Справа №522/10436/21
Провадження по справі №1-кс/522/5706/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2021 року Місто Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого СВ ВП №2 ОРУ №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування,-
УСТАНОВИВ:
Слідчий СВ ВП №2 ОРУ №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 звернулася до суду із клопотанням, погодженим з прокурором Приморської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження №12020160500002368 на 12 (дванадцять) місяців, посилаючись на наступне.
СВ ВП №2 ОРУ №1 ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020160500002368 від 26.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.190 КК України.
В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що 25.06.2020 року до ч/ч Приморського ВП в м. Одеса ГУНП України в Одеська областы, надійшли матеріали за фактом можливої розтрати бюджетних коштів службовими особами КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарського забезпечення» Одеської міської ради, в результаті проведення публічних закупівель на постачання обладнання.
В ході моніторингу електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (посилання https://prozorro.gov.ua) були виявлені факти можливої розтрати бюджетних коштів посадовими особами державних установ, органів та підприємств, при здійсненні державних закупівель за ДК 021:2015:72330000-2 послуги зі стандартизації та класифікації контенту та даних, ДК 021:2015:72220000-3 консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань, ДК 021:2015:72150000-1 консультаційні послуги з питань комп`ютерного аудиту та комп`ютерного апаратного забезпечення, ДК021:2015:30210000-4 машини для обробки даних (апаратна частина).
Встановлено, що рішенням Одеської міської ради № 5636-VII від 06.02.2020 внесені зміни до Міської програми надання соціальних послуг та інших видів допомоги незахищеним верствам населення на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 14.12.2017 року№2742- VII
Відповідно до п.п. 1.3. рішення затверджено додаток 3 та додаток 1 до програми «Ресурсне забезпечення Міської цільової програми надання соціальних послуг та інших видів допомоги незахищеним верствам населення міста Одеси на 2018-2020 роки» у новій редакції.
Відповідно до п.п. 15.2 додатку 1 до програми «Поповнення матеріально-технічної бази департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» на 2018-2020 роки передбачено виділення та бюджетних коштів на загальну суму 450 000 грн.
Відповідно до п.п. 15.3 додатку 1 до програми «Забезпечення та обслуговування єдиної бази даних окремих категорій населення міста Одеси, одержувачів усіх видів соціальної допомоги та пільг» на 2018 2020 роки передбачено виділення бюджетних коштів на загальну суму 6 982 000 грн..
В ході моніторингу електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (посилання https://prozorro.gov.иа) було встановлено, що значна частина бюджетних коштів за вказаною програмою була витрачена та витрачена з ознаками розтрати та нецільового використання коштів, з метою їх привласнення через підконтрольних суб`єктів господарської діяльності так, як деякі види закупівель мають фіктивний характер Дарської надання консультаційних послуг, які не мають свого матеріального походження та важко перевіряється органами Держаудитслужби, що сприяє злочинній схемі посадових осіб безперешкодному привласненні бюджетних коштів.
Розпорядником коштів було визначено комунальну установу «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення код ЄДРПОУ 26343192.
Проведеним аналізом закупівель КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» визначено перелік суб`єктів господарської діяльності, які на постійній основі надають послуги та поставляють товари з ознаки завищення вартості товарів та підозрілих закупівель консультаційного характеру.
Перевіркою встановлено, що посадові особи КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали
договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 №36 PlusSSFF, вартістю 191295 грн. без ПДВ.
Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено , що ціна на придбаний сервер має ознаки завищення вартості.
Так, на офіційному сайті «rozetka» ціна на аналогічний сервер складає 55850 грн..
Встановлено, що посадові особи КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 № 32 від 16.03.2020 на поставку комп`ютерного обладнання, що є окремими пристроями.
Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознакми завищення вартості.
Так, відповідно до специфікації № 1 до договору № 32 від 16.03.2020 замовник вимагав надати накопичувач Samsung 860 QVO TB SATA V-NAND 4 bit MLC MZ-76Q4T0BW, в комплекті зовнішнього карману Maiwo для HDD 3.5/2.5 «Sata-USB 3.0» та контейнер захисний для HDD 2.5, по ціні за один комплект 21980 грн., кількості 4 комплекта.
Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Так, на офіційному сайті «Stylus» встановлено, що накопичувач Samsung 860 QVO TB SATA V-NAND 4 bit MLC MZ-76Q4T0BW має вартість 13999 грн..
На офіційному сайті «rozetka» встановлено, що зовнішній карман Maiwo має вартість 474 грн..
Крім цього, до вказаної специфікації замовник вимагав зовнішній жорсткий диск 3.5 16 ТВ SEAGETE (ST16000VN001) (2 шт) в комплекті з мульти док-станцією AgeStar 3UBT8 (1 шт), по ціні за один комплект 41462 грн.
Однак, на офіційному сайт https://hotline.ua виявлено, що аналогічний жорсткий диск коштує від 14 999 до 16 940 грн., за один.
Крім цього, необхідно було поставити мульти док-станцію AgeStar 3UBT8 (1 шт), яка на офіційному сайті https://rozetka.com.ua має ціну 1016 грн
Встановлено, що посадові особи КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 № 31 від 16.03.2020 на поставку машин для обробки даних, що є окремими пристроями, згідно специфікації.
Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Так, відповідно до сайту comfy (посилання https://comfy.ua/noutbuk-hp- probook-440-g6-4rz53av-v9-silver.html) встановлено, що ноутбук HP ProBook 440 G6 (4RZ53AV V9) Silver, має вартість 22 655 грн., однак посадові особи КУ закупили аналогічний ноутбук по ціні 31 980 грн.
Так, відповідно до сайту comfy (посилання ІНФОРМАЦІЯ_2 ) встановлено, що моноблок HP ALL- in-One 23.8FHD\AMD НОМЕР_1 (6PW85EA) має вартість 20 239 грн., однак посадові особи КУ закупили аналогічний моноблок по ціні 29 063 грн.
Так, відповідно до сайту з продажу побутової техніки (https://www.foxtrot.com.ua/ru/shop/noutbuki hp probook-440-g5-2sy21) встановлено, що ноутбук HP Probook 440 G5 (2sy2lea) Silver має ціну 17199 грн., однак посадові особи КУ закупили аналогічний ноутбук по ціні 21 730 грн.
Відповідно до сайту з продажу побутової та електронної техніки (посилання ІНФОРМАЦІЯ_3 ) встановлено, що моноблок hp 24 all-in-one рс має орієнтовну суму від 12 619 - 12 620 грн., однак посадові особи КУ придбали аналогічні моноблоку по ціні 33 380 грн., за 1 штуку.
Встановлено, що посадові особи КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 № 29 від 21.03.2020 на поставку багатофункціональних пристроїв, згідно специфікації. Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Так, відповідно до сайту ІНФОРМАЦІЯ_4 з продажу електронної техніки(ttps://rozetka.com.ua) встановлено, що багатофункціональний пристрій canon i-sensys mf267dw має вартість 10 790 грн., однак посадові особи КУ придбали аналогічний БФП по ціні 15193 грн., .
Встановлено, що посадов, особи КУ «Міськии центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 № 28 від 21.03.2020 на поставку маршрутизатора, згідно специфікації.
Однак в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Так відповідно до сайту ІНФОРМАЦІЯ_5 встановлено, що маршрутизатора марки mikrotik ccrl 072-1 g-8s+ має вартість 87 148 грн., однак посадові особи КУ придбали вказаний маршрутизатор за 115 079 грн.
Так відповідно до сайту ІНФОРМАЦІЯ_6 - встановлено, що маршрутизатор марки mikrotik ccrl036-12g-4s-em має вартість 28 451 грн., однак посадові особи КУ придбали аналогічний маршрутизатор за 45 048 грн.
Встановлено, що посадові особи КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 № 30 від 21.03.2020 на поставку джерел безперебійного живлення, згідно специфікації.
Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Встановлено, що посадові особи КУ «Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» уклали договір на поставку товарів з ФОП ОСОБА_5 № 33 від 16.03.2020 на поставку джерел безперебійного живлення, згідно специфікації.
Однак, в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Так, відповідно до сайту ІНФОРМАЦІЯ_7 - встановлено, що маршрутизатор марки mikrotik ccrl036- 12g-4s-em має вартість 28 451 грн., однак посадові особи КУ придбали аналогічний маршрутизатор за 41 031 грн.
Встановлено,що посадовіособи КУ«Міський центргуманітарної допомоги,інформаційного тагосподарчого забезпечення»уклали договірна поставкутоварів зФОП ОСОБА_5 № 27 від 21.03.2020 на поставку машин для обробки даних, що є окремими пристроями, згідно специфікації.
Однак в ході моніторингу мережі інтернет ринкових цін встановлено, що ціни на придбані товари мають ознаки завищення вартості.
Відповідно до сайту «hotline» встановлено, що ноутбук «lenovo» ideapad yoga 530-14 мас вартість 15 899 грн., однак посадові особи КУ закупили аналогічний ноутбук по ціні 32 000 грн.
За весь час своєї господарської діяльності ФОП ОСОБА_5 надавав послуги за бюджетні кошти тільки КУ ««Міський центр гуманітарної допомоги, інформаційного та господарчого забезпечення» на загальну суму 5460738, 5 грн., та КП «Обласний інформаційно-аналітичний центр» на загальну суму 162 840 грн..
Так, 26.04.2021 у межах вказаного кримінального провадження призначені судово-економічна та судово-почеркознавча експертизи з метою встановлення суми, завданих збитків та причетних до вчинення кримінального правопорушення осіб.
В ході досудового розслідування проведено певний обсяг слідчих дій.
Закінчити досудове розслідування у передбачений ч.1 ст.219 КПК України строк не виявилося можливим, оскільки для прийняття законного та обґрунтованого рішення за вказаними матеріалами досудового розслідування необхідно встановити свідків та очевидців вчинення даного кримінального правопорушення, яких у разі встановлення необхідно допитати за всіма їм відомими обставинами за даним фактом, направити запити до організацій, установ та підприємств в порядку ст.93 КПК України, щодо витребування необхідної інформації та документів для долучення до матеріалів кримінального провадження та проведення судово-економічної та судово-почеркознавчої експертиз.
Тому слідчий просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні.
В судове засідання прокурор та слідчий не з`явилися, згідно письмової заяви останньої просить здійснити розгляд клопотання без їх участі.
Дослідивши матеріали кримінального провадження, які обґрунтовують доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Згідно ч.1 ст.28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки.
У відповідності до ч.1 ст.294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
В судовому засіданні встановлено, що СВ ВП №2 ОРУ №1 ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020160500002368 від 26.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.190 КК України. Також встановлено, що в ході досудового розслідування проведено певний обсяг слідчих та процесуальних дій.
Для завершення досудового розслідування необхідно виконати певний обсяг процесуальних та слідчих дій, а саме: встановити свідків та очевидців вчинення даного кримінального правопорушення, яких у разі встановлення необхідно допитати за всіма їм відомими обставинами за даним фактом, направити запити до організацій, установ та підприємств в порядку ст.93 КПК України, щодо витребування необхідної інформації та документів для долучення до матеріалів кримінального провадження та проведення судово-економічної та судово-почеркознавчої експертиз. Строк досудового розслідування за у кримінальному провадженні №12020160500002368 від 26.06.2020 закінчується 26.06.2021.
При вирішенні питання щодо продовження строку досудового розслідування кримінального провадження, слідчий суддя враховує необхідність у проведенні зазначених слідчих та процесуальних дій, які мають доказове значення у кримінальному провадженні, а також здійснити перевірку та оцінку наявних у кримінальному провадженні доказів.
З огляду на викладене, строк досудового розслідування кримінального провадження необхідно продовжити на 12 (дванадцять) місяців.
Керуючись ст.ст.28, 294, 295-1 КПК України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ ВП №2 ОРУ №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12020160500002368 від 26.06.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.190 КК України на 12 (дванадцять) місяців, тобто до 26.06.2022.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
09.06.21
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2021 |
Оприлюднено | 31.01.2023 |
Номер документу | 97521038 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Коваленко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні