РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
04 червня 2021 р. Справа № 120/3089/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Шаповалової Т.М.,
за участю:
секретаря судового засідання: Пахольчак С.С.,
представника позивача: Гуцалюк Д.В.,
представника відповідача: Гулевата Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Форсікс" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У квітні 2021 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Форсікс" (далі - ТОВ Форсікс ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - відповідач ), у якому просило суд:
визнати протиправним та скасувати рішення №256/02-32-04-01 від 31.08.2020 року Головного управління ДПС у Вінницькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ Форсікс індивідуальний податковий номер 421842426557;
зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ Форсікс індивідуальний податковий номер 421842426557 з моменту її анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 871 209 гривень 67 копійок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ Форсікс індивідуальний податковий номер 421842426557.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що рішенням Головного управління ДПС у Вінницькій області №256/02-32-04-01 від 31.08.2020 року ТОВ "ФОРСІКС" анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість відповідно до п.п. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України у зв`язку із тим, що платник податків протягом 12 послідовних податкових місяців подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
За результатами самостійного аналізу ТОВ "ФОРСІКС" декларацій з податку на додану вартість (податковий розрахунок) поданих контролюючому органу в період з 01.08.2019 до 31.07.2020 року встановлено неточності (помилки) в декларації з ПДВ за грудень 2019 року та липень 2020 року. А саме відповідно відомостей в Системі електронного адміністрування ПДВ ТОВ "ФОРСІКС" (Ідентифікаційний код юридичної особи 42184247) в грудні 2019 року та липні 2020 мало операції які свідчить про наявність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового кредиту.
Таким чином керуючись нормами чинного законодавства у податкового органу не було підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ "Форсікс".
Крім того, позивач зазначає, що на дату прийняття відповідачем оскаржуваного рішення №256/02-32-04-01 від 31.08.2020 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, позивач мав податкові показники в розмірі 871 209 гривень 67 копійок на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ "Форсікс", що підтверджується даними з Електронного кабінету платника (Реєстр операцій СЕЛ ПДВ), яка є різницею між сумою ПДВ за отриманими податковими накладними (податковий кредит) 7736674,12 грн., сумою ПДВ за виданим податковими накладними (податкове зобов`язання) 6867464,45 грн. та сумою поповнення електронного рахунку ПДВ власними коштами 2000,00 грн.
Позивач вважає, що оскаржуване рішення є протиправними та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся з цим позовом до суду.
Ухвалою суду від 13.04.2021 року, прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку статті 262 КАС України, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.
07.05.2021 року представник Головного управління ДПС у Вінницькій області подав відзив на адміністративний позов, у якому вказав, що ТОВ «Форсікс» скасовано реєстрацію платника ПДВ за рішенням контролюючого органу 31.08.2020 року №256/02-32-04-01 відповідно до п.п. г п.184.1 ст.184 ПКУ, що передбачає анулювання реєстрації платником ПДВ у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Таким чином, підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ відповідно до п.п. г п. 184.1 ст.184 ПКУ є виключно подана платником ПДВ податкова звітність (податкові декларації з ПДВ та уточнюючі розрахунки).
Підставою для прийняття вищезазначеного рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області є проведений аналіз звітності з податку на додану вартість в ІС Податковий блок за період серпень 2019 року - липень 2020 року, тобто за 12 послідовних податкових місяців, та встановлено, що платником подано податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Згідно з інформацією з баз даних ДПС за період серпень 2019 року-липень 2020 року ТОВ «Форсікс» не виписувало податкових накладних та не здійснювало операцій з постачання товарів/послуг.
При наявності в ЄРПН зареєстрованих податкових накладних на придбання товарів /послуг в сумі ПДВ 2,2 тис. грн. в грудні 2019 року, платником по даних операціях не сформовано податковий кредит в податкових деклараціях з ПДВ за грудень 2019 року та в наступних періодах.
Тобто, ТОВ «Форсікс» на підставі зареєстрованих податкових накладних в ЄРПН не сформовано податковий кредит в податковій звітності з ПДВ до дати анулювання реєстрації платником ПДВ.
За даними ЄРПН податкові накладні виписані на придбання товарів в сумі ПДВ 34,000 грн. в липні 2020 року направлено на реєстрацію 18.03.2021.
Щодо відновлення реєстраційної суми на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/ розрахунки коригування в СЕА ПДВ зазначено, що станом на 31.08.2020 року на електронному рахунку ТОВ Форсікс рахується заборгованість податку на додану вартість в сумі 194 127 грн.
Враховуючи наведене, відповідач вважає, що діяв на підставі та в спосіб, що визначені законом, а тому просить суд відмовити в задоволенні позову.
Судом усною ухвалою від 11.05.2021 року, із занесенням до протоколу судового засідання, керуючись ч.7 ст.243, 293, 294 КАС України, задоволено заяву представника відповідача. Замінено відповідача Головне управління ДПС у Вінницькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Вінницькій області як відокремлений підрозділ ДПС (ЄДРПОУ: 44069150, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100).
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України)
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
ТОВ "Форсікс" 05.06.2018 року зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа (ідентифікаційний код 42184247), та зареєстроване як платник податку на додану вартість 01.07.2018 року.
Згідно статуту та відомостей ЄДР ТОВ "Форсікс" здійснює діяльність з: КВЕД 10.51 перероблення молока, виробництво масла та сиру (основний вид економічної діяльності).
31.08.2020 року Головним управлінням ДПС у Вінницькій області прийнято рішення № 256/02-32-04-01 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ Форсікс код ЄДРПОУ 4218424247, індивідуальний податковий номер 421842426557, дата реєстрації платником податку на додану вартість 01.07.2018.
Відповідно до змісту оскаржуваного рішення, комісією, створеною відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Вінницькій області від 17.09.2019 року № 17-р (зі змінами та доповненнями), встановлено:
1) платник протягом періоду з 01.08.2019 року по 31.07.2020 року подає податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, що підтверджується довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючого органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців від 26.08.2020 року № 17787/04-11/42184247;
2) платник має податкові декларації з податку вартість протягом періоду з 01.08.2019 року до 31.07.2020 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та має за останні 12 місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень;
3) розмір податкової заборгованості з податку на додану вартість на дату складання рішення 0 гривень.
Комісією зроблено висновок, що перелічені документи є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ Форсікс код ЄДРПОУ 4218424247, у зв`язку з поданням декларацій з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, протягом 12 послідовних податкових місяців та відповідно до підпункту Г пункту 184.1 ст. 184 податкового кодексу України.
Судом встановлено, що дійсно позивачем подавалися декларації з податку на додану вартість протягом періоду з 01.08.2019 року до 31.07.2020 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та має за останні 12 місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень. Копії декларацій надано позивачем до суду.
Крім того, судом встановлено, що ТОВ "Форсікс" в грудні 2019 та в липні 2020 придбавався товар, тобто мали місце операції, які свідчать про наявність придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового кредиту.
На підтвердження зазначених обставин позивачем до суду надано копії податкових накладних від 06.12.2019 №19293, №19294-дата реєстрації 19.12.2019, від 16.12.2019 №7-дата реєстрації 26.12.2019, від 17.12.2019 №1-дата реєстрації 14.01.2019, від 15.07.2020 №9 дата реєстрації 18.03.2021.
Представник позивача пояснив, що помилки щодо не зазначення таких операцій в деклараціях було виявлено самостійно, але після прийняття відповідачем оскаржуваного рішення. Враховуючи, що відносно позивача прийнято рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ неможливо подати уточнюючі декларації.
Позивач вважає, що вказане рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України) є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Питання процедури анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено у розділі V ПК України та Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року № 1130 (далі - Положення № 1130).
Відповідно до підп. пп. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Пунктом 184.2 ст. 184 ПК України передбачено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підп. а п. 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підп. б - з п. 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Зі змісту наведеної норми вбачається, що для її застосування, як підстави анулювання реєстрації платником ПДВ є дві обставини, а саме: неподання контролюючому органу протягом 12 послідових податкових місяців декларації з ПДВ; подання органу протягом 12 послідовних податкових місяців такої декларації(податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1130 від 14.11.2014 року (далі - Положення №1130), яке розроблене відповідно до розділів I, II, V, XIV, XVIII Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів, визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Відповідно до підпункту г п.5.1 Положення №1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Згідно з п.5.2 Положення №1130 анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.
Пунктом 5.5 Положення про реєстрацію платників податків податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.11.2014 р. №1130 (зареєстровано в Мінюсті 17.11.2014 р. за № 1456/26233), визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами, зокрема, є: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
Відповідно до п.5.6 Положення за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Виходячи зі змісту вищезазначених правових норм, обов`язковою умовою необхідною для застосування до платника податку такого заходу, як анулювання реєстрації платника податку на підставі пп. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців.
Прийняття оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ Форсікс обґрунтовано поданням до контролюючого органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларації з податку на додану вартість, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, з посиланням на п.п. г п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України).
Рішення прийнято на підставі довідки від 26.08.2020 №17787/04-11/42184247.
Відповідно до змісту довідки відповідачем проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Форсікс , за результатами якої встановлено відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Разом з тим, судом встановлено ТОВ "Форсікс" в грудні 2019 та в липні 2020 придбавався товар, тобто мали місце операції, які свідчать про наявність придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового кредиту.
На підтвердження зазначених обставин позивачем до суду надано копії податкових накладних від 06.12.2019 №19293, №19294-дата реєстрації 19.12.2019, від 16.12.2019 №7-дата реєстрації 26.12.2019, від 17.12.2019 №1-дата реєстрації 14.01.2019, від 15.07.2020 №9 дата реєстрації 18.03.2021.
Таким чином, позивачем допущено помилки при заповненні декларацій з податку на додану вартість, виправити які неможливо у зв`язку із анулюванням його реєстрації як платника ПДВ.
Враховуючи наявність у відповідача доступу до інформації про проведенні операції позивача щодо придбання товарів/послуг та реєстру податкових накладних, не дивлячись на те, що дійсно податкові декларації подані протягом 12 послідовних податкових місяців свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, суд вважає, що відповідачем оскаржуване рішення прийнято необгрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а саме врахування того, що операції мали місце.
У зв`язку з викладеним суд дійшов висновку про те, що рішення прийнято з порушенням норм чинного законодавства, а тому є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до п.5.10 підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей:
1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється;
2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ;
3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу;
4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
Враховуючи наведені норми, суд приходить до висновку і про задоволеня позовних в частині зобов`язання відповідача поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Форсікс" (ідентифікаційний код юридичної особи 42184247, індивідуальний податковий номер 421842426557) шляхом внесення до Реєстру запису про реєстрацію платника ПДВ з моменту її анулювання.
Що стосується позовних вимог про збереження податкових показників в розмірі 871 209 гривень 67 копійок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ Форсікс індивідуальний податковий номер 421842426557 при поновленні реєстрації платником ПДВ, то суд зазначає наступне.
Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі - Порядок № 569).
Так, п. 3 Порядку № 569 визначено, що періодичність, структура та формат обміну інформацією і реєстрами платників податку, необхідними для функціонування системи електронного адміністрування податку, визначаються ДФС та Казначейством.
За приписами п. 5 цього Порядку установлено, що електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДФС надсилає Казначейству не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку.
Казначейство відповідно до вимог ст. 69 ПК України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка в день його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка (п. 6 цього Порядку).
Отже, з аналізу вказаних вище законодавчих норм убачається, що відновлення показників в обліковій картці на рахунку платника податку у системі електронного адміністрування ПДВ, а також надання висновків та документів, які необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків в системі електронного адміністрування ПДВ належить до повноважень ДФС України. При цьому, такі повноваження контролюючого органу здійснюються у певній послідовності після дослідження питання стосовно правомірності процедури включення до облікових карток певної інформації щодо стану розрахунків платника за податками, зборами, єдиним внеском, митними платежами та операцій, які проводяться з коштами передоплати.
Ураховуючи зазначене, суд вважає, що вимоги про зобов`язання відповідача вчинити дії стосовно поновлення реєстрації платника ПДВ з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 871 209 гривень 67 копійок є передчасними та задоволенню не підлягають.
Такий висновок суду узгоджується з позицією Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 21.07.2020 у справі № 820/1053/16, постанові від 20.04.2021 у справі 820/445/16.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).
Частинами першою та другою статті 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтримку правомірності своєї позиції та докази, надані позивачем, суд приходить до переконання, що позов є обґрунтованим та підлягає частковому задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином, у зв`язку з частковим задоволенням позову, позивачу підлягають відшкодування судові витрати на сплату судового збору в розмірі 2270 грн., які належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Вінницькій області.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення № 256/02-32-04-01 від 31.08.2020 року Головного управління ДПС у Вінницькій області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Форсікс" ( індивідуальний податковий номер 421842426557).
Зобов`язати Головне управління ДПС у Вінницькій області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Форсікс" (ідентифікаційний код юридичної особи 42184247, індивідуальний податковий номер 421842426557) з моменту її анулювання.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Форсікс" судовий збір в розмірі 2270 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області як відокремленого підрозділу ДПС.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Форсікс" (код ЄДРПОУ 42184247, вул. Хмельницьке шосе, будинок 2, кімната 111/2, м. Вінниця, Вінницька область, 21036)
відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області як відокремлений підрозділ ДПС (ЄДРПОУ: 44069150, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100)
Повне судове рішення складено та підписано суддею 10.06.2021
Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2021 |
Оприлюднено | 14.06.2021 |
Номер документу | 97559678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні