ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про зупинення провадження у справі
25 травня 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1883/21
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарова О.В., під час розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Луганський гірничо-промисловий комбінат-АВМ про анулювання спеціального дозволу на користування надрам,
ВСТАНОВИВ:
06 квітня 2021 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної служби геології та надр України (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Луганський гірничо-промисловий комбінат-АВМ (далі - відповідач, ТОВ ЛГПК-АВМ ), в якому позивач просить:
- припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16.03.2009 № 4941 наданого Товариства з обмеженою відповідальністю Луганський гірничо-промисловий комбінат-АВМ .
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2021 року справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 24-26).
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Судом встановлено, що предметом у цій справі є припинення права користування надрами ТОВ ЛГПК-АВМ шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 16.03.2009 № 4941 через неподання до ДНВП Геоінформ України щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності форми 5-гр, 6-гр, 7-гр.
Ухвалою Верховного Суду від 11 травня 2021 року справу № 812/1743/17 за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Істок про анулювання дії спеціального дозволу передано на розгляд Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.
В зазначеній ухвалі Колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду зазначила:
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суди попередніх інстанцій виходили з того, що Держгеонадра не проводила будь-якої перевірки з питань дотримання відповідачем умов спеціального дозволу на користування надрами від 09 серпня 2006 року № 3999 та не складав відповідних актів. Таким чином, на думку судів, Держгеонадра встановила та оформила порушення ТОВ Істок умов спеціального дозволу на користування надрами від 09 серпня 2006 року № 3999 не у спосіб, визначений законодавством про проведення державного геологічного контролю.
Верховний Суд уже викладав правову позицію стосовно застосування норм права в аналогічних правовідносинах. Зокрема, у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 3 травня 2018 року у справі № 812/1074/17 Суд дійшов висновку, що надана Державним науково-виробничим підприємством Державний інформаційний геологічний фонд України інформація відносно статистичної звітності ґрунтується на перевірці позивача як надрокористувача щодо дотримання вимог, обов`язок виконання яких безпосередньої визначено у особливих умовах спеціального дозволу на користування надрами № 5042 від 12 листопада 2009 року, а тому проведення перевірки не вимагається.
З цього приводу колегія суддів Верховного Суду вважає за необхідне звернути увагу на наступне.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), визначає Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до статті 1 Закону № 877-V у цьому Законі нижчезазначені терміни вживаються в такому значенні:
державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом;
спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
За приписами статті 2 Закону № 877-V дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Держгеонадра на час виникнення спірних правовідносин здійснювали державний контроль за геологічним вивченням надр у Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 року № 1294 (далі - Порядок № 1294), який втратив чинність 15 квітня 2017 року на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 239.
За приписами пункту 5 Порядку № 1294 державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів.
Порядком № 1294 визначено підстави та порядок проведення Держгеонадрами планових та позапланових перевірок надрокористувачів.
Пунктом 15 Порядку № 1294 визначено, що за результатами проведення планової або позапланової перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами.
Посадова особа органу державного геологічного контролю зазначає в акті стан виконання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та використання надр, а в разі невиконання зазначених вимог - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідне положення акта законодавства.
У разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр на підставі акта перевірки протягом п`яти робочих днів з дати її завершення складається припис або розпорядження за формою, затвердженою Держгеонадрами (пункт 16 Порядку № 1294).
Аналіз зазначених вище норм дає підстави для висновку, що Держгеонадра є органом з питань надання дозволу на користування надрами, який у межах своїх повноважень здійснює державний геологічний контроль, зокрема, за дотриманням умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами.
Заходами Державного геологічного контролю є проведення планових та позапланових перевірок.
Таким чином, контроль за дотриманням надрокористувачем умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами, як складова державного геологічного контролю, має здійснюватися шляхом проведення планових та позапланових перевірок надрокористувачів.
Законодавцем не передбачено будь-яких інших способів здійснення державного геологічного контролю, окрім проведення планових та позапланових перевірок, а, відтак, колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду вважає за необхідне відступити від висновків щодо застосування норм пункту 5 Порядку № 1294, викладених у постанові Верховного Суду від 3 травня 2018 року у справі № 812/1074/17.
Оскільки палатою Верховного Суду переглядається судове рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі), суд дійшов висновку про необхідність зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у справі № 812/1743/17.
Керуючись статтями 236, 241, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Зупинити провадження у справі № 360/1883/21 за адміністративним позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Луганський гірничо-промисловий комбінат-АВМ про анулювання спеціального дозволу на користування надрам до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у справі № 812/1743/17.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяО.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2021 |
Номер документу | 97137559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні