Ухвала
від 09.06.2021 по справі 500/2778/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про зупинення провадження у справі

Справа № 500/2778/20

09 червня 2021 року м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючої судді Мірінович У.А.

за участю:

секретаря судового засідання Хоменко Л.В.

представників позивача Квятковськового Д.В., Іжук Б.В.,

представника відповідача Ковальчук О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі справу за позовом ОСОБА_1 до Нагірянської сільської ради Чортківського району третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Головне управління ДПС у Тернопільській області про визнання нечинними рішень Ягільницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради , -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Ягільницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головне управління ДФС в Тернопільській області про визнання рішення Ягільницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради на 2019 від 06.06.2018 № 167 та на 2020 від 27.06.2019 № 261 нечинними.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач, з 2001 року зареєстрована як фізична особа - підприємець та є власником їдальні ІНФОРМАЦІЯ_1 з господарськими будівлями, що знаходиться в АДРЕСА_1 .

14.05.2020 позивач отримала від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору податкове повідомлення - рішення, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем: податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, які власниками об`єктів нежитлової нерухомості за податковий період 2019 року в сумі 33 801,30 грн.

Після отримання вказаного податкового повідомлення-рішення, позивач звернулась до відповідача із запитом на отримання публічної інформації, у відповідь на який отримала листа з додатками, а саме: копії рішень з додатками Ягільницької сільської ради Чорктівського району Тернопільської області від 06.06.2018 № 167 Про встановлення ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради на 2019, 2020, та 2021 роки; копію Регламенту Ягільницької сільської ради сьомого скликання; копію поіменного голосування за вищезазначені рішення; рішення оприлюднюється на дошці оголошень в приміщенні Ягільницької сільської ради Чортківського району; список присутніх депутатів Ягільницької сільської ради, які брали участь в обговоренні проектів зазначених рішень; копію протоколу пленарного засідання Ягільницької сільської ради до проекту зазначених рішень; список планово - бюджетної комісії.

Однак позивач, ознайомившись із наданими документами вважає, що відповідач порушив порядок прийняття регуляторного акту та фактично незаконно прийняв рішення №167 від 06.06.2018 та №261 від 27.06.2019, які впливають на права та обов`язки ОСОБА_1 , оскільки зазначені оскаржувані рішення є регуляторними нормативно-правовими актами, але всупереч вимогам статті 57 Конституції України, частини п`ятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування , статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , статті 22 Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації не оприлюднено у офіційних друкованих засобах масової інформації вони не набули чинності.

Крім того позивач зазначає, що відповідачем не надано ряд документів які б підтверджували дотримання порядку прийняття регуляторного нормативно-правового акту, а саме: не надано копію висновку відповідної комісії до проекту зазначених рішень, що також викликає сумнів у законності прийнятих рішень.

Ухвалою суду від 02.11.2020 відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження з урахуванням особливостей, передбачених статтею 264 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), призначено підготовче засідання у справі.

18.11.2021, через відділ документального забезпечення суду, від представника третьої особи - Головного управління ДПС у Тернопільській області, надійшли письмові пояснення щодо предмета позову, зі змісту якого слідує, що податковим органом нараховано позивачу податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2019 рік на суму 33801,30грн та виставлено податкове повідомлення-рішення від 14.05.2020 №0079227-5005-1916. При розрахунку суми податку, податковий орган застосував ставку податку, встановлену рішенням Ягільницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області №167 від 06.06.2018 (арк. справи 80-81).

У встановлений судом строк, відповідачем відзив на позовну заяву не подано, однак звернувся до суду із клопотання про розгляд справи без участі представника Ягільницької сільської ради (арк. справи 91).

Ухвалою суду від 12.01.2021 прийнято рішення залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Нагірянську сільську раду, позаяк Ягільницька сільська рада увійшла у склад Нагірянської сільської ради Чортківського району Тернопільської області.

В ході судового розгляду, Тернопільським окружним адміністративним судом зобов`язано відповідача опублікувати оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження рішень Про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради від 06.06.2018 №167 7 та від 27.07.2019 №261 у виданні, в якому ці акти були або мали бути офіційно оприлюдненні (офіційному друкованому виданні, на сайті відповідної ради, чи ін.)

Відповідно до інформації, наявної за посиланням https://decentralization.gov.ua/newgromada/4620/composition, Ягільницька сільська рада (КОАТУУ: 6125589801, ЄДРПОУ: 04393924) увійшла до складу Нагірянської об`єднаної територіальної громади.

З огляду на те, що Нагірянською сільською радою не створено наразі офіційного сайту Ягільницької сільської ради, а сама рада на даний час перебуває в процесі реорганізації, то виконати вимогу суду про опублікування оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження рішень Про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради від 06.06.2018 №167 7 та від 27.07.2019 №261 у виданні, в якому ці акти були або мали бути офіційно оприлюдненні (офіційному друкованому виданні, на сайті відповідної ради, чи ін.) є неможливим з огляду на що, Нагірянська сільська рада просила суд зупинити провадження у справі №500/2778/20 за позовом ОСОБА_1 про визнання нечинним рішень до моменту закінчення процесу реорганізації та створення офіційного сайту Нагірянської сільської ради.

Ухвалою суду від 12.04.2021 зупинено провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Ягільницької сільської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Головне управління ДПС у Тернопільській області, Нагірянська сільська рада Чортківського району про визнання нечинним рішення Ягільницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської сільської ради на 2019 від 06.06.2018,- на один місяць для надання можливості відповідачу виконати вимогу суду про опублікування оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження рішень Про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради від 06.06.2018 №167 7 та від 27.07.2019 №261 у виданні, в якому ці акти були або мали бути офіційно оприлюдненні (офіційному друкованому виданні, на сайті відповідної ради, чи ін.).

Ухвалою суду від 12.05.2021 провадження у справі поновлено та призначено підготовче засідання на 20.05.2021.

В судовому засіданні 20.05.2021 суд, заслухавши учасників справи, допустив процесуальне правонаступництво, та замінив відповідача Ягільницьку сільську раду на належного Нагірянську сільську раду Чортківського району Тернопільської області, та закінчив підготовче провадження у справі, перейшов до розгляду справи по суті та призначив справу до розгляду справи по суті на 27.05.2021.

В судовому засіданні 27.05.2021 суд оголосив перерву у розгляді справи до 09.06.2021.

В судовому засіданні від 09.06.2021, представники позивача заявили клопотання про зупинення провадження у даній справі до набрання законної сили рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у справі №0940/2301/18.

Заслухавши думку сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі до набрання законної сили судовими рішеннями у справі №0940/2301/18 за позовом Публічного акціонерного товариства Укрнафта до Пнівської сільської ради про визнання протиправним і скасування рішення, виходячи з такого.

Судом встановлено, що предметом спору у справі №0940/2301/18 є рішення Пнівської сільської ради від 26 червня 2018 року № 3-24/2018 Про встановлення ставок земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності), на 2019 рік на території Пнівської сільської ради .

Ухвалою Верховного Суду від 12 лютого 2020 року справу №0940/2301/18 за позовом Публічного акціонерного товариства Укрнафта до Пнівської сільської ради про визнання протиправним і скасування рішення, касаційне провадження у якій відкрито за скаргою Публічного акціонерного товариства Укрнафта на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14 березня 2019 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 3 липня 2019 року, передано на розгляд палати, до якої входить колегія, що розглядає цю справу.

Верховний Суд у справі №0940/2301/18, вважаючи за необхідне відійти від позиції Верховного Суду, викладеній в постанові від 21 травня 2019 року (справа №804/2375/18, провадження К/9901/10198/19), та передаючи справу на розгляд на розгляд палати, до якої входить колегія, що розглядає відповідну справу в ухвалі від 12 лютого 2020 року дійшов висновку, що приписами Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 7 грудня 2017 року №2245-VIII (далі - Закон №2245-VIII) не встановлено нового, відмінного від чинного порядку оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, або про внесення змін до них.

Натомість, пунктом 4 Прикінцевих положень вказаного Закону передбачено: установити, що в 2018 році, до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, не застосовуються вимоги, встановлені, зокрема, Законом №1160-IV. Водночас, для того, щоб призупинити дію нормативного положення Податкового кодексу України потрібно внести зміни безпосередньо до цього Кодексу.

Положення пункту 3 Розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №2245-VIII не отримали своєї фіксації в межах Податкового кодексу України. У самому Податковому кодексі України відсутні положення, які б вносили корективи до нормативного регулювання процедури встановлення місцевих податків і зборів, що включає в себе й порядок їх оприлюднення.

У справі, переданій на розгляд палати, та у справі №500/2778/20 правовідносини подібні, оскільки під час вирішення спорів дослідженню підлягає можливість застосування пункту 3 Розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №2245-VIII, яким встановлено, що у 2018 році не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України та Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

У зв`язку з викладеним є необхідність зупинити провадження у справі №500/2778/20 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №0940/2301/18.

Відповідно до пункту 5 частини другої статті 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі, зокрема, в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.

Керуючись статтями 236, 241, 248 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представників позивача про зупинення провадження у справі задовольнити.

Провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Нагірянської сільської ради Чортківського району, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Головне управління ДПС у Тернопільській області про визнання нечинними рішень Ягільницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Ягільницької сільської ради на 2019 та 2020 роки, - зупинити до набрання законної сили рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у справі №0940/2301/18.

Ухвала набирає законної сили в порядку визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Повний текст ухвали складено 11 червня 2021 року.

Головуючий суддя Мірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2021
Оприлюднено16.06.2021
Номер документу97624724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2778/20

Рішення від 08.03.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 28.02.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні