ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 травня 2010 року 14:45 № 12/500
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Красновій І.А., розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Київського міського війс ькового комісаріату,
Головного управління Пенс ійного фонду України в м. Києв і
про зобов' язання вчинити пев ні дії щодо перерахунку та ви плати пенсії
за участю представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1
від відповідача 1 - не з' явився
від відповідача 2 - Пр охоренко Я.О.
На підставі частини 3 стат ті 160 КАС України в судовому за сіданні 21 травня 2010 року прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 звернувся до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовом до К иївського міського військов ого комісаріату, Головного у правління Пенсійного фонду У країни в м. Києві про визнання права на перерахунок та випл ату щомісячного підвищення п енсії, як учаснику бойових ді й, виходячи з розміру мінімал ьної пенсії за віком; визнанн я права на перерахунок щоміс ячного підвищення пенсії, як учаснику бойових дій, виходя чи з розміру мінімальної пен сії за віком за минулий час; зо бов' язання Київський місь кий військовий комісаріат пр овести перерахунок та виплат у щомісячного підвищення пен сії, як учаснику бойових дій, в иходячи із розміру мінімальн ої пенсії за віком; зобов' яз ання Київський міський війсь ковий комісаріат провести з 02.09.1996р. перерахунок щомісячног о підвищення пенсії, як учасн ику бойових дій, виходячи з ро зміру мінімальної пенсії за віком і виплатити донарахова ну суму пенсії за минулий час ; зобов' язання Головне упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Києві в подальшому вип лачувати підвищення до пенсі ї, як учаснику бойових дій, вих одячи з розміру мінімальної пенсії за віком; зобов'язання Київський міський військови й комісаріат надати довідку про зроблений перерахунок пі двищення до пенсії Головному управлінню Пенсійного фонду України в м. Києві відповідно до ст. 99 Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік»для здійснення функції ви плати щомісячного підвищенн я пенсії та донарахованої су ми.
В обґрунтування поз овних вимог позивач зазначив , що відповідачами порушено п оложення Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» та Конституції України.
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 1 грудня 2008 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до розгляду у попереднє су дове засідання на 20 січня 2009 ро ку.
Судове засідання, призначе не на 20 січня 2009 року, судом відк ладалось на 13 лютого 2009 року.
Ухвалою Окружного а дміністративного суду міста Києва від 13 лютого 2009 року закі нчено підготовче провадженн я у справі та призначено спра ву до судового розгляду на 27 к вітня 2009 року. Розгляд справи с удом відкладався.
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва адміністративна справа №12/500 п рийнята до провадження судді Савченко А.І. у зв' язку із за кінченням строку повноважен ь судді Окружного адміністра тивного суду міста Києва Цві ркуна Ю.І. та призначено справ у до судового розгляду на 26 лю того 2010 року.
В судовому засіданні 26 люто го 2010 року позивачем подано за яву про збільшення позовних вимог, в якій просить провест и нарахування та виплату під вищення до пенсії, як учасник у бойових дій, з 1 квітня 2007 року по 1 січня 2009 року та за січень-л ютий 2010 року.
З огляду на вказане суд відк лав розгляд справи на 12 березн я 2010 року.
В судовому засі данні 12 березня 2010 року оголошу валась перерва в зв' язку з н еобхідністю отримання додат кових доказів по справі.
В судовому засіданні, приз наченому на 21 травня 2010 року, по зивач підтримав позовні вимо ги. Представник Головного уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Києві заявлений поз ов не визнав. Додатково відпо відач наполягав на відмові у задоволенні позовних вимог з підстав пропуску строку дл я звернення до адміністратив ного суду.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, дос лідивши докази, наявні в мате ріалах справи, Окружний адмі ністративний суд міста Києва , -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 знаходиться на обліку в Головному управлін ні Пенсійного фонду України в м. Києві, є учасником бойових дій, що підтверджується посв ідченням серії А № 980565, і отриму є пенсію відповідно до норм ч инного законодавства Україн и.
У відповідь на зверн ення до відповідача щодо пер ерахунку пенсії, позивачу бу ло відмовлено у задоволенні даної заяви у зв' язку з відс утністю підстав для даного п ерерахунку.
Відповідно до частини 2 ст атті 19 Конституції України ор гани державної влади, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до части ни 3 статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони: на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України; з використанням повноваження з метою, з якою ц е повноваження надано; обґру нтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значе ння для прийняття рішення (вч инення дії); безсторонньо (неу переджено); добросовісно; роз судливо; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
З урахуванням вищезазнач ених вимог, Окружний адмініс тративний суд міста Києва зв ертає увагу на наступне.
Відповідно до приписів ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України зав данням адміністративного с удочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно -правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших с уб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб' єктів владних повн оважень, крім випадків, коли щ одо таких рішень, дій чи безді яльності Конституцією чи зак онами України встановлено ін ший порядок судового провадж ення.
Згідно статті 104 Кодексу адм іністративного судочинства України до адміністративног о суду має право звернутися з адміністративним позовом ос оба, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових від носин.
Таким чином, звернення до су ду зумовлене наявністю вже п орушених прав, свобод чи інте ресів, на захист яких звертає ться особа, а тому, на думку су ду, позовні вимоги щодо визна ння права на перерахунок та в иплату щомісячного підвищен ня пенсії, як учаснику бойови х дій, виходячи з розміру міні мальної пенсії за віком, визн ання права на перерахунок що місячного підвищення пенсії , як учаснику бойових дій, вих одячи з розміру мінімальної пенсії за віком за минулий ча с та зобов' язання Головне у правління Пенсійного фонду У країни в м. Києві в подальшому виплачувати підвищення до п енсії, як учаснику бойових ді й, виходячи з розміру мінімал ьної пенсії за віком не можут ь бути задоволенні судом, оск ільки Кодексом адміністрат ивного судочинства України н е передбачено такого способу захисту прав, свобод та інтер есів як визнання права позив ача в тому числі й на майбутнє .
Стосовно позовних вимог щ одо зобов' язання провести перерахунок та виплату щомі сячного підвищення пенсії, я к учаснику бойових дій, виход ячи із розміру 150 % мінімальної пенсії за віком починаючи з 2 вересня 1996 року і виплатити до нараховану суму пенсії за ми нулий час, суд звертає увагу н а наступне.
Відповідно до частини 1 ста тті 99 Кодексу адміністративн ого судочинства України адмі ністративний позов може бути подано в межах строку зверне ння до адміністративного суд у, встановленого цим Кодексо м або іншими законами.
Частиною 2 статті 99 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що дл я звернення до адміністратив ного суду за захистом прав, св обод та інтересів особи вста новлюється річний строк, яки й, якщо не встановлено інше, об числюється з дня, коли особа д ізналася або повинна була ді знатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Як вбачається з матеріалі в справи, позивач не звертавс я до суду із заявами про перер ахунок і виплату заявлених с оціальних допомог, щодо розм іру яких був обізнаний. Крім т ого, норми законодавства, на я кі посилається позивач як на підставу своїх вимог, є загал ьновідомими та діяли у періо д отримання позивачем допомо ги.
А тому, суд вважає за необхі дне обчислювати річний строк звернення до адміністративн ого суду за захистом порушен ого права, свобод та інтересі в з моменту отримання позива чем допомог.
Відповідно до частини 1 стат ті 100 Кодексу адміністративно го судочинства України пропу щення строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.
Відповідач наполягає на в ідмові у задоволенні позовни х вимог за 1996-2006 роки з підстав п ропуску строку звернення до суду. Поважність причин проп ущення строку позивачем не н аведено і судом не встановле но. Особи, які беруть участь у справі, не звертались до суду з клопотаннями про поновлен ня пропущеного строку зверне ння до адміністративного суд у.
Враховуючи те, що позивач зв ернувся з позовом до адмініс тративного суду 26.12.2007 року, позо вні вимоги про зобов' язанн я провести перерахунок та ви плату щомісячного підвищенн я пенсії, як учаснику бойових дій, виходячи із розміру 150 % мі німальної пенсії за віком за 1996-2006 роки і виплатити донарахо вану суму пенсії за минулий ч ас не підлягають задоволенню з підстав пропуску строку зв ернення до суду відповідно д о частини 1 статті 100 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Щодо позовних вимог про виз нання бездіяльності протипр авною, зобов' язання провест и перерахунок та виплату щом ісячного підвищення пенсії, як учаснику бойових дій, вихо дячи із розміру 150 % мінімально ї пенсії за віком, за 2007 - 2010 рок и суд відмовляє в їх задоволе нні виходить з наступного.
Закон України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту»від 22 жов тня 1993 року N 3551-XII ( далі по тексту З акон від 22 жовтня 1993 року N 3551-XII) ви значає правовий статус ветер анів війни, забезпечує створ ення належних умов для їх жит тєзабезпечення, сприяє форму ванню в суспільстві шаноблив ого ставлення до них.
Частиною 4 статті 12 Закону ві д 22 жовтня 1993 року N 3551-XII (у редакці ї, що діяла з 1995 року по 1 січня 2006 року) встановлено, що учасник ам бойових дій пенсії або щом ісячне довічне грошове утрим ання чи державна соціальна д опомога, що виплачується зам ість пенсії підвищуються в р озмірі 150 процентів мінімальн ої пенсії за віком.
Пунктом 2 Закону України «Пр о внесення змін до Закону Укр аїни «Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту»від 5 жовтня 2005 року N 2939-IV, який набрав чинності з 1 сі чня 2006 року, крім пунктів 2 і 5, як і набирають чинності з 1 липня 2006 року, та пункту 4, який набира є чинності з 1 січня 2007 року, пос тановлено: частину 4 статті 12 в икласти в такій редакції: «Уч асникам бойових дій пенсії а бо щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціа льна допомога, що виплачуєть ся замість пенсії, підвищуют ься в розмірі 25 відсотків прож иткового мінімуму для осіб, я кі втратили працездатність» . Положення вказаного закону Конституційним Судом Україн и не переглядалися і не визна вались в установленому поряд ку неконституційними.
На думку суду, посила ння позивача на виплату щомі сячного підвищення пенсії, я к учаснику бойових дій, виход ячи з розміру пенсії за віком , є необґрунтованими та безпі дставними, такими, що протирі чать нормам чинного законода вства України, оскільки з 2006 ро ку Законом України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»чітк о встановлено, що учасникам б ойових дій пенсії або щоміся чне довічне грошове утриманн я чи державна соціальна допо мога, що виплачується заміст ь пенсії, підвищуються в розм ірі 25 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність. При цьому , розмір прожиткового мініму му для осіб, які втратили прац ездатність, встановлені зако нами про Державний бюджет Ук раїни на відповідні роки.
Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.
Щодо вимоги позивача зобо в' язати Київський міський в ійськовий комісаріат надати довідку про зроблений перер ахунок підвищення до пенсії Головному управлінню Пенсій ного фонду України в місті Ки єві відповідно до статті 99 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2007 рік»для зд ійснення функцій виплати щом ісячного підвищення пенсії т а донарахованої суми, суд вва жає, що вона є необґрунтовано ю та такою, що не підлягає задо воленню з огляду на наступне .
Діючим законодавством Укр аїни надання такої довідки п ередбачено пунктом 23 Порядку подання та оформлення докум ентів для призначення (перер ахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійн е забезпечення осіб, звільне них з військової служби, та де яких інших осіб», затверджен ого постановою Пенсійного фо нду України № 3-1 від 30 січня 2007 ро ку, для здійснення перерахун ку у відповідності до статті 63 Закону України «Про пенсійн е забезпечення осіб, звільне них з військової служби, та де яких інших осіб». Таким чином , на думку суду, законодавство м України передбачено наданн я такої довідки виключно у ра зі зміни грошового забезпече ння військових службовців. Т обто, жодним чином не стосуєт ься питання перерахунку пенс ії у зв' язку з додатковими н арахуваннями до пенсії, пов' язаними з відповідним статус ом позивача - учасника бойов их дій.
Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого органи держа вної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадо ві і службові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Згідно частини першої ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення, к рім випадків, встановлених с таттею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини дру гої статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.
Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва вважає, що законодаве ць під час розробки та прийня ття вищезазначених норматив но-правових актів чітко визн ачив розміри відповідних вип лат учасникам бойових дій, до яких відноситься позивач.
Доказів, які б спростовувал и доводи відповідача позивач суду не надав.
За таких обставин, виходяч и з меж заявлених позовних ви мог, суд вважає позовні вимог и необґрунтованими, а позов т аким, що не підлягає задоволе нню.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 99, 100, 1 58 - 163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити.
Постанова набирає за конної сили відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя А.І. Савченко
Постанову склад ено в повному обсязі та підпи сано 7 червня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9764671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні