Постанова
від 09.06.2021 по справі 540/879/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 червня 2021 р.м.ОдесаСправа № 540/879/20

Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.

Місце та час укладення судового рішення --:-- , м. Одеса

Повний текст судового рішення складений 23.09.2020р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

за участю секретаря судового засідання Ішханяна Р.А.,

представника відповідача Оперчук О.О.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в режимі відеокоференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства Продторг-17 до Головного управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

03.04.2020р. приватне підприємство (надалі - ПП) Продторг-17 звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень комісії щодо відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.11.2019р. №№1322881/41169846; 1322872/41169846; 1322877/41169846; 1322868/41169846; 1322878/41169846; №1322870/41169846, від 07.11.2019р. №№1324597/41169846; 1324580/41169846; 1324599/41169846, від 06.11.2019р. №1323672/41169846; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні від 31.07.2019р. №№452, 453; від 30.08.2019р. №№510, 511, 512, 513; від 30.09.2019р. №№575, 576, 577, 578 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 23.09.2020р. позов задоволений.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням Головне управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі подало апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом при вирішенні справи вимог законодавства, внаслідок чого просить рішення суду скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що ПП Продторг-17 зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.02.2017р. №14991020000020138, перебуває на обліку як платник податків у Херсонській ДПІ Херсонського управління Головного управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі з 23.02.2017р. та займається наступними видами діяльності: Код КВЕД 47.11 - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. /т.1 а.с.9/

19.02.2019р. між ТОВ Спринтер Схід (продавець) та ПП Продторг-17 (покупець) укладено договір №СС100848, згідно умов якого продавець зобов`язується передати у власність покупця продукти харчування та/або продовольчі товари в асортименті відповідно до переданої продавцем комерційної пропозиції та/або прайс-листа, що чинні на дату поставки, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар.

14.03.2019р. між вищезазначеними сторонами укладено додатковий договір №СС100848/М/19, згідно умов якого за умовами якого до комплексу послуг включаються (але не виключно): зобов`язання в частині забезпечення відповідного асортименту і достатньої кількості товару в точці роздрібного продажу покупця, де реалізовуватиметься товар згідно умова Основного договору, та просування такого товару з метою виконання умов і мети Основного договору протягом терміну дії останнього;

викладка та розміщення товарів на торгівельних площах точок роздрібної торгівлі на місцях, що забезпечують максимальний ефект для реалізації такого товару, зокрема: викладка та розміщення здійснюється корпоративними блоками по брендах, в пріоритетних місцях (згідно рекомендацій представників продавця), розміщення продукції в середині блоків проводиться згідно з внутрішніми стандартами розміщення продавця;

зобов`язання покупця з розміщення товарів на торгівельних площах на місцях, що забезпечують максимальний ефект для реалізації такого товару, забезпечення відповідно до вимог та планограми постачальника викладки товарів на стендах та торгівельних стелажах у прикасовій зоні;

зобов`язання в частині збільшення місць роздрібної торгівлі в мережі точок роздрібної торгівлі покупця, де реалізовуватиметься товар згідно умов Основного договору.

Пунктом 3.2. вищезазначеного додаткового договору передбачено, що розмір грошової винагороди покупця за виконання останнім доручених послуг згідно даного додаткового договору встановлюється додатком до цього додаткового договору за звітний період і визначається кінцево на підставі акту виконаних робіт (надання послуг) за умови досягнення.

Згідно п.3.5 вищезазначеного додаткового договору постачальник зобов`язується оплатити суму, визначену до оплати згідно акту виконаних робіт (наданих послуг), шляхом безготівкового банківського перерахунку належної до сплати суми протягом 14 календарних днів з моменту підписання акту та реєстрації покупцем податкової накладної за таким актом. Сторони визнають, що між ними можливим є проведення авансування наданих послуг, яке здійснюється постачальником згідно представлених покупцем рахунків.

Згідно додатку №1 до додаткового договору від 14.03.2019р. №СС100848/М/19 мінімальний місячний обсяг реалізації товару (в тому числі ПДВ) складає 50000грн., а розмір грошової винагороди при досягненні мінімального місячного обсягу реалізації товару складає 18%.

25.03.2019р. вищезазначеними сторонами внесено зміни до додаткового договору від 14.03.2019р. №СС100848/М/19 до договору поставки від 19.02.2019 р. №СС100848, серед умов якого передбачено, що постачальник сплачує покупцю авансом у термін до 24.05.2019р. винагороду у розмірі 7000грн., в тому числі ПДВ. При цьому, сторони погодили, що у випадку ненадання покупцем зазначених послуг з будь-яких причин, покупець зобов`язаний повернути постачальнику винагороду із розрахунку по 1000грн. за звітний період (календарний місяць), у якому не надавалася така послуга. /т.1 а.с.82-86/

У зв`язку з наданням послуги щодо розміщення товарів на торгівельних площах на місцях, що забезпечують максимальний ефект для реалізації такого товару на стендах та торгівельних стелажах у прикасовій зоні, за правилом першої події, позивачем були складені податкові накладні від 31.07.2019р. №№452, 453; від 30.08.2019р. №№510, 511, 512, 513; від 30.09.2019р. №№575, 576, 577, 578 та направлені на реєстрацію до ЄРПН. /т.1 а.с.71, 90, 111, 132, 153, 173, 194, 213, 228, 243/

За результатами розгляду вказаних податкових накладних, контролюючим органом позивачу надіслано Квитанції №1 з приводу того, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуг 73.11 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . При цьому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. /т.1 а.с.72, 91, 112, 133, 154, 174, 195, 214, 229, 244/

На виконання вимог податкового органу, ПП Продторг-17 були направлені повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегування, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями про господарську діяльність підприємства щодо виконання договору з контрагентом та доданими відповідними документи. /т.1 а.с.14-41, 45-69, 73-88, 82-109, 113-130, 134-151, 155-171, 175-192, 196-227, 230-241, 243б-250, т.2 а.с.1-8/

За результатами розгляду зазначених документів, комісією відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийнято рішення від 05.11.2019р. №№1322881/41169846; 1322872/41169846; 1322877/41169846; 1322868/41169846; 1322878/41169846; 1322870/41169846, від 07.11.2019р. №№1324597/41169846; 1324580/41169846; 1324599/41169846, від 06.11.2019р. №1323672/41169846 про відмову у реєстрації податкових накладних від 31.07.2019р. №№452, 453; від 30.08.2019р. №№510, 511, 512, 513; від 30.09.2019р. №№575, 576, 577, 578 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме суб`єктом господарювання повідомлено про придбання приладу у суб`єкта господарювання - неплатника ПДВ. Проте, у звітності з ПДВ за червень поточного року не відображено придбання з нульовою ставкою та/або без ПДВ (рядок 10.3), що свідчить про відсутність придбання товарів /послуг у неплатників ПДВ. /т.1 а.с.42, 70, 89, 110, 131, 152, 172, 193, 227, 242/

Не погоджуючись з рішенням контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до підпункту 14.1.60 п.14 ст.14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р.№1246 (надалі - Порядок №1246).

Відповідно до п.2 Порядку №1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронні формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Так, за правилом першої події, ПП Продторг-17 складені податкові накладні від 31.07.2019р. №№452, 453; від 30.08.2019р. №№510, 511, 512, 513; від 30.09.2019 р. №№575, 576, 577, 578 та направлені на реєстрацію до ЄРПН. /т.1 а.с.71, 90, 111, 132, 153, 173, 194, 213, 228, 243/

Згідно п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.п.200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 Кодексу; (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Згідно п.5 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п.10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.12. Порядку № 117).

Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як вбачається з квитанцій №1, спірні податкові накладні зупинені з підстав відповідності вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. /т.1 а.с.72, 91, 112, 133, 154, 174, 195, 214, 229, 244/

Відповідно до пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, визначених листом ДФС України № 6010-06-10/7849 від 22.03.2018р., комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 та абз.1 п.49.2 і п.49.18 ст.49 ПК України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 та п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Згідно пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Як вбачається з вищевикладеного, контролюючим органом, як підставу зупинення податкових накладних від 31.07.2019р. №452 та №453, від 30.08.2019р. №№510-513, від 30.09.2019р. №№575-578, вказано загальний пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, який, в свою чергу, містить 7 самостійних підпунктів, які можуть слугувати підставою для зупинення реєстрації податкової накладної.

Крім того, вказані підстави пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку за своєю суттю досить різняться, що, як результат, впливає на можливість платника податку конкретно визначитись із документами та поясненням, які необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Тобто, в залежності від конкретизації підстави зупинення реєстрації податкової накладної, платник податку чітко розуміє які пояснення чи документи є необхідними для спростування того чи іншого критерію і, як результат, здійснення реєстрації податкової накладної.

Проте, квитанції, якими зупинено реєстрацію податкових накладних не містять чіткого посилання на підставу зупинення реєстрації податкової накладної, що ускладнює можливість надання позивачем необхідних пояснень чи документів. Фактично, позивач був позбавлений можливості зрозуміти, який саме критерій був застосований до нього при прийнятті рішення про зупинення реєстрації податкової накладної. Разом з тим, приймаючи рішення про зупинення реєстрації податкової накладної, відповідач був зобов`язаний у квитанції чітко вказати конкретний вид критерію, який встановлений Критеріями ризиковості платника податків.

У зв`язку з тим, що відповідач не вказав чітку підставу зупинення податкової накладної, позивач змушений був надати документи та пояснення на власний розсуд.

Згідно п.14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до положень п.п.15, 16 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (п.18 Порядку №117).

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п.19 Порядку №117).

Відповідно до п.п.20, 21 Порядку №117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Оскаржуваними рішеннями від 05.11.2019р. №№1322881/41169846; 1322872/41169846; 1322877/41169846; 1322868/41169846; 1322878/41169846; 1322870/41169846, від 07.11.2019р. №№1324597/41169846; 1324580/41169846; 1324599/41169846, від 06.11.2019р. №1323672/41169846 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 31.07.2019р. №№452, 453; від 30.08.2019р. №№510, 511, 512, 513; від 30.09.2019р. №№575, 576, 577, 578 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме суб`єктом господарювання повідомлено про придбання приладу у суб`єкта господарювання - неплатника ПДВ. проте у звітності з ПДВ за червень поточного року не відображено придбання з нульовою ставкою та/або без ПДВ (рядок 10.3), що свідчить про відсутність придбання товарів /послуг у неплатників ПДВ. /т.1 а.с.42, 70, 89, 110, 131, 152, 172, 193, 227, 242/

З матеріалів справи вбачається, що позивач в порядку, визначеному пп.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України та Порядку №117, надавав відповідачу пояснення та копії документів по зазначеним господарським операціям та податковим накладним, що підтверджується повідомленнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції. /т.1 а.с.14-41, 45-69, 73-88, 82-109, 113-130, 134-151, 155-171, 175-192, 196-227, 230-241, 243б-250, т.2 а.с.1-8/

На підтвердження надання послуги щодо розміщення товарів на торгівельних площах на місцях, що забезпечують максимальний ефект для реалізації такого товару на стендах та торгівельних стелажах у прикасовій зоні, за правилом першої події на адресу ТОВ Спринтер Схід позивачем надано до суду: договір №СС100848 від 19.02.2019р., додатковий договір №СС100848/М/19 від 14.03.2019р., договір про внесення змін і доповнень до додаткового договору №СС100848/М/19 від 14.03.2019р., акти здачі-прийняття послуг, банківські виписки /т.1 а.с.82-86, 107-109, 128-130, 149-151, 169а-171, 190-192, 210-211, 226-227, 240-241, т.2 а.с.7-8/

Таким чином, Комісією фактично не розглядалися подані позивачем повідомлення з додатками, не співставлялися подані документи з тим переліком, що вимагається, при цьому як при зупиненні реєстрації податкових накладних, так і при відмові у реєстрації відповідні рішення відповідача не містять конкретних вимог до платника податків та інформації щодо того, яких саме первинних документів не вистачає для реєстрації податкових накладних.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Разом з тим, відповідач не надав належних та достатніх доказів відповідності дій щодо зупинення реєстрації податкових накладних положенням п.201.16 ст.201 ПК України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Так, сукупність наданих позивачем первинних документів, факт здійснення поставки товарів зумовлював обов`язок позивача, в силу вимог п.187.1 ст.187, п.201.1 ст.201, п.201.7 ст. 201, п.201.10 ст.201 ПК України, сформувати та направити для реєстрації спірні податкові накладні, тобто за правилом першої події , що в даному випадку і було виконано позивачем шляхом подання податкових накладних для реєстрації в ЄРПН.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у ЄРПН, є протиправними та підлягають скасуванню.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав вважати, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 16.06.2021р.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2021
Оприлюднено18.06.2021
Номер документу97695494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/879/20

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 09.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 23.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні