Ухвала
від 10.03.2021 по справі 804/4689/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

11 березня 2021 р. Справа № 804/4689/18

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Врони О.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправним та скасування акта від 17.05.2018 № 0020724, визнання протиправною та скасування довідки від 17.05.2018 № 0015224,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) про визнання протиправними та скасування акта № 0020724 від 17.05.2018 року про перевищення транспортним засобом, який належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Галлакс», нормативних вагових параметрів з розрахунком плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 0020724 від 17.05.2018 року до Акту № 0020724 від 17.05.2018 року та довідку № 0015224 від 17.05.2018 року про результати здійснення габаритно-вагового контролю, складені Державною службою України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) в особі Управління Укртрансбезпеки в Чернігівській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.06.2018 року відкрито провадження у адміністративній справі №804/4689/18; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2018р. клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» про зупинення провадження у справі № 804/4689/18 - задоволено. Зупинено провадження в адміністративній справі № 804/4689/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» до Державної служби України з безпеки на транспорті, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування акта від 17.05.2018 №0020724, визнання протиправною та скасування довідки від 17.05.2018 № 0015224 до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 182/3869/18 за позовом ОСОБА_1 до Поліцейського четвертої роти першого батальону Управління патрульної поліції у м. Чернігові про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення по справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.12.2020р поновлено провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), третя особа: ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування акта від 17.05.2018 № 0020724, визнання протиправною та скасування довідки від 17.05.2018 №0015224. Призначено розгляд справи у підготовчому засіданні.

10.03.2021р. позивачем до суду подано клопотання про розгляд справи за його відсутності. Також в разі закриття провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.238 КАС України представник просить повернути сплачений судовий збір.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адмінстративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з ч. 9ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства Україниякщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на приписи ч. 1 ст.205ч. 9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд вважає за можливе здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Суд, розглянувши клопотання позивача про закриття провадження у адміністративній справі, встановив наступне.

У відповідності до п.1 ч.1ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

В даній адміністративній справі спір стосується правовідносин про перевищення транспортним засобом, який належить позивачу, нормативно-вагових параметрів з розрахунком плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, установленим законом.

Поняття "суд, встановлений законом" зводиться не лише до правової основи самого існування суду, але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність, тобто охоплює всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.

Стаття 2 КАС України вказує на те, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до пункту 1 та 2 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Частиною першою статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Положеннями пунктів 1, 5 частини першої статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом.

Слід зазначити, що публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Як зазначалося, у спірних відносинах, що склались у цій справі відповідач, відповідно до наданих йому повноважень та за умови встановлення під час проведення габаритно-вагового контролю перевищення автомобілем перевізника вагових або габаритних показників, параметри яких перевищують нормативні, за встановленою формулою здійснює лише нарахування плати за проїзд, що оформлюється розрахунком.

У свою чергу, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Тобто, у порядку адміністративного судочинства може бути оскаржене лише таке рішення, яке порушує безпосередньо права чи обов`язки позивача.

З огляду на викладене, суд вважає, що повноваження відповідача у цьому випадку обмежуються лише нарахуванням плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів. Водночас, сама плата за проїзд є сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування та у разі недобровільної сплати стягується шляхом звернення до суду з відповідним позовом.

Враховуючи викладене, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування акту № 0020724 від 17.05.2018 року про перевищення транспортним засобом, який належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Галлакс», нормативних вагових параметрів з розрахунком плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 0020724 від 17.05.2018 року до Акту № 0020724 від 17.05.2018 року та довідки № 0015224 від 17.05.2018 року про результати здійснення габаритно-вагового контролю, по своїй суті ніяким чином не впливають на права та обов`язки сторін у справі, оскільки актЮ розрахунок та довідка не є рішеннями суб`єкта владних повноважень у розумінні статті 19 КАС України, а тому вони не можуть бути предметом спору. Відсутність спору, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постанові від 23.01.2020р. у справ № 811/1456/17

Враховуючи викладене, даний спір не підсудний адміністративним судам, а відтак

суд вважає за необхідне закрити провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.238 КАС України.

Щодо повернення сплаченого судового збору.

Згідно із частиною 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно ст. 7 Закону України Про судовий збір, сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі:

1) зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом;

2) повернення заяви або скарги;

3) відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі;

4) залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням);

5) закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

Із матеріалів справи встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Галлакс» сплачено судовий збір за подачу адміністративного позову у розмірі 1762,00 грн., відповідно до платіжного доручення № 4489 від 06.06.2018р.

З урахуванням наведеного, зважаючи на той факт, що позивач не відмовлявся від позову, а провадження у справі закрито, суд приходить до висновку, що сума судового збору підлягає поверненню позивачу у повному розмірі.

Керуючись ст.ст.205, 238, 256 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Закрити провадження у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправним та скасування акта від 17.05.2018 № 0020724 та довідки від 17.05.2018 № 0015224.

Повернути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Галлакс» (і.к.35294824) судовий збір, сплачений відповідно до платіжного доручення № 4489 від 06.06.2018р. у розмірі 1762,00 грн.

Повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Ухвала суду може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, відповідно до пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Суддя О.В. Врона

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2021
Оприлюднено02.09.2022
Номер документу97066187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4689/18

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні