КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2021 року м. Кропивницький Справа № 340/1357/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Казанчук Г.П. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В И К Л А Д О Б С Т А В И Н:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовною заявою, в якій просить:
- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області щодо припинення з 01.08.2020 року виплати соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та соціальної допомоги на дітей одиноким матерям;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області поновити з 01.08.2020 року виплати соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, з виплатою недоотриманих сум.
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.04.2021 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) та встановлено відповідачу строк для подачі відзиву на позов.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначила, що до 01.08.2020 року вона перебувала на обліку у відповідача та отримувала соціальну допомогу одиноким матерям та соціальну допомогу малозабезпеченій сім`ї. Після закінчення шестимісячного терміну, вона звернулась до відповідача з відповідною заявою від 11.08.2020 року додавши до неї всі необхідні документи для поновлення виплати вказаних допомог. Однак з 30.09.2020 року відповідачем винесені повідомлення про не призначення соціальної допомог оскільки середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї. Вважаючи такі дії відповідача протиправними ОСОБА_1 звернулась до суду з даним позовом.
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву (а.с.44-45) відповідно до змісту якого проти задоволення позовних вимог заперечує. Вважає їх безпідставними та необґрунтованими, а пред`явлений позов таким що не підлягає задоволенню виходячи з того що середньомісячний сукупний дохід сім`ї ОСОБА_1 перевищував рівень забезпечення прожиткового мінімуму сім`ї, а тому державні соціальні допомоги, а саме допомога малозабезпеченим сім`ям та допомога на дітей одиноким матерям не були призначені.
Позивачкою було подано відповідь на відзив (а.с.55-56), в якій зазначив, що відзив відповідача доводів, викладених в позовній заяві не спростовує, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, надані докази, суд, -
В С Т А Н О В И В:
З 12.02.2014 року ОСОБА_1 перебуває на обліку в органах Пенсійного фонду України та отримує пенсію за віком у розмірі 2100 грн., що підтверджується пенсійним посвідченням (а.с.6) та довідкою про доходи (а.с.7).
ОСОБА_1 є одинокою матір`ю та виховує сама сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.8), який за договором про надання освітніх послуг є студентом денної форми навчання Національного університету Львівська політехніка (а.с.10).
З матеріалів справи встановлено, що до 01.08.2020 року ОСОБА_1 перебувала на обліку у відповідача та отримувала соціальну допомогу на дітей одиноким матерям та соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям.
Зазначене сторонами не заперечувалось.
У зв`язку із закінченням шестимісячного строку призначення та виплати державної соціальної допомоги, 11.08.2020 року позивачка звернулась до відповідача із заявою до якої було додано пакет документів для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та допомоги на дітей одиноким матерям на наступний період (а.с.51-52).
За результатом розгляду даної заяви, 30.09.2020 року відповідачем прийнято два рішення:
- про призначення допомоги сім`ям з дітьми, яким встановлено, що ОСОБА_1 не має права на допомогу одиноким матерям тому, що середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї (а.с.47);
- про відмову в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, з підстави, що середньомісячний сукупний дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім`ї (а.с.48).
ОСОБА_1 , вважаючи дії відповідача щодо відмови в призначенні вказаних допомог протиправними, звернулась до суду з даним позовом
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Оскільки спірні правовідносини стосуються призначення двох видів державної допомоги: допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, то вказані відносини регулюються двома Законами - Законом України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" (далі - Закон №2811) та Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" (далі - Закон №1768), а також прийнятими на їх виконання постановами КМУ "Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми" (далі - Постанова №1751) та "Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям" (далі - Постанова №250).
Враховуючи те, що їх призначення та виплата є незалежними одне від одного, суд вважає за необхідне надати окрему оцінку щодо кожної із заявлених вимог.
Що стосується допомоги малозабезпеченим сім`ям, суд зазначає наступне.
Згідно статті 1 Закону №1768 державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї;
малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім`ї;
прожитковий мінімум для сім`ї - визначена для кожної сім`ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України "Про прожитковий мінімум" для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення.
Згідно статті 3 Закону №1768 право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.
Згідно статті 5 цього ж Закону розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом.
До стабілізації економічного становища в Україні розмір державної соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.
Рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлюється виходячи з можливостей Державного бюджету України і затверджується одночасно з прийняттям закону про Державний бюджет України на відповідний рік.
За змістом статті 6 Закону №1768 державна соціальна допомога призначається на шість місяців.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 затверджений Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.
Відповідно до пунктів 1 та 2 Постанови №250 цей Порядок визначає умови призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога), передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", перелік документів, необхідних для призначення такої допомоги, а також підстави для припинення її виплати.
Державна соціальна допомога призначається і виплачується малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України та з поважних або незалежних від них причин мають середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму для сім`ї.
Державна соціальна допомога призначається на шість місяців з місяця звернення за її призначенням.
Згідно з абзацами 1-4 пункту 7 Постанови №250 встановлено, що розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та середньомісячним сукупним доходом малозабезпеченої сім`ї.
Розмір прожиткового мінімуму для сім`ї залежить від її складу і визначається як сума прожиткових мінімумів, розрахованих і затверджених відповідно до Закону України "Про прожитковий мінімум" для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення.
До стабілізації економічного становища в Україні прожитковий мінімум для сім`ї та розмір державної соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.
Рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлюється виходячи з можливостей державного бюджету і затверджується одночасно з прийняттям закону про Державний бюджет України на відповідний рік.
Порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. №632, яка набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 липня 2020 року.
Цей Порядок визначає механізм обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) (далі - середньомісячний сукупний дохід) для призначення усіх видів державної соціальної допомоги та житлових субсидій, які відповідно до законодавства надаються залежно від сукупного доходу сім`ї (домогосподарства).
В преамбулі Постанови №632 зазначено, що з 1 липня 2020 р. призначення і виплата державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та допомоги на дітей одиноким матерям особам, у яких закінчився строк таких виплат у березні - червні 2020 р., здійснюється лише після подання нової заяви з необхідними документами та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги; державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям та допомога на дітей одиноким матерям особам, які звернулися за її призначенням у липні - серпні 2020 р., призначається і виплачується починаючи з липня 2020 року.
Згідно пунктів 3 та 4 Постанови №632 обчислення середньомісячного сукупного доходу проводиться шляхом ділення загальної суми сукупного доходу осіб за визначений законодавством період на 6, якщо інше не передбачено законодавством.
Середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї (домогосподарства) обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) на кількість членів сім`ї (домогосподарства).
До середньомісячного сукупного доходу враховуються такі доходи: заробітна плата в розмірі, що залишається після сплати податку на доходи фізичних осіб; грошове забезпечення військовослужбовців; пенсія, щомісячне довічне грошове утримання суддів у відставці; стипендія, у тому числі із сумою її індексації, нарахованої відповідно до закону (крім соціальної стипендії, яка надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа); соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення), у тому числі житлова субсидія та пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу; допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування; грошові перекази, отримані із-за кордону; інші доходи, відомості про які отримано від ДПС і Пенсійного фонду України, а також доходи, які задекларовано особою.
Судом встановлено, що для призначення допомоги малозабезпеченій сім`ї враховано доходи за період з 01.01.2020 року по 30.06.2020 року. А для розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї для призначення допомоги було взято доходи сім`ї ОСОБА_1 , зокрема:
- пенсія ОСОБА_1 , що за вказаний період склала 12200 грн.;
- державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям - у розмірі 1736,75 грн.;
- житлова субсидія - у розмірі 11051,92 грн.;
- стипендія сина ОСОБА_2 - у розмірі 7084,50 грн. (а.с.48-зв).
Таким чином, суд убачає, що сукупний дохід сім`ї ОСОБА_1 за 6 місяців, що передують місяцю звернення за допомогою складає 32073,17 грн., відповідно середньомісячний дохід сім`ї склав 5345,53 грн.
Статтею 9 Закону встановлено, що у 2020 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 25 відсотків; для дітей: з 1 січня 2020 року - 85 відсотків, з 1 липня 2020 року - 130 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.
З огляду на зазначене, рівні забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги малозабезпеченим сім`ям у 2020 році становили: для працездатних осіб 25% прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 549,25 грн. ; для дітей з 1 липня - 130 % віком від 6 до 18 років 3013,40 грн.
Таким чином, в контексті виплати допомоги малозабезпеченим сім`ям суд вважає, що підстави для задоволення позову в цій частині відсутні, оскільки середньомісячний сукупний дохід сім`ї ОСОБА_1 перевищує рівень прожиткового мінімуму для сім`ї.
Що стосується допомоги на дітей одиноким матерям, суд зазначає наступне.
Згідно статті 1 Закону №2811 "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно статті 3 Закону №2811 відповідно до цього Закону призначаються такі види державної допомоги сім`ям з дітьми: 1) допомога у зв`язку з вагітністю та пологами; 2) допомога при народженні дитини, одноразова натуральна допомога "пакунок малюка"; 2-1) допомога при усиновленні дитини; 4) допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; 5) допомога на дітей одиноким матерям; 5-1) допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність.
Статтею 18-2 Закону №2811 встановлено, що допомога на дітей одиноким матерям призначається за наявності витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, або документа про народження, виданого компетентним органом іноземної держави, в якому відсутні відомості про батька, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку.
Допомога на дітей одиноким матерям призначається незалежно від одержання на дітей інших видів допомоги, передбачених цим Законом.
Для призначення, виплати та припинення виплати допомоги на дітей одиноким матерям додатково застосовуються умови призначення, виплати та підстави для припинення виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 18-3 Закону №2811 допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
Допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків призначається на кожну дитину.
Отже, право на отримання державної допомоги одинокій матері безпосередньо залежить від її майнового стану.
Державою встановлені відповідні майнові фільтри для можливості отримання державної допомоги, які зокрема, полягають у обрахунку майнового стану сім`ї.
Постановою КМУ від 27 грудня 2001 р. № 1751 затверджено Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, у п.1 якого вказано, що цей Порядок визначає умови призначення і виплати таких видів державної допомоги сім`ям з дітьми, передбачених Законом України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми": допомога на дітей одиноким матерям (пункти 33-38 цього Порядку).
Згідно пункту 33 Порядку відповідно до статті 18-1 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми", право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Допомога на дітей одиноким матерям призначається незалежно від одержання на дітей інших видів допомоги.
Згідно пункту 34 Порядку допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається в розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
Попередні шість місяців становлять два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям (далі - період, за який враховується дохід).
Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632.
Згідно пункту 35 Порядку для призначення допомоги на дітей одиноким матерям подаються такі документи: 1) заява про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики; 2) декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - декларація); 3) довідка про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру; 4) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданий відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідка про народження, видана виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, із зазначенням підстави для внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, або виданий компетентним органом іноземної держави документ про народження, в якому відсутні відомості про батька, за умови легалізації такого документа в установленому законодавством порядку; 5) копія свідоцтва про народження дитини.
Згідно пункту 35-2 Порядку допомога на дітей одиноким матерям не призначається, якщо:
1) у складі сім`ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи (крім випадків, передбачених в абзацах десятому - чотирнадцятому цього пункту).
Допомога на дітей одиноким матерям у зазначеному випадку призначається, якщо особи протягом періоду, за який враховуються доходи:
сплатили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців; доглядали за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного в медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку, за дітьми, хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, за дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідності, за особою з інвалідністю I групи, за особою з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, а також за особами, які досягли 80-річного віку; надавали соціальні послуги з догляду відповідно до законодавства;
2) особи, які входять до складу сім`ї, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям, здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатили (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати перевищує 50 тис. гривень;
3) у власності сім`ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване на тимчасово окупованій території в Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, або житла, непридатного для проживання, що підтверджено актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), за формою згідно з додатком до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505;
4) у власності сім`ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа).
При цьому не враховуються транспортні засоби, отримані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через органи соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу.
Наявність (відсутність) у власності членів сім`ї транспортних засобів зазначається у декларації.
Якщо у складі сім`ї є непрацюючі працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, і протягом цього періоду зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні менше трьох місяців або які (за яких) не сплатили (не сплачено) мінімального розміру єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи, допомога на дітей одиноким матерям призначається:
не більше ніж на два шестимісячних періоди, якщо:
- у складі сім`ї є особа з інвалідністю, яка згідно з висновком лікарсько-консультаційної комісії потребує постійного стороннього догляду;
- відсутність будь-яких джерел для існування пов`язана з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім`ї.
Допомога на дітей одиноким матерям за таких умов на наступний строк призначається не раніше ніж через шість місяців після завершення виплати такої допомоги;
на один шестимісячний період, якщо сім`я є багатодітною і звернулася за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям у липні - грудні 2020 року.
Суд звертає увагу, що порядок №1751 доповнено пунктом 35-2 згідно з Постановою КМУ № 632 від 22.07.2020 року і вказана норма застосовується з 1 липня 2020 року.
Судом встановлено, що для призначення допомоги на дітей одиноким матерям враховано доходи за період з 01.01.2020 року по 30.06.2020 року. А для розрахунку середньомісячного сукупного доходу члена сім`ї для призначення допомоги було взято доходи сім`ї ОСОБА_1 , зокрема:
- пенсія ОСОБА_1 , що за вказаний період склала 12200 грн.;
- державна соціальна малозабезпеченій сім`ї - у розмірі 10533,43 грн.;
- житлова субсидія - у розмірі 11051,92 грн.;
- стипендія сина ОСОБА_2 - у розмірі 7084,50 грн. (а.с.48-зв).
Таким чином, суд убачає, що сукупний дохід сім`ї ОСОБА_1 за 6 місяців, що передують місяцю звернення за допомогою складає 40869,85 грн., відповідно середньомісячний дохід сім`ї склав 6811,64 грн . , а середньомісячний дохід члена сім`ї склав 3405,82 грн. (а.с.47-зв).
При цьому, прожитковий мінімум для дітей віком від 6 до 18 років з 01 липня 2020 року становив 2318 грн., у зв`язку із чим сума допомоги при її визначенні згідно пунктом 34 Порядку має від`ємне значення, а тому підстави для визначення суми виплати були відсутні.
Обґрунтованих доводів на противагу фактичним обставинам позивачкою не надано, з огляду на що суд вважає відмову у призначенні допомоги правомірною, а тому відсутність виплат за даною допомогою з 01.07.2020 року є обґрунтованою.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Доводи позивачки, якими вона обґрунтувала свої позовні вимоги, не знайшли свого підтвердження впродовж розгляду справи та спростовуються наведеними в рішенні суду обставинами. Адже, згідно з частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Отже, оскільки законодавством напряму встановлено можливість отримання державних соціальних допомог від матеріального стану особи, яка претендує на її отримання, а за наслідками розгляду даної справи, підтверджено доводи відповідача щодо відсутності правових підстав для призначення допомоги малозабезпеченим сім`ям так і допомоги одинокій матері, тому у задоволенні позову слід відмовити.
Підстави для розподілу судових витрат У даній справі відсутні
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 263, 295 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В :
Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області (вул. Центральна, 135, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25009; код в ЄДРПОУ 03197718) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.П. Казанчук
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2021 |
Оприлюднено | 07.06.2021 |
Номер документу | 97435869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.П. Казанчук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні