ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.03.10 Справа №2а-11881/09/7/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної республі ки Крим у складі
головуючого судді Маргарі това М.В. , при секретарі Силан тьєвої О.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Комунального підприєм ства "Ізобільнянське архітек турно-планувальне бюро"
про стягнення заборговано сті у сумі 5900 грн.
за участю:
від позивача - Бахарева Н.Ю., представник по довірен ості № 04-5/04 від 04.01.10 р.
від відповідача - Зубко ва Л.В., представник по довір еності від 05.12.09 р.
Обставини справи: позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду АР Крим з ад міністративним позовом до Ко мунального підприємства «Із обільненське архітектурно-п ланувальне бюро» та просив с тягнути 5 900,00 грн. на користь Дер жавного бюджету м. Алушта.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Законом України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» для підприємств, установ і орган ізацій, які використовують н айману працю установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового окладу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. У разі невиконання нормативу визначеного законом підприє мства, установи організації щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно - господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації за кожне робоче місце, призначене для інвалі да і не зайняте інвалідом. Від повідачем у 2008 році не забезпе чено працевлаштування інвал ідів на 1 робочому місці, у зв' язку з чим повинен був самост ійно сплатити суму господарс ько-фінансових санкцій у роз мірі 5 900,00 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, на ведених у адміністративному позові.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, просив у зад оволенні позову відмовити, в важаючи, їх необґрунтованими .
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємст во «Ізобільненське архітект урно-планувальне бюро» зареє стровано Виконавчим коміте том Алуштинської міської рад и АР Крим (ідентифікаційний к од 34496646), про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій У країни № 04-4/2659 від 28.09.2009 року(а.с.5).
Законом України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (д алі Закон України № 875) встанов лені гарантії для забезпечен ня інвалідів рівними правами з іншими громадянами, а також порядок, підстави та умови уч асті суб' єктів господарюва ння в реалізації державний г арантій для забезпечення інв алідів.
Відповідно до статті 19 Зако ну України № 875 для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону України № 875 підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, в яких за основним місце м роботи працює 8 і більше осіб , реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціально го захисту інвалідів за свої м місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням зві т про зайнятість та працевла штування інвалідів.
Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни № 875 роботодавці, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі чи орган ізації, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте н им.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України № 875 та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, суми адміністр ативно-господарських санкці й та пені за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 31.01.07р. № 70 адміністрат ивно-господарські санкції ро зраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступ ного за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, вста новленого ч. 1 ст. 19 Закону. На пі дприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних са нкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві за кожне робоче місц е, не зайняте інвалідом, а на п ідприємствах, де працює від 8 д о 15 чоловік, - у розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві за кожне робоче міс це, не зайняте інвалідом.
Відповідно до п. 4 ст. 20 Закон у України «Про зайнятість на селення» підприємства, устан ови і організації незалежно від форми власності реєструю ться у місцевих центрах зайн ятості за їх місцезнаходженн ям як платники збору до Фонду загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня України на випадок безроб іття, щомісяця подають цим це нтрам адміністративні дані у повному обсязі про наявніст ь вільних робочих місць (вака нсій), у тому числі призначени х для працевлаштування інвал ідів, та про працівників, які п рацюють неповний робочий ден ь (тиждень), якщо це не передба чено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з просто єм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденн ий строк - про всіх прийнятих п рацівників у порядку, встано вленому законодавством. Несв оєчасна реєстрація або відмо ва від неї, порушення порядку подання адміністративних да них тягне за собою відповіда льність, передбачену законом .
Відповідно до п. 1, 3, 5, 14 Положен ня «Про робочі місце інвалід а та порядок працевлаштуванн я інвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Мініст рів України № 314 (далі Положенн я № 314) робоче місце інваліда - ц е окреме робоче місце або діл янка виробничої площі на пі дприємстві (об'єднанні), в ус танові та організації незале жно від форм власності та гос подарювання, де створені нео бхідні умови для праці інвал іда. Робоче місце інваліда в важається створеним, якщо в оно відповідає встановлени м вимогам робочого місця д ля інвалідів відповідної но зології, атестоване спеціаль ною комісією підприємства за участю представників МСЕК, о рганів Держнаглядохоронпра ці, громадських організацій інвалідів, і введеним в дію шл яхом працевлаштування на ньо му інваліда. Підприємства ро зроблюють заходи щодо створе ння робочих місць для інвалі дів, включають їх до колект ивного договору, інформують центри зайнятості, місцеві о ргани соціального захисту на селення та відділення Фонду соціального захисту інвалід ів про створення (пристосува ння) робочих місць для працев лаштування інвалідів. Підпри ємства у межах доведеного но рмативу створюють за власні кошти робочі місця для праце влаштування інвалідів; щоріч но до 1 лютого року, що наста є за звітним, подають відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів відомості про середню річну заробітну плат у на підприємстві, середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду та про кількість працюючи х інвалідів; визначають види виробництв, цехи та дільниці , де доцільно використовуват и працю інвалідів; інформуют ь державну службу зайнятост і та місцеві органи соціальн ого захисту населення про ві льні робочі місця та вакантн і посади, на яких може викорис товуватися праця інвалідів; створюють для інвалідів умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії, забезпечують соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством.
На підставі викладеного су д приходить до висновку, що ві дповідно до норм, визначених у Положенні №314, робоче місце д ля інваліда вважається створ еним саме з моменту працевла штування на ньому інваліда, в силу чого стає очевидним, що п ідприємству необхідно не тіл ьки спрямовувати у відповідн і фонди та установи (організа ції) інформацію про наявніст ь вільних місць для працевла штування інвалідів, атестува ти робоче місце спеціальною комісією, виконати інші вимо ги, викладені у Положенні №314, але і працевлаштувати на ньо му інваліда, інакше місце вва жається нествореним.
Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республіка нському відділенню Фонду соц іального захисту інвалідів з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів (а.с. 6).
Відповідно до звіту про зай нятість населення і працевла штування інвалідів за 2008 рік с ередньооблікова кількість ш татних працівників обліково го складу відповідача станов ить 10 осіб у зв' язку з чим від повідно до частини 1 статті 19 З акону для відповідача встано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у кількості одного ро бочого місця. Відповідач пов инен був забезпечити у 2008 р. пр ацевлаштування інвалідів на 1 робочому місці, фактично пра цевлаштовані 0 осіб,
Судом встановлено, що серед ньорічна заробітна плата на підприємстві у 2008 році склада ла 118 000,00 грн., а сума адміністрат ивно-господарський санкцій з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів становить у роз мірі 5 900,00 грн.
Таким чином, відповідач у 2008 році повинен був перерахуват и до Кримського республіканс ького відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів 5 900,00 грн. адміністративно-господ арських санкцій за одне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте ним.
Згідно з частиною першою ст атті 18 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» від 21 бере зня 1991 року № 875-ХІІ, працевлашту вання інвалідів здійснюєтьс я центральним органом викона вчої влади - з питань праці т а соціальної політики, орган ами місцевого самоврядуванн я, громадськими організаціям и інвалідів.
Цей припис Закону конкрети зовано в пункті 10 Положення пр о робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування ін валідів, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 3 травня 1995 року № 314, згі дно з яким працевлаштування інвалідів здійснюється держ авною службою зайнятості, ор ганами Мінсоцзахисту, місцев ими радами, громадськими орг анізаціями інвалідів з ураху ванням побажань, стану здоро в' я інвалідів, їхніх здібно стей і професійних навичок в ідповідно до висновків МСЕК . Обов' язки місцевих органі в соціального захисту населе ння, державної служби зайнят ості та відділень Фонду соці ального захисту інвалідів що до працевлаштування інвалі дів детально викладені відп овідно в пунктах 11-13 Положенн я про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштуванн я інвалідів.
Матеріали справи містять д окази, надані відповідачем, а саме звіт про наявність вака нсій станом на 23.03.2008 року та зві т про наявність вакансій ста ном на 28.06.2008 року (а.с.42,43), відповід но яких вбачається, що до відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів відповідачем була надана звітність про на явність на підприємстві вака нсій тільки за два місяці 2008 ро ку, однак жодного направленн я інвалідів на працевлаштува ння з міського центру зайнят ості протягом 2008 року не було з дійснено.
Відповідно до приписів ста тей 18-20 Закону України № 875, пере дбачена законом відповідаль ність (адміністративно-госпо дарські санкції та пеня) заст осовується до підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій , громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, в тому числі і у разі не надан ня звітності в порядку встан овленому Законом України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні». Штр афні санкції є відповідальні стю за недодержання відповід ачем нормативу, встановленог о для його підприємства кіль кості для працевлаштування і нвалідів.
Дотримуючись принципу про порційності, при прийнятті р ішення, суд виходив з мети дос ягнення розумного балансу мі ж публічними інтересами, на з абезпечення яких спрямовані рішення та інтереси конкрет ної особи - відповідача. Тоб то рішення не повинно спричи няти будь-яких негативних на слідків, що не відповідають ц ілям, які заплановано досягт и.
З урахуванням принципу про порційності, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій, що відповідач зобов' яза ний сплатити до бюджету, скла дається з щорічної суми адмі ністративно-господарських с анкцій за неподання звітност і про наявність на підприємс тві вакансій на виконання ви мог закону щодо нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів з винятком дв ох місяців, коли була надана в ідповідна звітність, тобто в чинено дії відповідачем, нап равлені на повідомлення орга нів працевлаштування про ная вність вільних робочих місць для інвалідів.
За таких підстав, відповідн о до приписів статті 18 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні», сума заборгованості по адміністративно-господар ським санкціям за неналежне виконання своїх обов' язків щодо працевлаштування інвал ідів складається з суми за 10 м ісяців 2008 року, відповідно яки х відповідач не вчиняв дій пе редбачених приписами закону : 5 900,00 грн. / 12 мес. = 491,66 грн. * 10 мес. = 4 916,66 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 КАС України.
Відповідач не надав суду до казів виконання вимог Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» в частині надання щ омісячної звітності за 10 міся ців 2008 року, а також не надав до казів сплати ним заборговано сті із адміністративно-госпо дарських санкцій.
За таких підстав суд вважає , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню частково.
В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова викладена у повному обсязі 09. 03.2010р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС Украї ни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Комунальн ого підприємства «Ізобільне нське архітектурно - планув альне бюро» (вул. Центральна, 1 , м. Алушта, с. Ізобільне, 98531, р/р 26007 110500030 у ВАТ «ВіЕйБі» м. Київ, МФО 38 0537, код ЄДРПОУ 34496646) до державного бюджету м. Алушта (Управління державного казначейства в А Р Крим м. Сімферополь, код ЕДРП ОУ 34740913, р/р 31210230700007, МФО 824026, *; ОКПО плат ника; 50070000; 01; адміністративно-го сподарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами за 2008 рік) 4 916,66 грн. заборгованос ті зі сплати адміністративно -господарських санкцій.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим може бути подан а заява про апеляційне оскар ження, після подачі якої прот ягом 20 днів може бути подана а пеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Суддя Ма ргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9751721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні