Справа № 752/11960/21
Провадження № 1-кс/752/4149/21
У Х В А Л А
21 травня 2021 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 42020100000000510 від 06.11.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України,-
встановив:
до слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у місті Києві капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів.
Слідчий в судове засідання не з`явився, подав заяву в якій просив розглядати клопотання за його відсутності, підтримав вимоги клопотання, просив його задовольнити.
Також, у клопотанні просив дане клопотання розглядати без участі особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, на підставі ч. 2ст. 163 КПК України.
У зв`язку з неприбуттям у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі та на підставі ч.4ст.107 КПК Українифіксування кримінального провадження в суді за допомогою технічних засобів не здійснюється.
Перевіривши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовується приходжу до наступних висновків.
Відповідно дост. 159 КПК Українивстановлено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити з них їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно з ч. 1ст. 160 КПК України, слідчий має право звернутися до слідчого суді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів за погодженням з прокурором.
Із матеріалів клопотання вбачається, що слідчою групою СУ Головного управління Національної поліції у місті Києві проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні за № 42020100000000510 від 06.11.2020, за фактом зловживання службовим становищем співробітників ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , далі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) під час використання коштів, виділених на боротьбу з COVID-19, з метою заволодіння бюджетними коштами, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що згідно з постановою КМУ № 225 від 20 березня 2020 року ІНФОРМАЦІЯ_2 для потреб КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) закуплено за завищеною вартістю по переговорній процедурі рентген апарат «IMAX 101 A», виробництва Китайської народної Республіки низької якості. Вказаний рентген апарат придбано відповідно до договору № 01 від 15.05.2020, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »
(код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), вартістю 2000000,00 грн. (без ПДВ).
За поясненнями співробітників КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР, вищевказаний рентген апарат придбаний без фактичної необхідності у ньому лікувальним закладом. Службовий лист-потреба від КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР, в якому була б визначена необхідність у придбанні такого обладнання, не готувалась та не надсилався на адресу ІНФОРМАЦІЯ_2 . Відповідно, технічні та якісні характеристики, придбаного рентген апарату ІНФОРМАЦІЯ_2 із лікувальним закладом не узгоджувало.
При цьому, на момент придбання ІНФОРМАЦІЯ_2 зазначеного рентген апарату, КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР самостійно придбало 08.04.2020 необхідний їм аналогічний рентген апарат та отримало ще один додатково 06.05.2020 за благодійною допомогою.
Також, за вищевказаними поясненнями використання рентген апарату «IMAX 101 A» є не можливим через неналежну якість, низьку потужність та неукомплектованість. Водночас, під час пояснення наведено порівняння технічних характеристик та вартості трьох одиниць вищевказаних рентген апаратів, які КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР придбало та отримало за період карантину. За результатами вказаного порівняння наявні характерні ознаки завищення вартості рентген апарату, придбаного ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Вказана діяльність службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 свідчить про порушення вимог пунктів 4, 5 та 6 «Порядок проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України», затвердженої постановою КМУ № 225 від 20.03.2020 та розділу 2 пунктів 1 та 2 «Примірна методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 № 275 від 18.02.2020).
Крім того, в ході моніторингу мережі Інтернет на предмет вартості рентген апарату «IMAX 101 A» отримані відомості про пропозиції від інших постачальників вказаної моделі рентген апарату, вартість яких не перевищує 1 200 000, 00 грн за 1 одиницю.
На даний час, залучено спеціаліста ДУО « ІНФОРМАЦІЯ_6 » до проведення огляду рентген апарату «IMAX 101 A» в КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР. Проте, надати висновки щодо якості та відповідності рентген апарату не є можливим у зв`язку із відсутністю документації щодо закупівлі через придбання вказаного обладнання відповідно до Постанови КМУ № 225 від 25.03.2020, яка зобов`язує замовника завантажувати в електронну систему « ІНФОРМАЦІЯ_7 » лише договір про закупівлю обладнання. В КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » БРР БМР вказана документація відсутня.
Разом з тим, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_9 було надіслано листи щодо надання документів з приводу проведення закупівель товарів і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню спалахів гострої респіраторної хвороби COVID-19. У наданні вказаної інформації відмовлено та повідомлено, що її надання можливе лише у випадку виконання ухвали суду про тимчасовий доступ до речей і документів.
Таким чином, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_10 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з посадовими особами юридичних осіб приватного права та іншими, вчинили привласнення та розтрату бюджетних коштів.
На даний час виникла необхідність у вилученні оригіналів документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), з метою встановлення всіх фактів зловживання службовим становищем з метою розтрати та привласнення бюджетних коштів, осіб причетних до вчинення даного кримінального правопорушення та проведення відповідних криміналістичних та судових експертиз.
У зв`язкуз цим,з метоюзабезпечення швидкого,повного танеупередженого розслідуваннякримінального провадженнята встановленняобставин вчиненнякримінального правопорушення,зокрема дляотримання відомостейз документів,у якихнаявні даніщодо причетностідо вчиненнякримінального правопорушенняслужбових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 та вищевказанихсуб`єктів,що можутьбути використаніяк доказу вказаномупровадженні,на данийчас виникланеобхідність увилученні оригіналівдокументів,а саме:тендерної документації(тендернапропозиція,заявка научасть утендері,розрахунок цінитендерної пропозиціїіз вказівкоювартості товарів,відомості прокваліфікацію ікваліфікаційні документи,графік поставкитоварів тавиконання робіт,реєстраційні документиучасників конкурснихторгів),яка складаласьпротягом 2020-2021років зметою проведеннязакупівель врамках постановиКМУ №225від 20березня 2020року;фінансово-господарськідокументи зпостачальниками медичногообладнання позакупівлям врамках постановиКМУ №225від 20березня 2020року,за періодчасу 2020-2021рр.;листи-потреби,які надходилиу періодз 01.01.2019по 12.05.2021,із перелікомнеобхідного медичногообладнання дляпотреб врамках постановиКМУ №225від 20березня 2020року,а такожузагальнюючі матеріалиїх опрацювання,інші документальніматеріали (таблиці,розрахунки,доповідні записки,листи,форми длязаповнення тощо),які сталипідставою дляформування потребиу закупівляхмедичного обладнанняу 2020та 2021роках;річні планизакупівель на2020та 2021роки зусіма змінамита додатками;документальні матеріалищодо формуванняопису предметазакупівлі врамках постановиКМУ №225від 20березня 2020року,за періодчасу 2020-2021рр.,із залученнямвідповідних фахівців,які відповідаютьза подальшевикористання медичногообладнання та/абозалучення експертівна договірнихзасадах;документальні матеріали,які підтверджуютьпроведення аналізуринку медичногообладнання длявизначення очікуваноївартості предметазакупівлі (збірзагальнодоступної інформації,у томучислі насайтах виробниківта/абопостачальників,спеціальних торгівельнихмайданчиків,в електроннихкаталогах,рекламі,прайс-листах,в електроннійсистемі «Прозоро»та нааналогічних торгівельнихмайданчиках,дані офіційнихстатистичних видань,в томучислі іноземнихтощо),закупленого задержавними закупівлямив рамкахпостанови КМУ№ 225від 20березня 2020року,за періодчасу 2020-2021рр.;документальні матеріалищодо проведенняринкових консультаційта іншихпроведених заходівз метоюформування обґрунтованоїочікуваної вартості(повідомлення,запити,запрошення дообговорення,узагальнюючі матеріали,розрахунок очікуваноївартості тощо)за державнимизакупівлями врамках постановиКМУ №225від 20березня 2020року,за періодчасу 2020-2021рр.,які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 .
Зазначена інформація та документи самостійно і в сукупності з іншими фактичними даними мають значення для встановлення всіх обставин вищезазначеного кримінального правопорушення, а також можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні.
Враховуючи, що встановити зазначені вище обставини іншим шляхом не виявляється можливим, оскільки зазначені відомості містять комерційну таємницю, у сторони обвинувачення виникла необхідність здійснити тимчасовий доступ до вказаної інформації та документів.
Враховуючи те, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані відомості мають суттєве значення для встановлення важливих даних, а також те, що існує реальна загроза зміни або знищення необхідних документів та інформації, яка перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , необхідно отримати тимчасовий доступ та можливість вилучити документи без залучення представників службових осіб вказаного відділу до судового розгляду по суті клопотання.
Слідчим в клопотаннідоведено, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, тому необхідно отриматитимчасовий доступ до інформації, яка перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 .
Разом з тим, слідчим не обгрунтована та не доведена необхідність вилучення оригіналів документів, тому клопотання підлягає частковому задоволенню, а саме з можливістю вилучення завірених належним чином копій зазначених у клопотанні документів.
На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення зазначеного клопотання.
Керуючись ст. ст.131,132,159-166 КПК України, -
постановив:
клопотання задовольнити частково.
Надати тимчасовий доступ до документів, старшому слідчому СУ ГУНП в м. Києві ОСОБА_3 та іншим слідчим слідчої групи, а також прокурорам групи прокурорів ІНФОРМАЦІЯ_11 та співробітникам ІНФОРМАЦІЯ_12 , з можливістю вилучення належним чином завірених копій таких документів, а саме:
-тендерної документації (тендерна пропозиція, заявка на участь у тендері, розрахунок ціни тендерної пропозиції із вказівкою вартості товарів, відомості про кваліфікацію і кваліфікаційні документи, графік поставки товарів та виконання робіт, реєстраційні документи учасників конкурсних торгів), яка складалась протягом 2020-2021 років з метою проведення закупівель в рамках постанови КМУ № 225 від 20 березня 2020 року;
-фінансово-господарські документи з постачальниками медичного обладнання по закупівлям в рамках постанови КМУ № 225 від 20 березня 2020 року, за період часу 2020-2021 рр.;
-листи-потреби, які надходили у період з 01.01.2019 по 12.05.2021, із переліком необхідного медичного обладнання для потреб в рамках постанови КМУ № 225 від 20 березня 2020 року, а також узагальнюючі матеріали їх опрацювання, інші документальні матеріали (таблиці, розрахунки, доповідні записки, листи, форми для заповнення тощо), які стали підставою для формування потреби у закупівлях медичного обладнання у 2020 та 2021 роках;
-річні плани закупівель на 2020 та 2021 роки з усіма змінами та додатками;
-документальні матеріали щодо формування опису предмета закупівлі в рамках постанови КМУ № 225 від 20 березня 2020 року, за період часу 2020-2021 рр., із залученням відповідних фахівців, які відповідають за подальше використання медичного обладнання та/або залучення експертів на договірних засадах;
-документальні матеріали, які підтверджують проведення аналізу ринку медичного обладнання для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (збір загальнодоступної інформації, у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників, спеціальних торгівельних майданчиків, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі «Прозоро» та на аналогічних торгівельних майданчиках, дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних тощо), закупленого за державними закупівлями в рамках постанови КМУ № 225 від 20 березня 2020 року, за період часу 2020-2021 рр.;
-документальні матеріали щодо проведення ринкових консультацій та інших проведених заходів з метою формування обґрунтованої очікуваної вартості (повідомлення, запити, запрошення до обговорення, узагальнюючі матеріали, розрахунок очікуваної вартості тощо) за державними закупівлями в рамках постанови КМУ № 225 від 20 березня 2020 року, за період часу 2020-2021 рр.,
які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 .
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 97082055 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Слободянюк А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні