ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 червня 2021 р.м. ХерсонСправа № 540/1784/21 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Морської Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду із адміністративним позовом до Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області (далі - відповідач) , у якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення від 25.02.2021 р. №328 п`ятої сесії VІІІ скликання Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5890 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Великоолександрівської селищної ради;
- зобов`язати Великоолександрівську селищну раду Великоолександрівського району Херсонської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення площею 1,5890 га ОСОБА_1 за межами населених пунктів на території Великоолександрівської селищної ради.
Ухвалою від 26.04.2021 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні).
Ухвалою від 12.05.2021р. відмовлено відповідачу у розгляді справи за правилами загального позовного провадження, та задоволено клопотання відповідача про призначення судового засідання у режимі відео конференції на 02.06.2021р.
У судове засідання сторони не прибули, надіслали клопотання про розгляд справи без їх участі.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: 1) неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 31.08.2020 року позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Білоусівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1,6000 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства. ТОВ Експрес-Кадастр виготовило проект землеустрою згідно наказу від 31.08.2020 р. ГУ Держгеокадастру у Херсонській області. 23.12.2020 року позивачу ГУ Держгеокадастру у Херсонській області відмовило у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки на підставі частини 4 статті 122 Земельного кодексу України у зв`язку з тим, що зазначена земельна ділянка передана у комунальну власність Великоолександрівській селищній раді Великоолександрівської територіальної громади Бериславського району Херсонської області. Рішенням V сесії VIII скликання № 328 від 25 лютого 2021 року позивачу також відмовлено в цьому у зв`язку з тим, що дозволу на розробку цього проекту землеустрою з метою приватизації саме цієї земельної ділянки Великоолександрівська селищна рада не надавала і що в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є інформація, що вона відводиться за рахунок земель державної, а не комунальної власності. Позивач вважає вказану відмову незаконною, оскільки прийнята всупереч вимогам Земельного кодексу України.
Із вказаних підстав просить суд задовольнити позов.
Відповідач надіслав суду відзив, у якому заперечив проти задоволення позову, мотивуючи тим, що після передачі Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність Великоолександрівської селищної ради проведено аналіз кількості населення на території ради і земель, які передані в комунальну власність. З моменту підписання Акту прийому-передачі земельних ділянок від 14.12.2020р. земельна ділянка кадастровий номер 6520980300:02:002:0003 із земель державної власності перейшла в комунальну власність, а отже фактично змінено форму власності та розпорядника даних земельних ділянок. Селищною радою прийнято рішення № 356 Про затвердження Положення про порядок надання земельних ділянок громадянам для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності на території Великоолександрівської селищної ради від 17 березня 2021 року. П.1.4. Положення встановлено - розміри земельних ділянок, що виділяються громадянам (які досягли 18 років) для ведення особистого селянського господарства, встановлюються Великоолександрівською селищною радою за наявністю вільних земельних ділянок, які перебувають в комунальній власності згідно актів приймання- передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність, а також земельних ділянок в межах с. Нова Калуга 2 та с. Веселе , які передбачені для ведення особистого селянського господарства, але не більше норм, встановлених цим Положенням: громадянам, які постійно проживають та зареєстровані на території Великоолександрівської селищної ради останні 5 (п`ять) років - не більше 0,5000 га. Громадяни, які надаватимуть документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на затвердження, без прийнятого рішення Великоолександрівською селищною радою про надання дозволу на розробку таких документацій, залишаться без задоволення (окрім тих, які не суперечать п. 1.4. даного Положення). Такі громадяни повинні надавати заяви згідно даного Положення - п.4.5 Положення.
У зв`язку з тим, що задоволення вимог Позивачів призвели б до порушення прав інших жителів громади щодо отримання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства у розмірах, що перевищують встановлені Положенням, рішенням сесії було відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5890 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області.
Із вказаних підстав просить суд відмовити у задоволенні позову.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , є учасником антитерористичної операції на території України та користуюсь пільгами, які передбачено Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , що підтверджується посвідченням НОМЕР_1 від 19.10.2017 року.
29 липня 2020 року позивач звернувся з заявою до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про надання йому як учаснику антитерористичної операції дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,6 га, що розташована на території Білоусівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 6520980300:02:002:0003.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 31.08.2020 року заяву задоволено, надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Білоусівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1,6000 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
За заявою позивача ТОВ Експрес-Кадастр виготовило проект землеустрою згідно наказу від 31.08.2020 р. ГУ Держгеокадастру у Херсонській області.
23.12.2020 року ГУ Держгеокадастру у Херсонській області наказом № 1481-УДБ відмовило позивачу у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки на підставі частини 4 статті 122 Земельного кодексу України у зв`язку з тим, що зазначена земельна ділянка передана у комунальну власність Великоолександрівській селищній раді Великоолександрівської територіальної громади Бериславського району Херсонської області.
Позивач звернувся про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність до Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області.
Рішенням V сесії VIII скликання № 328 від 25 лютого 2021 року позивачу відмовлено, у зв`язку із наступним:
… - дозвіл на розробку цього проекту землеустрою Великоолександрівська селищна рада не надавала гр. ОСОБА_1 з метою приватизації саме цієї земельної ділянки;
- проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1 містить інформацію про те, що земельна ділянка відводиться за рахунок земель державної власності (зокрема, у висновку про погодження цього проекту та у витягу із ДЗК зазначено, що земельна ділянка відводиться за рахунок земель державної, а не комунальної власності)… .
Не погодившись із відмовою, позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Земельні відносини в Україні, відповідно до статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
За приписами ч. 3 ст. 22 ЗК України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам, зокрема, для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами встановлений статтею 118 ЗК України.
Так, за змістом ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 7 ст. 117 ЗК України).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу (ч. 8 ст. 118 ЗК України).
За змістом ч. 9 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. (ч. 10 ст. 118 ЗК України)
Таким чином, зі змісту наведених вище норм ЗК України слідує, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадянам, у тому числі для ведення особистого селянського господарства, здійснюється після прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, до повноважень якого належить передача земельних ділянок, рішення про затвердження погодженого проекту землеустрою.
Передумовою прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування рішення про передачу у власність земельної ділянки є вчинення наступних дій: отримання громадянином дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розроблення проекту землеустрою, погодження проекту землеустрою відповідно до вимог ст. 186-1 ЗК України, державна реєстрація сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, затвердження проекту землеустрою.
Рішення про затвердження проекту землеустрою або про відмову у затвердженні орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування приймає у двотижневий строк з дня звернення громадянина із відповідним клопотанням.
При цьому, норми ЗК України передбачають, що підставами для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджений у порядку, встановленому ст. 186-1 ЗК України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку ст. 186-1 ЗК України, норми ст. 118 ЗК України не містять.
Указом Президента України від 15.10.2020 № 449 "Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин" з метою забезпечення подальшого здійснення реформ у сфері земельних відносин та створення умов для реалізації прав громадян України і територіальних громад у цій сфері постановлено Кабінету Міністрів України, зокрема:
- активізувати діяльність із передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність;
- вжити в установленому порядку заходів щодо врегулювання питання забезпечення набуття гарантованого права громадян на землю під час передачі у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, щодо яких громадянам надано дозволи на розроблення документації із землеустрою.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 № 1113 "Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин" з метою забезпечення виконання Указу Президента України від 15.10.2020 № 449, постановлено, зокрема:
- передачу з 17 листопада 2020 року земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідно до статті 117 Земельного кодексу України;
- передачу у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності щодо яких надано дозволи на розроблення документації із землеустрою, у разі, коли до 15 грудня 2020 року документацію із землеустрою не подано на затвердження до територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру відповідно до статті 117 Земельного кодексу України.
Наказом Держгеокадастру від 17.11.2020 № 485 "Деякі питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до комунальної власності" визначено, зокрема:
- передати у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності щодо яких надані дозволи на розроблення документації із землеустрою, у разі, якщо до 15 грудня 2020 року документацію із землеустрою не подано на затвердження до територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру відповідно до статті 117 Земельного кодексу України.
Таким чином, Указом № 449, Постановою № 1113 та Наказом № 485 передбачено, що з метою забезпечення здійснення реформ у сфері земельних відносин та створення умов для реалізації прав громадян України і територіальних громад у цій сфері, починаючи з 17.11.2020 земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності належить передати у комунальну власність територіальних громад.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка площею 1,5890 га з кадастровим номером 6520980300:02:002:0003 належить до комунальної власності Великоолександрівська селищна рада. Підставою для державної реєстрації права власності зазначено наказ Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 11.12.2020 № 46. Рішення про державну реєстрацію права власності прийняте 18.01.2021.
Отже, починаючи з 18.01.2021 власником земельної ділянки, яку позивач має намір отримати у власність, є Великоолександрівська селищна рада.
Відтак, з 18.01.2021 відповідним органом, який передає земельні ділянки комунальної власності, у тому числі земельну ділянку площею 1,5890 га з кадастровим номером 6520980300:02:002:0003, у власність громадян відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу є орган місцевого самоврядування - Великоолександрівська селищна рада.
Суд зауважує, що починаючи з 18.01.2021 земельна ділянка площею 1,5890 га з кадастровим номером 6520980300:02:002:0003 належить до комунальної власності територіальної громади Великоолександрівської селищної ради, відтак, суд дійшов висновку про наявність у відповідача повноважень на затвердження даного проекту землеустрою, оскільки жоден інший орган такими повноваженнями не наділений, а Земельним кодексом України не встановлені такі умови для затвердження, як обов`язковість надання дозволу на розроблення проекту землеустрою та його затвердження одним і тим же розпорядником земель.
Відтак, суд вважає безпідставною відмову відповідача у затвердженні проекту відведення земельної ділянки у зв`язку із тим, що відповідач не надавав дозвіл на розроблення такого проекту.
Щодо твердження відповідача …У зв`язку з тим, що задоволення вимог Позивачів призвели б до порушення прав інших жителів громади щодо отримання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства у розмірах, що перевищують встановлені Положенням, рішенням сесії було відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5890 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області , суд зазначає наступне.
Сесією Великоолександрівської селищної ради прийняте рішення № 356 Про затвердження Положення про порядок надання земельних ділянок громадянам для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності на території Великоолександрівської селищної ради від 17 березня 2021 року, яким опорядковано надання громадянам земельних ділянок для ведення ОСГ. Пунктом 1.4. Положення передбачено надання земельних ділянок для ведення ОСГ учасникам бойових дій не більше 2,0 га.
Суд відмічає, що спірне рішення не містить та і не може містити жодних посилань на вказане Положення, в тому числі і як підставу для відмови, оскільки Положення затверджене рішенням сесії через місяць після відмови позивачу у затвердженні проекту землеустрою. Така мотивація зазначена відповідачем лише у відзиві на позов.
За правилами ч. 2 ст. 77 КАС України суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
За таких обставин наведені доводи відповідача судом не приймаються.
Також суд вважає помилковим твердження відповідача, що підставою для відмови у затвердженні проекту відведення є та обставина, що у проекті форма власності на земельну ділянку зазначена державна, оскільки форма власності земельної ділянки змінилась після розроблення проекту відведення та у зв`язку із передачею цієї земельної ділянки у комунальну власність на підставі нормативно-правових та розпорядчих актів та не залежало від волі позивача. Крім цього у зв`язку із зміною форми власності не змінилась ні площа земельної ділянки, ні її цільове призначення
Із наведених вище підстав суд вважає протиправним та скасовує рішення від 25.02.2021 р. №328 п`ятої сесії VІІІ скликання Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5890 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Великоолександрівської селищної ради.
Щодо ефективності вибраного позивачем способу захисту шляхом зобов`язання відповідача затвердити проект відведення земельної ділянки, суд зазначає, що суд має право визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії. При цьому суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Зобов`язання судом відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки може мати місце лише у випадку, якщо судом встановлено відсутність підстав для відмови у видачі дозволу, які передбачені законом.
При цьому, суд не уповноважений здійснювати перевірку наявності чи відсутності усіх вказаних підстав, у випадку, якщо відповідач цього не здійснив, оскільки у такому разі це не входить до предмету судової перевірки.
Прийняття судом рішення про зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою, без перевірки наявності чи відсутності усіх названих підстав для відмови, може бути необґрунтованим та призвести до затвердження проекту землеустрою з порушенням закону.
У контексті зазначеного, застосування такого способу захисту вимагає з`ясування судом, чи виконано позивачем усі визначені законом умови, необхідні для одержання дозволу на розробку проекту землеустрою.
Проте наведених обставин судом не встановлено. Оцінка правомірності рішення стосувалася лише тих мотивів, які наведено в спірному рішенні відповідача.
Однак, оскільки суду не наданий позивачем проект землеустрою, то у суду відсутня можливість та повноваження досліджувати чи мотиви відповідача є вичерпними і чи дотримано позивачем усі умови для надання затвердження проекту. За таких обставин у суду відсутні підстави для зобов`язання відповідача прийняти конкретне рішення.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав, свобод та інтересів позивача за даних обставин, є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5890 га та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду.
Підсумовуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п.13 ч.1 ст.5 ЗУ Про судовий збір розподіл витрат судом не здійснюється.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення п`ятої сесії VІІІ скликання Великоолександрівської селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області від 25.02.2021 р. №328 "Про заяву ОСОБА_1 "
Зобов`язати Великоолександрівську селищну раду Великоолександрівського району Херсонської області (ЄДРПОУ 26348568, адреса: 74100, Херсонська область, смт Велика Олександрівка, вул.. Свободи, 161) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_2 ) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення площею 1,5890 га ОСОБА_1 за межами населених пунктів на території Великоолександрівської селищної ради, з урахуванням висновків суду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Г.М. Морська
кат. 109020100
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2021 |
Оприлюднено | 04.06.2021 |
Номер документу | 97389573 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні