Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про оголошення перерви
17 червня 2021 р. Справа №200/1388/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волгіної Н.П., при секретарі судового засідання Кудрявцеві О.Ю.,
за участю:
представника відповідача - Голуба М.І.,
дослідивши в судовому засіданні в порядку загального позовного провадження матеріали адміністративної справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Азовавтогаз
до Головного управління ДПС у Донецькій області
про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Азовавтогаз звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 2 вересня 2020 року № 0003940505, винесеного в рамках перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Азовавтогаз .
Ухвалою суду від 5 березня 2021 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с. 25).
Ухвалою суду від 19 березня 2021 року вирішено розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання у справі на 15 квітня 2021 року о 10-00 год (а.с. 32).
Протокольною ухвалою суду від 15 квітня відкладено підготовче засідання на 19 травня 2021 року о 10-00 год (а.с. 74).
Ухвалою суду від 19 травня 2021 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи на 17 червня 2021 року об 11-00 год (а.с. …).
Представник позивача у підготовче засідання не з`явився, про місце, дату та час проведення підготовчого судового засідання позивач судом належним чином.
16 червня 2021 року судом отримано клопотання від представника позивача про проведення судового засідання без його участі.
Представник відповідача 17 червня 2021 року до суду з`явився, підтримав заперечення на позов.
Згідно ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Враховуючи наведене вище суд вважає за можливе перейти до розгляду справи за відсутності представника позивача.
Під час судового розгляду судом встановлена необхідність отримання додаткових доказів у справі, враховуючи наступне.
У спірному повідомленні-рішенні зазначено: розмір штрафної санкції - 19 059,04 грн * 2, сума штрафної санкції - 38 118,08 грн.
При цьому розрахунок суми 19 059,04 грн, з якої розрахована сума штрафної санкції, у додатку до спірного повідомлення-рішення Розрахунку штрафних (фінансових) санкцій штрафу […], не наведений.
З матеріалів справи вбачається, що при визначенні розміру штрафних санкцій відповідач виходив з того, що на торгівельному об`єкті позивача наявні 7 275 літрів необлікованого скрапленого газу загальною вартістю 15 665,03 грн (7275 літрів * 10,99 грн, ціна 1 літра).
Як вбачається з відзиву на позов ТОВ Азовавтогаз не надано до перевірки документи, які підтверджують облік та надходження товару щодо алкогольних напоїв на загальну суму 3 394,00 грн, які на час перевірки знаходились в місці продажу товару.
Разом із цим зазначений факт (наявність у позивача алкогольних виробів, надходження та облік яких не підтверджено належними документами, на загальну суму 3 394,00 грн) не відображений у акті перевірки від 7 серпня 2020 року.
Враховуючи наведене суд вважає за необхідне отримати додаткові пояснення з цього приводу.
За змістом пунктів 5.2.2, 5.2.4 Інструкції № 332 "Про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту", яка затверджена наказом Міністерства палива та енергетики України від 3 червня 2002 року № 332 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 24 квітня 2003 року за № 331/7652 (далі - Інструкція № 332), приймання скрапленого вуглеводного газу (СВГ), що надійшов автомобільним транспортом від постачальників, проводиться вантажоодержувачем на підставі видаткових та товаротранспортних накладних (далі - ТТН) та документів про якість (паспортів) на СВГ, оформлених у відповідності до ДСТУ 4047-2001, з обов`язковим складанням акта приймання за кількістю СВГ, що надійшов автомобільним транспортом, за формою №3-ГС. Видаткова та товаротранспортна накладні є підставою для оприбуткування СВГ за складським та бухгалтерським обліком підприємства. Інформація про кількість СВГ, що надійшов на підприємство в автоцистернах, зазначається у журналі оперативного обліку СВГ за формою № 2-ГС і після здавання звіту матеріально відповідальною особою в бухгалтерію оприбутковується за бухгалтерським обліком.
Пунктами 10.3, 10.4 Інструкції № 332 передбачено, що усі первинні документи матеріально відповідальні особи здають за реєстрами в бухгалтерію підприємства за підписом. Усі первинні документи перевіряються і групуються в бухгалтерії підприємства за постачальниками і споживачами.
Згідно пунктів 4.1, 4.2, 4.6 Інструкції облік скрапленого вуглеводневого газу на ГНС та ГНП здійснюється в одиницях маси (кілограм), а на АГЗС та АГЗП - в одиницях об`єму (літр) (ДСТУ 3651.0-97).
Кількість СВГ визначається одним із методів, передбачених ГОСТ 26976-86:
- масовий - у разі визначення маси шляхом зважування на вагах для статичного зважування (ГОСТ 29329-92);
- об`ємний - у разі визначення об`єму в резервуарах бази зберігання та автоцистернах, а також для обліку СВГ під час продажу на АГЗС, АГЗП;
- об`ємно-масовий - у разі визначення маси СВГ за об`ємом і густиною в умовах фактичної температури.
Суд зазначає, що Акт перевірки не містить інформації щодо методів та способів, якими здійснювалось зняття фактичних залишків СВГ.
Для забезпечення достовірності та єдності вимірювань маси СВГ повинні використовуватися засоби вимірювальної техніки, які допущені до застосування Держспоживстандартом України. Не допускаються до застосування ЗВТ, які не пройшли повірку або державну метрологічну атестацію, у порядку, встановленому Законом України Про метрологію та метрологічну діяльність та ДСТУ 2708-99 і ДСТУ 3215-95, відповідно, та такі, що не мають відтисків державного повірочного товару або свідоцтва про державну метрологічну атестацію.
Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення перевірки висновки про фактичну кількість залишку скрапленого газу на торгівельному об`єкті позивача здійснені відповідачем на підставі даних манометрів, якими оснащені резервуари позивача зі скрапленим газом і які призначені для відстеження наповнення резервуару при заправці з транспортної ємності.
Відповідно до п. 230.1.4 ст. 230 ПК України порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
У такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах резервуари, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про фактичний обсяг обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.
Разом із цим матеріали справи не містять відомостей на підтвердження того, що засоби вимірювальної техніки, за допомогою яких первіряючі проводили вимірювання скрапленого газу у резервуарах позивача, пройшли перевірку у встановленому чинним законодавством порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Враховуючи наведене суд вважає за необхідне отримати від відповідача додаткові пояснення також і з приводу належності/не належності засобів вимірювання, які використовувались перевіряючими при здійснення вимірювання залишку газу в резервуарах позивача, до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі та методів і способів, якими здійснювалось зняття фактичних залишків СВГ.
Згідно ч. 3 ст. 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Згідно ч.ч. 1- 2 ст. 223 КАС України суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених ч. 2 ст. 205 цього Кодексу. Якщо спір, розгляд якого по суті розпочато, не може бути вирішено в даному судовому засіданні, судом може бути оголошено перерву в межах встановлених цим Кодексом строків розгляду справи, тривалість якої визначається відповідно до обставин, що її викликали, з наступною вказівкою про це в рішенні або ухвалі.
На підставі викладеного вище суд дійшов висновку про необхідність витребувати у відповідача додаткові докази по справі та оголосити перерву у розгляді справи.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 72, 77, 78, 80, 223, 242-243, 248,256, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Оголосити перерву у розгляді справи до 15-00 год 22 червня 2021 року.
2. Зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області надати суду до 12-00 год 22 червня 2021 року додаткові пояснення (та докази на їх підтвердження) з приводу належності/не належності засобів вимірювання, які використовувались перевіряючими при здійснення вимірювання залишку газу в резервуарах позивача, до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, з приводу методів і способів, якими здійснювалось зняття фактичних залишків СВГ, а також з приводу не зазначення в акті перевірки від 7 серпня 2020 року про факт встановлення наявності у позивача алкогольних виробів, надходження та облік яких не підтверджено належними документами, на загальну суму 3 394,00 грн.
3. Зазначені докази мають бути подані до суду шляхом направлення їх до суду поштою та/або електронною поштою на офіційну електронну адресу Донецького окружного адміністративного суду (inbox@adm.dn.court.gov.ua) а б о через підсистему "Електронний суд", дослідну експлуатацію якої запроваджено з 1 червня 2020 року відповідно до Наказу Державної судової адміністрації України від 1 червня 2020 року № 247 "Про запровадження в дослідну експлуатацію підсистем "Електронний суд" та Електронний кабінет , з одночасним направленням копії пояснень на адресу позивача.
4. Ухвала набирає законної сили з дати її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Н.П. Волгіна
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2021 |
Оприлюднено | 22.06.2021 |
Номер документу | 97723979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні