КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2021 року м. Кропивницький Справа № 340/4991/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Сагуна А.В.;
за участю секретаря судового засідання - Гловацької М.О.;
представників позивача - Кублій Н.І., Васечка Д.І.
представника відповідача - Данилевської Л.І.;
представника третьої особи - Єременка Р.І., Сєргєєва В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Світловодське автотранспортне підприємство 13507" до Виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю СВІТ-АВТОЛЕГІОН про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправними та скасування рішень, а також зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Представник ПАТ "Світловодське автотранспортне підприємство 13507" звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради №434 від 21 серпня 2020 року «Про недопущення перевізника-претендента ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування» ;
- визнати протиправним бездіяльність виконавчого комітету Світловодської міської ради, виражену у допущенні перевізника-претендента товариство з обмеженою відповідальністю «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування №2а та №11 в м. Світловодську;
- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 468 від 03 вересня 2020 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування №№ 2а в м. Світловодську", рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 469 від 03 вересня 2020 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування № 11 в м. Світловодську» , якими визнано переможцем конкурсу, який відбувся 26.08.2020, перевізника ТОВ «Світ-Автолегіон» на об`єкті конкурсу № 2 (маршрут № 11 «С\т «Аромат» - вул. Чайковського» в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху), об`єкті конкурсу № 1 (маршрут № 2а «Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського» в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху) та вирішено укласти договір з переможцем строком на п`ять років за умови виконання перевізником інвестиційного проекту-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на маршруті № 2а та № 11, який буде повністю відповідати всім вимогам умов конкурсу;
- визнати протиправним та скасувати Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 2а-17/09/2020 від « 17» вересня 2020 року укладений між виконавчим комітетом Світловодської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» та Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального' користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 11-17/09/2020 від « 17» вересня 2020 року укладений між виконавчим комітетом Світловодської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» за результатами конкурсу, що відбувся 26 серпня 2020 року;
- зобов`язати організатора перевезень виконавчий комітет Світловодської міської ради укласти Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі (маршрут № 11 «С\т «Аромат» - вул. Чайковського» в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху та маршрут № 2а «Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського» в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху) з приватним акціонерним товариством «Світловодське автотранспортне підприємство 13507» , як з переможцем конкурсу.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилається на те, що рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради №434 від 21 серпня 2020 року «Про недопущення перевізника-претендента ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування» є протиправним з наступних підстав:
- відсутність державної реєстрації договору оренди земельної ділянки не є підставою недопущення перевізника-претендента до участі у конкурсі, а тим паче, що на момент проведення конкурсу та засідання виконавчого комітету державну реєстрацію договорів оренди було здійснено;
- відсутнє відкрите голосування про недопущення до участі у конкурсі перевізника - претендента ТОВ Світ-Автолегіон ;
- на підтвердження наявності у позивача транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків, в пакеті поданих документів ПрАТ Світловодське АТП 13507 зазначив транспортний засіб NEOPLAN № 4411 номерний знак НОМЕР_1 , 1999 року випуску, дата першої реєстрації 09.02.2012 року, пасажиромісткість - 27, загальна пасажиромісткість, 26 кількість місць для сидіння пасажирів, свідоцтво про реєстрацію автобуса - НОМЕР_2 та додано до поданого пакету документів щодо обох об`єктів конкурсу відомості щодо інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів відповідно до Додатку 7 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування;
- недопущення перевізника-претендента до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах в зв`язку з відсутністю транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків не є законною підставою та не передбачено Законом України Про автомобільний транспорт або Порядком.
Також, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення організатора перевезень виконавчого комітету Світловодської міської ради щодо допущення до участі у конкурсі перевізника-претендента ТОВ Світ-Автолегіон , який не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме згідно інформації Укртрансбезпеки про транспортні засоби, які закріплені за перевізником ТОВ Світ-Автолегіон (39 транспортних засобів) в поданих на конкурс документах не було підтверджено факту проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від ДТП, підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з надання послуг автомобільного транспорту та з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки (вимоги статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ).
Крім того, у ТОВ Світ-Автолегіон було анульовано обов`язковий технічний контроль двох транспортних засобів з двадцяти поданих на конкурс, що на думку позивача свідчить про використання перевізником-претендентом ТОВ Світ-Автолегіон для перевезення транспортних засобів, які не придатні до експлуатації та не пройшли обов`язковий технічний контроль та подання до участі у конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію.
Позивач вважає протиправними рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 468 від 03 вересня 2020 року Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування № 2а в м. Світловодську та рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 469 від 03 вересня 2020 року Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування № 11 в м. Світловодську з наступних підстав:
- ТОВ Світ-Автолегіон не відповідає статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт , а тому не мав бути допущеним до конкурсу;
- перевізником-претендентом ТОВ Світ-Автолегіон до пакетів документів не надано відомостей щодо автобусів пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення у кількості до 50 % загальної кількості автобусів;
- під час проведення конкурсу 26 серпня 2020 року конкурсним комітетом та організатором конкурсу заслуховувалась думка сторонніх осіб, які не мають довіреності, виданої перевізником-претендентом та не можуть представляти його інтереси, а саме ОСОБА_1 .
Позивач просить визнати протиправним та скасувати Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 2а-17/09/2020 від 17 вересня 2020 року та Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 11-17/09/2020 від 17 вересня 2020 року, оскільки такі договори укладені на підставі протиправних рішень організатора перевезень з переможцем конкурсу, який не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт .
Також, позивач просить зобов`язати організатора перевезень виконавчий комітет Світловодської міської ради укласти Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі (маршрут № 11 С\т Аромат - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху та маршрут № 2а Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху) з приватним акціонерним товариством Світловодське автотранспортне підприємство 13507 , як з переможцем конкурсу, оскільки така вимога є похідною від вимоги щодо визнання протиправними та скасування рішень організатора перевезень.
Представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог з огляду на те, що відповідач у спірних правовідносинах діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України. Рішення №434 від 21 серпня 2020 року «Про недопущення перевізника-претендента ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування» прийнято з урахування об`єктивної інформації щодо відсутності в пакеті поданих документів відомостей про зареєстроване належним чином право користування земельними ділянками та відсутністю транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення у кількості до 50 % . Конкурс проведено відповідачем відповідно до вимог чинного законодавства, а посилання позивача про порушення проведення конкурсу є безпідставними. Оскільки позивач безпосередньо не брало участь у конкурсі то не може оскаржувати результати конкурсу тому що результати конкурсу оскаржити може лише учасник, з огляду на те, що рішення конкурсного комітету породжує а також організатора перевезень, змінює або припиняє права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин кожного з учасників такого конкурсу (т.1 а.с.91-100).
Представником позивача подано відповідь на відзив, в якому просив не приймати доводи викладені у відзиві та задовольнити позовні вимоги ( т.1 а.с.224-227).
Представником третьої особи ТОВ Світ-Автолегіон подано до суду пояснення щодо адміністративного позову, в яких просить відмовити в задоволені вимог зазначивши, що:
- станом на 11 серпня 2020 року (останній день подання документів на конкурс), позивач не мав і не надав на конкурс достовірної інформації про набуте (підтверджене державою) право користування земельною ділянкою, а отже надані ним копії договорів оренди земельної ділянки містили недостовірну інформації щодо виникнення у позивача права користування такою земельною ділянкою, внаслідок чого виконавчий комітет мав законні підстави не допустити позивача до конкурсу, в зв`язку з тим, що позивач свідомо надав на конкурс недостовірну інформації про правові підстави користування земельною ділянкою, хоча договір оренди земельної ділянки на дату подання документів не був ним ще зареєстрований;
- відомості про інвестування, що надані позивачем не відповідають вимогам закону, не можуть вважатися інвестиційним проектом-зобов`язанням, а тому у відповідача були правові підстави, передбачені підпунктом 6 п.12 Порядку Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування щодо недопущення позивача до конкурсу, а подані останнім відомості про інвестиції не охоплювалися застереженням, яке викладене в ч.3 ст.44 Закону України "Про автомобільний транспорт", оскільки не відповідали вимогам ч.3 статті 2 Закону України Про інвестиційну діяльність ;
- членами виконкому не допущено порушень порядку голосування на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року;
- відсутність заперечень Укртрансбезпеки про відповідність ТОВ Світ-Автолегіон вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" не надавало виконавчому комітету Світловодської міської ради законних підстав для недопущення претендента-перевізника до участі в конкурсі;
- встановлений в листі Управління патрульної поліції в Кіровоградській області від 18.08.2020 № 15783/41/34/01-2020 факт анулювання двох протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу, не був відомий ТОВ Світ-Автолегіон на дату подання документів на конкурс, а отже в її діях відсутні підстави для застосування пп.1 п.12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (подання недостовірної інформації) та статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
- подання документів щодо проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від ДТП, підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з надання послуг автомобільного транспорту та з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки (вимоги статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ) не передбачено конкурсними вимогами, а тому у виконавчого комітету Світловодської міської ради, як організатора перевезень та конкурсу, були відсутні правові підстави для недопущення ТОВ Світ-Автолегіон до участі в конкурсі, оскільки товариство подало усі необхідні документи та відповідала статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
- ні організатор перевезень, ні конкурсний комітет не наділений Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Законом України "Про автомобільний транспорт", повноваженнями стосовно перевірки на відповідність претендента-перевізника вимогам статті 34 Закону №2344-111;
- згідно інформації посадової особи управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області ОСОБА_2 (член конкурсного комітету) у зв`язку із пандемією заборонені планові та позапланові перевірки перевізників, на підставі рейдових перевірок жодних актів на ТОВ Світ-Автолегіон Укртрансбезпекою не накладалося, тому вважає, що перевізник дотримується вимог законодавства та відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
- позовні вимоги щодо вигнання протиправними та скасування договорів на перевезення пасажирів, що укладені за результатами конкурсу від 26.08.2020 не підлягають задоволенню, оскільки не відповідають способам захисту, визначеним КАС України та подані до адміністративного суду з порушенням предметної юрисдикції (п.16, п.19 ч.1 ст.4, п.4 ч.1 ст.19 КАС України, п.12 ч.2 ст.2 Закону України Про адміністративні послуги );
-позивач помилково вважає, що договори підписаний неналежною особою, оскільки відповідно до п.6.24 Статуту та відомостей з ЄДРЮОФОПГФ, Виконавчий директор ТОВ Світ-Автолегіон наділений повноваженнями щодо укладання договорів від імені юридичної особи;
- позовна вимога щодо визнання позивача переможцем конкурсу від 26.08.2020 не відповідає способам захисту, визначених статтею 5 КАС України та суперечить статтям 43 та 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" ( т.1 а.с. 165-174).
Представником третьої особи ТОВ Світ-Автолегіон подано до суду додаткове пояснення щодо адміністративного позову (т.2 а.с.1-2, 70).
Представником позивача подано заперечення щодо пояснень та додаткових пояснень третьої особи ТОВ Світ-Автолегіон ( т. 1 а.с.235-242, т.2 а.с.77-80).
Ухвалою суду від 09.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження; залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю СВІТ-АВТОЛЕГІОН (провулок Залізничний, буд. 1, м. Світловодськ, Кіровоградська область, 27500); витребувано у відповідача письмові докази (т.1 а.с.73-74).
Усною ухвалою від 09.12.2020 із занесенням до протоколу судового засідання ( т.1 а.с.219) суд відмовив в задоволенні клопотання представника позивача про витребування доказів ( т.1 а.с. 159-161).
Усною ухвалою від 09.12.2020 із занесенням до протоколу судового засідання ( т.1 а.с.219) суд задовольнив клопотання представника третьої особи про продовження строків подання доказів ( т.1 а.с. 163-164).
Усною ухвалою від 10.02.2020 із занесенням до протоколу судового засідання ( т.2 а.с.92) суд відмовив в задоволенні клопотання представника третьої особи про витребування доказів ( т.2 а.с. 51).
Ухвалою суду від 10.02.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду ( т.2 а.с. 93).
Представники позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримали та просили задовольнити.
Представники відповідача в судових засіданнях заперечували проти задоволення позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позов.
Представники третьої особи ТОВ Світ-Автолегіон заперечували проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених ними у письмових поясненнях.
Заслухавши пояснення представників учасників справи та дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.
Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради №350 від 15 липня 2020 року вирішено провести конкурс з визначення автомобільних перевізників на об`єктах конкурсу №1, №2, №3 ( міські автобусні маршрути загального користування АДРЕСА_1 ( т.1 а.с.116, т.4 а.с.49-50) та затверджено умови проведення конкурсу ( Додаток 1 до рішення) ( т.4 а.с.51-52).
23 липня 2020 року організатором перевезень виконавчим комітетом Світловодської міської ради в засобах масової інформації розміщено оголошення про проведення конкурсу з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування №№ 2а, 11, АДРЕСА_2 . Об`єкт конкурсу № 1 (маршрут № 2а Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху), об`єкт конкурсу № 2 (маршрут АДРЕСА_3 - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху). Кінцевий строк прийняття документів для участі у конкурсі - до 15-00 години 10 серпня 2020 року. Конкурс призначено на 26 серпня 2020 року 10 годину в кімнаті № 17 адміністративного будинку виконавчого комітету Світловодської міської ради за адресою: АДРЕСА_4 (т.1 а.с.182).
Відповідно до службової записки в.о. начальника управління економіки, ресурсів та розвитку міста Світловодської міської ради Ахтирської К.Ю., розглянувши документ перевізників претендентів на участь у конкурсі та встановивши порушення ТОВ Світ-Автолегіон та ПрАТ Світловодське АТП 13507 , які не відповідають вимогам законодавства, запропоновано розглянути питання про недопущення до участі у конкурсі перевізників-претендентів ПрАТ Світловодське АТП 13507 та ТОВ Світ-Автолегіон ( т.1 а.с.119).
Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради № 434 від 21 серпня 2020 року Про недопущення перевізника-претендента ПрАТ Світловодське АТП 13507 до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування вирішено не допустити перевізника-претендента ПрАТ Світловодське АТП 13507 до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах, який призначений на 26.08.2020 року, в зв`язку з відсутністю в пакеті поданих документів відомостей про зареєстроване належним чином право користування земельними ділянками. Відповідно до інформації про діяльність автомобільних перевізників претендентів, які подали документи для участі у конкурсі, зазначеної в листі з додатком № 6381/02/15-20 від 17.08.2020 Державної служби України з безпеки на транспорті, відомості про договір оренди земельної ділянки, на даний час є неактуальним, оскільки відбувся поділ цієї ділянки на дві окремі, однак, право оренди на ці ділянки не було зареєстровано згідно до ч. 5 ст. 6 Закону України Про оренду землі , абзацу 6 ч. 2 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та пунктів 44 Договорів оренди земельних ділянок № 936 та № 937 від 07.08.2020 (інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про незареєстроване право оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 3510900000:50:231:0034 та 3510900000:50:231:0035 станом на 20.08.2020) та відсутністю транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків ( т.1 а.с.24, 108).
Проект рішення Про недопущення перевізника претендента ТОВ Світ-Автолегіон до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування не набрав достатньої кількості голосів членів виконавчого комітету для його прийняття.
26 серпня 2020 року відбувся конкурс з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах, за результатами якого переможцем визначено перевізника ТОВ Світ-Автолегіон (т.1 а.с.25-28).
Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради № 468 від 03 вересня 2020 року Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування №№ 2а в м. Світловодську", визнано переможцем конкурсу, який відбувся 26.08.2020, перевізника ТОВ Світ-Автолегіон на об`єкті конкурсу № 1 (маршрут № 2а Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху) та вирішено укласти договір з переможцем строком на п`ять років за умови виконання перевізником інвестиційного проекту-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на маршруті № 2а, який буде повністю відповідати всім вимогам умов конкурсу. Управлінню економіки, ресурсів та розвитку міста вирішено підготувати документи для укладання договору про організацію перевезень на міському автобусному маршруті загального користування № 2а Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху з переможцем конкурсу згідно з обов`язковими та додатковими умовами конкурсу, інвестиційним проектом-зобов`язанням перевізника щодо оновлення парку автобусів на маршруті № 2а, який буде повністю відповідати всім вимогам умов конкурсу, та відповідно до затверджених тарифів та графіків руху ( т.1 а.с.29, 110).
Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради №469 від 03 вересня 2020 року Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування № 11 в м. Світловодську , визнано переможцем конкурсу, який відбувся 26.08.2020, перевізника ТОВ Світ-Автолегіон на об`єкті конкурсу №2 (маршрут № 11 С\т Аромат - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху) та вирішено укласти договір з переможцем строком на п`ять років за умови виконання перевізником інвестиційного проекту-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на маршруті № 11, який буде повністю відповідати всім вимогам умов конкурсу. Управлінню економіки, ресурсів та розвитку міста вирішено підготувати документи для укладання договору про організацію перевезень на міському автобусному маршруті загального користування № 11 С\т Аромат - вул. Чайковського в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху з переможцем конкурсу згідно з обов`язковими та додатковими умовами конкурсу, інвестиційним проектом-зобов`язанням перевізника щодо оновлення парку автобусів на маршруті № 11, який буде повністю відповідати всім вимогам умов конкурсу, та відповідно до затверджених тарифів та графіків руху ( т.1 а.с.30).
На виконання зазначених рішень відповідача 17 вересня 2020 року між виконавчим комітетом Світловодської міської ради та ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» укладено Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 2а-17/09/2020 ( т.1 а.с. 31-33) та Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 11-17/09/2020 ( т.1 а.с.39-41).
31.08.2020 ПрАТ Світловодське АТП 13507 звернувся до організатора перевезень із скаргою на підставі п. 66 Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування ( т.1 а.с.47-52)
Виконавчий комітет Світловодської міської ради листом від 110.09.2020 відмовив в задоволені скарги (т.1 а.с.53-54).
Позивач не погодилася з рішеннями та діями відповідача щодо проведення конкурсу та звернулася із позовом до суду.
Вирішуючи питання про належність спору до юрисдикції адміністративних судів, суд враховує правові висновки Великої Палати Верховного Суду в подібних правовідносинах, зокрема, у постанові від 04.06.2019 справа 903/605/17; у постанові від 06.05.2020 № 816/982/16 та у постанові Верховного суду від 26.08.2020 у справі № 908/2155/18.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам та доводам сторін суд виходить з наступного.
Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначена Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001,
№ 2344-III ( далі по тексту - Закон № 2344-III) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 (далі - Порядок № 1081).
Відповідно до частини першої статті 43 Закону № 2344-ІІІ визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Частинами 1, 2 ст. 44 цього Закону № 2344-III організацію проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладено на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
За приписами частини 1 ст. 45 Закону № 2344-III у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які, зокрема: подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону.
Згідно ст. 34 Закону № 2344-III автомобільний перевізник повинен:
виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;
утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;
забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;
організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;
забезпечувати безпеку дорожнього руху;
забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
В ст.46 Закону 2344-III передбачено, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів та копії ліцензійних карток на автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс.
На виконання вимог частини дванадцятої статті 44 вказаного Закону Кабінет Міністрів України поставною від 3 грудня 2008 року № 1081 затвердив Порядок, який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Підпунктами 1, 3, 6 пункту 12 Порядку № 1081 передбачено, що організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
- подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
- не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
- подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
За приписами пункту 23 цього Порядку до складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансбезпеки, Національної поліції, територіального органу з надання сервісних послуг МВС та громадських організацій. При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов`язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
Згідно пункту 28 Порядку № 1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити визначену цим пунктом інформацію.
В пункті 29 Порядку №1081 передбачено, що для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою з місцем водія/без місця водія ), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність; анкету відповідно до п.32 цього Порядку; копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) за останні повні два квартали.
Згідно пунктів 31, 33, 37 Порядку № 1081 документи, що безпосередньо стосуються конкурсу, які надійшли до організатора у зазначений в оголошенні про проведення конкурсу строк від підприємств, установ та організацій, які не є перевізниками-претендентами, подаються на розгляд конкурсного комітету. Документи, які надійшли до організатора після встановленого строку, не розглядаються. Достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Відповідно до пункту 41 цього порядку під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають інформацію про діяльність перевізника-претендента.
Додатком № 4 до Порядку № 1081 затверджено форму анкети до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу), у якій передбачено зазначення претендентом такої інформації:
1) Відомості про договір (дозвіл), про те, ким і на який період укладений (виданий) як переможцю попереднього конкурсу (за наявності);
2) Відомості про документи, що підтверджують право власності чи користування земельними ділянками, а також право власності чи користування приміщеннями, де забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання.
Стосовно вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради №434 від 21 серпня 2020 року «Про недопущення перевізника-претендента ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування» , суд зазначає наступне.
Відповідно до службової записки в.о. начальника управління економіки, ресурсів та розвитку міста Світловодської міської ради Ахтирської К.Ю., при розгляді документів перевізників претендентів на участь у конкурсі стосовно перевізника - претендента ПрАТ Світловодське АТП 13507 , щодо відповідності пасажирів на автобусному маршруті загального користування встановлено підстави для недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента ПрАТ Світловодське АТП 13507 в зв`язку з відсутністю о пакетах поданих документів відомостей про зареєстроване належним чином право користування земельними ділянками ( т.1 а.с.119).
Згідно Витягу з протоколу № 19 засідання виконавчого комітету Світловодської міської ради від 21 серпня 2020 року, в.о. начальника управління економіки та розвитку міста ОСОБА_3 звернула увагу присутніх про наявні підстави для недопущення до конкурсу ПрАТ «Світловодське АТП 13507» враховуючи відсутність відомостей про реєстрацію користування земельними ділянками.
Член виконкому Хорольський Володимир додав про наявність невідповідності обов`язковим та додатковим умовам конкурсу відсутність транспортних засобів пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю, а також інвестиційного проекту.
Начальник юридичного відділу міськвиконкому Богдан Санжара зазначив про юридичні підстави недопущення перевізника до участі в конкурсі, так як згідно поданого пакету документів перевізник не відповідає обов`язковим умовам конкурсу.
Представник ПрАТ Світловодське АТП 13507 повідомив про вжиті заходи щодо укладення договору оренди земельної ділянки, проведення реєстрації права користування земельними ділянками.
В.о. начальника управління економіки та розвитку міста Ахтирська К.Ю. наголосила, що на момент проведення конкурсу договір оренди земельної ділянки відсутній.
Вирішили прийняти рішення №434 в цілому "за"-9, 2проти" -0, "утрималось"-0 ( т.1 а.с.23, т.2 а.с.110-114).
Таким чином, вказане рішення відповідача №434 від 21 серпня 2020 року про недопущення позивача до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування прийнято з наступних підстав:
- в зв`язку з відсутністю в пакеті поданих документів відомостей про зареєстроване належним чином право користування земельними ділянками;
- відсутністю транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків ( т.1 а.с.24).
Щодо відсутності в пакеті поданих документів відомостей про зареєстроване належним чином право користування земельними ділянками, судом встановлено, що ПрАТ Світловодське АТП 13507 в пакеті поданих на конкурс документів подав Анкету до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору ( Додаток №4 Порядку №1081), в якій вказав відомості про документи, що підтверджують право власності чи користування земельними ділянками, саме: Договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер земельної ділянки - 3510900000:50:231:0035; 3510900000:50:231:0034); Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності ПрАТ Світловодське АТП 13507 , де забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів ( т.2 а.с.178, т.3 а.с.110).
Запис про державну реєстрацію права позивача оренди земельних ділянок на підставі Договору оренди земельної ділянки № 936 від 07.08.2020 кадастровий номер земельної ділянки - 3510900000:50:231:0035 та Договору оренди земельної ділянки № 937 від 07.08.2020 3510900000:50:231:0034 внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права на підставі рішення №53691098 від 20.08.2020 10:39:27 ( т.1 а.с.58-59).
Представником ПрАТ Світловодське АТП 13507 на засіданні Виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області 21 серпня 2020 року повідомлено про державну реєстрація права оренди земельними ділянками 19 серпня 2020 року та про реєстрацію договорів оренди (відеозапис засідання виконавчого комітету від 21 серпня 2020 року, https://www.youtube.com/watch?v=iYlaaG9KZTc).
Суд зазначає, що Додатком 4 до Порядку № 1081 передбачено подання перевізником-претендентом відомостей про документи, що підтверджують право власності чи користування земельними ділянками, а також право власності чи користування приміщеннями, де забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання.
Станом на день розгляду питання про недопущення позивача до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування та прийняття рішення №434 від 21 серпня 2020 року право користування земельними ділянками було зареєстроване належним чином, про що було відомо відповідачу, а тому відповідачем безпідставно недопущено позивача до участі в конкурсі із зазначеної підстави.
Щодо відсутності транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків, як підстави недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента то, як вже зазначалось вище, на засіданні Виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області 21 серпня 2020 року членом виконкому ОСОБА_4 вказано про наявність невідповідності обов`язковим та додатковим умовам конкурсу відсутність у ПрАТ Світловодське АТП 13507 , а саме транспортних засобів пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю, а також інвестиційного проекту.
Згідно оголошення в газеті Світловодськ-Інформ від 23.07.2020 № 24 та на сайті Світловодської міської ради про конкурс з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування №№ 2а, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_2 , обов`язковою умовою передбачена наявність автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50% загальної кількості у відповідності до вимог п. 10 Порядку №1081, також організатором перевезень затверджено додаткову умову конкурсу, а саме: транспортні засоби, які залучаються для перевезення пасажів на об`єктах конкурсу, повинні бути не старше 10 років (т.1 а.с. 181-182).
Позивачем при поданні документів на конкурс у Відомостях про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті ( Додаток №2 Порядку №1081) ( т.2 а.с. 179-180, т.3 а.с.111) не зазначено перелік елементів доступності автобусів з інвалідністю та інших мобільних груп населення.
Посилання представника позивача, як доказ наявності транспортного засобу для перевезення осіб з інвалідністю та інших мобільних груп населення, на зазначення в поданих на конкурс документах транспортного засобу NEOPLAN №4441 державний номер НОМЕР_1 не приймається судом, оскільки позивачем не надано до суду доказів, що вказаний транспортний засіб пристосовано для перевезення даної категорії осіб.
Суд не приймає посилання представника позивача, як підставі для допущення до конкурсу, на надання до поданого пакету документів щодо обох об`єктів конкурсу відомості щодо інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів для перевезення осіб з інвалідністю та інших мобільних груп населення відповідно до Додатку 7 до Порядку №1081 ( т.3 а.с.116, т.2 а.с.187), з огляду на наступне.
Відповідно до положень ч.ч. 3.4 ст. 44 Закону № 2344-III у разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.
У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.
Відповідно до Додатку 7 до Порядку №1081 відомості щодо інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів повинні містити інформація про суму коштів, інвестованих на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів, із зазначенням реєстраційних даних документів, які підтверджують належність таких автобусів перевізнику, а не інформацію про інвестування у майбутньому.
Крім того, надані позивачем відомості щодо інвестування коштів на придбання більш нових та/або комфортабельних автобусів для перевезення осіб з інвалідністю та інших мобільних груп населення відповідно до Додатку 7 до Порядку №1081 ( т.3 а.с.116, т.2 а.с.187), не можуть вважатися інвестиційним проектом в розумінні положень п. 2 ч. 3 ст. 2 закону України "Про інвестиційну діяльність".
Щодо порушення порядку голосування при недопущенні до участі у конкурсі перевізника - претендента ТОВ Світ-Автолегіон то судом, в ході розгляду справи, не встановлено порушення відповідачем п.3.5 Регламенту виконавчого комітету Світловодської міської ради затвердженого рішенням від 05.10.2006р. за №1069 при голосуванні за вказане рішення.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем обґрунтовано недопущено позивача до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування прийнято з наступних в зв`язку з відсутністю транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків на підставі пп.6 пункту 12 Порядку № 1081, через подання конкурсної пропозиції, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Отже, рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради №434 від 21 серпня 2020 року «Про недопущення перевізника-претендента ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування» є обгрунтованим та не підлягає скасуванню.
Щодо вимоги про визнання протиправним бездіяльність виконавчого комітету Світловодської міської ради, виражену у допущенні перевізника-претендента ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування №2а та №11 в м. Світловодську, суд зазначає наступне.
Так, на думку представника позивача на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року встановлено факт не відповідності претендента ТОВ Світ-Автолегіон вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт .
Згідно з п.41 Порядку №1081, під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають інформацію про діяльність перевізника-претендента.
Представники органів державного контролю несуть персональну відповідальність за достовірність поданої інформації відповідно до законодавства.
На виконання вимог Порядку № 1081 відповідачем надіслано до управління Укртранбезпеки у Кіровоградській області запит про надання інформації від 11.08.2020, зокрема щодо відповідності автомобільних перевізників ПрАТ «Світловодське АТП 13507» та ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» вимогам ст. 34 Закону 2344-III ( а.с.118).
У листі Укртранбезпеки у Кіровоградській області від 17.08.2020 відсутня інформація щодо не відповідності автомобільних перевізників вимогам ст. 34 Закону 2344-III (т.1 а.с.21).
Суд критично ставиться до посилання представника відповідача на те, що в.о. начальником управління економіки, ресурсів та розвитку міста Ахтирською К.Ю. на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року було повідомлено (відео з офіційної сторінки Світловодської міської ради за посиланням -https://www.youtube.com/watch?v=iYlaaG9KZTc та службова записка від 17.08.2020(т.1 а.с.119)), що згідно інформації Укртрансбезпеки про транспортні засоби, які закріплені за перевізником ТОВ Світ-Автолегіон (39 транспортних засобів) в поданих на конкурс документах не було підтверджено факту проведення періодичного навчання водіїв методам надання до медичної допомоги потерпілим від ДТП, підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з надання послуг автомобільного транспорту та з питань безпеки перевезень охорони праці та пожежної безпеки (вимоги статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ) з огляду на наступне.
З дослідженого судом відеозапису вбачається, що ОСОБА_3 на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року повідомлено про відсутність підтвердження або не підтвердження Укртранбезпеки у Кіровоградській області інформації щодо відповідності ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» вимогам ст. 34 Закону 2344-III, що на думку ОСОБА_3 свідчить про невідповідність перевізника зазначеним вимогам. При цьому ОСОБА_3 зазначено, що фактів невідповідності ТОВ Світ-Автолегіон вимогам ст. 34 Закону 2344-III на день проведення засідання виконавчого комітету не має.
Суд зазначає, що на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року не було досліджено будь якої інформації щодо невідповідності ТОВ Світ-Автолегіон вимогам ст. 34 Закону 2344-III, а ненадання такої інформації контролюючим органом не може свідчити про невідповідність ТОВ Світ-Автолегіон зазначеним вимогам.
Крім того, суд вказує, що подання на конкурс документів, що підтверджують факт проведення періодичного навчання водіїв методам надання до медичної допомоги потерпілим від ДТП, підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з надання послуг автомобільного транспорту та з питань безпеки перевезень охорони праці та пожежної безпеки (вимоги статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ) не передбачено переліком документів, які претендент-перевізник подає для участі в конкурсі, визначеного статтею 46 Закону №2344-111 та п.29 Порядку №1081. Організатором перевезень також не вимагалося від ТОВ Світ-Автолегіон надання таких документів
Також суд звертає увагу, що згідно протоколу засідання конкурсного комітету 26.08.2020 від 26.08.2020, заступником начальника управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області Кукуленко О.В. (член конкурсного комітету) повідомлено, що у зв`язку із пандемією заборонені планові та позапланові перевірки перевізників; на підставі рейдових перевірок жодних актів на ПрАТ «Світловодське АТП 13507» та ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» Укртрансбезпекою не складено, тому вважає, що перевізники дотримується вимог законодавства та відповідають вимогам статті 34 Закону 2344-III (т.1 а.с.131, зворотній бік).
Отже, твердження представника позивача, що на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року встановлено факт невідповідності претендента ТОВ Світ-Автолегіон вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт , не знайшло підтвердження в ході судового розгляду справи.
Також, представником позивача вказано, що перевізник-претендент ТОВ Світ-Автолегіон надав відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті згідно Додатку 2 до Порядку, з яких 18 транспортних засобів пройшли обов`язковий технічний контроль, а на 2 транспортні засоби обов`язковий технічний контроль анульовано. Таким чином, ТОВ Світ-Автолегіон подав до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію, а тому відповідно до пункту 12 Порядку, організатор перевезень повинен був прийняти рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.
Так, відповідно до службової записки в.о. начальника управління економіки, ресурсів та розвитку міста Світловодської міської ради Ахтирської К.Ю., в листі Управління патрульної поліції в Кіровоградській області від 18.08.2020 №15783/41/34/01-2020 ( т.1 а.с.22), про відповідність претендента-перевізника ТОВ Світ-Автолегіон , який подає документи на участь у конкурсі, що повинен відбутися 26 серпня 2020 року, надана інформація про те, ще обов`язковий технічний контроль двох транспортних засобів з 20-ти, анульований( т.1 а.с.119).
Представниками третьої особи ТОВ Світ-Автолегіон зазначено, що 17.06.2020 року товариство отримало два протоколи перевірки технічного стану транспортного засобу: Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00991-00392-20 від 17.06.2020 року автобусу БАЗ 2215 НОМЕР_3 , відповідно до якого транспортний засіб після технічного контролю визнано технічно справним, а дату наступного технічного контролю визначено не пізніше 17.12.2020р. та Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00991-00394-20 від 17.06.2020 року автобусу БАЗ 2215 НОМЕР_4 , відповідно до якого транспортний засіб після технічного контролю визнано технічно справним, а дату наступного технічного контролю визначено не пізніше 17.12.2020р. (т.1 а.с.175-178).
Повідомлень про анулювання цих протоколів від виконавця технічного контролю, сервісного центру чи патрульної поліції Національної поліції товариство не отримувало, про підстави анулювання нічого невідомо.
Вважаючи, що анулювання протоколів може вплинути на результат конкурсу, ТОВ Світ-Автолегіон 18 серпня 2020 року повторно провела відповідний технічний контроль зазначених вище транспортних засобів, за результатами якого отримала протоколи технічної перевірки транспортних засобів про визнання їх технічно справними (т.1 а.с.184-187).
Копії скасованих протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів та нових протоколів ТОВ Світ-Автолегіон було надано у засіданні виконавчого комітету 21.08.2021 ( а.с.111-112).
Суд вказує, що в судовому засіданні не встановлено доказів обізнаності ТОВ Світ-Автолегіон щодо скасування двох протоколів технічного стану транспортного засобу: Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00991-00392-20 від 17.06.2020 року автобусу БАЗ 2215 НОМЕР_3 та Протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00991-00394-20 від 17.06.2020 року автобусу БАЗ 2215 НОМЕР_4 . Станом, на час проведення засідання виконавчого комітету 21.08.2021 на вказані транспортні засоби надано нові протоколи технічного стану.
З огляду на викладене, суд вважає, вказані обставини не свідчать про подання ТОВ Світ-Автолегіон до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію, а тому у організатора перевезень були відсутні підстави прийняти рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, відповідно до пункту 12 Порядку №1081.
Таким чином, відповідач не прийнявши рішення про недопуск ТОВ Світ-Автолегіон до участі у конкурсі діяв правомірно, а тому вимоги про визнання протиправною бездіяльність виконавчого комітету Світловодської міської ради, виражену у допущенні перевізника-претендента ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування №2а та №11 в м. Світловодську, є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Крім того, представником позивача зазначено, що організатором перевезень на засіданні 21 серпня 2020 року винесено рішення про недопущення до участі у конкурсі перевізника-претендента ПрАТ Світловодське АТП 13507 , за що було проголосовано шляхом відкритого голосування (підняття рук членів засідання), однак відкритого голосування про недопущення до участі у конкурсі перевізника-претендента ТОВ Світ-Автолегіон на засіданні не було.
З досліджених в судовому засіданні доказів, суд встановлено, що на засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради 21 серпня 2020 року проект рішення Про недопущення перевізника претендента ТОВ Світ-Автолегіон до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування не набрав достатньої кількості голосів членів виконавчого комітету для його прийняття.
Відповідно до п.3.5 Регламенту виконавчого комітету Світловодської міської ради затвердженого рішенням від 05.10.2006р. за №1069, рішення виконкому приймається більшістю голосів від загального складу виконкому і підписується міським головою ( т.1 а.с.206).
Суд вважає, що прийняття рішення виконавчого комітету шляхом проставляння власного підпису членами виконкому в проекти рішення, не свідчить про допущення порушень порядку голосування на засіданні виконавчого комітету.
Суд не приймає посилання представника позивача, що документи ТОВ Світ-Автолегіон подані на конкурс підписані неуповноваженою особою ОСОБА_1 , оскільки відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 є особою, що уповноважена представляти ТОВ Світ-Автолегіон у правовідносинах з третіми особами, має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, в тому числі підписувати договори ( т.1 а.с.101-103).
Що стосується посилання представника позивача про подання на конкурс ТОВ Світ-Автолегіон одного автобусу для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями, на два маршрути, то суд зазначає, що обов`язковими умовами конкурсу передбачена лише наявність автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення у відповідності до вимог п. 10 Порядку №1081, (т.1 а.с. 181-182) і вказана умова була дотримана.
З огляду на викладене, вимога позивача про визнання протиправною бездіяльність виконавчого комітету Світловодської міської ради, виражену у допущенні перевізника-претендента ТОВ «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування №2а та №11 в м. Світловодську є необґрунтованою, а тому не підлягає задоволенню.
Стосовно вимог про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 468 від 03 вересня 2020 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування №№ 2а в м. Світловодську", рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 469 від 03 вересня 2020 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування № 11 в м. Світловодську", суд зазначає наступне.
Відповідно чч.1,3 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист. До суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.
Необхідною умовою для визнання протиправним та скасування рішення, крім його невідповідності вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який прийняв це рішення, є, виходячи з наведених положень ст. 5 КАС України, порушення у зв`язку з його прийняттям прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Водночас, в п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України зазначено, що позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.
Отже, до адміністративних судів можуть бути оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушуються, створено або створюють перешкоди для реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.
При цьому, задоволеними можуть бути лише ті вимоги, які відновлюють охоронювані законом права, свободи та інтереси позивача.
Відсутність порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача є підставою для відмови у позові.
Підсумовуючи вищевикладене, суд зазначає, що судове рішення повинно бути направлено на захист порушеного, невизнаного або оспорюваного права, свободи та інтересів учасників адміністративних правовідносин, проте враховуючи предмет даної адміністративної справи та склад учасників цього спору, рішення про задоволення позовних вимог вимог про визнання протиправними та скасування рішень виконавчого комітету Світловодської міської ради про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування не направлено на захист прав, свобод чи інтересів позивача, з огляду на те, що рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради №434 від 21 серпня 2020 року, яке визнано судом правомірним та таким, що не підлягає скасуванню, недопущено перевізника-претендента ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до участі у конкурсі з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування.
Отже позивач не був учасником конкурсу, а тому рішення відповідача про результати конкурсу впливають не на права та інтереси позивача, а на права та інтереси ТОВ Світ-Автолегіон якого допущено, як перевізника-претендента, до участі у конкурсі.
За наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ПрАТ «Світловодське АТП 13507» про визнання протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 468 від 03 вересня 2020 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування №№ 2а в м. Світловодську", рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради № 469 від 03 вересня 2020 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування № 11 в м. Світловодську" не відновлюють його охоронювані законом права, свободи та інтереси як позивача, а тому в задоволенні позову в цій частині також слід відмовити.
Щодо вимог про визнання протиправним та скасувати Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 2а-17/09/2020 від « 17» вересня 2020 року укладений між виконавчим комітетом Світловодської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» та Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального' користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі № 11-17/09/2020 від « 17» вересня 2020 року укладений між виконавчим комітетом Світловодської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «СВІТ-АВТОЛЕГІОН» за результатами конкурсу, що відбувся 26 серпня 2020 року; зобов`язати організатора перевезень виконавчий комітет Світловодської міської ради укласти Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування в звичайному режимі руху та в режимі маршрутного таксі (маршрут № 11 «С\т «Аромат» - вул. Чайковського» в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху та маршрут № 2а «Вул. Дмитра Яворницького - вул. Чайковського» в режимі маршрутного таксі та в звичайному режимі руху) з приватним акціонерним товариством «Світловодське автотранспортне підприємство 13507» , як з переможцем конкурсу, суд зазначає наступне.
Вказані позовні вимоги ПрАТ «Світловодське АТП 13507» до Виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області є похідними від вимоги про визнання протиправним та скасування рішень відповідача про недопущення до конкурсу та результати конкурсу, а тому у їх задоволенні так само належить відмовити.
З огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, за відсутності доказів понесення відповідачем та третьою особою судових витрат, підстав для їх розподілу немає.
Керуючись ст.ст. 139, 243 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства "Світловодське автотранспортне підприємство 13507" (вул. Героїв Чорнобиля,38, м.Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 05465732) до Виконавчого комітету Світловодської міської ради Кіровоградської області (вул. Героїв України, 14, м.Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 04055280), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю СВІТ-АВТОЛЕГІОН (провулок Залізничний, буд. 1, м. Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 30799717) про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправними та скасування рішень, а також зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.
Дата складання повного рішення суду - 10.06.2021.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду А.В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2021 |
Оприлюднено | 14.06.2021 |
Номер документу | 97588354 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні