамреги В.М., прокурорів Загродської Л.І., Мартинюка О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні, в м.Хмельницькому, апеляційну скаргу захисника Мамреги В.М., в інтересах ОСОБА_1 , на постанову Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області 09 лютого 2021 року, -

в с т а н о в и л а:

Цією постановою ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Западинці Летичівського району Хмельницької області, громадянина України, зареєстрованого і проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , працюючого заступником начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області,

визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч.1,2 ст.172-7КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення:

-за ч.1 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 3400 гривень на користь держави;

-за ч.2 ст.172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі 400 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 6800 гривень на користь держави;

На підставі ч.2 ст.36 КУпАП, остаточно накладено на ОСОБА_1 адміністративне стягнення, в межах санкції ч.2 ст.172-7КУпАП, у виді штрафу на користь держави в розмірі 400 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 6800 гривень на користь держави.

Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 454 грн. 00 коп.

За постановою суду, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, будучи відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, в порушення вимог абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції , не повідомив Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області чи Національне агентство з питань запобігання корупції про наявність реального конфлікту інтересів під час підписання протоколу засідання тендерного комітету №51/1 від 03.09.2019 року про запрошення ТОВ Новшляхбуд для участі у переговорній процедурі та протоколу засідання тендерного комітету №51/2 від 06.09.2019 року про прийняття рішення про намір укласти договір ТОВ Новшляхбуд , одним із засновником даного підприємства є ОСОБА_2 , яка являється його невісткою.

Даними діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 1 ст.172-7 КУпАП.

Окрім того, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, будучи відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, в порушення вимог абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції , вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, під час підписання протоколу засідання тендерного комітету №51/1 від 03.09.2019 року про запрошення ТОВ Новшляхбуд для участі у переговорній процедурі та протоколу засідання тендерного комітету №51/2 від 06.09.2019 року про прийняття рішення про намір укласти договір ТОВ Новшляхбуд , достовірно знаючи, що одним із засновників ТОВ Новшляхбуд є ОСОБА_2 , яка являється його невісткою.

Даними діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 2 статті 172-7КУпАП.

Не погоджуючись із таким рішенням, захисник Мамрега В.М. подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та справу щодо ОСОБА_1 закрити за відсутністю у його діях складу такого правопорушення.

Вважає, що оскаржувана постанова є незаконною та необґрунтованою. Протоколи №11/12 від 06.01.2021 року та №13/14 від 06.01.2021 року не є належними та допустимими доказами, оскільки вони складенні в порушення вимог ст.254 КУпАП.

Письмові пояснення ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , не можуть бути доказом вини ОСОБА_1 , так як вони були відсутні під час підписання протоколів тендерного комітету. Зазначені свідки судом першої інстанції не допитувалися, а клопотання про їх виклик в судове засідання суддя відхилила.

Крім того, про даний факт вчинення ОСОБА_1 , зазначених дій, оперуповноваженому УСР в Хмельницькій області ДСР НПУ старшому лейтенанту поліції Слободяну Є.В. було відомо 21.09.2020 року, але протокол про адміністративне правопорушення складений 06.01.2021 року.

Протокол про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , в порушення вимог ст.257 КУпАП, надійшов на розгляд в місцевий суд, згідно штампів, 15.01.2021 року, а продовження термінів надіслання протоколів до суду діючим законодавством не передбачено.

В протоколі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_9 зазначено порушення ним п.1 ч.2 ст.35 Закону України Про запобігання корупції , але згідно рішення Конституційного суду України №13-р/2020 від 27.10.2020 року ст.35 цього Закону визнана неконституційною та втратила чинність, тому провадження у справі підлягає закриттю.

Апелянт вважає, що висновки щодо пред`явлених звинувачень ОСОБА_1 , викладені в протоколах про адміністративні правопорушення, є незаконними, необґрунтованими, які не відповідають вимогам інформаційного листа судової палати у кримінальних справах Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року.

Звертає увагу, що під час проведення засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області 03.09.20219 року та 06.09.2019 року був лише один учасник, з яким і був підписаний головний (первинний) договір №210 від 18.10.2018 року це ТОВ Новшляхбуд , отже була відсутня конкуренція між учасниками процедури закупівлі, тому стверджувати про наявність упередженого, необ`єктивного ставлення, підстав не має, а тому відсутній реальний конфлікт інтересів, і як наслідок підстави для застосування санкцій ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП не має.

Крім того, в інформаційному листі ВССУ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року сам факт наявності близьких осіб чи членів сім`ї серед учасників процедури закупівлі не створює автоматичного реального конфлікту інтересів.

Апелянт стверджує, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що ОСОБА_1 міг знати про наявність реального конфлікту інтересів, що не було з`ясовано і місцевим судом, а тому справу розглянуто одностороньо.

Заслухавши ОСОБА_1 та його захисника Мамрегу В.М. на підтримання доводів в апеляційній скарзі, заперечення прокурорів Загродської Л.І. та Мартинюка О.Г. проти апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, приходжу до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Місцевим судом справу розглянуто всебічно, повно і об`єктивно, з`ясовано всі обставини, що мають значення для правильного її вирішення, правильно встановлено належність особи, що притягається до адміністративної відповідальності відповідно до підпункту а пункту 2 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції до суб`єктів, на яких поширюється дія даного закону та обґрунтовано зроблено висновок про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративних корупційних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП.

Відповідальність за ч.1 ст.172-7 КУпАП настає у разі неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, за ч.2 ст.172-7 КУпАП - за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції та примітки до ст. 172-7 КУпАП реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Близькими особами вказаний закон визначає, незалежно від зазначених у цій статті умов, зокрема, невістку.

Статтею 28 Закону України Про запобігання корупції встановлено обов`язок осіб, зазначених у пунктах 1,2 ч.1 ст.3 (суб`єктів, на яких поширюється дія Закону) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №11/12 від 06.01.2021 року, ОСОБА_1 ставилось у вину, що він обіймаючи посаду заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, а тому відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції являючись суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, не повідомив у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів та прийняв рішення в умовах його реального конфлікту інтересів, тим самим вчинивши адміністративні правопорушення передбачені частиною 1 та частиною 2 статті 172-7 КУпАП.

Згідно пункту 1.1 розділу 1 Положення - Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області (надалі - Служба), заснована на державній власності.

13.06.2019 наказом № 86-к Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області ОСОБА_1 призначено з 04.06.2019 на посаду заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області на підставі наказу Державного агентства автомобільних доріг України від 03.06.2019 року № 220-К.

Згідно посадової інструкції заступника начальника з розвитку доріг, він здійснює функції замовника по всьому комплексу дорожніх робіт, контролює проведення державних закупівель, а отже наділений адміністративно - господарськими та організаційно - розпорядчими функціями.

Таким чином, відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України про запобігання корупції , заступник начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області ОСОБА_1 , є посадовою особою юридичної особи публічного права.

Крім того заступник начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області ОСОБА_1 , є головою тендерного комітету служби.

Згідно з наказом № 51-ОД від 13.06.2019 року Служби автомобільних доріг у Хмельницькій ОСОБА_1 затверджено головою тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області.

Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 557 від 30.03.2016, а саме пункту 2.2. До складу комітету не можуть входити посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради. Членство в комітеті У' не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об`єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі.

03.09.2019 року Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області як замовник оголосила на електронному майданчику Прозорро переговорну процедуру закупівлі Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка - Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 орієнтовною вартістю 3 041 890,00 грн. (ідентифікатор переговорної закупівлі UA-2019-09-03-002045-b).

Відповідно до протоколу №51/1 від 03.09.2019 року, засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, ухвалено рішення, щодо запрошення ТОВ Новошляхбуд взяти участь у переговорній процедурі закупівлі, щодо надання послуг на об`єкт Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка - Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 . Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь , у розмірі бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі 3 041 890, 00 грн.

Голова тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області Нечай Л.Є., 03.09.2019 брав участь у засіданні тендерного комітету під час підписання протоколу тендерного комітету, щодо ухвалення рішення для запрошення ТОВ Новошляхбуд взяти участь у переговорній процедурі закупівлі щодо надання послуг на; об`єкт Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка - Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 . Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь , у розмірі бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі 3 041 890, 00 грн.

В єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 39675980 значиться Товариство з обмеженою відповідальністю Новшляхбуд , до переліку засновників (учасників) юридичної особи, як і кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) якого, зокрема, належить ОСОБА_2 49 950 грн. (33.3%).

Згідно інформаційної довідки № 1816 від 08.07.2020 року Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області ОСОБА_1 не повідомляв - керівництво Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області чи Національне агентство з питань запобігання корупції про виникнення конфлікту інтересів під час підписання протоколу засідання тендерного комітету №51/1 від 03.09.2019.

Таким чином, ОСОБА_1 , 03.09.2019 року, обіймаючи посаду заступника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови ' тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, приймаючи участь у засіданні тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, щодо проведення переговорної процедури закупівлі Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка - Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 , перебуваючи за місцем роботи: м. Хмельницький, вул. Свободи, будинок 77, достовірно знав, що одним із засновників ТОВ Новшляхбуд являється його невістка ОСОБА_2 .

Перед голосуванням з вищезазначеного питання, усвідомлюючи наявність у нього реального конфлікту інтересів, в порушення п.2 ч.І ст.28 Закону України Про запобігання корупції не повідомив про вказаний факт безпосереднього керівника - Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області, а також взяв участь у голосуванні щодо запрошення ТОВ Новшляхбуд для проведення переговорної процедури та підписав протокол тендерного засідання № 51/1 від 03.09.2019 року.

Крім того, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №13/14 від 06.01.2021 року, ОСОБА_1 ставиться у вину, що він, обіймаючи посаду заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, а тому відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , являючись суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, не повідомив у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів та прийняв рішення в умовах і реального конфлікту інтересів, тим самим вчинив адміністративні правопорушення передбачені частиною 1 та частиною 2 статті 172-7 КУпАП.

Так, 03.09.2019 року Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області як замовник оголосила на електронному майданчику Прозорро переговорну процедуру закупівлі Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка - Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 орієнтовною вартістю 3041890,00 грн. (ідентифікатор переговорної закупівлі UA-2019-09-03-002045-b).

Відповідно до протоколу №51/2 від 06.09.2020 року, засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області, розглянуто та визнано переможцем учасника торгів ТОВ Новшляхбуд із ціновою пропозицією 2663120,00 грн.

Голова тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області ОСОБА_1 , 06.09.2020 року брав участь у засіданні тендерного комітету пр. підписанні протоколу про переговорну процедуру, щодо наміру укласти договір з ТОВ Новшляхбуд на об`єкт Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка -Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 . Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь .

В єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 39675980 значиться Товариство з обмеженою відповідальністю Новшляхбуд , до переліку засновників (учасників) юридичної особи, як і кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) якого, зокрема, належить ОСОБА_2 : 49950 грн. (33.3%).

Згідно інформаційної довідки № 1816 від 08.07.2020 року Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області ОСОБА_1 не повідомляв - керівництво Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області чи Національне агентство з питань запобігання корупції про виникнення конфлікту інтересів під час підписання протоколу засідання тендерного комітету №51/2 від 06.09.2019року.

Таким чином, ОСОБА_1 , 06.09.2019 року, обіймаючи посаду заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області та приймаючи участь у засіданні тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області з переговорної процедури закупівлі Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Т-23-09 Шепетівка - Чуднів - Бердичів км 28+900 - км 32+390 , перебуваючи за місцем роботи: м. Хмельницький, вул. Свободи, будинок 77, достовірно знав, що одним із засновників ТОВ Новшляхбуд являється його невістка ОСОБА_2 .

Перед голосуванням з вищезазначеного питання, усвідомлюючи наявність у нього реального конфлікту інтересів, в порушення п.2 ч.1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції не повідомив про вказаний факт безпосереднього керівника - Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області, а також взяв участь у голосуванні щодо наміру укласти договір з ТОВ Новшляхбуд та підписав протокол тендерного засідання № 51/2 від 06.09.2019 року.

Як вбачається із матеріалів справи ОСОБА_1 , здійснюючи повноваження заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області та голови тендерного комітету Служби автомобільних доріг в Хмельницькій області не повідомив Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області та Національне агентство з питань запобігання корупції про наявність реального конфлікту інтересів під час підписання протоколу засідання тендерного комітету № 51/1 від 03.09.2019 року про запрошення ТОВ Новшляхбуд для участі у переговорній процедурі, протоколу засідання тендерного комітету №51/2 від 06.09.2019 року про прийняття рішення про намір украсти договір ТОВ Новшляхбуд одним із засновників даного підприємства є ОСОБА_2 , яка є його невісткою та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів під час підписання протоколу засідання тендерного комітету №51/1 від 03.09.2019 року про запрошення ТОВ Новшляхбуд для участі у переговорній процедурі, підписання протоколу засідання тендерного комітету №51/2 від 06.09.2019 року про прийняття рішення про намір украсти договір з ТОВ Новшляхбуд , одним із засновників даного підприємства є ОСОБА_2 , яка є його невісткою.

Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень, передбачених ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП, місцевий суд обґрунтував сукупністю досліджених доказів, зокрема, даними:

- протоколів про адміністративні правопорушення №11/12 та 13/14 від 06 січня 2021 року;

- протоколу №51/1 засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області щодо розкриття тендерних пропозицій від 06 квітня 2020 року, згідно якого головою тендерного комітету є ОСОБА_1 , який погодився із результатами голосування;

- запрошення ТОВ Новшляхбуд до участі в переговорній процедурі №1799 від 03.09.2019 року;

- протоколу №51/2 засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області від 06.09.2019 року, згідно якого головою тендерного комітету є ОСОБА_1 , який прийняв рішення про намір укласти договір з ТОВ Новшляхбуд та погодився із результатами голосування;

- інформації про юридичну особу ТОВ Новшляхбуд , одним із засновників якого є ОСОБА_2 ;

- інформаційної довідки в.о.начальника Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області про те, що ОСОБА_1 протягом 2018-2020 року не було повідомлено Національне агентство з питань запобігання корупції чи Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області про наявність конфлікту інтересів;

- копій (належним чином завіреними): наказу №86-к, №220-К від 03.06.2019 року про призначення ОСОБА_1 на посаду заступника начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області; посадової інструкції заступника начальника з розвитку доріг; наказу №51-ОД від 13.06.2019 року про склад тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області; положення про Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області №258 від 29.07.2019 року; попередження про спеціальні обмеження та заборони відповідно до ЗУ Про запобігання корупції , з яким був ознайомлений ОСОБА_1 ; наказу №122-О від 10.12.2018 року про затвердження положення про порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, з яким був ознайомлений ОСОБА_1 ;

- письмових пояснень ОСОБА_1 від 19.08.2020 року;

- письмових пояснень ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 , ОСОБА_8 від 21.09.20202 року;

- витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження;

- витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб;

- даними рапорту на складання протоколу про адміністративне правопорушення від 05.01.2021 року.

Посилання в апеляційній скарзі на те, що в протоколі про адміністративне правопорушення зазначено порушення ОСОБА_1 п.1 ч.2 ст.35 Закону України Про запобігання корупції , яка згідно рішення Конституційного суду України №13-р/2020 від 27.10.2020 року визнана неконституційною та втратила чинність, не беруться до уваги, оскільки, на підтвердження вини ОСОБА_1 суд не посилався на порушення ним вказаної норми закону.

Доводи апелянта, що висновки щодо пред`явлених звинувачень ОСОБА_1 , викладені в протоколах про адміністративні правопорушення, не відповідають вимогам інформаційного листа судової палати у кримінальних справах Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року, що факт наявності близьких осіб чи членів сім`ї серед учасників процедури закупівлі не створює автоматичного реального конфлікту інтересів позбавлені підстав, оскільки у даній справі був наявний приватний інтерес ОСОБА_1 , він суперечить його службовим повноваженням і така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість на прийняття ним рішень чи вчинення дій під час вчинення вказаних повноважень.

Твердження в апеляційній скарзі, що під час проведення засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області 03.09.20219 року та 06.09.2019 року був лише один учасник, з яким і був підписаний головний (первинний) договір №210 від 18.10.2018 року це ТОВ Новшляхбуд , тому була відсутня конкуренція між учасниками процедури закупівлі, наявність упередженого, необ`єктивного ставлення, тому відсутній реальний конфлікт інтересів, і як наслідок підстави для застосування санкцій ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП не має, апеляційним судом відхиляється, оскільки незалежно від учасників процедури закупівлі, ОСОБА_1 повинен був виконати обов`язок, покладений на нього ст. 28 Закону України Про запобігання корупції .

Переконання апелянта, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що ОСОБА_1 міг знати про наявність реального конфлікту інтересів, що не було з`ясовано і місцевим судом, спростовуються дослідженими судом доказами.

Зважаючи на викладене, підстав для скасування постанови Хмельницького міськрайонного суду від 9 лютого 2021року та закриття провадження у справі відносно ОСОБА_1 , за відсутністю складу адміністративних корупційних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, не вбачається.

Разом з тим, відповідно до ч.4 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Автор протоколів щодо ОСОБА_1 вказав у них, що датою виявлення правопорушення є дата складання протоколу 06.01.2021 року

З аналізу вказаної норми вбачається, що законодавчо встановлений строк, протягом якого може бути накладено адміністративне стягнення, обчислюється з моменту виявлення корупційного адміністративного правопорушення, однак такий не ототожнюється із часом складання протоколу про адміністративне правопорушення.

Як убачається з матеріалів справи, вчинення ОСОБА_1 протиправних дій, що охоплюються диспозиціями ч.1, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, мало місце 3 вересня 2019 року та 6 вересня 2019 року, протоколи про адміністративне правопорушення складені відносно нього 06 січня 2021 року, а оскаржувана постанова судді, якою визнано ОСОБА_1 винним та накладено адміністративне стягнення, прийнята 9 лютого 2021року.

Разом з тим, в матеріалах справи міститься лист ТВО начальника Управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області Ю.Хріна, який адресований в.о.начальника Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області В.Данилюку 19.06.2020 року, з якого вбачається, що на адресу Управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України надійшов лист із Управління Служби безпеки України у Хмельницькій області щодо можливого порушення вимог Закону України Про запобігання корупції заступником начальника з розвитку доріг Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області ОСОБА_1 , в подальшому матеріали зареєстровані в журналі ІПНП (журналі ЄО) №281 від 17.06.2020 року

08.07.2020 року за №1816 в.о.начальником Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Данилюком В.О. було скеровано лист на адресу Управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області з додатками, які стосувались повноважень ОСОБА_1 та його службової діяльності, а також інформаційна довідка (а.с.17,25)про те, що ОСОБА_1 протягом 2018-2020 років не було повідомлено про конфлікт інтересів національне агентство з питань запобігання корупції чи Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області.

09.07.2019 року(а.с.16) вже була наявна інформація про юридичну особу ТОВ Новшляхбуд та його засновників.

Відповідно, станом на день постановлення судового рішення, сплинув шестимісячний строк з дня виявлення правопорушення, яке було зареєстроване в журналі ІПНП (журналі ЄО) №281 від 17.06.2020 року та вся інформація, яка стосувалась цього правопорушення, була наявна в Управлінні стратегічних розслідувань в Хмельницькій області станом на 09.07.2020 року.

З огляду на те, що чинним законодавством не передбачено вимог щодо строку, протягом якого після виявлення корупційного правопорушення уповноважений суб`єкт повинен скласти відповідний протокол, з урахуванням вимог ч.4 ст. 38 КУпАП, такий, на переконання судді апеляційного суду, повинен бути складений невідкладно після встановлення достатніх даних, що вказують на вчинення особою адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Як убачається з матеріалів справи, на момент розгляду матеріалів протоколів про адміністративне правопорушення № 11/12 та №13/14 від 6 січня 2021 року відносно ОСОБА_1 та прийняття рішення відносно нього, закінчився передбачений законом шестимісячний строк накладення адміністративного стягнення, а відтак суддя суду першої інстанції в порушення вимог ст. 38 та п.7 ст. 247 КУпАП визнав винним та безпідставно наклав адміністративне стягнення на останнього за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до вимог п.7 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Враховуючи вищенаведене, суддя апеляційного суду робить висновок про те, що оскаржувана постанова в повній мірі не відповідає вимогам чинного законодавства, відтак така підлягає зміні, а провадження у справі - закриттю у зв`язку зі спливом строків накладення адміністративного стягнення.

Керуючись ст.ст.38, 247, 294 КУпАП, суддя, -

п о с т а н о в и л а :

Апеляційну захисника Мамреги В.М. - задовольнити частково.

Постанову судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області 09 лютого 2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7КУпАП змінити.

На підставі п.7 ст.247 КУпАП провадження у справі відносно ОСОБА_1 - закрити, у зв`язку із закінченням строку притягнення його до адміністративної відповідальності, передбаченого ст.38 КУпАП.

Постанова остаточна та оскарженню не підлягає.

Суддя Хмельницького

апеляційного суду Л.М.Кулеша

Дата ухвалення рішення18.05.2021
Оприлюднено20.05.2021
Номер документу97019013
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —686/1057/21

Постанова від 18.05.2021

Адмінправопорушення

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Постанова від 18.05.2021

Адмінправопорушення

Хмельницький апеляційний суд

Кулеша Л. М.

Постанова від 09.02.2021

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Данькова С. О.

Постанова від 05.02.2021

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Данькова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні