ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2020 року м. Київ №640/18803/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,
при секретарі судового засідання Розуменко А.Б.,
за участю представника позивача адвоката Гаджиєва Р.Ф.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення від 07.05.2018 №0265731207,
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення №0265731207 від 07.05.2018, обґрунтовуючи вимоги безпідставністю проведення камеральної перевірки і прийняття оскаржуваного повідомлення-рішення, оскільки виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних ЄРПН є підставою для проведення контролюючим органом документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Відповідач подав відзив, в якому просить відмовити в позові, посилаючись на результати перевірки, оформленої актом від 21.03.2018 №2755/26-15-12-07-20.
Ухвалою суду від 19.03.2019 зупинено провадження в адміністративній справі №640/18803/18 до набрання законної сили судовими рішеннями в адміністративних справах №640/18801/18 та №640/2946/19.
Ухвалою суду від 24.07.2020 поновлено провадження у справі з 15.10.2020, допущено процесуальне правонаступництво відповідача у справі, замінивши Головне управління ДФС у м. Києві на Головне управління ДПС у м. Києві.
Інших заяв по суті справи до суду не надійшло.
Під час розгляду справи представник позивача підтримав позов з наведених у позовній заяві підстав.
Представник відповідача до судового засідання у справі 15.10.2020 не прибув, про причини неявки суд не повідомив, розгляд справи продовжено без його участі.
Заслухавши представника позивача, розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини і відповідні їм правовідносини.
Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ позивача за січень 2018р. (реєстраційний №9026419896 від 20.02.2018), за результатами якої складено акт від 21.03.2018 №2755/26-15-12-07-20 (а.с. 14-16).
Згідно з актом перевіркою встановлено, що в декларації позивача з ПДВ за січень 2018р. від 20.02.2018 реєстраційний №9026419896 у р. 16 задекларовано "від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного (звітного) періоду" в сумі 151873 грн. та у р. 16.1 "значення рядка 21 попереднього звітного (податкового періоду)" задекларо-вано в сумі 151873 грн., без врахування результатів акту перевірки ГУ ДФС у м. Києві від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628.
За висновками перевірки зменшена сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на 969451 грн. та збільшена сума до сплати на 1278706 грн.; зменшується сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 281470 грн., що задекларована позивачем у декларації з ПДВ за січень 2018р. та збільшується сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплачується до державного бюджету на суму 687981 грн.
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.05.2018 №0265731207, яким згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, п. 123.1 ст. 123 ПК України збільшено суму грошового зобов`язання позивача з ПДВ на 1031971,50 грн. (у т.ч.: податкове зобов`язання - 687981 грн., штрафні санкції - 343990,50 грн.) (а.с. 17).
Спірні правовідносини виникли у сфері справляння податків і зборів та стосуються правомірності податкового повідомлення-рішення про збільшення суми грошового зобов`язання позивача з ПДВ.
Згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно з п. 86.2 ст. 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту .
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
При проведенні камеральної перевірки, оформленої актом від 21.03.2018 №2755/26-15-12-07-20, на підставі якого винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, відповідачем було використано акт камеральної перевірки за листопад 2017р. від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628. Зміст порушення полягає у тому, що при складенні податкової декларації з ПДВ за січень 2018р. позивач не врахував акт перевірки від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628.
Ключовим аргументом позову є те, що камеральна перевірка за листопад 2017р. про-ведена відповідачем незаконно з порушенням встановленого ПК України порядку, тому акт від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628 не повинен братися до уваги.
На підставі пояснень представників сторін у судовому засіданні і даних системи "Ді-ловодство спеціалізованого суду (ДСС)" судом встановлено, що за результатами камеральної перевірки, оформленої актом від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628, було винесено повідомлення-рішення від 02.02.2018 №0074211207 і №0074231207, які є предметом оскар-ження у адміністративних справах №640/18801/18 та №640/2946/19, відповідно.
При цьому, як пояснив представник позивача, незаконність камеральної перевірки за листопад 2017р., оформленої атом від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628, є однією з підстав адміністративних позовів у справах №640/18801/18 та №640/2946/19.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.02.2019 у справі №640/18801/18 за позовом ТОВ "Українська монтажна компанія" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.08.2019 та постановою Верховного Суду від 24.06.2020, позов задоволено.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.09.2019 у справі №640/2946/19 за позовом ТОВ "Українська монтажна компанія" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, позов задоволено.
Судові рішення в адміністративних справах №640/18801/18 та №640/2946/19 набрали законної сили.
У цих судових рішеннях встановлено, що у межах камеральної перевірки, оформленої актом від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628, відповідачем досліджувались документи, факти та обставини, які повинні встановлюватись при проведенні документальної перевірки, тому, відповідачем порушено порядок проведення податкової перевірки, визначений чинним законодавством України. У разі виникнення певних невідповідностей задекларованих даних відповідач мав право призначити та провести документальну (виїзну, невиїзну або планову чи позапланову) перевірку платника податків, чого останнім зроблено не було. З посиланням на постанову Верховного Суду від 20.02.2018 №К/9901/4570/17, зазначено, що акт перевірки, отриманий в результаті перевірки, виходячи із положень щодо допустимості доказів, закріплених ч. 2 ст. 74 КАС України, не може визнаватися допустимим доказом у справі, якщо він одержаний з порушенням порядку, встановленого законом.
Обставини, встановлені судом у справах №640/18801/18 та №640/2946/19, в силу вимог ч. 4 ст. 78 КАС України не доказуються при розгляді даної справи.
Оцінивши усі суттєві аргументи сторін і надані ними докази, зважаючи, що єдиною підставою для винесення оскаржуваного в рамках даної справи податкового повідомлення- рішення є встановлене в акті камеральної перевірки від 21.03.2018 №2755/26-15-12-07-20 порушення, яке полягає у тому, що при складенні податкової декларації з ПДВ за січень 2018р. позивач не врахував акт перевірки від 18.01.2018 №33/26-15-12-07-20/25168628, який (акт) в рамках розгляду справ №640/18801/18 та №640/2946/19 визнано судом недопустимим доказом з огляду на його одержання з порушенням порядку, встановленого законом, суд дійшов висновку про обгрунтованість доводів позивача про помилковість висновків перевірки і наявність підстав для визнання протиправним і скасування оспорюваного податкового повідомлення-рішення.
Отже, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
З огляду на задоволення позову та згідно із ст. 139 КАС України судові витрати позивача по сплаті судового збору у розмірі 15479,57 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 139, 189, 241-246, 250 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" повністю.
2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 07.05.2018 №0265731207.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві судовий збір у сумі 15479,57 грн. (п`ятнадцять тисяч чотириста сімдесят дев`ять гривень 57 копійок).
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія";
01030, м. Київ, вул. Івана Франка, буд. 40-Б, кімната 009, код ЄДРПОУ 25168628.
Відповідач: Головне управління ДПС у м. Києві;
04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2020 |
Оприлюднено | 28.05.2021 |
Номер документу | 97182780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні