Центральний районний суд м. Миколаєва
54020, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua
490/8394/19
н\п 1-кс/490/2272/2021
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2021 року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в РВС СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 про арешт майна, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва з погодженим із заступником начальника відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 клопотанням про накладення арешту на майно підозрюваної у кримінальному провадженні №12018150000000403 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: приватне домоволодіння, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з розміром спільної частки власності 2/3.
В обґрунтування клопотання вказав, що в провадженні СУ ГУНП в Миколаївській області перебувають матеріали кримінального провадження №12018150000000403 від 15.11.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 366 КК України.
28.04.2021 року у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч.1 ст. 366 КК України.
Згідно вказаного повідомлення вбачається, що 17.12.2002 рішенням Миколаївської обласної ради № 6 (VI сесія 24 скликання), відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 3 ст. 53 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ст. ст. 20, 44 Земельного кодексу України, створено об`єкт природно-заповідного фонду місцевого значення регіональний ландшафтний парк «Приінгульський» (далі РЛП «Приінгульський»), та переведено землі вказаного парку до категорії земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення.
Так, відповідно до п. 2.1 Положення про РЛП «Приінгульський», затвердженого розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації № 108-р, від 24.03.2006 парк є природоохоронною рекреаційною установою регіонального значення, створеною з метою збереження в природному стані унікальних для степової зони ландшафтів з комплексами гранітних відслоєнь, залишками байрачних гайків, степів, охорони рослинних формацій, занесених до Зеленої Книги України, Європейського списку видів, що потребують особливої охорони, підтримки та забезпечення сприятливих умов існування ряду видів ентомофауни, що занесені до Червоних списків України, Європи та списку регіональної охорони, охорони загальної біорізноманітності, а також з метою забезпечення умов для організованого відпочинку населення.
Розпорядженням голови Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області за № 536-р від 20.08.2009 погоджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж регіонального ландшафтного парку «Приінгульський» в натурі (на місцевості) в межах території Кам`янської, Софіївської, Розанівської сільських та Новобузької міської рад Новобузького району Миколаївської області загальною площею 3267,72 га.
Розпорядженням Миколаївської обласної державної адміністрації № 37-р від 13.02.2010 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж РЛП «Приінгульський» в натурі (на місцевості) в межах території Кам`янської, Софіївської, Розанівської сільських та Новобузької міської рад Новобузького району Миколаївської області, та встановлено його межі згідно з експлікацією, що додається на загальній площі 3267,725 га.
Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , будучи начальником Відділу Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області, діючи умисно, в інтересах третіх осіб, використовуючи та зловживаючи своїми службовими повноваженнями всупереч інтересам служби, спричинила тяжкі наслідки державним інтересам у вигляді завдання матеріальних збитків за наступних обставин.
Відповідно до наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 1104-то від 11.09.2015 ОСОБА_5 призначено на посаду начальника Відділу Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області з присвоєнням 11 (одинадцятого) рангу державного службовця.
Відповідно до наказу Відділу Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області № 1-К від 09.10.2015, ОСОБА_5 , починаючи з 09.10.2015 приступила до роботи на посаді начальника Відділу Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області.
Згідно з п.п. 4, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 18, 20, 21, 22, 24 Положення про відділ Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 14 від 03.03.2015, вказаний Відділ відповідно до покладених на нього завдань: подає у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж району, села і селища, регулювання земельних відносин; здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; організовує виконання на території Новобузького району Миколаївської області робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; бере участь у розробленні та виконанні галузевих, регіональних та місцевих програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, встановлення меж району, села і селища, у проведенні моніторингу земель, територіальному плануванні; забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання та охорону земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій; здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; забезпечує створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою; здійснює державний нагляд у сфері землеустрою; проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та охорону земель; погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою.
При цьому, ОСОБА_5 з урахуваннямКонституції України,законів України «Про Державну службу», «Про Державний земельний кадастр», інших нормативних актів законодавства, що стосуються державної служби та діяльності Держгеокадастру України, нормативно-правових актів, що регулюють розвиток галузі земельних ресурсів та відповідно до завдань, покладених на неї Положення про відділ Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області, (п.п. 10.1, 10.2, 10.4, 10.10, 10.15), як службова особа, зобов`язана була здійснювати наступні функції представника влади, зокрема: керівництво Відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності; організовувати та забезпечувати виконання Відділом Конституції та законів України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України, доручень Віце-прем`єр-міністра України Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, його першого заступника та заступників, наказів Держгеокадастру, доручень Голови Держгеокадастру у Миколаївській області, розпоряджень голови місцевої державної організації; звітувати перед начальником Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області щодо виконання покладених на Відділ завдань та планів робіт; підписувати накази Відділу; здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства.
Таким чином, ОСОБА_5 , постійно обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим відповідно до положень ч. 3 ст. 18, примітки 1 до ст. 364 КК України, є службовою особою.
Відповідно до п. 7 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
В преамбулі доЗакону України «Про природно-заповідний фонд України» закріплено, що природно-заповідний фонд охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення і використання.
Згідно з ч. 3 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.
Згідно ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
Водночас начальник Відділу Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області ОСОБА_5 , у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,являючись фахівцемв галузіземельного законодавстваУкраїни,будучи обізнаноюпро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, достовірно знаючи про належність земель РЛП «Приінгульський» до земель природно-заповідного фонду, використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, діючи з метою одержання неправомірної вигоди третіми особами у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, вчинила кримінальне правопорушення за наступних обставин.
Так, до ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області 21.10.2015 звернулися громадяни ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 із заявами про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства площею по 2,0 га із земель сільськогосподарського призначення.
Розглянувши вказані заяви, ОСОБА_13 , займаючи посаду в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області, перебуваючи на робочому місці за адресою: м. Миколаїв, пр. Миру, 34, 20.11.2015 підписала наказ № 1648 СГ, згідно якого ОСОБА_6 , наказ № 1644 СГ, згідно якого ОСОБА_12 , наказ № 1645 СГ, згідно якого ОСОБА_8 , наказ № 1659 СГ, згідно якого ОСОБА_7 , наказ № 1647 СГ, згідно якого ОСОБА_9 , наказ № 1646 СГ, згідно якого ОСОБА_10 , а також 02.12.2015 підписала наказ № 2056 СГ, згідно якого ОСОБА_11 , наданий дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею по 2,0 га кожному пасовищ із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області.
Розроблені проекти землеустрою, за відсутності погоджень Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації надані для погодження до відділу Держгеокадастру у Новобузькому районі Миколаївської області.
Відповідно до ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, окрім іншого, перелік обмежень у використанні земельних ділянок та матеріали погодження проекту землеустрою.
У подальшому, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавства України встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_6 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1203/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-171/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_6 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2624-СГ, ОСОБА_6 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0540, площею 2,0 га.
У подальшому, 08.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_14 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2624-СГ від 29.12.2015, здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0540) за ОСОБА_6 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавства України встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_12 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1204/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-172/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_12 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2622-СГ, ОСОБА_12 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0542, площею 2,0 га.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», 04.02.2016 державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_14 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2622-СГ від 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0542) за ОСОБА_12 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_8 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1205/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-173/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_8 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2623-СГ, ОСОБА_8 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0541, площею 2,0 га.
У подальшому, 08.06.2018 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», приватним нотаріусом Новобузького районного нотаріального округу ОСОБА_15 , на підставі договору купівлі-продажу № 516 від 08.06.2018 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, та зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0541) за ОСОБА_16 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_7 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1199/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-167/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_7 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2625-СГ, ОСОБА_7 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0539, площею 2,0 га.
У подальшому, 04.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_14 , на підставі наказу ГУ Держгеокадаструу Миколаївськійобласті №2625-СГвід 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0000 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0539) за ОСОБА_7 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавствам України встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_9 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1200/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-168/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_9 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2626-СГ, ОСОБА_9 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0544, площею 2,0 га.
У подальшому, 15.05.2018 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», приватним нотаріусом Новобузького районного нотаріального округу ОСОБА_15 , на підставі договору купівлі-продажу № 433 від 15.05.2018 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, та зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0544) за ОСОБА_17 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_10 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1202/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-170/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_10 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2627-СГ, ОСОБА_10 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0543, площею 2,0 га.
У подальшому, 04.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_14 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2627-СГ від 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0543) за ОСОБА_10 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, фактично не перевіривши відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам відповідність наданого проекту землеустрою, ОСОБА_5 , знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок вищевказаними особами, 23.12.2015 в робочий та час, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»,ст.50Закону України«Про землеустрій»,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, надала висновок про погодження проекту землеустрою ОСОБА_11 , згідно якого останній в повному обсязі відповідає вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам та погоджується, рекомендовано передати земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області у власність.
Водночас ОСОБА_5 23.12.2015, будучи службовою особою, знаходячись на своєму робочому місці за адресою АДРЕСА_2 , до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями № 31-14.18-0.3-1201/15-15, та висновку про погодження № 31-14.18-0.3-169/0/16-15, внесла завідомо неправдиві відомості про відповідність вимогам чинного земельного законодавства України, встановленим нормам і правилам проекту землеустрою ОСОБА_11 та відсутність зони дії обмежень земельної ділянки, що підлягає наданню у власність, підписала та скріпила гербовою печаткою відділу, тим самим надала їм вигляду офіційних документів.
Як наслідок, з урахуванням внесених до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, 29.12.2015 наказом в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_13 № 2621-СГ, ОСОБА_11 надано у власність земельну ділянку за кадастровим номером 4824585000:02:000:0545, площею 2,0 га.
У подальшому, 08.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_14 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2621-СГ від 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, та зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0545) за ОСОБА_11 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
В результаті чого за вищевикладених обставин, ОСОБА_5 вчинила зловживання службовим становищем шляхом внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для фізичних осіб - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок загальною площею 14,0 га для ведення особистого селянського господарства, використання службового становища всупереч інтересам служби, яке завдало тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам держави в особі ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області у вигляді завдання матеріальних збитків на загальну суму 1117060 грн., що більш ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є тяжкими наслідками.
Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, в інтересах третіх осіб використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, яке спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а також внесенні службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, право власності на об`єкт нерухомого майна, у власності підозрюваної ОСОБА_5 є приватне домоволодіння, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з розміром спільної частки власності 2/3.
В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, направив на адресу суду заяву, в якій клопотання підтримав та просив здійснювати судовий розгляд без його участі.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 172 КПК України зазначене клопотання розглядається без повідомлення підозрюваної ОСОБА_5 , щодо майна якої розглядається питання накладення арешту, та її захисника.
Враховуючи наведене, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, приходжу до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно вимог п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження. У разі задоволення цивільного позову або стягнення з юридичної особи розміру отриманої неправомірної вигоди суд за клопотанням прокурора, цивільного позивача може вирішити питання про арешт майна для забезпечення цивільного позову або стягнення з юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, доведеного розміру отриманої неправомірної вигоди до набрання судовим рішенням законної сили, якщо таких заходів не було вжито раніше.
Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, з яких злочин передбачений ч. 2 ст. 364 КК України відноситься до категорії тяжких злочинів та за вчинення якого передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Підозра є обґрунтованою, підтверджується наступними зібраними матеріалами кримінального провадження: листом Державної екологічної інспекції у Миколаївській області за вих. № 04/01-14/2287 від 07.11.2018; актом за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання РЛП «Приінгульський» вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів за № 02/107 від 20.04.2018; протоколом огляду місця події від 05.06.2020; відповіддю з ДП «Миколаївський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» за вих. № 01-13/298 від 02.07.2020, з додатками: геодезичні зйомки; висновком земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою № 20-506/507 від 31.08.2020; висновком оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-611 від 19.06.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-613 від 09.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-612 від 24.06.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-614 від 09.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-615 від 14.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-616 від 14.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-617 від 14.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-618 від 16.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-619 від 17.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-620 від 24.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-621 від 24.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-6220 від 24.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-623 від 30.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-624 від 30.07.2020; іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
19.05.2021 року слідчим суддею Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.
Як було встановлено, Миколаївською обласною прокуратурою в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області у кримінальному провадженні №12018150000000403 заявлено цивільний позов на відшкодування завданої кримінальним правопорушенням шкоди у розмірі 1 117 060 грн.
З урахуванням викладеного, вважаю необхідним клопотання слідчого задовольнити та з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), накласти арешт на нерухоме майно, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме приватне домоволодіння, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з розміром спільної частки власності 2/3.
Керуючись ст.ст. 170-173, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання - задовольнити.
Накласти арешт на нерухоме майно, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме приватне домоволодіння, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з розміром спільної частки власності 2/3.
Ухвала може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів.
СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_18
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 97255819 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Подзігун Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні