ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 травня 2010 року 16:14 № 2а-4209/10/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Власенко вої О.О., при секретарі судовог о засідання Чернишевій О.В. р озглянув у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу
за позовом Державної податкової інсп екції в Оболонському районі м.Києва
(далі - позивач)
до відповідача Оболонського районного о середку партії "Малого і сере днього
бізнесу України" (далі - відп овідач)
про третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору
на стороні позивача Об олонська районна у місті Ки єві державна
адміністрація
скасування державної реєс трації,
Обставини справи:
Позивач - ДПІ у Оболонс ькому районі міста Києва зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду міста Києва з позово до відповідача - Обо лонського районного осередк у партії "Малого і середнього бізнесу України", третя особа без самостійних вимог Обол онська районна у місті Києв і державна адміністрація, пр о припинення державної реєст рації Оболонського районног о осередку партії "Малого і се реднього бізнесу України" (ко д ЄДРПОУ 26267054).
Позовні вимоги мотивова ні, тим, що відповідач фактичн о не знаходиться за вказаним у Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнахо дженням, що унеможливлює зді йснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку орг анів державної податкової сл ужби. Надалі позивач надав су ду доповнення до підстав поз овної заяви, в яких зазначив, щ о відповідач з моменту реєст рації не звітує до ДПІ у Оболо нському районі міста Києва т а просив припинити державну реєстрацію відповідача.
У судові засідання відпо відач не прибув, за адресою за значеною у Витязі з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців - 04211, місто Київ, вул. Лай оша Гавро, 7-А не знаходиться. Н аправлена за адресою поштова кореспонденція повернулася до суду з поміткою "за зазначе ною адресою фірма не існує".
Відповідно до статті 128 КАС У країни справа вирішується на підставі наявних у ній доказ ів.
Третя особа письмових поя снень щодо позовних вимог не надала, представника в судов е засідання не направила, хоч а про дату, час і місце судовог о розгляду справи повідомлен а належним чином.
На підставі частини 3 ста тті 160 КАС України в судовому з асіданні 26 травня 2010 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрован ий Оболонською районною у місті Києві державною адмі ністрацією як суб`єкт підпри ємницької діяльності 06 січня 2000 року код ЄДРПОУ 26267054, за адрес ою: 04211, місто Київ, вул. Лайоша Га вро, 7-А.
Як вбачається з назви - "О болонський районний осере док партії "Малого і середньо го бізнесу України" відповід ач є політичною партією.
Згідно з довідкою позивача від 13 березня 2010 року № 1795/9/29-105, від повідач з моменту реєстрації не подає фінансову звітніст ь до органів державної подат кової служби.
Станом на 13 березня 2010 року ві дповідач заборгованості по п одаткам перед бюджетом не ма є.
Проаналізувавши обставин и справи, суд дійшов висновку , що позовні вимоги не підляга ють задоволенню з огляду на т аке.
Згідно зі статтею 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб- підприємців" підст авами для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема, є неподання п ротягом року до органів держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.
Частиною 2 статті 3 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб- підприємців" передба чено, що законом можуть бути в становлені особливості держ авної реєстрації об' єднань громадян (у тому числі профес ійних спілок), благодійних ор ганізацій, партій, органів де ржавної влади та органів міс цевого самоврядування, банкі в, торгово-промислових палат , фінансових установ (у тому чи слі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та орган ізацій.
Таким чином, з викладеного в бачається, що особливості ст ворення, функціонування та п рипинення діяльності політи чних партій регулюються спец іальним законодавством Укра їни, а саме Законом України "Пр о політичні партії в Україні " (далі - Закон).
Політична партія - це зареєс троване згідно з законом доб ровільне об'єднання громадян - прихильників певної загаль нонаціональної програми сус пільного розвитку, що має сво єю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у вибор ах та інших політичних заход ах (стаття 2 Закону).
Політичні партії є неприб утковими організаціями.
Відповідно до статті 3 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб- підприємців" зок рема, політичні партії набув ають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної р еєстрації у порядку, встанов леному цим Законом (частина 3 ц ієї статті). Зокрема, Міністер ство юстиції України та його територіальні органи здійсн юють реєстрацію (легалізацію ) політичних партій та видают ь свідоцтво про державну реє страцію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті місько ї ради міста обласного значе ння або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридично ї особи (частина 4 цієї статті) .
Згідно зі статтею 21 Закону політична партія може бути за поданням Міністерства юс тиції України чи Генеральног о прокурора України заборон ена в судовому порядку у ви падку порушення вимог щодо створення і діяльності полі тичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. З аборона діяльності політич ної партії тягне за собою припинення діяльності політ ичної партії, розпуск керівн их органів, обласних, міських , районних організацій полі тичних партій, її первинних о середків та інших структурн их утворень, передбачених с татутом партії, припинення ч ленства в політичній партії.
Статтею 23 Закону встановлен о, що політичні партії припин яють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі забо рони її діяльності чи анулюв ання реєстраційного свідоцт ва в порядку, встановленому ц им та іншими законами Україн и. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політи чної партії відповідно до ст атуту політичної партії. Одн очасно з прийняттям такого р ішення з'їзд (конференція) пол ітичної партії приймає рішен ня про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі .
Відповідно до положень ста тті 24 Закону реєстраційне сві доцтво політичної партії мож е бути анульоване в судовому порядку за поданням органу, я кий зареєстрував політичну п артію, у разі, якщо невиконанн я політичною партією вимоги частини 6 статті 11 цього Закон у, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації полі тичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєс трацію документах, не висув ання політичною партією с воїх кандидатів по виборах Президента України та вибо рах народних депутатів Украї ни протягом десяти років.
Рішення суду про анулюванн я реєстраційного свідоцтва п олітичної партії тягне за со бою припинення діяльності п олітичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, м іських, районних організацій і первинних осередків та і нших статутних утворень пол ітичної партії, припинення членства в політичній парт ії.
Таким чином, відповідно до З акону, який є спеціальним у сп ірних правовідносинах, непод ання політичною партією фіна нсової звітності до органів державної податкової служби не є підставою для її припине ння.
Крім того, позивач не може подавати такий позов, ос кільки правом на звернення д о суду з вимогою про припинен ня діяльності політичної пар тії наділені Міністерство юс тиції України та Генеральна прокуратура України.
Ураховуючи викладене , суд вважає позов, що не ґрунт ується на приписах чинного з аконодавства України, а тому не вбачає підстав для його за доволення.
Керуючись статтями 158-163,167 КА С України, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні поз ову відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, встановленого цим Кодекс ом, якщо таку заяву не було под ано.
Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційн ої інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарже ння постанови суду та апеляц ійної скарги. Заява про апеля ційне оскарження постанови с уду першої інстанції подаєть ся протягом десяти днів з дня складення постанови в повно му обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Заява про апел яційне оскарження та апеляці йна скарга подаються Київськ ому апеляційному адміністра тивному суду через Окружний адміністративний суд міста К иєва.
Суддя О.О. Власенко ва
Повний текст по станови складено та підписан о 02 червня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 9764296 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Власенкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні