Головуючий у 1 інстанції - Качуріна Л.С.
Суддя-доповідач - Юрченк о В.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2010 року справ а №2а-28889/09/1270
приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецьк ого апеляційного адміністр ативного суду у складі:
головуючого судді: Юрченко В.П.,
суддів: Горбенко К.П., Лях О.П .,
при секретарі Чуріковій Я.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську на пост анову Луганського окружног о адміністративного суду в ід 22 лютого 2010 року у справі за позовом Товариства з обмеже ною відповідальністю «Геліа нт - ХХІ» до Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції у м. Луганську, Гол овного управління Державног о казначейства України в Луг анській області про стягненн я бюджетної заборгованості з податку на додану вартість, -
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Луганськ ого окружного адміністрати вного суду від 22 лютого 2010 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Геліант - ХХІ» до Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у м. Луганс ьку, Головного управління Де ржавного казначейства Украї ни в Луганській області про в изнання бездіяльності проти правною та стягнення бюджетн ої заборгованості з податку на додану вартість по податк овим деклараціям за липень 2009 року в сумі 14 284 грн., за серпень 2009 року в сумі 4 124 грн., за вересе нь 2009 року у сумі 41 069 грн., всього на суму 59 477 грн. задоволені у по вному обсязі.
Суд першої інстанції прийшов до висновку, що норм ами Закону України «Про пода ток на додану вартість» прав о платника податку на відшко дування ПДВ не поставлене в з алежність від проведення або не проведення всіх зустрічн их перевірок по всьому ланцю гу постачальників до кінцево го виробника.
З постановою суду пе ршої інстанції не погодився відповідач, подавши апеляці йну скаргу, в якій зазначено, що суд першої інстанції пору шив норми матеріального пра ва, які є підставою для скас ування постанови суду та у хвалення нового судового рішення з відмовою у задов оленні позову у повному обс язі.
Апелянт вказує, що пр и проведені виїзної позапла нової перевірки з питань дос товірності нарахування бюдж етного відшкодування ПДВ за період липень - вересень 2009 рок у частина бюджетного відшк одування ПДВ по заявленій п озивачем декларації за вказа ний період не підтверджена, н а теперішній час податковими органами проводиться заходи щодо підтвердження достовір ності нарахування бюджетног о відшкодування ПДВ.
В судовому засіданні представник апелянта підтри мав доводи апеляційні скарги , представник позивача запер ечував проти її задоволення, просив залишити рішення суд у першої інстанції без змін.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговорив ши доводи апеляційної скарг и, дослідивши матеріали спра ви, вислухавши представників сторін, колегія суддів вваж ає, що апеляційна скарга задо воленню не підлягає з таких п ідстав.
Як встановлено судом першої та апеляційної інста нції - Товариство з обмеженою відповідальністю «Геліант - ХХІ» є юридичною особою, заре єстрований як платник податк у на додану вартість та переб уває на обліку відповідача.
Між сторонами виник спір з підстав стягнення бю джетного відшкодування ПДВ, в зв' язку з тим, що по ланцюг у постачальників не підтвер джена надмірна сплата ПДВ до Державного бюджету.
Так, відповідачем пр оведено виїзну позапланову п еревірку ТОВ «Геліант - ХХІ » з питань достовірності нар ахування суми бюджетного від шкодування податку на додан у вартість на рахунок платни ка за період липень - вересень 2009 року, яка виникла за рахунок платника за рахунок від' єм ного значення з податку на до дану вартість, що декларувал ось у червні - серпні 2009 року.
За результатами пер евірки складена довідка, яко ю підтверджено заявлену ТОВ «Геліант - ХХІ» у деклараці ях суму бюджетного відшкодув ання податку на додану варті сть за липень 2009 року в розмірі 3 267 грн., за серпень 2009 року в розм ірі 417 грн., за вересень 2009 року в розмірі 7 639 грн. та не підтверд жено заявлену суму бюджетног о відшкодування по деклараці ях за липень 2009 року на суму 11 017 г рн., за серпень 2009 року на суму 3 707 грн., за вересень 2009 року 33 430 грн ., внаслідок того, що на кінець перевірки від податкових ор ганів за місцем реєстрації о сновних постачальників ТОВ «Геліант - ХХІ» інформація про надмірну сплату податку на додану вартість не надход ила (а.с. 89-99).
Колегія суддів пого джує висновок суду першої ін станції про протиправність б ездіяльності податкового ор гану щодо ненадання висновку на бюджетне відшкодування п одатку на додану вартість по заявленій позивачем деклара ції за період липень - вересен ь 2009 року з таких підстав.
Порядок формування п латником податку податковог о кредиту встановлений пункт ом 7.4 ст. 7 Закону України "Про по даток на додану вартість".
Як встановлено судом , податковий облік сум податк у на додану вартість, сплачен их /нарахованих/ позивачем у з в'язку з придбанням за період липень - вересень 2009 року метал евої арматури, нафтопродукті в, енергоносіїв, послуги авто перевезення, автозапчастин, виконання будівельних робіт , метало профілю здійснений з дотриманням вимог наведених правових норм. Це підтверджу ється наявними у справі пись мовими доказами: актами та до відками податкового органу про результати перевірки пі дприємства ТОВ «Геліант - Х ХІ» з питань правильності на рахування податкових зобов'я зань, податкового кредиту за період липень - вересень 2009 рок у, копіями податкових наклад них, платіжних доручень пози вача, прибуткових накладних, що свідчить про реальне вико нання господарських договор ів.
Як свідчать довідка, як а складена за наслідкам пере вірки ТОВ «Геліант - ХХІ» Ле нінською міжрайонною держав ною податковою інспекцією у м. Луганську, перевіркою не вс тановлено взаємовідносини з ТОВ «Геліант - ХХІ» з платни ками, установчі документи, св ідоцтва про державну реєстра цію фізичної особи підприємц я, первинні та інші документи яких в судовому порядку визн ані недійсними, або укладанн я нікчемних правочинів.
Згідно підпункту 7.7.1 пун кту 7.1 ст. 7 Закону України "Про п одаток на додану вартість", - с ума податку, що підлягає спла ті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванн ю, визначається як різниця мі ж сумою податкового зобов'яз ання звітного податкового пе ріоду та сумою податкового к редиту такого звітного подат кового періоду.
При позитивному значе нні суми, розрахованої згідн о з підпунктом 7.7.1 цього пункту , така сума підлягає сплаті (пе рерахуванню) до бюджету у стр оки, встановлені законом для відповідного податкового пе ріоду. При від'ємному значенн і суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, та ка сума враховується у зменш ення суми податкового боргу з цього податку, що виник за по передні податкові періоди (у тому числі розстроченого аб о відстроченого відповідно д о закону), а при його відсутнос ті - зараховується до складу п одаткового кредиту наступно го податкового періоду.
Підпунктом 7.7.2. визначен о, - якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення , то:
а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д'ємного значення, яка дорівн ює сумі податку, фактично спл аченій отримувачем товарів ( послуг) у попередньому подат ковому періоді постачальник ам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значен ня після бюджетного відшкоду вання включається до складу податкового кредиту наступн ого податкового періоду.
Відповідно до пункту 1.7 ст. 1 вказаного Закону податк овий кредит - сума, на яку плат ник податку має право зменши ти податкове зобов'язання зв ітного періоду, визначена зг ідно з цим Законом.
За визначенням пункт у 1.8 цієї статті бюджетне відш кодування - сума, що підлягає п оверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, в изначених цим Законом.
Таким чином, на відмі ну від податкового кредиту з аконодавче визначення бюдже тного відшкодування пов'язан е із сплаченими платником по датку сумами податку. Таке ві дповідає загальному поняттю відшкодування як компенсаці ї понесених витрат, заподіян их майнових збитків. При незм інності вищенаведеного визн ачення бюджетного відшкодув ання в пункті 1.8 статті 1 Закону фактично сплачена сума пода тку отримувачем товарів /пос луг/ постачальникам останніх також визначена законодавце м як розрахункова величина б юджетного відшкодування при регулюванні порядку відшкод ування з Державного бюджету сум податку на додану вартіс ть.
З огляду на зазначен е, слід зробити висновок про т е, що вимога пункту 1.8 ст. 1 Закон у України "Про податок на дода ну вартість" щодо надмірної с плати податку, як необхідної умови бюджетного відшкодува ння, стосується платника, яки й згідно цього Закону поніс ф актичні витрати по сплаті по датку.
За таких обставин ко легія суддів приходить до ви сновку, що проведення зустрі чних перевірок є обов' язком податкових органів, проте за конодавець не ставить відшко дування податку на додану ва ртість в залежність від пров едення податковими органами перевірок, а призначення под атковим органом перевірки пл атника податку не може продо вжити визначений законом тер мін відшкодування з Державно го бюджету України податку н а додану вартість.
На підставі викладе ного колегія суддів вважа є, що судом першої інстанції дотримано норм матеріально го та процесуального права, т обто відсутні підстави для скасування або зміни судов ого рішення, а апеляційна ска рга задоволенню не підлягає.
Враховуючи наведене , керуючись статтями 2, 11, 160, 184, 195, 196, п .1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 211, 212, 254, Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су дів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скарг у Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську - залишити без задоволення.
Постанову Луганс ького окружного адміністра тивного суду від 22 лютого 2010 ро ку у справі № 2-а-28889/09/1270 за позовом Товариства з обмеженою відп овідальністю «Геліант - ХХІ » до Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську, Головного у правління Державного казнач ейства України в Луганській області про стягнення бюджет ної заборгованості з податку на додану вартість - залиши ти без змін.
Вступна та резол ютивна частина ухвали прогол ошені в судовому засіданні 27 т равня 2010 року у присутності пр едставників сторін.
Ухвала набирає законної сили з моменту прог олошення та може бути оскарж ена до Вищого адміністративн ого суду України протягом од ного місяця з дня виготовлен ня її у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала виготовлена 01 червня 2010 року.
Головуючий: В.П. Юрченко
Судді: К.П. Горбенко
О .П. Лях
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2010 |
Оприлюднено | 14.08.2010 |
Номер документу | 9767710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Юрченко В.П.
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Людмила Сагідбатдалівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні