Постанова
від 24.05.2021 по справі 540/1874/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2021 р.м.ОдесаСправа № 540/1874/20 Головуючий в 1 інстанції: Попов В.Ф.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Косцової І.П.,

суддів - Осіпова Ю.В., Скрипченка В.О.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МВ І К до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового - повідомлення рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

Товариство з обмеженою відповідальністю МВ І К звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 08.07.2020 року №0008843201, яким за порушення ст.15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та на підставі ст.17 цього Закону застосовано штраф на суму 250 000 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що фактична перевірка була призначена та проведена з порушенням вимог ст.ст.75, 80, 81, 83, 86 ПК України, оскільки у відповідача були відсутні підстави для її призначення. Не було вручено наказ та направлення на перевірку, посадові особи не були на місці здійснення господарської діяльності та не проводили розрахункових операцій, не використовували та не витребовували жодні документи для оформлення висновків, викладених в акті перевірки, а саме, щодо здійснення роздрібної торгівлі пальним без ліцензії. Позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020 року, ухваленого за правилами спрощеного позовного провадження, позов задоволено.

При прийнятті рішення суд першої інстанції виходив із того, що відповідачем не були допущені порушення вимог законодавства під час призначення та проведення перевірки, проте висновки акту перевірки не ґрунтуються на належних та допустимих доказах вчинення позивачем порушень вимог податкового законодавства.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву (заперечень).

В апеляційний скарзі Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати прийняте у справі судове рішення та постановити нове про відмову у задоволенні позову.

В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначив, що під час перевірки посадовими особами контролюючого органу встановлено здійснення позивачем роздрібної торгівлі пальним без відповідної ліцензії з квітня 2019 року по 13.01.2020 року, тому на ТОВ МВ І К було правомірно накладено штрафні санкції.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ МВ І К просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Враховуючи розгляд справи судом першої інстанції у порядку спрощеного позовного провадження, суд апеляційної інстанції розгляну дану справу у письмовому провадженні.

Фактичні обставини справи.

ТОВ МВ І К має ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним з 20.12.2019 року до 20.12.20204 року (а.с. 16-17).

Баштанською місцевою прокуратурою Миколаївської області 12.03.2020 року до ГУ ДПС у Херсонській області направлено листа, в якому повідомлено, що під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні та огляду АЗС ТОВ МВ І К було виявлено документацію (зошити, книги та документи), в яких містяться відомості про здійснення роздрібної торгівлі пальним, починаючи з квітня 2019 року, та здійснення торгівлі пальним у значно більшій кількості, ніж зазначено у щоденних податкових звітах (а.с. 45).

01.06.2020 року ГУ ДПС у Херсонській області видало Наказ №552 про проведення фактичних перевірок, яким затверджено перелік суб`єктів, що перевіряються, серед яких і ТОВ МВ І К (а.с. 37).

На підставі вказаного наказу видано направлення на проведення перевірки №079 та №080 від 15.06.2020 року (а.с. 38, 39).

16.06.2020 року посадовими особами контролюючого органу проведено фактичну перевірку АЗС, яка розташована за адресою: Миколаївська обдасть, м. Баштанка, вул. Семена Бойченка, 84 та належить ТОВ MB і К на підставі договору оренди нерухомості № 29-03/19 від 29.03.2019р.,укладеного з ТОВ ВО Каскад строком на три роки, про що складено акт №031/32/36944913.

Зі змісту акту перевірки вбачається, що Товариством порушено вимоги ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , за приписами якої роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.

Суть порушень, за висновком податкового органу, полягала в тому, що на АЗС під час фактичної перевірки були відсутні супровідні документи на товар, що реалізується та книга обліку придбання товарів (робіт, послуг).

Як свідчать матеріали справи, представник ТОВ МВ і К Андрусенко А.С. з направленнями на проведення перевірки ознайомлений, копію наказу №552 від 01.06.2020 отримав, що підтверджується відповідною розпискою (а.с. 40).

На підтвердження повноважень Андрусенко А.С. відповідачем до відзиву надано копію доручення на її ім`я, виданого ТОВ МВ І К (а.с. 41).

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що відповідно до інформації Єдиного Державного реєстру судових рішень ухвалою слідчого судді від 05.02.2020 року по справі №478/1848/19 задоволено клопотання прокурора Баштанської місцевої прокуратури Миколаївської області про надання дозволу на проведення огляду приміщень та споруд АЗС за адресою: м. Баштанка, вул. Семена Бойченка, 84, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, а саме, встановлення наявності або відсутності порушень вимог правил пожежної безпеки, встановлення факту здійснення господарської діяльності на АЗС, зокрема, зберігання та реалізації пального.

20.02.2020 року прокуратурою проведено огляд зазначеної АЗС, під час якого виявлено документацію (зошити, книги та документи), в якій містяться відомості про здійснення ТОВ MB і К роздрібної торгівлі пальним з квітня 2019р. по 13.01.2020 року без наявності ліцензії.

Саме на підставі інформації Баштанської місцевої прокуратури Миколаївської області податковим органом зроблено висновок про порушення Товариством вимог податкового законодавства у сфері виробництва та реалізації пального.

08.07.2020 Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі винесло податкове повідомлення-рішення №0008843201, яким до ТОВ MB і К за порушення ст. 15 Закону України Про державне врегулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та на підставі ст. 17 цього Закону застосовано штраф на суму 250 000 грн..

Законність прийнятого податковим органом рішення є предметом спору у справі, що розглядається.

Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та позиція суду апеляційної інстанції щодо доводів апеляції та висновків суду першої інстанції.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення, з огляду на наступне.

Так, основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі - Закон №481/95-ВР).

Відповідно до ст.1 вказаного Закону роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб`єктах господарювання (у тому числі іноземниих суб`єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування.

Ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів (далі - Закон №2628-VIII) внесено зміни, зокрема, і у статтю 15 Закону №481/95-ВР. Цією статтею визначено правила імпорту, експорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберігання пального. Нормами зазначеної статті запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирали чинності з 01 липня 2019 року.

За змістом статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону №481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Абзацом дев`ятим частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 19.12.2019 року Головним управлінням ДПС у Миколаївській області ТОВ MB і К видано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №14110314201900303 із терміном дії з 20.12.2019 року по 20.12.2024 року за адресою місця торгівлі: Миколаївська область, Баштанський район, м. Баштанка, вул. С.Бойченка, 84, АЗС (а.с. 16).

В свою чергу, під час проведення фактичної перевірки посадовими особами фіскального органу встановлено факт роздрібної торгівлі ТОВ MB і К пальним з квітня 2019 року по 13.01.2020 року.

Як вже зазначалось вище, вказані висновки податкового органу ґрунтуються на отриманих від Баштанської місцевої прокуратури копіях документів (зошити, книги та документи), які отримані прокуратурою 20.02.2020 року під час проведеного огляду АЗС, та в яких містяться відомості про здійснення ТОВ MB і К роздрібної торгівлі пальним з квітня 2019 року без відповідної ліцензії, а з 13.01.2020 року в значно більшій кількості, ніж зазначено в щоденних звітах.

Відповідачем до суду першої інстанції надано копії записів, які здійснені від руки та містять дату їх вчинення. Також вказані записи містять відомості щодо А-92 та ДТ з вірогідним визначенням кількості та ціни, що свідчить про можливість їх віднесення до записів щодо реалізації пального (а.с. 46-62).

Відповідно до п. 83.1 ПК України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки, надані відповідно до статті 84 цього Кодексу та інших законів України; судові рішення; податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.

Відповідно до положень частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Разом з тим, в ході розгляду справи судом встановлено, що контролюючий орган під час проведення фактичної перевірки не вчинив жодних дій щодо перевірки інформації, отриманої від Баштанської місцевої прокуратури, а визначив її доведеною та поклав в основу акту перевірки, що не може бути визнано належними підтвердженням вини позивача у порушенні податкового законодавства.

Крім того судова колегія, надаючи оцінку копіям записів, що отримані відповідачем від прокуратури, зазначає, що вони не містять жодної ідентифікуючої інформації, яка б давала можливість стверджувати, що записи містять відомості щодо здійснення ТОВ MB і К роздрібної торгівлі пальним з квітня 2019 року.

З огляду на зазначене, судова колегія приходить до висновку, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами факт вчинення позивачем порушення ст.15 Закону України № 481/95-ВР, а саме здійснення ТОВ MB і К роздрібної торгівлі пальним з квітня 2019 року без отримання відповідної ліцензії.

Також акт перевірки не містить відомостей щодо встановлення об`ємів продажу пального з 13.01.2020 року в значно більшій кількості, ніж зазначено в щоденних звітах.

Таким чином, за відсутності належно доведеної вини позивача у порушенні вимог ст.15 Закону України №481/95-ВР, судова колегія зазначає, що податкове повідомлення-рішення від 08.07.2020 року №0008843201 винесено протиправно та підлягає скасуванню.

Оскільки судом першої інстанції встановлено всі обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги правильність висновків суду першої інстанції не спростовують, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст.316 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Враховуючи, що вказана справа належить до категорії незначної складності, колегія суддів у відповідності до вимог ст. 328 КАС України дійшла висновку про відсутність у учасників справи права на касаційне оскарження такого рішення.

Керуючись ст. ст.308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - залишити без задоволення.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020 року - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий суддя Косцова І.П. Судді Осіпов Ю.В. Скрипченко В.О.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2021
Оприлюднено26.05.2021
Номер документу97112741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1874/20

Постанова від 24.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 18.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні