Центральний районний суд м. Миколаєва
54020, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua
490/8394/19
н\п 1-кс/490/2277/2021
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2021 року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в РВС СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 про арешт майна, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва з погодженим із заступником начальника відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 клопотанням про накладення арешту на майно підозрюваної у кримінальному провадженні №12018150000000403 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: автомобіль марки MAZDA CX 5 2488, (2019), червоного кольору, № двигуна НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_2 .
В обґрунтування клопотання вказав, що в провадженні СУ ГУНП в Миколаївській області перебувають матеріали кримінального провадження №12018150000000403 від 15.11.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 366 КК України.
28.04.2021 року у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Згідно вказаного повідомлення вбачається, що 17.12.2002 рішенням Миколаївської обласної ради № 6 (VI сесія 24 скликання), відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 3 ст. 53 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ст.ст. 20, 44 Земельного кодексу України, створено об`єкт природно-заповідного фонду місцевого значення регіональний ландшафтний парк «Приінгульський» (далі РЛП «Приінгульський»), та переведено землі вказаного парку до категорії земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення.
Так, відповідно до п. 2.1 Положення про РЛП «Приінгульський», затвердженого розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації № 108-р, від 24.03.2006 парк є природоохоронною рекреаційною установою регіонального значення, створеною з метою збереження в природному стані унікальних для степової зони ландшафтів з комплексами гранітних відслоєнь, залишками байрачних гайків, степів, охорони рослинних формацій, занесених до Зеленої Книги України, Європейського списку видів, що потребують особливої охорони, підтримки та забезпечення сприятливих умов існування ряду видів ентомофауни, що занесені до Червоних списків України, Європи та списку регіональної охорони, охорони загальної біорізноманітності, а також з метою забезпечення умов для організованого відпочинку населення.
Розпорядженням голови Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області за № 536-р від 20.08.2009 погоджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж РЛП «Приінгульський» в натурі (на місцевості) в межах території Кам`янської, Софіївської, Розанівської сільських та Новобузької міської рад Новобузького району Миколаївської області загальною площею 3267,72 га.
Розпорядженням Миколаївської обласної державної адміністрації № 37-р від 13.02.2010 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж РЛП «Приінгульський» в натурі (на місцевості) в межах території Кам`янської, Софіївської, Розанівської сільських та Новобузької міської рад Новобузького району Миколаївської області, та встановлено його межі згідно з експлікацією, що додається на загальній площі 3267,725 га.
Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
В ходідосудового розслідуваннявстановлено,що ОСОБА_5 ,займаючи посадув.о.начальника Головногоуправління Держгеокадастру у Миколаївській області (далі ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області), діючи умисно, в інтересах третіх осіб, використовуючи та зловживаючи своїми службовими повноваженнями всупереч інтересам служби, спричинила тяжкі наслідки державним інтересам у вигляді завдання матеріальних збитків за наступних обставин.
Відповідно до наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 659-то від 10.07.2015 ОСОБА_5 призначено на посаду першого заступника начальника Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області, з присвоєнням 7 (сьомого) рангу державного службовця.
Відповідно до наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 747-то від 30.07.2015 на ОСОБА_5 з 31.07.2015 покладено виконання обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області до призначення в установленому законодавством порядку начальника цього Управління.
Відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 60-К від 31.07.2015 ОСОБА_5 з 31.07.2015 приступила до виконання обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області.
Відповідно до п.п. 4.6 4.28 Положення про ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 14 від 03.03.2015, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю; здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; погоджує виконання робіт в охоронних зонах геодезичних пунктів та знесень і перезакладення геодезичних пунктів; здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; організовує виконання на території Миколаївської області робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх користуванні; веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, на території Миколаївської області; вносить у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин; бере участь у розробленні та виконанні галузевих, регіональних та місцевих програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, у проведенні моніторингу земель, територіальному плануванні; забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання та охорону земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій; організовує виконання робіт, пов`язаних з проведенням земельної реформи; забезпечує науково-експертне, інформаційне та методичне проведення землевпорядних, землеоціночних робіт, вживає організаційних заходів щодо проведення земельних торгів; здійснює землеустрій, у томі числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; забезпечує створення, формування і ведення регіонального фонду документації із землеустрою; здійснює державний нагляд у сфері землеустрою; проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та охорону земель; бере участь у державному регулюванні планування територій; проводить в установленому законодавством порядку державну експертизу програм і проектів з питань землеустрою; здійснює методичне забезпечення та координацію діяльності у сфері державної експертизи землевпорядної документації та територіальному рівні, а також методичне забезпечення діяльності у сфері державної експертизи землевпорядної документації розробників об`єктів державної експертизи.
При цьому, ОСОБА_5 з урахуваннямКонституції України,законів України «Про Державну службу», «Про Державний земельний кадастр», інших нормативних актів законодавства, що стосуються державної служби та діяльності Держгеокадастру України, нормативно-правових актів, що регулюють розвиток галузі земельних ресурсів та відповідно до завдань, покладених на неї Положенням про ГУ Держгеокадаструу Миколаївськійобласті, (п.п. 11.1, 11.2, 11.5, 11.6, 11.7, 11.11, 11.13), як службова особа, зобов`язана була здійснювати наступні функції представника влади, зокрема: здійснювати керівництво Головним управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності; організовувати та забезпечує виконання Головним управлінням Конституції та законів України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, тощо; забезпечувати в установленому порядку взаємодію з місцевою держадміністрацією; здійснювати добір кадрів у Головне управління, формує кадровий резерв на відповідні посади; організовувати роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників; підписувати накази Головного управління; затверджувати положення про структурні підрозділи Головного управління і посадові інструкції працівників.
Таким чином, ОСОБА_5 постійно обіймала посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим, відповідно до положень ч. 3 ст. 18, примітки 1 до ст. 364 КК України, є службовою особою.
Відповідно до п. 7 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
В преамбулі доЗакону України «Про природно-заповідний фонд України» закріплено, що природно-заповідний фонд охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення і використання.
Згідно з ч. 3 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.
Згідно п. 3 ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об`єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурними підрозділами обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Так, в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області ОСОБА_5 ,являючись фахівцемв галузіземельного законодавстваУкраїни,будучи обізнаноюпро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, у порушення вимог ст. ст. 20, 186-1 Земельного Кодексу України, ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», достовірно знаючи про належність земель РЛП «Приінгульський» до земель природно-заповідного фонду, використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, діючи з метою одержання неправомірної вигоди третіми особами у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, вчинила кримінальне правопорушення за наступних обставин.
До ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області 21.10.2015 звернулися громадяни ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 із заявами про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства площею по 2,0 га із земель сільськогосподарського призначення.
Розглянувши вказані заяви, ОСОБА_5 , займаючи посаду в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області, перебуваючи на робочому місці за адресою м. Миколаїв, пр. Миру, 34, 20.11.2015 підписала наказ № 1648 СГ, згідно якого ОСОБА_6 , наказ № 1644 СГ, згідно якого ОСОБА_12 , наказ № 1645 СГ, згідно якого ОСОБА_8 , наказ № 1659 СГ, згідно якого ОСОБА_7 , наказ № 1647 СГ, згідно якого ОСОБА_9 , наказ № 1646 СГ, згідно якого ОСОБА_10 , а також 02.12.2015 підписала наказ № 2056 СГ, згідно якого ОСОБА_11 , наданий дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею по 2,0 га кожному пасовищ із земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області.
У подальшому 24.12.2015 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 звернулися із заявами до ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області про затвердження проектів землеустрою щодо відведення безоплатно у власність земельних ділянок площею по 2 га кожна, для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення в межах території Софіївської сільської ради Новобузького району Миколаївської області.
Так, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2624-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_6 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0540).
У подальшому, 08.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_13 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2624-СГ від 29.12.2015, здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0540) за ОСОБА_6 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2622-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_12 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0542).
У подальшому, 04.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_13 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2622-СГ від 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0542) за гр. ОСОБА_12 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2623-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_8 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0541).
У подальшому, 08.06.2018 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», приватним нотаріусом Новобузького районного нотаріального округу ОСОБА_14 , на підставі договору купівлі-продажу № 516 від 08.06.2018 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, та зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0541) за гр. ОСОБА_15 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2625-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_7 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0539).
У подальшому, 04.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_13 , на підставі наказу ГУ Держгеокадаструу Миколаївськійобласті №2625-СГвід 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0000 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0539) за ОСОБА_7 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресоюм.Миколаїв,пр.Миру,34,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2626-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_9 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0544).
У подальшому, 15.05.2018 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», приватним нотаріусом Новобузького районного нотаріального округу ОСОБА_14 , на підставі договору купівлі-продажу № 433 від 15.05.2018 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, та зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0544) за ОСОБА_16 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресою АДРЕСА_1 ,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2627-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_10 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0543).
У подальшому, 04.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_13 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2627-СГ від 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0543) за ОСОБА_10 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
Крім того, ОСОБА_5 знаходячись насвоєму робочомумісці,а самеза адресою: АДРЕСА_1 ,використовуючи службовестановище всуперечінтересам служби,з метоюодержання неправомірноївигоди увигляді незаконногоотримання увласність земельнихділянок вищевказанимиособами,29.12.2015в робочийта час,достовірно знаючипро порядок зміни цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного призначення та надання їх у власність, а також те, що вказані землі належать до земель РЛП «Приінгулський», за відсутності погодження Кабінету МіністрівУкраїни та Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, діючи умисно та протиправно, підписала наказ № 2621-СГ, відповідно до якого одноособово прийняла рішення про надання ОСОБА_11 у власність земельної ділянки площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0545).
У подальшому, 08.02.2016 відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державним реєстратором Новобузького районного управління юстиції Миколаївської області ОСОБА_13 , на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області № 2621-СГ від 29.12.2015 здійснено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, та зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2,0 га (кадастровий номер 4824585000:02:000:0545) за гр. ОСОБА_11 , в результаті чого зазначена земельна ділянки повністю вибула із земель природно-заповідного фонду, що розташовані в межах РЛП «Приінгульский».
Згідно висновку оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020, вартість вищевказаної земельної ділянки становить 159580 грн.
В результаті чого ОСОБА_5 вчинила зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для фізичних осіб - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 у вигляді незаконного отримання у власність земельних ділянок загальною площею 14,0 га для ведення особистого селянського господарства, використання службового становища всупереч інтересам служби, яке завдало тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам держави в особі ГУ Держгеокадастру у Миколаївській області у вигляді завдання матеріальних збитків на загальну суму 1117060 грн., що більш ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є тяжкими наслідками.
Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, в інтересах третіх осіб використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, яке спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Відповідно до інформації Регіонального сервісного центру МВС в Миколаївській області, у власності підозрюваної ОСОБА_5 є транспортний засіб, а саме автомобіль марки MAZDA CX 5 2488, (2019), червоного кольору, № двигуна НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_2 . Накладення арешту на вказаний автомобіль необхідно з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).
В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, направив на адресу суду заяву, в якій клопотання підтримав та просив здійснювати судовий розгляд без його участі.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 172 КПК України зазначене клопотання розглядається без повідомлення підозрюваної ОСОБА_5 , щодо майна якої розглядається питання накладення арешту, та її захисника.
Враховуючи наведене, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, приходжу до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно вимог п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження. У разі задоволення цивільного позову або стягнення з юридичної особи розміру отриманої неправомірної вигоди суд за клопотанням прокурора, цивільного позивача може вирішити питання про арешт майна для забезпечення цивільного позову або стягнення з юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, доведеного розміру отриманої неправомірної вигоди до набрання судовим рішенням законної сили, якщо таких заходів не було вжито раніше.
Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, яке відноситься до категорії тяжких злочинів та за вчинення якого передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Підозра є обґрунтованою, підтверджується наступними зібраними матеріалами кримінального провадження: листом Державної екологічної інспекції у Миколаївській області за вих. № 04/01-14/2287 від 07.11.2018; актом за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання РЛП «Приінгульський» вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів за № 02/107 від 20.04.2018; протоколом огляду місця події від 05.06.2020; відповіддю з ДП «Миколаївський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» за вих. № 01-13/298 від 02.07.2020, з додатками: геодезичні зйомки; висновком земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою № 20-506/507 від 31.08.2020; висновком оціночно-земельної експертизи № 157/11-2020 від 27.11.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-611 від 19.06.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-613 від 09.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-612 від 24.06.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-614 від 09.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-615 від 14.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-616 від 14.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-617 від 14.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-618 від 16.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-619 від 17.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-620 від 24.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-621 від 24.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-6220 від 24.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-623 від 30.07.2020; висновком судово-почеркознавчої експертизи № 20-624 від 30.07.2020; іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
18.05.2021 року слідчим суддею Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_5 обрано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.
Як було встановлено, Миколаївською обласною прокуратурою в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області у кримінальному провадженні №12018150000000403 заявлено цивільний позов на відшкодування завданої кримінальним правопорушенням шкоди у розмірі 1 117 060 грн.
З урахуванням викладеного, вважаю необхідним клопотання слідчого задовольнити та з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), накласти арешт на рухоме майно, яке належить підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме автомобіль марки MAZDA CX 5 2488, (2019), червоного кольору, № двигуна НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_2 .
Керуючись ст.ст. 170-173, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання - задовольнити.
Накласти арештна рухомемайно,яке належитьпідозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,а саме автомобіль марки MAZDA CX 5 2488, (2019), червоного кольору, № двигуна НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_2 .
Ухвала може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів.
СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_17
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 97255821 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Подзігун Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні